Gå til innhold

Eier alle flotte hus?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i et 99 kvm rekkehus med en hageflekk på hver side av huset. Ikke nyoppusset lenger, men godt vedlikeholdt. Vi prøver å ha få og nøye utvalgte eiendeler og klarer oss greit med plassen. Liker å ha godt med penger til opplevelser i stedet for å bo oss ihjel.

Anonymkode: 0638d...05f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eier alle? Jeg har to barn. Vi leier en leilighet 

Jeg synes alle eier og har flotte møbler og store hus. Svær hage. Hva gjør dere? 

Anonymkode: 7365a...2da

Tar altfor store lån.

Anonymkode: 56dd3...18d

AnonymBruker
Skrevet

Eier stor enebolig med litt under 1 måls tomt. Huset er fra 70- tallet, men totalrenovert. Vi har kjøpt og solgt flere ganger i løpet av de siste 13 årene og vært heldig med utrolig bra prisvekst.Begynte med en liten leilighet, så en rønne av et hus 😅 Men det var det man hadde råd til.

Fikk nettopp ny takst på huset vi bor i nå og den var på 2 millioner mer enn hva vi kjøpte huset for 3,5 år siden.

Forstår godt at mange er nødt å leie når man vil bo sentralt. Men hadde det vært meg nå, så hadde jeg gjort det jeg kunne nå for å komme meg inn på boligmarkedet, selv om jeg kun hadde hatt råd til en bitte liten leilighet. Mest sannsynlig kommer vi til å se lavere boligpriser utover høsten og vinteren nå, så kan være en bra mulighet.

Anonymkode: 820e5...28b

Skrevet

Hus med enorm hage og sjølinje. Jævlig mye knott. Ubrukelig mye gress å klippe.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Eier del av tomannsbolig. To bachelorutdannede med statlige jobber. Hvis det hadde blitt slutt mellom oss måtte vi sikkert leid begge to. 

Anonymkode: 96e56...44b

AnonymBruker
Skrevet

Vi bygde enebolig i 99 og bor her fremdeles. 200 kvadrat, tomt rett over 1 mål. Av det er det 250 kvadrat gårdsplass og idiotisk oppstykket hage.

Møbler er både og. Spisestue er arvet etter mannens oldemor, vi har en finstue med chesterfield møbler og som sjeldent blir brukt (ser smashing ut da). Vi ønsket flere barn men fikk bare 1 så hele huset er for stort egentlig.

Lånet er straks nedbetalt, vi har romslig økonomi. Nærmer oss 50-åra.

Anonymkode: 2949c...d36

Skrevet

Vi har et hus fra 1940 tallet. Har pusset opp mye. Møbler har vi kjøpt brukt, fordi vi har barn. Tomta er 7 mål og alt for mye plen. Kjøpte for 1,3 mill for 14 år siden. 
Vi trives godt men ser frem til en dag å selge..

AnonymBruker
Skrevet

Ja vi eier et flott hus. Vi bygget oss enebolig for ti år siden. Stort hus, dobbel garasje, stor veranda, stor hage. Har hytte også. Huset er nedbetalt om 5 år etter planen. 

Anonymkode: 0fa85...f8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eier alle? Jeg har to barn. Vi leier en leilighet 

Jeg synes alle eier og har flotte møbler og store hus. Svær hage. Hva gjør dere? 

Anonymkode: 7365a...2da

Vi eier et hus, men flott er det ikke. Og ikke er det i byen. Man kan få to hus der jeg bor for det det koster for en leilighet i Oslo feks. 

Anonymkode: 8a816...88c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja vi eier et flott hus. Vi bygget oss enebolig for ti år siden. Stort hus, dobbel garasje, stor veranda, stor hage. Har hytte også. Huset er nedbetalt om 5 år etter planen. 

Anonymkode: 0fa85...f8f

Så digg! Deilig når en begynner å se enden på huslånet. Vi er også der at. I ser en ende nå. 

Anonymkode: 4c463...d53

AnonymBruker
Skrevet

Eier 3-roms leilighet. Holder i massevis for to voksne og 1 barn. 

Anonymkode: d02da...590

AnonymBruker
Skrevet

Vi eier rekkehus. Møblene er en blanding av Ikea, Skeidar/Bohus, gammelt på Finn, arvet, fått av venner som bytter ut, selvlaget og noe veldig dyrt.

Jeg trodde de fleste eide boligen sin, men har skjønt at en del av familiene i barnejagen og skolen til barna leier bolig. Tror de fleste jeg kjenner (inkludert meg) ikkr har insta-vennlige hjem. Er nok vanligst, men det ser man jo ikke på insta eller i glansede magasiner.

Anonymkode: cf665...a00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi eier rekkehus. Møblene er en blanding av Ikea, Skeidar/Bohus, gammelt på Finn, arvet, fått av venner som bytter ut, selvlaget og noe veldig dyrt.

Jeg trodde de fleste eide boligen sin, men har skjønt at en del av familiene i barnejagen og skolen til barna leier bolig. Tror de fleste jeg kjenner (inkludert meg) ikkr har insta-vennlige hjem. Er nok vanligst, men det ser man jo ikke på insta eller i glansede magasiner.

Jeg har et insta vennlig hjem, (når det er ryddig) men det er fordi jeg liker- og er interessert i interiør og hjem. 
Folk må ha den stilen de selv liker, og bruke penger på det en vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier en liten rønne. Ikke har jeg partner eller barn heller. Det er ikke alle som lykkes, og det er helt naturlig.

Anonymkode: cf791...bab

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg leier en leilighet på 50 kvadrat i Oslo.

Har prioritert andre ting i livet. Det er først de siste 6 månedene jeg har fått meg fast jobb i Norge. Før det bare reiste jeg rundt i verden of levde nærmest som en boms. Har hatt det ekstremt morstom, da! Ville ikke forandret noe.

Anonymkode: e6dbb...847

• Nyttig 1
Skrevet

Vi eier stort hus og hytte, men kunne ikke hatt samme boligstandard hvis vi bodde i en storby. Heromkring har (nesten) alle som har to vanlige inntekter mulighet til å skaffe seg enebolig hvis de vil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eier ett lite hus, under 115 kvm. Skulle gjerne hatt større, men tror ikke vi har råd. Tjener under millionen til sammen. To barn.

Har kjøpt hus i "rimelig" område i forstad til en større by i Norge.

Hadde jeg hatt mye penger skulle jeg bygget på huset litt,og planert ut litt av den skråe tomten. Elsker stort og fint uteareal, det er minst like viktig som selve huset.

Anonymkode: 6d688...4cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har et insta vennlig hjem, (når det er ryddig) men det er fordi jeg liker- og er interessert i interiør og hjem. 
Folk må ha den stilen de selv liker, og bruke penger på det en vil. 

Ikke noe galt i å ha et insta-vennlig hjem, men det er greit å være bevisst på at de fleste hjem ikke legges ut på instagram. Det er fort gjort å glemme, for de bildene man ser, er jo veldig fine. De fleste som har mer vanlige hjem, legger jo ikke ut bilder av det.

Det ser ikke ille ut her, bare så det er sagt, men det er et stykke unna de veldig flotte hjemmene jeg følger på instagram. 

Skrevet

Jeg vil ikke ha hus (med alt vedlikehold og arbeid det medfører) selv om jeg hadde hatt råd til det. Jeg vil ha leilighet. Har en 3-roms leilighet i Oslo, som jeg eier. Skulle gjerne sett at den var nyere og mere fancy, men det går fint an å bo her. 

• Liker 1
Skrevet

Vi eier en alt for stor enebolig fra 1960 som trenger totalrenovering vi ikke har råd til. I tillegg stor hage som krever alt for mye vedlikehold. Bor billig da (arvet huset), men ønsker helst å bytte det ut med en nyere lettstelt 4-roms. 

Anonymkode: 43c40...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...