Gjest IreneV Skrevet 4. juni 2023 #201 Del Skrevet 4. juni 2023 (endret) Grüner skrev (På 4.6.2023 den 22.37): Lar seg avbilde «perfekt» i KK som gjør artikkelen til en trigger? Snakk for deg selv. Kan ikke se at de bildene er noe spesielt mer triggende enn andre bilder i ukeblader? Og selv om det er folk med spiseforstyrrelser som er undervektige eller overvektige, er det også mange som er helt normalvektige slik som henne. Flotte bilder, men innholdet står ikke i stil. Det som kunne vært en artikkel om et sårbart og meget alvorlig tema overskygges av hennes stadige fokus på seg selv, og det er ikke tegn til særlig gode refleksjoner, hun motsier seg selv. I tillegg promoterer hun bruken av Botox og fillers. Nettavisen benyttet et nydelig og naturlig bilde av henne. Skal man snakke om alvorlige spiseforstyrrelser som bulimi, uten at det gjør mer skade enn nytte, så kan man ikke romantisere det, og ikke benytte det som enda en måte å fore eget oppmerksomhetsbehov. Det hjelper ingen, og aller minst henne selv. Legger ved bilde Nettavisen benyttet vs et av bildene i KK. Det første viser en nydelig og naturlig jente, det andre er kraftig retusjert. De har også et bilde der hun er naken under en dressjakke og har skrevet "sjef" mellom brystene. Bildene ble fjernet, så legger ved lenker: https://www.nettavisen.no/oyunn-krogh/spiseforstyrrelser/bulimi/oyunn-krogh-brutalt-arlig-om-sykdommen-skammer-meg/s/5-95-1135015 https://www.kk.no/livet/eksklusivt-i-kk-oyunn-krogh-roper-at-hun-lider-av-vanskelig-sykdom/79410293 Endret 6. juni 2023 av IreneV Bilder med opphavsrett fjernet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 5. juni 2023 #202 Del Skrevet 5. juni 2023 (endret) Her er to artikler som forteller om spiseforstyrrelsen bulimi på en informativ og nyttig måte. De viser seg selv som de er, ikke noe glansbilde og retusjerte bilder. Ingen selvmotsigelser. Dønn ærlige. Jeg har stor respekt for de som tør å blottlegge seg på denne måten. https://www.dagbladet.no/nyheter/mistet-alle-tennene/77446462 https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/xl/bulimi-tok-knekken-pa-tennene-hennes-1.12794087 I tillegg til store skader på tenner, så vil man også ødelegge mage- tarm. Bulimi kan føre til spiserørsbrokk, noe som igjen øker faren for kreft i spiserøret betydelig. Mange starter ut med anoreksi. Undersøkelser viser at de som har hatt anoreksi i en periode på 0-15 år, hadde mer enn tre ganger så høy risiko for tidlig død, sammenlignet med den generelle befolkningen. Hos de som hadde hatt anoreksi i 16 til 30 år, var risikoen for tidlig død nesten syv ganger så høy som i den generelle befolkningen. Og etter hva vi nå vet fra nyere forskning, så bør en som lider av spiseforstyrrelser logge av sosiale medier, og fokusere på å bli frisk. Det er en stor trigger, og et bunnløst hull, for en som lider av lav selvfølelse og forstyrrelser knyttet til egen identitet og psyke. Endret 5. juni 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 5. juni 2023 #203 Del Skrevet 5. juni 2023 IreneV skrev (13 timer siden): Flotte bilder, men innholdet står ikke i stil. Det som kunne vært en artikkel om et sårbart og meget alvorlig tema overskygges av hennes stadige fokus på seg selv, og det er ikke tegn til særlig gode refleksjoner, hun motsier seg selv. I tillegg promoterer hun bruken av Botox og fillers. Nettavisen benyttet et nydelig og naturlig bilde av henne. Skal man snakke om alvorlige spiseforstyrrelser som bulimi, uten at det gjør mer skade enn nytte, så kan man ikke romantisere det, og ikke benytte det som enda en måte å fore eget oppmerksomhetsbehov. Det hjelper ingen, og aller minst henne selv. Jeg er ingen fan av Øyunn selv, sånn at det er sagt, men jeg synes du vrir og vender veldig mye på det som sies i intervjuet nærmest for å intensjonert spre hat om henne. Hun verken promoterer botox eller romantiserer spiseforsyrrelser, tvert imot, hvis du leser det som står der! Og det er et portrettintervju i KK det her; ikke en opplysningsartkkel om spiseforstyrrelser fra Helsedirektoratet. I de portrettintervjuene tas det alltid masse forskjellige bilder av intervjuobjektet i diverse moteantrekk. Det er et litt ustrukturert intervju med medieprofilen Øyunn Krogh, som godt kunne hatt et litt ryddigere oppsett, hvor journalisten ikke har andre holdepunkter fra før enn at Øyunn liker å stikke seg frem, har et behov for å bli sett, botox-debatten og hvilke program hun har vært med i. Resten virker det som kommer mer tilfeldig fram underveis i intevjuet og det med bulimien virker det ikke som Øyunn hadde planlagt å si, men at det kom fram underveis mens de snakket om usikkerheten hennes. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 5. juni 2023 #204 Del Skrevet 5. juni 2023 (endret) Grüner skrev (13 minutter siden): Jeg er ingen fan av Øyunn selv, sånn at det er sagt, men jeg synes du vrir og vender veldig mye på det som sies i intervjuet nærmest for å intensjonert spre hat om henne. Hun verken promoterer botox eller romantiserer spiseforsyrrelser, tvert imot, hvis du leser det som står der! Og det er et portrettintervju i KK det her; ikke en opplysningsartkkel om spiseforstyrrelser fra Helsedirektoratet. I de portrettintervjuene tas det alltid masse forskjellige bilder av intervjuobjektet i diverse moteantrekk. Det er et litt ustrukturert intervju med medieprofilen Øyunn Krogh, som godt kunne hatt et litt ryddigere oppsett, hvor journalisten ikke har andre holdepunkter fra før enn at Øyunn liker å stikke seg frem, har et behov for å bli sett, botox-debatten og hvilke program hun har vært med i. Resten virker det som kommer mer tilfeldig fram underveis i intevjuet og det med bulimien virker det ikke som Øyunn hadde planlagt å si, men at det kom fram underveis mens de snakket om usikkerheten hennes. Tror du virkelig på det du skriver? Selvsagt var avsløringen om bulimi planlagt. Det skaper mer blest, mer oppmerksomhet, mer klikk, flere følgere, mer interesse. Det glamoriseres ved at det er et portrettintervju i KK. Nettopp derfor. Med flotte bilder, og perfekt setting. KK er et blad som kjører på med retusjering, reklame for plastisk kirurgi og kroppspress. Så har de en og annen artikkel om spiseforstyrrelser og lignende for å hvitvaske det hele. Klassisk! Her en liten artikkel om temaet: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/Ap9r/kronikk-naar-kilden-ikke-er-pen-nok Endret 5. juni 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 5. juni 2023 #205 Del Skrevet 5. juni 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helsport Skrevet 28. juni 2023 #206 Del Skrevet 28. juni 2023 Når skal hun stoppe..... https://www.nettavisen.no/livsstil/oyunn-krogh-avslorer-jeg-var-utro/s/5-95-1189789 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariie Skrevet 28. juni 2023 #207 Del Skrevet 28. juni 2023 Når pressen er lei av å betale henne for "skandalenyheter" - melkes det som melkes kan 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
non_stop Skrevet 28. juni 2023 #208 Del Skrevet 28. juni 2023 Helsport skrev (1 time siden): Når skal hun stoppe..... https://www.nettavisen.no/livsstil/oyunn-krogh-avslorer-jeg-var-utro/s/5-95-1189789 Hun har vel sett i retning venninna Sophie Elise og tenkt at å innrømme utroskap er smart og vil gjøre henne mer relevant. Tenk om alle kjente mennesker skulle tømt seg rundt utroskap og lagt kortene på bordet, ville jo blitt helt kaos. Tipper hun tenker at dette er originalt. Se hvor modig jeg er som innrømmer dette. Men altså...utroskap er jo ikke akkurat noe unikt 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 28. juni 2023 #209 Del Skrevet 28. juni 2023 Hun sier i artikkelen at: Sitat 28-åringen forteller at de siste fire årene da føltes som en løgn. – Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, jeg kom meg ikke ut av det og jeg prøvde, sier hun og legger til: – En kveld så drakk jeg meg utrolig full og lå med en annen. Jeg var utro. Våknet neste morgen og det første jeg gjorde var selvfølgelig å fortelle partneren min det, forklarer hun. Hun var sammen med Levi i 4 år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 28. juni 2023 #210 Del Skrevet 28. juni 2023 neiognei skrev (På 24.2.2022 den 22.23): Stemmer det. Miljøterapeut = høgskole. Miljøarbeider kan være assistenter, helsefagarbeidere osv. Helsefagarbeidere har fagbrev som dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 28. juni 2023 #211 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) h/k skrev (1 time siden): Hun sier i artikkelen at: Hun var sammen med Levi i 4 år. Merkelig hvordan disse kvinnelige influencerne også klarer å få egen utroskap til å bli noe de skal sanke forståelse og sympati for. Isachsen sa noe av det samme, at det "føltes ikke som henne", "utenfor karakter", men noe nødvendig, for å komme videre, angrer ikke bla bla bla. Nå skal de altså sanke klikk og sympati, på egen utroskap. Få hodet ut av egen ræv! Logg av! Endret 28. juni 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 28. juni 2023 #212 Del Skrevet 28. juni 2023 Hvem har egentlig noen interesse for denne dama? Vant sommerhytta for noen år siden, og nå skal vi plutselig interessere oss for brystene hennes og utroskapen hennes? Hvem bryr seg? 20 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 28. juni 2023 #213 Del Skrevet 28. juni 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 28. juni 2023 #214 Del Skrevet 28. juni 2023 Alle influensere jeg har tenkt har et snev av fornuft og/eller har noe fornuftig å bidra med skuffer om dagen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 29. juni 2023 #215 Del Skrevet 29. juni 2023 Gud. Hun er PR-kåt. Når det er rolig rundt henne kommer hun med en «skandale». Hva lever hun egentlig av for tiden? 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
California Skrevet 12. oktober 2023 #216 Del Skrevet 12. oktober 2023 Hun har jo humor da! Får håpe hun ikke treffer på Nora eller Sophie Elise på Halloween fest! 😂 https://www.dagbladet.no/kjendis/kjendisene-strommer-til/80336601 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snoker45 Skrevet 13. oktober 2023 #217 Del Skrevet 13. oktober 2023 Morsomt å se at hun alltid tar bilder av seg selv med hodet på siden:-) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 13. oktober 2023 #218 Del Skrevet 13. oktober 2023 California skrev (10 timer siden): Hun har jo humor da! Får håpe hun ikke treffer på Nora eller Sophie Elise på Halloween fest! 😂 https://www.dagbladet.no/kjendis/kjendisene-strommer-til/80336601 Er vanligvis ikke en fan, men her var hun bra 😃 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 13. oktober 2023 #219 Del Skrevet 13. oktober 2023 Jeg kjenner ikke til henne, men akkurat dette stuntet var morsomt. 😂 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regnfall Skrevet 14. oktober 2023 #220 Del Skrevet 14. oktober 2023 Rufs skrev (På 13.10.2023 den 13.45): Jeg kjenner ikke til henne, men akkurat dette stuntet var morsomt. 😂 Det syntes jeg og😂 Fått mange reaksjoner da, på stuntet sitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå