AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Fått med at mange lever med traumer, at det er helt vanlig, og nyskjerrig som jeg er lurer jeg på hva ditt værste traume er. Min er misbruk av stefar, som har påvirket meg når jeg ble eldre. Aldri tenkt at det skulle forandre hele livet. Men det gjorde det, 10 år senere i livet. Anonymkode: bf717...423 1 4
Maestro Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Gikk lenge med problemer etter lang tid med sykdom som inneholdt psykose og what not. Slet skikkelig 🙄🙁 Men med god hjelp så går det fremover. 1
Maestro Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Og panikkanfall på fly hjem. Var livredd for og fly etterpå. Hyperventilering og panikk. Aff. Og mobbing på skolen 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 Panikkanfall hver dag i over to år når jeg gikk ut. Kvitt dem nå. Min største frykt er å få dem igjen. Anonymkode: fd902...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Holdt på å drukne da jeg var liten og nå unngår jeg bading i havet. Basseng går greit Anonymkode: d79e7...511 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 Livet mitt var bra frem jeg var 8-9 år. Da ble jeg seksuelt misbrukt av en mann som bodde rett ved siden av barneskolen. Alle visste at han var pedofil, visstnok, men ingen gjorde noe med det. Dette var ca.1990. Anonymkode: 614de...bcc 1 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 Min x skulle ta selvmord på en ganske drastisk måte etter lengre tids psykisk sykdom, og forsøket ble ikke som planlagt (jeg prøvde å hindre han). Resultatet av dette var at han holdt på å drepe meg i forsøket også. Det har satt en støkk i meg, både forsøket og måten han behandlet meg på gjennom forholdet. Jeg har det fint i dag altså. Jeg har bearbeidet det som skjedde, jeg jar truffet en fantastisk mann som jeg er samboer med i dag, og jeg er veldig lykkelig i hverdagen. ❤️ Anonymkode: ca76d...d7e 1 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 Jeg fikk ptsd etter flere års trakassering av en eks, samt hans mor (hun er kanskje den galeste av de to). Vanskelig å si hva som var verste traume, for ptsd kom nok ikke av episodene hver for seg, men å være så redd over flere år, og oppleve så mye vondt, at jeg ikke hadde et øyeblikk uten stress og redsel de årene, men alltid var på vakt. Jeg sov ikke godt på grunn av redselen i flere år. Det var kanskje det verste. Man blir nærmest gal om man ikke klarer å sove. Det som satt mest i var likevel det å gå fra å være en naboer hilste hyggelig på til å bli skult på overalt, og folk istedenfor å hilse demonstrantivt snudde ryggen til og begynte å tiske og prate, mens de skulte på meg, og tydeligvis snakket om meg. Dette fordi han hadde vært rundt til alle og spredt stygge løgner. Det var en utrolig vond opplevelse. Gjorde at jeg mistet veldig troen på mennesker generelt. Egentlig tror jeg ikke at alle bet på, slik i etterkant, men løgnene var likevel for spennende til å ikke sladre om det. Jeg har truffet flere av de naboene i etterkant, nå når jeg har bygget meg sterk igjen, og når jeg nå ser dem rett i øynene er det de som viker sitt blikk, og jeg ser skam i blikkene. Det er litt godt å se. At de faktisk skjønner at de handlet ille, og skammer seg. Uansett, totalen var det som ble for mye. Jeg kan ikke peke på et bestemt traume. Jeg er forøvrig frisk fra ptsd nå. Litt sitter i, men jeg hemmes ikke lenger av det i hverdagen. Det er mer slik at jeg aldri ble så trygg igjen, men likevel sterk nok til å klare å stort sett ha lagt det bak meg. Det tok mange år, men... Anonymkode: 73620...8dc 1 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 Vokste opp i et hjem med mye tung rusbruk og det kødda lenge med hodet mitt. Klarte ikke stå i jobb før jeg var i 30-årene fordi jeg sleit med så mye annet, etter x antall behandlere klaffet det plutselig og jeg klarte å ta tilbake livet igjen. Anonymkode: 0580e...1d2 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 Det var en fjolle som fylte bensin på en dieselbil og jeg var så dum å si i fra, fikk dritkjeft uten like og jeg som mann måtte faen hakke ikke fortelle denne gluksa at hun gjorde noe feil. Jeg ble traumatisert av skadene på motoren, at gluksa måtte ut med titusenvis for reparasjoner var oppreisende på en måte. Anonymkode: 1bf07...fbc 1
Silva Pluvialis Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 (endret) Slettet Endret 1. oktober 2022 av Tvillingsjel 13
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 Traumer etter vanskelig forhold,kom utav de etter traumebehandling Anonymkode: 0a8e0...1ff 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 Tvillingsjel skrev (21 minutter siden): Utsatt for omsorgssvikt og seksuelle overgrep av begge biologiske foreldre Det er jo helt forferdelig. Hadde foreldene dine diagnoser eller var de skada? Anonymkode: 614de...bcc
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #14 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det var en fjolle som fylte bensin på en dieselbil og jeg var så dum å si i fra, fikk dritkjeft uten like og jeg som mann måtte faen hakke ikke fortelle denne gluksa at hun gjorde noe feil. Jeg ble traumatisert av skadene på motoren, at gluksa måtte ut med titusenvis for reparasjoner var oppreisende på en måte. Anonymkode: 1bf07...fbc Det var nok en grusom opplevelse. Også fra selveste hufseglufsa da. Ikke bra! Håper det går bra med deg nå. Klem til deg💜 Anonymkode: 5848b...57b 3
Anneofgreengables Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 Traumer etter mange år med psykisk mishandling og seksuelle overgrep fra eksmannen. Sliter med det ennå, fått PTSD og går i traumeterapi. Har også utviklet fysisk sykdom pga dette. Det er vanskelig å behandle fordi det er en rekke situasjoner over mange år, og som en annen skriver over her; noe av det verste var å være konstant redd i ditt eget hjem. Visste aldri når han kom til å slå til 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fått med at mange lever med traumer, at det er helt vanlig, og nyskjerrig som jeg er lurer jeg på hva ditt værste traume er. Min er misbruk av stefar, som har påvirket meg når jeg ble eldre. Aldri tenkt at det skulle forandre hele livet. Men det gjorde det, 10 år senere i livet. Anonymkode: bf717...423 Psykisk og fysisk vold fra alkoholiserte narssistiske foreldre og grov omsorgsvikt, voldtekt flere ganger, mobbing, ensomhet, and the list goes on and on.. Anonymkode: 272a4...aa4 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 Mitt verste traume er fra ene barnet mitt var i en alvorlig ulykke på vei til skolen. Jeg husker de gru de 6 timene jeg satt alene i kjelleren(?) på Ullevål sykehus uten å vite om han overlevde 😭 Anonymkode: f40fe...a29 12
Hedvig88 Skrevet 11. august 2022 #18 Skrevet 11. august 2022 Et overgrep da jeg var under 10. Voldsomt, oralt/vaginalt. Fortrengte i mange år. Mamma døde i armene mine da jeg var 16. Et uventet-ventet dødsfall (gikk raskere enn man trodde og ganske akutt), Et ganske traumatisk dødsfall. Fødselen. 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #19 Skrevet 11. august 2022 Ble utsatt for grovt seksuelt misbruk, fysisk og psykisk vold av min far, og fysisk og psykisk vold av min mor. Startet fra jeg var baby. Selvfølgelig har dette påvirket meg i livet, men livet er ganske bra. Anonymkode: a1eda...5c7 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #20 Skrevet 11. august 2022 Incest utført av egen far ta jeg var cirka 10 måneder til fem år og ny overgrepsperiode fra en annen omsorgsperson fra jeg var 11 til 16 Anonymkode: 19473...bb0 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå