Gå til innhold

Hvorfor er det en økning av single, ensomme menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Magnus90
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor I hule helvetes skal kvinner gidde det hvis de har et valg? Med egne penger og egen bolig er man ikke interessert i mannlig dødvekt med dårlige holdninger. Det må menn forstå, de må.tilføre noe godt til kvinners liv for at kvinner skal gidde å være sammen med dem. 

Anonymkode: a44dc...917

Igjen kommer dette "gidde" Er ikke inntekt og kjærlighet bra nok? Jeg kan snu det på hodet og si at kvinnene må holde seg i form, sminke seg og være feminine for at menn skal gidde å være sammen med dem. Hører du hvor feil dette blir begge veier?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magnus90
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Unge mann, hvis du vil ha deg dame, er det lurt å innhente informasjon om verden fra norske forhold. YouTube og TikTok er også.dårlige kilder for gode råd om kunsten å få seg kjæreste.

Anonymkode: a44dc...917

Jeg er godt gift, er norsk og har mye slekt i utlandet. Kjenner begge leire veldig godt frøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (1 minutt siden):

Igjen kommer dette "gidde" Er ikke inntekt og kjærlighet bra nok? Jeg kan snu det på hodet og si at kvinnene må holde seg i form, sminke seg og være feminine for at menn skal gidde å være sammen med dem. Hører du hvor feil dette blir begge veier?

 

Kjærlighet er bra nok og at man deler ansvar. Når menn bor alene må de fikse sin egen leilighet. Det e tingen grunn til st de skal slutte med det fordi de får seg kjæreste.

Anonymkode: a801c...b9b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (12 minutter siden):

Latinamerikanske menn blir oppdratt ganske strengt og samtidig med mye kjærlighet. Likevel er langt flere av de mer fiendtlig mot feminismen enn nordmenn, så du kan ikke skylde på at omsorgssvikt er resultatet av at enkelte tenker slik. Årsakene er langt mer sammensatte.

 

Anonymkode: a9a32...e57

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (1 minutt siden):

Igjen kommer dette "gidde" Er ikke inntekt og kjærlighet bra nok? Jeg kan snu det på hodet og si at kvinnene må holde seg i form, sminke seg og være feminine for at menn skal gidde å være sammen med dem. Hører du hvor feil dette blir begge veier?

 

Nei, det er ikke godt nok. Damer har penger, og det kjærlighet er helt uforenlig med at den ene parten skal slite seg ut for at den andre skal slappe av. Det er IKKE kjærlighet.

Anonymkode: a44dc...917

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus90
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er en helt annen kultur. De har likevel en mye større machokultur enn oss. Og jeg snakker ikke nldvendigvis om omsorgssvikt, men om autoritære foreldre der unge gutter føler de ikke har hatt så mye å si. De har fått sine følelser ignorert eller latterliggjort og generelt har de vært engstelige. Det er de fleste jeg har hørt som har snakket om det på den måten. 

Anonymkode: a801c...b9b

Machokulturen gjør også at disse guttene ikke lar seg tråkke på av det de kaller 'feminazier' De spiser skandinaviske feminister til frokost og lar seg ikke kue av kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magnus90 skrev (Akkurat nå):

Machokulturen gjør også at disse guttene ikke lar seg tråkke på av det de kaller 'feminazier' De spiser skandinaviske feminister til frokost og lar seg ikke kue av kvinner.

Høres ut som en veldig, veldig flott kultur (not). Velkommen til incelenes paradis, Kvinneguiden. Du finner kjapt noen brødre i ånden her. Skal ikke navngi dem, tror dessverre ikke det er lov.

Anonymkode: a44dc...917

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (Akkurat nå):

Machokulturen gjør også at disse guttene ikke lar seg tråkke på av det de kaller 'feminazier' De spiser skandinaviske feminister til frokost og lar seg ikke kue av kvinner.

Lol. Ok. De setningene du skriver finnes ikke engang som tanker i mitt hodet. Feminazier - viiirkelig. Feminazier og machomenn fra Latin-Amerika har ikke engang noe med hverandre å gjøre. Ingen av dem kommer  til å dominere den andre. De er totalt uinteressante for hverandre.

Anonymkode: a801c...b9b

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus90
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ikke godt nok. Damer har penger, og det kjærlighet er helt uforenlig med at den ene parten skal slite seg ut for at den andre skal slappe av. Det er IKKE kjærlighet.

Anonymkode: a44dc...917

Igjen, hvor står det at menn slapper av? De jobber gjerne hardt enten som snekker, bonde eller lege og drar inn mest penger til husholdningen, samtidig som de stiller opp med kjøring til trening, er med på dugnad og andre ting.

Den franske damen som skriver kronikk i VG av og til sa at norske kvinner er heldige som har norske menn. I Frankrike blir fedre ofte gjort narr av av andre menn/venner hvis de skyver barnevognen. Jeg mener storparten av norske menn er flinke til å hjelpe til, unntaket er de som du ser i joggebukse på Lukshusfellen.

Jeg er helt enig med Høyrepolitikkeren som var i nyhetene for en uke siden vedrørende gutters problemer, Nå er det guttene sin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (21 minutter siden):

Det har du det, "gidde" Moren min er født i 1959 og gadd å ta seg av hus, barn kombinert med jobb. Faren min hjalp også til ved siden av jobb, han var mye opptatt i jobben, men dro inn mest inntekt. Hadde ikke moren min giddet når jeg var liten hadde det ikke vært mat på bordet. Hun jobbet rundturnus i helsevesenet til hun var 60 år.

Klarte hun det er ingen grunn til at vi yngre skal klare det. For å ikke snakke om besteforeldregenerasjonen vår, de var det virkelig tak i! 

Når søsteren min klaget over at det var så mye arbeid med å holde sin egen bolig i orden var det ikke mye sympati å få fra min mor.

Men faren din slappet altså ikke av mens moren din fløy beina av seg i huset, ikke sant? Hun jobbet også deltid, sier du. Jeg jobber over 100 prosent og tjener desidert mest. Eksmannen min hadde færre arbeidstimer og mindre inntekt. Så fortell meg gjerne hvorfor skulle jeg nettopp GIDDE å betjene en lat mann for at han skulle få slappet av etter jobb? Jeg kan ikke huske å ha signert en kontrakt om å være slaven hans. Jeg hadde mat på bordet før jeg traff ham, og jeg hadde like mye mat på bordet etter at jeg gjordet det slutt og han flyttet ut.

Jeg har barn, inkludert et særkullsbarn jeg har med en far som er død. Jeg må ha helse nok til å ta meg av disse barna. Hvis jeg brenner meg ut ved å være trippelarbeidende og havner på sykehus eller dør fra dem, er det ingen som vil ta vare på dem. Eldste blir plassert i fosterfamilie og skilt fra søsknene sine. Jeg har bare ett liv, og dette livet skal ikke tilbringes i jobb 24/7 fordi partneren har bestemt at kun HAN skal slappe av og hente seg inn.

Det virker som om mange menn på dette forumet har fobi mot husarbeid og tror at ballene tørker ut og faller av hvis de tar i en støvsuger.

Så igjen - hvorfor skal kvinnen i forholdet ha mye mindre fritid enn mannen? Forklar gjerne. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus90
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ut som en veldig, veldig flott kultur (not). Velkommen til incelenes paradis, Kvinneguiden. Du finner kjapt noen brødre i ånden her. Skal ikke navngi dem, tror dessverre ikke det er lov.

Anonymkode: a44dc...917

Det er en veldig flott kultur. Har vært der på utveksling. PS: Latin Amerikanske damer synes noen skandinaviske damer ser ut som og oppfører seg mandig, det sier litt. Og før du gulper opp at de er fattige: Jeg har hørt dette fra de med høyere utdanning som var mine medstudenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (1 minutt siden):

Igjen, hvor står det at menn slapper av? De jobber gjerne hardt enten som snekker, bonde eller lege og drar inn mest penger til husholdningen, samtidig som de stiller opp med kjøring til trening, er med på dugnad og andre ting.

Den franske damen som skriver kronikk i VG av og til sa at norske kvinner er heldige som har norske menn. I Frankrike blir fedre ofte gjort narr av av andre menn/venner hvis de skyver barnevognen. Jeg mener storparten av norske menn er flinke til å hjelpe til, unntaket er de som du ser i joggebukse på Lukshusfellen.

Jeg er helt enig med Høyrepolitikkeren som var i nyhetene for en uke siden vedrørende gutters problemer, Nå er det guttene sin tur.

Men min eksmann gjorde altså ikke det. Det var jeg som var hjelpetrener og kjørte på alle treninger og kamper. Han gadd ikke en gang å være med og se på alle kampene. Jeg tok med barna på bilferie alene, fordi han syntes det var for slitsomt å kjøre langt med alle barna. Han var aldri med på dugnad, og jeg tjente mer enn ham. 

Jeg har også to venninner som er gift med franske menn (en av dem bor i Norge, den andre i Sverige). Begge to tok sin del av pappaperm, begge to er utmerkede kokker, de skyver barnevogn, synger for barna, tar dem med på lekeplassen og stiller på barneidrett. 

Guttene sin tur? Ta deres tur. Men ikke på bekostning av kvinner. Betjen dere selv og oppnå det dere vil, uten en kvinne som tjener.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (1 minutt siden):

Det er en veldig flott kultur. Har vært der på utveksling. PS: Latin Amerikanske damer synes noen skandinaviske damer ser ut som og oppfører seg mandig, det sier litt. Og før du gulper opp at de er fattige: Jeg har hørt dette fra de med høyere utdanning som var mine medstudenter.

Så kan du slå opp antall drap og alvorlige voldshendelser i familier i disse landene. Du blir ikke så veldig imponert, skal jeg fortelle deg. 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magnus90 skrev (Akkurat nå):

Igjen, hvor står det at menn slapper av? De jobber gjerne hardt enten som snekker, bonde eller lege og drar inn mest penger til husholdningen, samtidig som de stiller opp med kjøring til trening, er med på dugnad og andre ting.

Den franske damen som skriver kronikk i VG av og til sa at norske kvinner er heldige som har norske menn. I Frankrike blir fedre ofte gjort narr av av andre menn/venner hvis de skyver barnevognen. Jeg mener storparten av norske menn er flinke til å hjelpe til, unntaket er de som du ser i joggebukse på Lukshusfellen.

Jeg er helt enig med Høyrepolitikkeren som var i nyhetene for en uke siden vedrørende gutters problemer, Nå er det guttene sin tur.

Problem: gutter fikser ikke husarbeid

løsning: guttas tur til å ta husarbeidet 

😊

Anonymkode: 4fee7...6e6

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (Akkurat nå):

Igjen, hvor står det at menn slapper av? De jobber gjerne hardt enten som snekker, bonde eller lege og drar inn mest penger til husholdningen, samtidig som de stiller opp med kjøring til trening, er med på dugnad og andre ting.

Den franske damen som skriver kronikk i VG av og til sa at norske kvinner er heldige som har norske menn. I Frankrike blir fedre ofte gjort narr av av andre menn/venner hvis de skyver barnevognen. Jeg mener storparten av norske menn er flinke til å hjelpe til, unntaket er de som du ser i joggebukse på Lukshusfellen.

Jeg er helt enig med Høyrepolitikkeren som var i nyhetene for en uke siden vedrørende gutters problemer, Nå er det guttene sin tur.

Åja, det er også gutta sin tur, men er opprøret mot feminisme og likestilling og en søken tilbake til tvungen tradisjonell arbeidsdeling, så er nok moroa fort over. Men jeg tror heldigvis menn har langt bedre ting å kjempe for, som foreldrerett, kamp mot diskriminering og at deres stemme blir hørt, i saker om omsorgssvikt og voldtekt og mot for mye drittslenging mot menn, gjerne også ekte klagesanger om forvirrethet, at det kan være vanskelig å finne sin plass. Men ikke hvis alt de skal gjøre er å klage på at ting var bedre før fordi de syntes rollen som mann virket enklere.

Anonymkode: a801c...b9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (12 minutter siden):

Jeg er godt gift, er norsk og har mye slekt i utlandet. Kjenner begge leire veldig godt frøken.

Så din norske kone gjør alt med hus og barn, mens du føler deg for fin til det? 

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problem: gutter fikser ikke husarbeid

løsning: guttas tur til å ta husarbeidet 

😊

Anonymkode: 4fee7...6e6

Nettopp. Å lære seg elementær boevne er første steg mot selvstendighet og suksess.

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åja, det er også gutta sin tur, men er opprøret mot feminisme og likestilling og en søken tilbake til tvungen tradisjonell arbeidsdeling, så er nok moroa fort over. Men jeg tror heldigvis menn har langt bedre ting å kjempe for, som foreldrerett, kamp mot diskriminering og at deres stemme blir hørt, i saker om omsorgssvikt og voldtekt og mot for mye drittslenging mot menn, gjerne også ekte klagesanger om forvirrethet, at det kan være vanskelig å finne sin plass. Men ikke hvis alt de skal gjøre er å klage på at ting var bedre før fordi de syntes rollen som mann virket enklere.

Anonymkode: a801c...b9b

Mener du at menn ikke blir hørt i saker om voldtekt? Det er jo nesten ingen som blir dømt for voldtekt, også der det foreligger en tilståelse eller vitner. Hvordan skal de bli enda bedre hørt mener du? Skal vi begynne å steine kvinner som anmelder en voldtekt?

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus90 skrev (1 minutt siden):

Det er en veldig flott kultur. Har vært der på utveksling. PS: Latin Amerikanske damer synes noen skandinaviske damer ser ut som og oppfører seg mandig, det sier litt. Og før du gulper opp at de er fattige: Jeg har hørt dette fra de med høyere utdanning som var mine medstudenter.

Det sier litt? Hva da? Fordi du ikke klarer å se forskjell på en mann og en kvinne i Skandinavia, betyr ikke det at en evig sannhet er at kvinnen skal dyrke det man er kommet til å kalle feminitet og mannen det maskuline. At du er misfornøyd med det er jo ditt problem og fra dine venners side en observasjon som bunner i at de har en annen kultur. De fleste andre klarer seg fint. 

Anonymkode: a801c...b9b

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kjærlighet er bra nok og at man deler ansvar. Når menn bor alene må de fikse sin egen leilighet. Det e tingen grunn til st de skal slutte med det fordi de får seg kjæreste.

Anonymkode: a801c...b9b

Det er nettopp det jeg ikke skjønner. Disse legene, snekkere og andre hardtarbeidende menn - flytter de fra mamma rett til kona, eller? Hva gjør de når de er single? Lever i svinesti og sulter halvt i hjel? Jeg har flere single bekjente og kollegaer, og de vasker egne hus og lager egen mat. Så hvorfor i all verden skal de plutselig slutte med det når de flytter sammen med ei kvinne? Mannen har vasket sitt eget hus, og kvinnen har vasket sitt eget hus. Begge klarte det tidligere. Så flytter de sammen, kvinnen fortsetter å vaske sitt eget hus, mens mannen slutter? HVORFOR?

Anonymkode: 2dc3e...e9d

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...