Gå til innhold

Advarselspoeng er utgått, utestengt likevel


Kollontaj
Gå til løsning Løst av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hei, bare lurer på hvorfor man kan bli utestengt med begrunnelse at man har brutt reglene flere ganger siste tiden selv om de to advarslene før utestengelsen har gått ut på tid? Da er jo disse reglene bare tøys, siden de utgåtte advarselspoengene likevel teller med når man får tredje advarsel. Vennligst opplys oss! 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man lager seg en bruk på vårt forum godtar man vårt regelverk som spesifiserer dette.

I vårt regelverk har vi denne presiseringen:

Sitat

Vi forbeholder oss retten til å utestenge brukere på bakgrunn av regelbrudd. Brukere som er utestengt fra forumet har ikke lov til å opprette nye brukerkontoer, eller på andre måter forsøke å omgå utestenging.

Brukere som bryter våre regler vil dermed kunne oppleves å utestenges når det utføres brudd på våre regler. Vi har ingen andre presiseringer angående dette i våre regler pr i dag så jeg er litt usikker på hvilke regler du anser som tøys, men ser gjerne på det om det er opplyst feil noe sted etter siste oppdatering av regelverket :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (50 minutter siden):

Når man lager seg en bruk på vårt forum godtar man vårt regelverk som spesifiserer dette.

I vårt regelverk har vi denne presiseringen:

Brukere som bryter våre regler vil dermed kunne oppleves å utestenges når det utføres brudd på våre regler. Vi har ingen andre presiseringer angående dette i våre regler pr i dag så jeg er litt usikker på hvilke regler du anser som tøys, men ser gjerne på det om det er opplyst feil noe sted etter siste oppdatering av regelverket :)

Må man ikke ha ett aktivt advarselspoeng for å kunne bli utestengt av å få enda et poeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (1 time siden):

Når man lager seg en bruk på vårt forum godtar man vårt regelverk som spesifiserer dette.

I vårt regelverk har vi denne presiseringen:

Brukere som bryter våre regler vil dermed kunne oppleves å utestenges når det utføres brudd på våre regler. Vi har ingen andre presiseringer angående dette i våre regler pr i dag så jeg er litt usikker på hvilke regler du anser som tøys, men ser gjerne på det om det er opplyst feil noe sted etter siste oppdatering av regelverket :)

Jeg vet at man godtar regelverket, men takk for info. Tøys er det hvis det ikke stemmer, som opplyst før, at advarsel nr 2 går ut etter tre måneder og dermed starter du med blanke ark. Hvis man får advarsel på nytt etter de tre månedene, blir man ikke utestengt, men får ny advarsel. Dette praktiseres altså ikke, så hvorfor operere med tidspunkt på advarslene? 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (1 minutt siden):

Advarselspoengene er ett system som programvaren våres bruker for at ikke alt skal måtte gjøres manuelt. Som regelverket sier kan man utestenges på bakgrunn av regelbrudd.

Så det er ikke slik lenger som jeg skrev? Det brukte å være slik før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (51 minutter siden):

Må man ikke ha ett aktivt advarselspoeng for å kunne bli utestengt av å få enda et poeng?

Advarselspoengene er ett system som programvaren våres bruker for at ikke alt skal måtte gjøres manuelt. Som regelverket sier kan man utestenges på bakgrunn av regelbrudd.

Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Jeg vet at man godtar regelverket, men takk for info. Tøys er det hvis det ikke stemmer, som opplyst før, at advarsel nr 2 går ut etter tre måneder og dermed starter du med blanke ark. Hvis man får advarsel på nytt etter de tre månedene, blir man ikke utestengt, men får ny advarsel. Dette praktiseres altså ikke, så hvorfor operere med tidspunkt på advarslene? 

Vi operer pr nå ikke med tid, dette er som sagt ett system som programvaren vår bruker og hvis dette opplyses må jeg evt undersøke om dette kan fjernes fra systemet når advarselen blir gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Så det er ikke slik lenger som jeg skrev? Det brukte å være slik før

Nå ble det litt surr fordi jeg prøvde putte begge svarene i ett ser jeg. Men pr nå er det slik som beskrevet over. Jeg hadde ikke kunnskap om at tidspunktet advarselspoengene utgår i systemet ble opplyst utad, da må jeg få teknisk til å se på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Så det er ikke slik lenger som jeg skrev? Det brukte å være slik før

Nettopp. Jeg synes det hadde vært fint å vite om jeg (helt uten å prøve å bryte regler) feks la inn et bilde uten kilde og ble utestengt fordi jeg da fikk en advarsel for det, siden moderator kan mene at jeg fikk en advarsel i våres (riktig bruk av ordet) og en i høst, mens jeg har trodd at disse var utgått. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (Akkurat nå):

Nå ble det litt surr fordi jeg prøvde putte begge svarene i ett ser jeg. Men pr nå er det slik som beskrevet over. Jeg hadde ikke kunnskap om at tidspunktet advarselspoengene utgår i systemet ble opplyst utad, da må jeg få teknisk til å se på det.

Så det kommer an på hvor alvorlig regelbruddet er om man blir utestengt eller bare får enda et poeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder altså ikke, men når ble det opplyst om? 
 

Først sendes en PM. 

Så sendes en advarsel med 1 poeng dersom regelbruddene øker. Denne er satt til å gjelde til en viss dato. Poengene går da ut etter datoene dersom man ikke mottar flere advarsler etter dette. 

Hvis man mottar enda en advarsel i samme periode som den første fortsatt gjelder, får man en advarsel med tre poeng, denne går også ut etter en viss tid. 

Så gjelder det samme ved en tredje advarsel, dersom advarsel to fortsatt er aktiv, så får man advarsel med tre poeng til som fører til utestenging fra forumet i en viss periode.

Dersom man fortsetter med regelbrudd etter utestenging, og man har aktive poeng (3 stykker), øker det ikke i poeng ved neste advarsel, men man får enten en lengre utestenging eller man blir permanent utestengt. 

Man kan også risikere å bli permanent utestengt ved alvorlige regelbrudd eller hvis man oppretter nye brukere imens andre brukere du har er utestengt fra forumet. Ved alvorligeregelbrudd kan det gjøres unntak fra poengsystemet. 

NB. Selv om de som tidligere har fått advarsler ser advarslene sine på brukeren sin, så er det ikke sikkert advarslene lenger er aktive ettersom de etterhvert går ut. Jeg ser det har vært noen spørsmål rundt dette, så ville bare klargjøre det.

- Matas, mod. 

 

 

 

 

 

Endret av Kollontaj
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det nye regelverket ble sendt ut forandret vi også punktet om regelbrudd og advarsler også. Systemet som er sitert over stemmer heller ikke overens med dagens versjon i programvaren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (54 minutter siden):

Så det kommer an på hvor alvorlig regelbruddet er om man blir utestengt eller bare får enda et poeng?

Er det slik da?

Forumansvarlig skrev (20 minutter siden):

Når det nye regelverket ble sendt ut forandret vi også punktet om regelbrudd og advarsler også. Systemet som er sitert over stemmer heller ikke overens med dagens versjon i programvaren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (13 minutter siden):

Ok, kan du vise hvor det står? 

Nå ble jeg usikker på hva du mener, hvor hva står? Både regelverket og regel presiseringene ble tilgjengelige samtidig.

Cid skrev (2 minutter siden):

Er det slik da?

Slik har det alltid vært. Ved alvorlige regelbrudd kan vi gjøre unntak, dette opplyses også om i sitatet fra Matas over der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forumansvarlig skrev (1 minutt siden):

Nå ble jeg usikker på hva du mener, hvor hva står? Både regelverket og regel presiseringene ble tilgjengelige samtidig.

Slik har det alltid vært. Ved alvorlige regelbrudd kan vi gjøre unntak, dette opplyses også om i sitatet fra Matas over der.

Ja, jeg finner ikke noe om det under regler, står det et annet sted? 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (2 minutter siden):

Nå ble jeg usikker på hva du mener, hvor hva står? Både regelverket og regel presiseringene ble tilgjengelige samtidig.

Slik har det alltid vært. Ved alvorlige regelbrudd kan vi gjøre unntak, dette opplyses også om i sitatet fra Matas over der.

Så man kan nå få flere advarselspoeng for mindre regelbrudd uten å bli utestengt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg finner ikke noe om det under regler, står det et annet sted? 

Sitatet jeg kom med over her står slik i regelverket vi har pr i dag, det står ett stykke ned på siden.

Sitat

Brukernavn, sletting av konto og utestengelse

Vi forbeholder oss retten til å utestenge brukere på bakgrunn av regelbrudd. Brukere som er utestengt fra forumet har ikke lov til å opprette nye brukerkontoer, eller på andre måter forsøke å omgå utestenging.

 

Cid skrev (1 minutt siden):

Så man kan nå få flere advarselspoeng for mindre regelbrudd uten å bli utestengt?

Dette med advarselspoeng er strengt tatt bare en ordlyd vi har brukt fordi det er slik det står i vårt system, litt som at advarsel og utestengelse kom likt fordi oversettelsene bruker ordene litt om hverandre, og det derfor ble uklarheter i forhold til hvordan ting ble utført fordi vi brukte ordene systemet har satt opp. Å kun bruke advarsel blir det korrekte å bruke istedenfor advarselspoeng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (1 minutt siden):

Sitatet jeg kom med over her står slik i regelverket vi har pr i dag, det står ett stykke ned på siden.

 

Dette med advarselspoeng er strengt tatt bare en ordlyd vi har brukt fordi det er slik det står i vårt system, litt som at advarsel og utestengelse kom likt fordi oversettelsene bruker ordene litt om hverandre, og det derfor ble uklarheter i forhold til hvordan ting ble utført fordi vi brukte ordene systemet har satt opp. Å kun bruke advarsel blir det korrekte å bruke istedenfor advarselspoeng.

Høres innviklet ut :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...