Gå til innhold

Eier alle flotte hus?

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 8/9/2022 at 6:56 PM, AnonymBruker said:

Hvor har du vært som ikke har fått med deg hvor krise det er på utleiemarkedet fordi så mange skal leie?? Kjempemange leier.  

Anonymkode: 856bf...c57

I byene er det flere som vil leie enn folk som gidder å leie ut. Mange gidder ikke utleie fordi de har erfart at mange leietakere lager kvalm, og sånn sager over greina de sitter på. Pluss at staten stikker kjepper i hjulene til utleiere med mange firkantede regler som bl.a. gjør det vanskelig å kaste ut folk selv når de ikke betaler. At ikke staten ser dette. Lett å leie ut ville gitt flere leieboliger og lavere priser og flere fornøyde beboere.

Anonymkode: 27861...581

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi leier storparten av huset til svigers.

Kan forstå presset på å eie et flott hus. Vet at vi på sikt kommer til å eie, men at mannen min ikke er så opptatt av interiør og trender som det jeg er/ikke like villig til å henge med på oppussing. Det vil si at jeg altfor ofte sammenligner meg med venninner som har nyoppussede rom i sine hus, med moderne stil. Til tider har det vært såpass at jeg har vegret meg for å be på besøk. Har også kjent meg misunnelig på dem.

Nå driter jeg i det, og tenker at der det er hjerterom er det husrom, både for vår egen del, for barna våre og for besøkende.

Det viktigste i livet er ikke huset man bor i ♥️

Anonymkode: 53171...2ef

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med å leie!. Eide en leilighet tidlige, bodde så  i utlandet i mange år.

Jeg leier en toppleilighet- hadde ikke hatt muligheten til å kjøpe den.

Elsker den, beliggheten etc.!

Om noen år arver jeg to hus , men liker best å leie.  

Vet ingenting om morgendagen, jeg leier og har det topp nå.

Siden jeg leier kan jeg bo akkurat der jeg vil med høy standard!

Har ikke barn så tenker ikke på å etterlate arv.

Anonymkode: 0868f...e8a

• Liker 1
Skrevet

Eier hus, måtte kjøpe i nabobyen for å få råd til et oppussingsprosjekt. Vi er gniene folk så har fått tak i det meste svært billig eller gratis på finn.

Alt ser flott ut, jeg jobber og mannen er på arbeidsledig etter en alvorlig ulykke - så han jobber på huset hver dag. 

Gjorde alt vi kunne for å komme oss inn på boligmarkedet, leie er så ustabilt. Har barn og følte det var uansvarlig å sjanse på langtidsleie. Billigere å eie enn leie også her. 

Anonymkode: 15edf...bc0

• Liker 1
Skrevet

Jeg leier nå, men har vært heldig som har fått mulighet til å kjøpe en sjarmerende, passe stor leilighet som jeg får flytte inn i i løpet av høsten ☺️

• Liker 1
Skrevet

Vi bor i stort hus fra 1910 - altså litt gammelt 😜 Det er min samboers hus som han kjøpte sammen med moren til sønnen sin billig for over 20 år siden. Han kjøpte ut henne og beholdt huset. Jeg har lik historie men hadde ikke mulighet til å beholde huset selv så jeg bor nå i samboers hus mens jeg eier en rekkehusleilighet jeg leier ut. Han var heldig som hadde råd til å beholde dette huset den gangen og har fått bygget på og pusset det godt opp. Så han har fått bygget seg opp på den måten med formidabel verdistigning. Det er helt normalt at ting tar tid 😀 Ang leie, jeg er jeg så heldig å ha en flott stabil leietaker med 2 nydelige barn så jeg er heldig med min leietaker og hun trives godt med meg som huseier. Gruer meg til den dagen hun flytter for det er jo så mange skrekkhistorier. Jeg gjør hvert fall det jeg kan for å være en god utleier. Jeg er streng på husleia men strekker meg langt på andre omr. Hvitevarer, dyr etc..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...