Gå til innhold

Eier alle flotte hus?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Eier alle? Jeg har to barn. Vi leier en leilighet 

Jeg synes alle eier og har flotte møbler og store hus. Svær hage. Hva gjør dere? 

Anonymkode: 7365a...2da

Vi eier et hus. 

Men det er ikke stort og vi har ikke flotte møbler.  Vi har stooor hage da. 

Vi kjøpte et lite billig hus. Vi har utnyttet alle kvm godt, og funnet oss en grei måte som fungerer ok. 

Vi ønsket å eie, men ikke låne over evne. Derfor måtte vi senke kravene betraktelig.  

Anonymkode: c8874...a55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi eier hus fordi vi har arvet. Huset har flott beliggenhet uten tvil, men det har stort behov for oppussing så vil ikke si det er så veldig flott. Vi har egentlig ikke økonomi til å ha dette huset og oppussing blir følgelig utsatt til økonomien tillater. Møbler fra ikea, finn og arvet.

Ikke fint og flott, men vi lever godt her og er fornøyd med det 😊

Anonymkode: a544a...729

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Sørlandet (aka 50-tallet) og føler familier med enebolig, mor, far og tre barn, SUV og hytte er nærmest obligatorisk. Men for å si det sånn så er det svært få av kvinnene som hadde hatt mulighet til det alene. De er alle gift med menn med god inntekt som jobber veldig mye. Derfor blir skillet mellom aleneforeldre og tradisjonelle familier veldig stort. 

Men det er selvfølgelig ikke sånn for alle da, og jeg (som aleneforelder) jobber med meg selv for å minne meg på at det er ikke så forferdelig viktig hvor stort og flott hus man har. Tror voksne tenker mer på det enn ungene for å si det sånn.. 

Anonymkode: 8fbe9...a41

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har et stort hud og en stor hage og jeg gleder meg til den dagen vi kan selge og flytte! Det et gammelt og er så sykt mye å pusse opp, pluss upraktiske løsninger. Hagen er stor og fin men der og har det krevd vanvittig mye jobb, og et enda ikke ferdig. 
Dette er virkelig ikke meg og mannen, jeg kan ikke fordra å sitte her med et digert hus. Jeg misunner dem med pittesmå eneboliger eller rekkehus. Så jeg hadde aldri gjort dette på nytt. Ungene bryr seg fint lite om et hus er stort eller lite så lenge de føler seg hjemme og har et sted å leke. De elsker å være hos mine foreldre som har en mye mindre bolig. 
Om et år, forhåpentligvis, kan vi flytte herfra.

Anonymkode: e7c7b...52e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi eier hus med stor tomt, men det er ganske slitent. Møblene er stort sett fra IKEA eller kjøpt brukt. Det ligger også landlig til, de nærmeste naboene våre er hytter. Prisene har steget her vi bor nå, så huset var mye billigere sammenlignet med Oslo, som vi flyttet fra, da vi kjøpte det. Men vi hadde ikke fått noe hus i eller i nærheten av Oslo for pengene om vi hadde solgt.  

Anonymkode: cdb8e...bd1

AnonymBruker
Skrevet

Eier en stor enebolig med hage og garasje 🙂 Det var husbanken som finansierte hele kjøpet, vi hadde ingen egenkapital. Jeg jobber i butikk og mannen min kjører transport. Har 1 barn

Anonymkode: b6989...737

Skrevet

Vi leide frem til vi fikk den muligheten å kjøpe. Slet med å få ny leilighet pga barna. Fikk tilbud om å kjøpe enebolig til 1.3 mill. Mye oppussing, men no er vi ihvertfall inne på boligmarkedet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eier alle? Jeg har to barn. Vi leier en leilighet 

Jeg synes alle eier og har flotte møbler og store hus. Svær hage. Hva gjør dere? 

Hva mener du med hva vi gjør? Hva slags yrker vi har?

Anonymkode: f17d4...c4d

AnonymBruker
Skrevet

Næh, kjøpte et lite hus på 150 kvm for 3 mill for noen år siden. Har pusset opp mye og er fornøyd sånn sett, men kunne tenkt oss større og hage, for det er bare en lite  gressflekk. Har en del veranda da, og naturtomt som er umulig å gjøre om til hage eller noe brukbart. Nå er det vel verdt rundt en mill mer enn vi kjøpte for. Som mange andre her er møblene fra IKEA eller jysk, eller billige møbler fra bohus etc. 

Nå tjener vi ganske bra tilsammen, men har fortsatt ikke råd til å bare kjøpe alt vi vil på flekken. 

Anonymkode: a6e56...057

AnonymBruker
Skrevet

Ehh. Selvfølgelig eier ikke alle store fine hus med flotte møbler. Det er andre hus i Norge også. Likevel kan jeg kjenne igjen følelsen. Her jeg bor er det stort sett eneboliger. Vi bor i ett lite rekkehus område. Råd til hus, men barna stortrives her. 

Anonymkode: fe0e6...8c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eier en stor enebolig med hage og garasje 🙂 Det var husbanken som finansierte hele kjøpet, vi hadde ingen egenkapital. Jeg jobber i butikk og mannen min kjører transport. Har 1 barn

Hva kostet den?

AnonymBruker
Skrevet

Her på KG får man ofte inntrykk  av at de fleste bor i eneboliger, og "ingen" bor i leiligheter. Ser stadig tråder på samlivsforumet der det diskuteres arbeidsoppgaver i hjemmet, og der det snakkes om at mannen tar seg av gressklipping og snømåking. Også at "det er da bare å bruke gjesterommet eller kjellerstua". 

Virker nesten som om eneboligfolket tror at alle andre bor i enebolig.....?

Anonymkode: 9f5cb...34c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Definer ; "flott" da! Jeg har eget hus og det jeg trenger fordi jeg har arva det. Det er ikke " fancy flott" men for meg er det paradis. 

Anonymkode: af77f...f8f

Skrevet

Leier

AnonymBruker
Skrevet

Vel.. alle kan jo ikke eie flotte hus. Du bor i leilighet, de er det som regel flere av i samme bygg (for ellers hadde du selv bodd i hus eller tomannsbolig)

Så TS, du kan bare se på deg selv og dine nærmeste naboer bak veggen din, så ser du at oppfatningen din er feil.

Men for å svare for meg selv: det er 23 år siden jeg flyttet hjemmefra. De første 10 årene leide vi ulike leiligheter. Så eide vi leilighet i 8 år, nå eier vi et halvt hus, aka tomannsbolig.. for meg er det svært og flott, men det er nok ikke den typen svært og flott du spør om. 

Anonymkode: 3b316...ee8

Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Vi eier hus. Flyttet ut av Oslo og bygde her vi bor nå. Har et barn, for det var det vi ønsket oss. Da har vi fortsatt god og romslig økonomi. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi eier leilighet, men har hatt hus. Stort hus, liten hage. 

Anonymkode: 1e8eb...d70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva kostet den?

Vi betale 2,3 for den + omkostninger 🙂 Boligene i dette området er billige, man får mye hus for pengene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte meg leilighet i blokk i januar. Ny blokk som var ferdig i fjor sommer. Så ingen hus på meg.

Anonymkode: 6889a...b0f

AnonymBruker
Skrevet

I eier enebolig, og har stor hage. 
Huset vårt er ny oppusset både innvendig og utvendig. 
Vi var heldig å kjøpe boligen vår for 20 år siden da vi hverken trengte egenkapital og vi fikk huset til under en mill. I dag ligger taksten på 3,5 og vi er snart gjeldfrie. 
vi har prioritert hus, gjort det meste selv, brukt ferie og skattepenger på husprosjekt og derfor klart å betalt ned så mye vi har gjort. 
Synes synd på de som skal inn på markedet i dag, det er veldig dyrt og knalltøft for mange. 
Jeg ser hvor heldig vi har vært, og at tidspunktet vi kjøpte på var alfa omega. 

Anonymkode: 4c463...d53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...