Gå til innhold

Spøkjakt, det svenske - på jakt etter spøkelser på Discovery


drivhus

Anbefalte innlegg

Penelaphe skrev (På 26.10.2023 den 14.48):

Har nettopp sett ferdig første sesong. Legger merke til at hver gang de legger seg blir alt rolig og ingenting mer skjer. Og så føles episodene veldig brått over. Men jeg liker den, liker spesielt Andreas (veldig rolig) og Danjal (morsom). Og episoden med Ancient Ram inn har vært mest skummel/ekkel av episodene så langt.

Ja, oppbyggingen av episodene er veldig like. Historier - utredning med små lyder og følelse - provosering - paranoia - legger seg i rom som er "besatt" - avslutter med "det har vært stille", "jeg har sovet dårlig" eller "fy fasan, jeg har merker etter natten".

Men det er en av de seriene jeg har blitt mest paranoid av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har begynt å se på spøkjakt etter tips fra andre, da jeg elsker og er veldig fascinert av abandoned houses og alt er som er mystisk og som av en eller annen grunn blitt forlatt, og som gjerne har masse historie bak seg. Var skeptisk da jeg har sett litt av den norske versjonen, men som ikke klarte å fenge meg.  Spøkjakt er mye bedre synes jeg, og synes castingen utfyller hverandre bra og alle har sine roller (bortsett fra sesongen Andreas ikke var med og Serafia hadde noe dårlig kjemi med noen av de andre) Andreas er veldig bra, lugn og informativ og han biter i seg mye fra f.eks Jocke som roper på djevelen og det som er 😅 Er ikke skeptiker, men tror mye har en logisk forklaring som knirking og lyder i gamle hus. Jeg tror det kan finnes noe mer mellom himmel og jord, men skulle gjerne hatt sterkere bevis på det. Uansett synes jeg spøkjakt er spennende og godt laget selv om det av og til blir litt vel mye på  repeat. Googler forøvrig alle steder de er på for enda mer historie å grafse i 😅

Endret av K_mb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (35 minutter siden):

Har begynt å se på spøkjakt etter tips fra andre, da jeg elsker abandoned houses og alt er som er mystisk og som av en eller annen grunn blitt forlatt, gjerne med masse historie bak seg. Var skeptisk da jeg har sett litt av den norske versjonen, men som ikke klarte å fenge meg.  Spøkjakt er mye bedre synes jeg, og synes castingen utfyller hverandre bra og alle har sine roller (bortsett fra sesongen Andreas ikke var med og Serafia hadde noe dårlig kjemi med noen av de andre) Andreas er veldig bra, lugn og informativ og han biter i seg mye fra f.eks Jocke som roper på djevelen og det som er 😅 Er ikke skeptiker, men tror mye har en logisk forklaring som knirking og lyder i gamle hus. Jeg tror det kan finnes noe mer mellom himmel og jord, men skulle gjerne hatt sterkere bevis på det. Uansett synes jeg spøkjakt er spennende og godt laget selv om det av og til blir litt vel mye på  repeat. Googler forøvrig alle steder de er på for enda mer historie å grafse i 😅

Så i en test om "hvem er du i spøkjakt" , så hadde du slått ut som Jocke 😂 Tror jeg hadde vært Danjal 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_marsmallowlady skrev (12 minutter siden):

Så i en test om "hvem er du i spøkjakt" , så hadde du slått ut som Jocke 😂 Tror jeg hadde vært Danjal 😄

Link til test? Kan google det 🙈

Endret av K_mb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (7 timer siden):

Link til test? Kan google det 🙈

Finnes ingen test etter hva jeg vet. Men din skepsis er jo typisk Jocke 😂 "Tror ikke det før jeg ligger halvveis dau i en grøft" 

Jeg er mer den nervøse Danjal som alle spøkelser får innpass i 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_marsmallowlady skrev (5 timer siden):

Finnes ingen test etter hva jeg vet. Men din skepsis er jo typisk Jocke 😂 "Tror ikke det før jeg ligger halvveis dau i en grøft" 

Jeg er mer den nervøse Danjal som alle spøkelser får innpass i 😂

Haha sånn ja 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere om familien de besøkte i Irland? Jeg fikk en følelse av de tok i mot gjester bare for å få betaling. Vanskelig å tro på det de fortalte, hvis det bodde barn der? Og bodde der selv for den del. Merkelig hele greia. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg storkoser meg med spökjakten! Om man ikke tror på spøkelser, så finnes det uansett mye underholdning bare i Jocke og Danjal 😂

Men det irriterer meg grenseløst at det er musikk i bakgrunnen hele tiden og at de aldri klarer å være stille, for vi får jo aldri hørt alt de påstår å høre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drivhus skrev (På 2.11.2023 den 12.07):

Hva synes dere om familien de besøkte i Irland? Jeg fikk en følelse av de tok i mot gjester bare for å få betaling. Vanskelig å tro på det de fortalte, hvis det bodde barn der? Og bodde der selv for den del. Merkelig hele greia. 

Jeg tror at de faktisk hadde kameraer gjemt der for å overvåke hva de gjorde, kun for å bryte inn på spennende tidspunkt. 

Mye virket "satt" opp, eller så var de besatte alle sammen. Ikke pokker om jeg ville bodd på slik "bråkete" plass med barn. Altså, du kan ikke sitte i eller bruke spisestua fordi "de" krever å ha dekket bord osv? 

Jeg tror at de kom inn på de tidspunktene fordi crewet kom så nær sannheten som de kunne. Rett før Danjal kunne funnet kameraer, når de diskuterte at familien virket rare. At huset virket på sett vis rolig ift andre hus. Hvordan "visste" de at de satt i spisestua, lette etter kamera og spurte om de hadde tilkalt noen? 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The_marsmallowlady skrev (3 minutter siden):

Jeg tror at de faktisk hadde kameraer gjemt der for å overvåke hva de gjorde, kun for å bryte inn på spennende tidspunkt. 

Mye virket "satt" opp, eller så var de besatte alle sammen. Ikke pokker om jeg ville bodd på slik "bråkete" plass med barn. Altså, du kan ikke sitte i eller bruke spisestua fordi "de" krever å ha dekket bord osv? 

Jeg tror at de kom inn på de tidspunktene fordi crewet kom så nær sannheten som de kunne. Rett før Danjal kunne funnet kameraer, når de diskuterte at familien virket rare. At huset virket på sett vis rolig ift andre hus. Hvordan "visste" de at de satt i spisestua, lette etter kamera og spurte om de hadde tilkalt noen? 

 

Ja, helt enig. Tror Danjal hadde rett da han sa at det var skjulte kamera der. Lurer på hvor mye de betalte for å komme dit? Tror ikke det var noe skummelt der i det hele. Bare en merkelig familie som lever av dette.

Men nå har jeg også sett siste episode, der de var på leit etter munken i England. Fy flate, jeg hadde hjertebank. Det var rett og slett scary. Det de ser på den det Kinekten, de skapningen de ser….DA virker de ikke så veldig redde. Jeg forstår ikke det der 🧐

Men som andre har påpeika her. De «legger» seg og sover helt til slutt, da er de rolige, og ingenting skjer?

Jeg lurer på hvor de får penger fra? Altså, hvem betaler dem? De er jo mange. Er det discovery? De to brødrene jobber for et selskap tror jeg. Ja, jeg er nok litt hekta 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drivhus skrev (6 timer siden):

Ja, helt enig. Tror Danjal hadde rett da han sa at det var skjulte kamera der. Lurer på hvor mye de betalte for å komme dit? Tror ikke det var noe skummelt der i det hele. Bare en merkelig familie som lever av dette.

Men nå har jeg også sett siste episode, der de var på leit etter munken i England. Fy flate, jeg hadde hjertebank. Det var rett og slett scary. Det de ser på den det Kinekten, de skapningen de ser….DA virker de ikke så veldig redde. Jeg forstår ikke det der 🧐

Men som andre har påpeika her. De «legger» seg og sover helt til slutt, da er de rolige, og ingenting skjer?

Jeg lurer på hvor de får penger fra? Altså, hvem betaler dem? De er jo mange. Er det discovery? De to brødrene jobber for et selskap tror jeg. Ja, jeg er nok litt hekta 😅

Jonna og Jocke har/har hatt flere TV-programmer og har i tillegg en youtube-kanal, så jeg tror i alle fall de to tjener fett 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drivhus skrev (23 timer siden):

Ja, helt enig. Tror Danjal hadde rett da han sa at det var skjulte kamera der. Lurer på hvor mye de betalte for å komme dit? Tror ikke det var noe skummelt der i det hele. Bare en merkelig familie som lever av dette.

Men nå har jeg også sett siste episode, der de var på leit etter munken i England. Fy flate, jeg hadde hjertebank. Det var rett og slett scary. Det de ser på den det Kinekten, de skapningen de ser….DA virker de ikke så veldig redde. Jeg forstår ikke det der 🧐

Men som andre har påpeika her. De «legger» seg og sover helt til slutt, da er de rolige, og ingenting skjer?

Jeg lurer på hvor de får penger fra? Altså, hvem betaler dem? De er jo mange. Er det discovery? De to brødrene jobber for et selskap tror jeg. Ja, jeg er nok litt hekta 😅

Ikke sikkert de betalte noe for å komme dit, men fikk betalt av denne familien som tror de kan få mer inntekter på denne måten. Men jeg tror det bare var et helt vanlig hus med innsatte effekter og lyder. Om de fikk betalt så kan dette være med på at de gjorde det skumlere enn det var - men var likevel ærlig på slutten om det de følte.

Det med munken var småskummelt. I teorien kunne det faktisk ha vært djevelen selv, er jo veldig typisk skrekk hvor det onde har tatt over steder som skal være hellig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for min skepsis av programmet, så synes jeg det gir meg samme feelingen som åndenes makt ga meg i de 4 første sesongene. Det er småskummelt og ekkelt, og det gir meg feelingen på at jeg ikke er hjemme alene. Det skal godt gjøres. For jeg tror nemlig på at det finnes mye mellom himmel og jord som vi ikke rår over. Men har likevel en "sunn" skepsis på hva jeg tror og ikke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

drivhus skrev (På 7.11.2023 den 20.20):

Ja, helt enig. Tror Danjal hadde rett da han sa at det var skjulte kamera der. Lurer på hvor mye de betalte for å komme dit? Tror ikke det var noe skummelt der i det hele. Bare en merkelig familie som lever av dette.

Men nå har jeg også sett siste episode, der de var på leit etter munken i England. Fy flate, jeg hadde hjertebank. Det var rett og slett scary. Det de ser på den det Kinekten, de skapningen de ser….DA virker de ikke så veldig redde. Jeg forstår ikke det der 🧐

Men som andre har påpeika her. De «legger» seg og sover helt til slutt, da er de rolige, og ingenting skjer?

Jeg lurer på hvor de får penger fra? Altså, hvem betaler dem? De er jo mange. Er det discovery? De to brødrene jobber for et selskap tror jeg. Ja, jeg er nok litt hekta 😅

De har vel pussa opp huset sitt for nærmere 20 mill nå, så tror de har penger. Men de selger jo serien, de har en egen serie om at de pusser opp, har filma fødsel av den ene ungen, Jocke lager filmer og musikk og de har egen youtube kanal man kan abbonere på. De tjener nok penger. Veldig kjente i Sverige. De har flere programmer på discoveryplus. 

Merker at Danjal ikke er seg selv mer, savner den gamle Danjal..

Endret av Korsihalsen
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsihalsen skrev (8 timer siden):

De har vel pussa opp huset sitt for nærmere 20 mill nå, så tror de har penger. Men de selger jo serien, de har en egen serie om at de pusser opp, har filma fødsel av den ene ungen, Jocke lager filmer og musikk og de har egen youtube kanal man kan abbonere på. De tjener nok penger. Veldig kjente i Sverige. De har flere programmer på discoveryplus. 

Merker at Danjal ikke er seg selv mer, savner den gamle Danjal..

Var på Ullared for noen år siden og da det var en enorm kø inne på senteret fordi det var en eller annen happening. Det var visst Jonna og Jocke som skulle signere et eller annet.  Jeg ante ikke hvem de var, men fant ut at de var store kjendiser i Sverige. Startet vel med å pranke hverandre på YouTube.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sett episoden i fra polen der det skjedde en del. Denne episoden var ekkel, spesielt alt som skjedde med Danjal… var denne episoden som gjorde at han tok pause. 
 

selvfølgelig så kan jo alt de viser fakes, men ekkelt var det!

Endret av Penelaphe
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg sett siste episode denne sesongen (sukk). Den var ikke særlig scary synes jeg, bortsett fra da døra smalt igjen, og det med knekten. Men hvorfor bruker de ikke knekten mer? Nå har det vært mye hva Andreas «ser». Og ordene fra den der «greia». For oss er knekten et mye mer tydelig bevis. Er det bare meg? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at siste episode var kjedelig. Kult det som skjedde med dørene, men dèt var vel det. Men, jeg beit meg merke i at episoden var bedre å se på når Jocke ikke var der. Han skaper for mye kaos etter min mening, samt at han er så respektløs. Jeg synes at alt dette våset med demoner trekker serien ned, så det var digg å slippe. Dessuten så er han jo den som prater mest om hvor lite han tror på spøkelser og skal alltid spille så upåvirket og tøff, men er også den som blir mest påvirket av "demoner" og den som spretter høyest og flyr veggimellom ved den minste knirk i gulvet 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...