Gå til innhold

Advarselspoeng er utgått, utestengt likevel

Kollontaj
Vis løsning Løst av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Forumansvarlig skrev (10 minutter siden):
Sitat

Brukernavn, sletting av konto og utestengelse

Vi forbeholder oss retten til å utestenge brukere på bakgrunn av regelbrudd. Brukere som er utestengt fra forumet har ikke lov til å opprette nye brukerkontoer, eller på andre måter forsøke å omgå utestenging.

Men det du forklarer står jo ikke her? Det står heller ikke noe om advarsel her eller hvordan dette praktiseres. Det er jo tøysete å drive å gi advarsler om dere mener at dette (som er vist over) betyr at dere kan utestenge når dere vil. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for avsporing og brukerdebatt.

Rhodiola, adm.

Endret av Rhodiola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (58 minutter siden):

Dette med advarselspoeng er strengt tatt bare en ordlyd vi har brukt fordi det er slik det står i vårt system, litt som at advarsel og utestengelse kom likt fordi oversettelsene bruker ordene litt om hverandre, og det derfor ble uklarheter i forhold til hvordan ting ble utført fordi vi brukte ordene systemet har satt opp. Å kun bruke advarsel blir det korrekte å bruke istedenfor advarselspoeng.

Unnskyld meg, men så uklart går det ikke an å besvare et spørsmål fra brukerne om noe såpass grunnleggende som advarsler og utestengelse. Jeg har lest avsnittet over mange ganger nå, og det er ikke mulig for meg å skjønne hva du faktisk sier.

Enten må dere si rett ut at dere utestenger uten advarsel på helt vilkårlig grunnlag, som dere vil. Da må dere samtidig også avvikle hele systemet med advarsler (inkl advarselspoeng), og slik stå for den praksisen dere faktisk har.

Eller så må dere klart og tydelig gi beskjed om hva en advarsel innebærer, hvor lenge den varer, og hvor mange som skal til over et visst tidsrom før en bruker blir utestengt. Og deretter følge systemet dere selv har etablert.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Løsning
Aricia skrev (18 timer siden):

Unnskyld meg, men så uklart går det ikke an å besvare et spørsmål fra brukerne om noe såpass grunnleggende som advarsler og utestengelse. Jeg har lest avsnittet over mange ganger nå, og det er ikke mulig for meg å skjønne hva du faktisk sier.

Enten må dere si rett ut at dere utestenger uten advarsel på helt vilkårlig grunnlag, som dere vil. Da må dere samtidig også avvikle hele systemet med advarsler (inkl advarselspoeng), og slik stå for den praksisen dere faktisk har.

Eller så må dere klart og tydelig gi beskjed om hva en advarsel innebærer, hvor lenge den varer, og hvor mange som skal til over et visst tidsrom før en bruker blir utestengt. Og deretter følge systemet dere selv har etablert.

I innlegget over forklarte jeg dette med ordlyden.

Vi følger nøyaktige de samme rutinene som vi har gjort tidligere. En advarsel er en advarsel om brudd på reglene, basert på regelbruddene og tidligere historikk kan også denne advarsel føre til an automatisk utestengelse. Vi har pga tidligere hendelser erfart at forklaring av hvordan forumprogramvaren fungerer har ført til mer forvirring enn nødvendig og vi velger dermed ikke å gå ut med hvordan dette systemet fungerer. Da får man evt. søke opp informasjonen som er skrevet om programvaren om man selv ønsker å tillære seg denne kunnskapen. Siden interne rutiner forandres i takt med at programvaren utvikler seg har vi valgt å ikke lengre gå ut med interne arbeidsrutiner. 

Ellers er det klartgjort i reglene at om man bryter reglene så kan dette føre til en advarsel. De som får advarsler får informasjon om hva dette innebærer, hvor lenge det varer og hva evt. videre følger av dette er så all informasjon blir gitt til de det gjelder.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...