Gå til innhold

Eier alle flotte hus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eier alle? Jeg har to barn. Vi leier en leilighet 

Jeg synes alle eier og har flotte møbler og store hus. Svær hage. Hva gjør dere? 

Anonymkode: 7365a...2da

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes alle eier og har flotte møbler og store hus. Svær hage. Hva gjør dere? 

Hvorfor synes du det?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nope. 
Eier et kott.

Anonymkode: 5c1bf...e46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leilighet.

Anonymkode: f7bc4...ce7

AnonymBruker
Skrevet

Nei har kun 4 vanlige hus . 

Anonymkode: b9d1a...44e

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du vært som ikke har fått med deg hvor krise det er på utleiemarkedet fordi så mange skal leie?? Kjempemange leier.  

Anonymkode: 856bf...c57

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva får deg til å tro at ‘alle eier’?? Du bør følge med i nyhetsbildet. Da vil du fort få med deg at leieprisene er til himmels. Hvorfor? Fordi maaaange leier… 

Jeg eier, og har stor hage på 2 mål. Men det er kun nylig. Og flytta til langt ut på landet. Der er prisene langt lavere enn i byene. 

Anonymkode: 06792...19e

Skrevet

Hvor har du vært som ikke har fått med deg hvor krise det er på utleiemarkedet fordi så mange skal leie?? Kjempemange leier.  

Alt er relativt. I forhold til andre land, er det veldig få som leier. Jeg kjenner ingen som leier bolig med unntak av noen venners barn som er studenter.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rådgiver i en statlig virksomhet mens mannen er leder i en mellomstor bedrift. Vi har sånn sett helt vanlig lønn. Vi har eid en leilighet når vi var yngre som vi solgte med stor fortjeneste, det samme med rekkehus vi kjøpte etter leilighet. Da kunne vi kjøpe enebolig som vi alltid har ønsket oss med stor hage. Når det gjelder fine møbler så har vi spart og kjøpt. Det handler om prioriteringer. 

Anonymkode: fc772...b9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi eier halvpart av en tomannsbolig.

Anonymkode: d73cb...ad5

AnonymBruker
Skrevet

Altså.. De fleste som leier er jo unge eller godt voksne... Går ann å tenke seg om før man svarer. 😜

Enig med t.s, jeg leier selv med barn og kjenner ingen barnefamilier som leier. 

Anonymkode: 38401...567

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er godt voksen og leier. Kommer nok aldri til å få kjøpt leilighet 

Anonymkode: ec58a...4ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har et rekkehus fra 70 tallet med en smule vedlikeholdsetterslep og null estetisk verdi fordi vi er småbarnsforeldre med full jobb og har ikke tid til å styre med uviktige ting som hus og interiør 😆 

Vi er glade for at vi har mulighet å eie, men har ikke råd,  energi eller interesse til stort flott hus 

Anonymkode: 7cfea...aac

Skrevet

Jeg eier et flott hus ja. Dvs eier omtrent halve resten gjør banken..

Mange i klassen til barna mine leier bolig. Det er store forskjeller. Noen bor i store hus i åsen, andre bor i 2 etasje over Jokern.

AnonymBruker
Skrevet

Du får komme hjem og se hos oss. Slitent hus fra 70-tallet og nesten like slitne møbler. Men huset er forsåvidt stort.

Anonymkode: fea58...a04

AnonymBruker
Skrevet

Vi solgte det store, flotte huset for å bo i en leilighet mens vi venter på at det lille rekkehuset vårt skal bli ferdig bygget 😄 halverer boareal og får så og si null uteareal som vi er ansvarlige for. Kjøpte hytte. Helt nydelig å kunne disponere tiden akkurat slik vi ønsker uten masse "må" som hele tiden forsvinner i vedlikehold og unødvendig husarbeid 😊

Anonymkode: 29320...75c

AnonymBruker
Skrevet

Vi eier en halvparten av en tomannsbolig med en liten hageflekk

Anonymkode: ff939...e7c

Skrevet

Vi eier et hus, men det er ikke akkurat flott, og nesten alle møblene våre er brukt eller fra Ikea. Det var det vi hadde råd til, og det er greit. Men jeg er veldig fornøyd med å eie, kontra leie. Vi leide i 12 år før vi kjøpte hus.

AnonymBruker
Skrevet

Man kjøper eller leier som oftest til den prisen man har råd til. Vi hadde ikke råd til type hus vi hadde mest lyst på slik at standarden ikke blir helt som jeg vil. Ikke like glad i oppussing heller, noe jeg har gjort i ukesvis i sommer… 

Om man leier eller eier, størrelse og type bolig er jo også veldig avhengig av hvor man bosetter seg. Her jeg bor er det kun kjellerleiligheter i eneboliger det går an å leie. Det er noen rekkehus, minimalt med leiligheter, noen tomannsboliger og resten eneboliger. Så skal du bo her så eier du.  et område er fra 70-tallet, ett fra 80-tallet, vårt fra 90-tallet og noen områder fra etter 2000, så husprisene er ganske ulike i de ulike områdene.  I de nye områdene har husene doblet seg i verdi, dyreste Block Watne hus går for 10 mill.

Anonymkode: 3893b...d33

Skrevet

vi leier en 4 roms og har barn. Det blir ikke noe huskjøp i denne kommunen eller nærliggende kommuner, mest sannsynlig ikke en leilighet engang pga skyhøye boligpriser. Så vi må nok bytte jobb og flytte langt avgårde før kjøp av noe som helst blir mulig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...