Gå til innhold

Skal Vi Danse Allstars 2022

Wera1

Anbefalte innlegg

Justlooking skrev (23 timer siden):

Vel, to av barna er halvparten hos faren. Morten er hjemmeværende og tar seg av alt med hus og heim. Rikke er sykepleier og jobber 100 % i turnus og drar rett fra nattevakt til trening. Alle som deltar på et så høyt nivå må ofre mye og det gjelder ikke bare jørgine.

Gjør de egentlig det? Trodde faren til de eldste hadde flyttet tilbake til Ålesund. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Murstein skrev (3 timer siden):

Jørgine er en ekstremt dårlig taper. Akkurat som sist går hun og resten av familien ut i media og sutrer. Sjalusien hun utviser har vi sett fra første dans. Hun bør faktisk slutte å konkurrere, når hun er så ufin med de rundt seg. Cengiz danset bedre og vant fortjent. Det var folket og ikke Trine som stemte frem vinneren. Ville det vært enklere for Jørgine å komme på en 2 plass hvis 1 plass gikk til en kvinne. Nei, hun har vært like sur da også. Blid og fornøyd så lenge det går i hennes favør. Holdningene hun utviser er skremmende, et dårlig forbilde. Hva med å glede seg over 2 plassen ~ det er sølvmedalje for pokker.  Ja, så slipper hun den stygge (hennes ord) pokalen også.

Gratulerer til Rikke og Cengiz~ best hele veien🏆

Det må da være lov til å ha konkurranseinstinkt og ville vinne. Det ville Cengiz også. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyme-meg

Jeg har lest Instagram innlegget til Jørgine, å er enig i mye av det hun skriver. Hun takket for alt hun har vært med på og alt det fine hun har opplevd.

Hun roser jo Chengiz med hvor flink han er, hvor mye magi han har skapt osv.  Å hun skriver jo på en litt humoristisk måte, når hun skriver "la oss være enig om at det er litt mer en breaking på ungdomskolen"

Fant denne artikkelen fra sist gang han var med i skal vi danse på klikk. Der han skriver "Fordelen er rett og slett at jeg er danser, men det betyr ikke at jeg har gjort pardans før. Jeg kan ingenting om det, og vet ikke hva slags grener som finnes engang. Men fordelen er selvfølgelig at jeg kan koreografi og bevege meg litt mer enn det som er vanlig"

Også skriver Jørgine videre, dette tolker jeg også som litt humoristisk " Nå skal jeg forlate parketten for siste gang, med en skandale. Å det hun skriver om Trine syns jeg er helt riktig. Trine favoritiserte gutta spesielt Cengiz. 

Spesielt denne lip-synk kvelden de hadde hvor dem skulle synge, danse og lage show. Hvor de fleste fikk kritikk fordi for hvordan de løste oppgaven. Mens Cengiz fikk full pott og han mimet veldig lite, som var oppgaven. 

Både Agnete og Iselin skrev også om det, hvor missfornøyd dem var rundt den dømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dette over! Og jeg håper virkelig det er over. Jeg har sett mye SVD oppover årene, og alt i denne sesongen. Og jeg liker det. Men nå syns jeg det må være slutten. Seertallene raser, og nå som de har hatt All stars-sesong så burde de virkelig avslutte med det.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (2 timer siden):

Gjør de egentlig det? Trodde faren til de eldste hadde flyttet tilbake til Ålesund. 

Tror faktisk faren til de to eldste flyttet etter til Jessheim for å gjøre logistikken enklere.

Det kom i hvert fall frem i en av de tidligere sesongene av FunkyFam.

Mye mulig at han har flyttet til Ålesund nå, det vet jeg ikke noe om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke å favorisere når man påpeker ting som enkelte kan jobbe med.....Her syns jeg Jørgine bommer og jeg er fan!

Når det er sagt var det helt riktig vinner for min del. Cengiz har rørt noe i meg med sin dans. Jørgine har for meg vœrt for teknisk gjennom sesongen uten å formidle følelser...sorry men sånn er det. Dette har blitt sagt til det kjedsommelige. Hun var fantastisk i finalen, selv om jeg også der syns showdansen hadde for mange løft og "turn" enn dans....Så på Dansebobla at hun kommenterte at "hun følte seg som seg selv" på dansegulvet for første gang. Kanskje det var det som skinte igjennom.

Slik det ble fremstilt på Dansebobla dro Jørgine fra gruppa før Cengiz og Rikke kom til dem etter sending...

Grattis til Cengiz og ikke minst Rikke!! Veldig velfortjent!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krutthøna skrev (1 time siden):

Tror faktisk faren til de to eldste flyttet etter til Jessheim for å gjøre logistikken enklere.

Det kom i hvert fall frem i en av de tidligere sesongene av FunkyFam.

Mye mulig at han har flyttet til Ålesund nå, det vet jeg ikke noe om.

Ja, han flyttet etter da hun flyttet fra Ålesund. Men tror han hat flyttet tilbake og fått barn der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kmhfj skrev (8 timer siden):

Hvilke briller har dere på når dere leser et innlegg noen legger ut på Instagram OL? 

Jeg leser det som om hun virkelig unner chengiz å vinne. De har hatt et godt forhold gjennom perioden ref dansebobla. 

Hun er en vinnerskalle, akkurat som feks Nortug. Men når du er dame og sier at du vil vinne og at en andre plass ikke er godt nok så får man mye stygt tilbake, sier du det når du er mann så er du fokusert og dedikert. 

Jeg er enig med Jørgine ifht til Trine. Jeg syns alle dommerne har hatt tydelige favoritter i de senere sesongene som får gode poeng uansett hva de leverer på scenen.  Trine og Merethe har hatt den største forkjærligheten for Alexander som av en eller annen grunn var stiv som ei påle hele sesongen, samt chengiz. Syns ikke jørgine har fått konkrete tilbakemeldinger på hva som evt burde bli bedre. Men hva betyr 10 poeng når kommentaren er "dette syns jeg var fint" . Og så kommer den andre å får en 10'er og itillegg får en avhandling om hvor fantastisk det var. Ut I fra kommentarene trine kom med så burde poengene til Jørgine også vært lavere. Det samsvarer ikke. Samt når salen og dommerne reiste seg for Jørgine, Trine var den eneste som satt. Men når alle reiste seg for chengiz, da sto trine også. Det er marginale ting som ikke påvirker stemmene, så folkets favoritt vant. Men jeg syns det er dårlig gjort og dermed tydelig favorisering. 

Chengiz har vært sykt god hele sesongen, men jeg syns han har vært kjedelig fordi jeg forventet at det skulle være bra. Sånn sett mer spennede å se hvordan Jørgine presterte hver gang da det ikke kommer naturlig for henne. Syns også chengiz sine danser har inkludert mye moderne, som har gjort alt veldig likt i mine øyne. 

Syns heller ikke Jørgine har turna rundt og blitt løfta gjennom denne sesongen slik hun ble sist deltakelse. 

Men I bunn og grunn savner jeg at det er mest fokus på å få til en korrekt dans ifht til sjanger enn show fokuset som er nå i hver dans. 

Helt enig!! At Trine og til dels Merethe har favorisert gutta har vært tydelig fra 1 program.   Nesten pinlig å høre på innimellom. Der jentene har fått beskjed om å ikke være for sexy, søte, og «for mye»  mye, blir guttene hyllet for å gjøre det samme. Kjenner jeg blir rasende. At ikke hun skal få vise at hun blir skuffet ( og irritert på forskjellsbehandlingen) viser at vi har en lang vei å gå. Ikke minst at Chengiz har danset MYE!! Han har ett eget dansecrew, vært med i konkurranser og vært dansetrener!! Og Triner kaller det å « Breake litt på ungdomshuset?? Det er stor forskjellsbehandling, fatter ikke at folk ikke ser det. Hun unner de seieren, det har hun sagt maaaange ganger, og hun har gratulert de flerre ganger! MEN, hun vil at de skal innrømme at han har danset mer en han påstår, dét er hele poenget. At Morten har «hyllet» Jørgine denne sesongen er sant. Ikke at det har vært til hennes fordel vil jeg tro. Han er ikke godt likt og blir ikke tatt på alvor som dommer. Trine og Merethe sine ord veier mye tyngre. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså Cengiz er rett og slett bare veldig mye bedre enn Jørgine til å danse. Hun må jo skjønne det selv. Han er faktisk bedre enn proffdanserene på musikalitet og allsidighet når det danses annet en typisk ballrom. 

Jørgine gikk fra statisk posering til posering så og si uten noe dans i første dansen og den salsaen var jo rett og slett keitete. Hun er ingen danser, men hun er rå, sterk og akrobatisk. Men dette er en dansekonkurransen. Han kunne faktisk gått inn i en proff konkurranse og kommet langt. Noen har det i seg. Vi får nok aldri se en kjendis i Norge på det nivået igjen i Skal vi danse. 

Så tenker at han var i en egen klasse langt over henne og de andre fra start. Hun kunne aldri vunnet over han rett og slett da hun ligger flere klasser under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at de som vinner 'Skal vi danse' er de som ble stemt frem som vinnere, jeg da..... Chengiz er mer populær enn Jørgine...!!!! Det er ikke Trines feil!!!

Endret av Lawyam
  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hjelpe meg. Jørgine må virkelig skjerpe seg. Fullt forståelig at det er kjipt å tape, men SÅNN ER LIVET! Det er en del av gamet når man er med i en konkurranse. Tåler du ikke å tape, ikke delta! Jeg trodde du taklet det bra denne gangen, men da tok jeg grundig feil. Voks opp.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (På 13.11.2022 den 11.32):

Selv om Cengiz var min favoritt og han jeg stemte på er jeg SÅ enig med deg! Jørgine var på hans nivå i går, jeg syntes hun også hadde vært en verdig vinner. Jeg forstår ikke alle disse kommentarene, nei, hun er ikke en Helene, hun er en annen type menneske og det er da helt ok? Hun viste masse følelser i går og har all grunn til å være stolt av egen innsats. Hun burde ha vunnet over Alexander den gangen de to var i finalen, og hun hadde vært en verdig vinner i går også, det er klart man er litt skuffet da! Sterk, vakker dame med bein i nesa og god på det meste🙌

Etter det som har fremkommet i media er jeg glad for at Jørgine ikke vant. En person som oppfører seg så barnslig og ikke kan unne andre seieren, er ikke en verdig vinner i mine øyne.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murstein skrev (14 timer siden):

Jørgine er en ekstremt dårlig taper. Akkurat som sist går hun og resten av familien ut i media og sutrer. Sjalusien hun utviser har vi sett fra første dans. Hun bør faktisk slutte å konkurrere, når hun er så ufin med de rundt seg. Cengiz danset bedre og vant fortjent. Det var folket og ikke Trine som stemte frem vinneren. Ville det vært enklere for Jørgine å komme på en 2 plass hvis 1 plass gikk til en kvinne. Nei, hun har vært like sur da også. Blid og fornøyd så lenge det går i hennes favør. Holdningene hun utviser er skremmende, et dårlig forbilde. Hva med å glede seg over 2 plassen ~ det er sølvmedalje for pokker.  Ja, så slipper hun den stygge (hennes ord) pokalen også.

Gratulerer til Rikke og Cengiz~ best hele veien🏆

Jepp. Da hadde hun funnet noe annet å skylde på. Gud hjelpe meg så usmakelig hele opptredenen i SoMe etter Cengiz vant. Hun er 33 år for pokker. Og så skylder hun på dommeren for at folket stemte på Cengiz? Det blir rett og slett for dumt 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har frøken Guttormsen slengt seg på, i kjent stil. Flaut. Guttene som er med i SVD som danser med kvinnelige proffdansere må jo lære seg å føre, kan ikke være lett bare det i seg selv. Det blir så utrolig teit å skylde på at det er utseendet det går på, at det er flest damer som ser på SVD og stemmer mest, og flest kvinner i dommerpanelet, bla bla bla. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være enig i at menn vinner dette realitykonseptet fordi det er kvinner som ser på og stemmer. Kvinnelige proffdansere står jo ofte også for mye av «showet» selv og klarer å kamuflere at kjendismannen ikke kan føre. De trenger ikke å bli ført og kan ta regi i vanskelige løft så lenge den mannlige partneren læres opp og har styrken. De kvinnelige deltagerne faller derfor fort igjennom fordi de blir så mye mer synlige hvis de ikke er myke nok eller har god nok rytme. 

MEN i år var Cengiz i en annen liga. Så det var velfortjent. Jørgine nådde han ikke til anklene engang. Derimot burde hun ha vunnet i sin første sesong. Jeg syns også Rojan gikk ut for tidlig i fjor og det handlet om trynefaktor og at menn kommer lenger selv om de er dårligere til å danse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Atheena skrev (På 14.11.2022 den 22.57):

Altså Cengiz er rett og slett bare veldig mye bedre enn Jørgine til å danse. Hun må jo skjønne det selv. Han er faktisk bedre enn proffdanserene på musikalitet og allsidighet når det danses annet en typisk ballrom. 

Jørgine gikk fra statisk posering til posering så og si uten noe dans i første dansen og den salsaen var jo rett og slett keitete. Hun er ingen danser, men hun er rå, sterk og akrobatisk. Men dette er en dansekonkurransen. Han kunne faktisk gått inn i en proff konkurranse og kommet langt. Noen har det i seg. Vi får nok aldri se en kjendis i Norge på det nivået igjen i Skal vi danse. 

Så tenker at han var i en egen klasse langt over henne og de andre fra start. Hun kunne aldri vunnet over han rett og slett da hun ligger flere klasser under. 

Tror også at Cengiz kunne deltatt i  proffdans konkurranser viss han bare hadde fått nok tid på seg til trene tekniske biten siden de er så strenge på det. Synes musikaliteten hans er på høyde om ikke bedre enn de proffdanserene som er med i skal vi danse. 

Hadde vært så kult om noen hadde gitt han den utfordringeren. 🙌

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO !!!! Hun klaget ikke på at han vant, hun gratulerte han. Hun kommenterte på Trine sin kommentar som gjenspeiler seg 100% hva Trine mener; litt dansing på ungdomsklubben..  tom. Chengiz sa seg jo enig på Gmn at jo det var mer enn det, men det var ikke han som hadde meldt seg på Skal vi danse. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgine er en elendig taper.Trodde hun hadde vokst seg mer moden siden forrige gang men den gang ei. Nå et jeg ferdig med jørgine som jeg egentlig likte og kjøpte de gode rundstykkene til. Har vært trofast funkyfam seer men da blir det slutt på dette, Både moren og Morten var negative men det er nok fordi jørgine er sjefen i familien så de er vel enige uansett.

Alle har sine fordeler. Jørgine har alltid trent og er derfor veltrent, sterk og smidig. Det ble mye turn, stå på henda pg ikke minst utallige spagater i minitruser. Aleksander er muskuløs og megatrent og kan med letthet ta de største og tøffeste løfta. Nate og cengiz har naturlig rytme i kroppen. De fleste har fordeler de utnytter i dansen. Så er det opp til publikum å stemme på den som de synes gir mest av seg selv og følelsene i dansen og dermed rører hjertene deres. 

Om noen bør byttes ut av dommerne er det Morten som ikke har dansefagbakgrunn som de to andre. Riktignok var han jørgines største fan men det ble selvsagt aldri nevnt i kritikken hennes. 😊

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (På 14.11.2022 den 9.17):

Er man en dårlig taper om man påpeker en sannhet, ville hun vært en dårlig vinner om hun sa det samme i en annen setting; herlig å vinne når man konkurerer mot en som er proff danser OG med dommere som bla bla bla? De som har sett Skal vi Danse en stund vet jo at damene ikke er så "snill"med andre damer men fortrekker gutta.. :P

100%. Deilig at både Iselin og Jørgine sier ifra. Rå damer! 

Og det sier jeg som kritiserer Iselin for mye av hennes innhold ellers. Jeg er ikke en fan av henne. Men rett skal være rett, dommerne har vært ute og sykle flere ganger. Husker godt den kvelden Jørgine fikk 8 og Alexander 10. He.r.r.e.g.u.d. så feil det var!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...