Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Jeg får igjen på skatten :mynona: Var sikker på at det skulle bli baksmell, så :juhu:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de skrev (3 timer siden):

Jeg får igjen på skatten :mynona: Var sikker på at det skulle bli baksmell, så :juhu:

Hurra! 😊

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gjesp: Jeg la meg før 22 i går. Var så trett. Våknet i 7- tiden, og har gjort mye siden, så er egentlig svært trett igjen :fnise:

I dag blir det kyllinglårfiletbiter, romanomix, pommesfrites og hjemmelaget dressing til middag :spise:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (22 timer siden):

Klarte å karre meg hjem. Har blødende kjøttsår på hælen og akilles som trøbler seg på samme sted i tillegg. Den delen av foten min er ikke blid på meg.

Hvordan går det med foten?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (56 minutter siden):

Hvordan går det med foten?

Er det samme som i går. Gnagsår tar evigheter å gro hos meg. River dem opp igjen, hver gang jeg kler på meg sko. Akillesen :vetikke: Begynte på julaften. Klarte da ikke å tråkke ned plutselig uten intense smerter og den har holdt det gående av og på siden.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (8 minutter siden):

Er det samme som i går. Gnagsår tar evigheter å gro hos meg. River dem opp igjen, hver gang jeg kler på meg sko. Akillesen :vetikke: Begynte på julaften. Klarte da ikke å tråkke ned plutselig uten intense smerter og den har holdt det gående av og på siden.

Skal ikke spøke med akillesen nei, den kan virkelig holde det gående lenge! Synd du plages med den.

Gnagsår er så ekkelt, er som du sier, det rives opp igjen, og det at det river,er så utrolig ekkelt! Kjenne huden revne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Skal ikke spøke med akillesen nei, den kan virkelig holde det gående lenge! Synd du plages med den.

Gnagsår er så ekkelt, er som du sier, det rives opp igjen, og det at det river,er så utrolig ekkelt! Kjenne huden revne.

Synes det har vart lenge.

:nikke: Og så gjør det vondt!

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kjøpe meg sminke. Jeg ryddet i baderomsskapene :risterpåhodet: Jeg kastet alt. Tror jeg har brukt mascara, sånn 3-4 ganger siste året og lipgloss overhodet ikke siden før pandemien. Har så mange fine lipglosser, men når de ikke har vært i bruk på 3 år, så bør de nok skiftes ut :nikke:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 14.3.2023 den 17.49):

Sa Cid på perfekt norsk dialekt og da han var ferdig med å kommentere, gikk han over til
mengder av amerikansk igjen! 🤣

:tronderbart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sådd tomat og solsikker. Fant en åpnet pose med solsikkefrø fra tidligere år, så sådde noen av dem i stedet for nye posen med frø. Tenkte å la solsikkene få seg noen uker inne før jeg planter dem ut. Tomatplantene tenkte jeg å la få vokse seg ganske store inne før jeg planter dem ut. Så latterlig lite frø det var i tomatfrø- posen. Betale hva nå enn frøposen koster, for frø mindre enn i en liten tomatbåt :risterpåhodet: Blir nok til å så innmat fra tomat også etterhvert som jeg kjøper noen gode på butikken. Synes tomatene har vært litt blæh i vinter i smak.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hentet noen blomsterpotter jeg har bestilt. Tror de blir litt for lette til store paraplyplanten. Er av sjøgress. Virket litt vinglete. Trenger en stødigere potte tror jeg. Potten planten nå står i, lekker, så må få pottet den om. Har noen potter i boden, som jeg tror vil bli for lave, samt noen på balkongen som er litt for tunge igjen :dåne: Skal ikke være lett å finne perfekte blomsterpotten :fnise: Dere skulle bare visst hvor mange potter jeg har kjøpt til den gang paraplyplantene og sitrontrærne og forkastet siden jeg flyttet inn i bygningen her :risterpåhodet: 

Jeg så clas ohlson har tomatpotter, så tenkte å kjøpe slike selvvanningspotter til tomatplantene mine. Mener jeg leste det var plass til 3,5 liter vann, så om tomatplantene får de pottene, så slipper jeg å overvanne resten av balkongjungelen min :nikke:

Har mandelpotet jeg skal sette når vi kommer til slutten av april og gulrot skal jeg så også.

Har fuglenetting som skal på ripsbærbuskene når de begynner å spire. Vil gjerne ha bærene selv i år. Ikke bare ha ripsbærbusker for å mate fuglene.

Rips. rabarbra, plomme, tomat, gulrot, potet og muligens jordbær blir årets avling. Har jeg ikke jordbær, får jeg høre hvor er jordbær hen av mine sine, så kanskje greit å ha en plante av det. Jeg kan ikke spise det, så for min del trenger jeg ikke det.

Ellers så har jeg de eviglevende julerosene mine :risterpåhodet: Den er så monsterstor den planten blitt. Det så en stund ut til at vinterkulden skulle ta knekken på den, men den gang ei. Står i stadig full blomst.

Har en høstlyng- plante, som ser like pen ut, så den får bli stående.

Kjøpte for noen uker siden en tulipan og hvit påskeliljeplante. Trodde mars- kulden skulle ta knekken på dem og, men ser ut til å klare seg fint de

Har kjøpt en hel del blomsterfrø, som jeg har forlagt et eller annet sted, som jeg skal så når jeg finner dem. Bortsett fra det, så tror jeg at det får bli det for årets balkongjungel :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (3 timer siden):

God fredag og helg, Solamiii, håper du har det bra :klemmer:

God fredag og god helg rumlemoren min :klem: Er helg og det er bra :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (23 minutter siden):

God fredag og god helg rumlemoren min :klem: Er helg og det er bra :ler:

Enig! :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på et storsenter i dag. Var innom normal og clas ohlson. Fant to forskjellige potter på clas ohlson, som jeg har tenkt å kanskje bruke til paraplyplanten. Men må pimpe dem opp litt. Var så kjedelige og de var mørke. Liker ikke mørke potter i vindusveggen. Blir så skrekkelig varme, så skal endre dem litt.

Ellers har jeg kjøpt hårstrikk :mynona: Sånn 150 stk :fnise: Da har jeg forhåpentligvis for en stund. Oppdaget til min forferdelse at jeg var tom for nye, så måtte endevende alle tenkelige steder for å finne et. De har det med å forsvinne når jeg har vasket håret- Forlegger dem et eller annet lurt sted eller de bare fordufter :vetikke: Borte vekk hvertfall.

Har handlet mat for 2000 kr i dag. Synes ikke jeg har kjøpt så alt for mye egentlig. Alt er så dyrt blitt. Kjøpte 9 middager, så litt gikk der, men likevel. Ja, det er sant. Kjøpte ny stekepanne også. Det forklarer summen :ler: Syntes det ble litt dyrt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man, så skal man unne seg ting når man trenger det. :nikke:  Gratulerer med strikk inn i alderdommen. :fnise: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoppetaujenta skrev (På 18.3.2023 den 13.31):

Kan man, så skal man unne seg ting når man trenger det. :nikke:  Gratulerer med strikk inn i alderdommen. :fnise: 

Det var mange strikk, men jeg var usikker på om de var slik jeg liker dem, eller om de var av de som er litt for stramme, så kjøpte en boks av hver de hadde, siden jeg ikke hadde flere igjen hjemme. Har bare åpnet ene boksen, men virket ålreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lover det godt. :)  Her er det sol til tross for at det ikke skulle bli det. Hva med deg? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Da lover det godt. :)  Her er det sol til tross for at det ikke skulle bli det. Hva med deg? 

Litt sol, litt skyer. Sikkert veldig pent for dem som liker slikt vær :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...