Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sola de skrev (23 minutter siden):

Ja, stort sett, men industrimaskinen har det med å få for stor ubalanse under sentrifugering, så den blir aldri ferdig. Skjedde i dag. Står bare og forsøker og forsøker i evigheter til det kommer opp feilmelding. Går greit når man har god tid, men stort sett har jeg ikke det, så da blir det noe annet som ikke blir vasket.

Kjett. Klesvask er kjedelig nok som det er, trenger ikke kranglete maskiner. Heldigvis lite klesvask hos oss.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Daryl Dixon skrev (30 minutter siden):

Kjett. Klesvask er kjedelig nok som det er, trenger ikke kranglete maskiner. Heldigvis lite klesvask hos oss.

Rørene i bygningen her jeg bor, er så skrøpelige, så er redd en vaskemaskin i leiligheten vil fort skape trøbbel, så har ungått å ha det her. Sto en oppvaskmaskin på kjøkkenet da jeg flyttet inn. Første som skjedde når jeg skulle starte den var at vannspruten sto i kjøkkenskapet og rørene der er svært rustne, så ville vært der jeg eventuelt hadde satt en vaskemaskin, men med rørene i sådan tilstand :risterpåhodet:

Derfor bruker jeg fellesvaskeriet. Og der er det kun en gang i uken som gjelder. Så klær samler seg opp.

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (16 minutter siden):

Rørene i bygningen her jeg bor, er så skrøpelige, så er redd en vaskemaskin i leiligheten vil fort skape trøbbel, så har ungått å ha det her. Sto en oppvaskmaskin på kjøkkenet da jeg flyttet inn. Første som skjedde når jeg skulle starte den var at vannspruten sto i kjøkkenskapet og rørene der er svært rustne, så ville vært der jeg eventuelt hadde satt en vaskemaskin, men med rørene i sådan tilstand :risterpåhodet:

Derfor bruker jeg fellesvaskeriet. Og der er det kun en gang i uken som gjelder. Så klær samler seg opp.

Det skjønner jeg. Vi er jo heldige, kan spre det utover. Tror vi vasker ca 3 maskiner i uken, av og til mer. Klesvask er ikke favoritten. Eller, å henge opp og brette tøy er det verste. :ler: spes sokker.

• Hjerte 1
Skrevet
Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Det skjønner jeg. Vi er jo heldige, kan spre det utover. Tror vi vasker ca 3 maskiner i uken, av og til mer. Klesvask er ikke favoritten. Eller, å henge opp og brette tøy er det verste. :ler: spes sokker.

Brette tøy er hva jeg liker minst også. Og det å legge det på plass ikke minst.

Har noe sengetøy fra i dag, jeg ikke har plass til i sengetøykommoden min, så må trylle plass til det et eller annet sted. Nå ligger det på en stol.

Blir lettere når man kan spre det utover. Nå bli plagg fort ødelagt om man får fæl flekk på  det om det er mange dager til klesvask.

Skrevet
Sola de skrev (2 timer siden):

Finnes det ikke et skikkelig vaskeri du kunne bruke av og til? 

P.s. jeg liker å henge pent opp/la det tørke, brette pent med presisjon, så det blir vakkert plassert
i skap og skuffer. Youtube gir mye inspirasjon. :nigo: Av og til stryker jeg også faktisk. 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (9 minutter siden):

Finnes det ikke et skikkelig vaskeri du kunne bruke av og til? 

P.s. jeg liker å henge pent opp/la det tørke, brette pent med presisjon, så det blir vakkert plassert
i skap og skuffer. Youtube gir mye inspirasjon. :nigo: Av og til stryker jeg også faktisk. 

Nærmeste ligger en times spasertur herfra, så det utgår.

Vakkert plassert blir det kun her når jeg har ryddet i skapet. Så går det en ukes tid og alt ser bombet ut :fnise: En venninne pleier også å stryke klærne sine. Hun mener de holder seg penere lenger :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Ja, det syns jeg også, men det er jo en smakssak. :) 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (8 timer siden):

Ja, det syns jeg også, men det er jo en smakssak. :) 

Men hvor henter dere tålmodighet til å stryke klær? Tar jo eeeeevigheter! Jeg måtte stryke uniformsskjortene mine, i min forrige jobb, og det var noe herk :ler:

Skrevet

God morgen forresten. Fikk den tvilsomme gleden av å se en hvitkledd verden utenfor mine vinduer :raven: Var så fornøyd i går morges. Ikke et snøfnugg å se noe sted. Så hva skjer, jo det begynner å snø igjen :dåne: Vil ha vår!

• Hjerte 2
Skrevet
Sola de skrev (1 time siden):

Men hvor henter dere tålmodighet til å stryke klær? Tar jo eeeeevigheter! Jeg måtte stryke uniformsskjortene mine, i min forrige jobb, og det var noe herk :ler:

Jeg fikk hvitt i forgårs. Nå er det straks borte igjen, så det går rette veien. :) 

Stryking går under "god gjerning, rolige bevegelser, gode tanker, puste rolig" =  :meditere:

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (20 minutter siden):

Jeg fikk hvitt i forgårs. Nå er det straks borte igjen, så det går rette veien. :) 

Stryking går under "god gjerning, rolige bevegelser, gode tanker, puste rolig" =  :meditere:

Er vel det siste jeg forbinder med stryking :ler:

• Nyttig 1
Skrevet

Ønsker deg en fin uke sola 😃

• Hjerte 1
Skrevet
Cid skrev (På 27.3.2023 den 11.38):

Ønsker deg en fin uke sola 😃

Takk i like måte :nikke:

Skrevet

God ettermiddag :regn: :sno: Her er det skikkelig drittvær i dag. Måtte gå sånn 700 meter i salig blanding av regn, snø og en eller annen ting midt i mellom. Selvfølgelig med litt vind, så ble gjennomvåt. Hadde vett nok til å ha gummistøvler på meg, men hvorfor i alle dager tenkte jeg ikke på å ha på meg regnbukse og regnjakke :bond: Ikke så digg å gå rundt med våt bukse.

Var innom butikken på vei hjem. Magen min har slått kollbøtte i et par dager allerede, så da benyttet jeg anledningen til å kjøpe ting jeg ikke tåler så godt. Kan like gjerne gjøre det fullstendig når det først er i gang. 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg kjøpte et kombiskap da jeg flyttet inn i leiligheten her. Hvertfall halve denne tiden har jeg kjent en heller vond lukt i skapet. Har vasket det gudene vet hvor mange ganger. Ingenting hjelper. Er ingen ting i det hullet bak hyllene heller. Er første jeg sjekker ut. Jeg pleier å sette en halv sitron i det nå og da for å fjerne lukten, men siste dagene har det vært helt for jævlig. Har skrubbet det nå på ny til ingen nytte virker det som. Hva søren kan det være som lager den lukten?

• Hjerte 1
Skrevet

Har skrubbet kjøleskapsdelen enda en gang. Skjønner ikke hvor den lukten kommer fra :vetikke: Tok et kompress utenpå den dingsen man skal stikke i hullet, men var ingenting på det. Luktet heller ikke noe, så lukten kommer ikke derfra. Er ingenting av mat som lager lukten. Har pga lukten kun mat emballert i der. Ingenting som er åpnet. Skjønner ingenting.

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (23 minutter siden):

Har skrubbet kjøleskapsdelen enda en gang. Skjønner ikke hvor den lukten kommer fra :vetikke: Tok et kompress utenpå den dingsen man skal stikke i hullet, men var ingenting på det. Luktet heller ikke noe, så lukten kommer ikke derfra. Er ingenting av mat som lager lukten. Har pga lukten kun mat emballert i der. Ingenting som er åpnet. Skjønner ingenting.

Lukter det gammel mat? Har du skylt igjennom det lille hullet? Jeg måtte det en gang. Og har erfaring med at å vaske med eddikvann hjelper på lukt. Ikke er det noen form for vifte i kjøleskapet eller? 

Skrevet
Daryl Dixon skrev (49 minutter siden):

Lukter det gammel mat? Har du skylt igjennom det lille hullet? Jeg måtte det en gang. Og har erfaring med at å vaske med eddikvann hjelper på lukt. Ikke er det noen form for vifte i kjøleskapet eller? 

Det lukter muggen mat, men er ikke noe som kan lage lukten i skapet. Åpnet døren nettopp og det stinker fremdeles. Hvordan skyller jeg. Og hvor kommer vannet ut hen? Kombiskapet er satt inn i innredningen på et vis, så er ikke så enkelt å få inn og ut derfra. Tror ikke det er noe vifte inni det. Ikke som jeg har lagt merke til.

• Hjerte 1
Skrevet

Må si meg svært misfornøyd med Gram. Komfyren som kortsluttet var samme merke, og kombiskapet stinker. Blir ikke til å kjøpe noe som helst i det merket flere ganger.

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (1 time siden):

Det lukter muggen mat, men er ikke noe som kan lage lukten i skapet. Åpnet døren nettopp og det stinker fremdeles. Hvordan skyller jeg. Og hvor kommer vannet ut hen? Kombiskapet er satt inn i innredningen på et vis, så er ikke så enkelt å få inn og ut derfra. Tror ikke det er noe vifte inni det. Ikke som jeg har lagt merke til.

Hmmm. Ja, si det. Det skal være mulig å komme til en liten beholder bak eller under kjøleskap, spørs litt hvordan der er festet, som du sier. For hvis man kommer til den beholderen er det bare å skylle nedi hullet, for da kommer det ut i beholderen. Vannet i beholderen kan bli litt guffent, så kan være det som lukter. Kan være du trenger hjelp til å få det ut. Hvis du ikke ser noe annet det kan være så er det muligens verdt å prøve. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...