Sola de Skrevet 15. oktober 2022 Forfatter #421 Del Skrevet 15. oktober 2022 Har vært og kjøpt en varmeovn Den har stativ som må monteres den skal stå på. Jeg overlater den jobben til noen andre Jeg var først på en butikk. Var en ovn der jeg helst ville ha, men hadde ikke sjanse til å klare å bære den med meg. Gikk innom en annen og der hadde de flere som var "Sola- vennlig" i vekt. På bussen hjem satt det noen unnskyld utrykket klysete snørrhovne blei av noen karer i 20- åra. Jeg matchet med styggeste dama på tinder sa han ene. Måtte se på ham. Så fæl ting å si om noen. De bare fortsatte og snakke nedsettende. Drittsekker! Lenge siden jeg har sett makan til oppførsel på voksne folk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 15. oktober 2022 Forfatter #422 Del Skrevet 15. oktober 2022 Jeg må få i meg næring. Har ikke spist eller drukket i dag. Ble lite væske og mat i går og, så merker jeg er en smule dehydrert. Får lage meg frokost. Brødskiver med stryhns leverpostei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter #423 Del Skrevet 17. oktober 2022 Er så ekstreme mengder med klesvask i dag Har maskin nr 3 og 4 for dagen på nå, og har fremdeles mange igjen. Måtte begynne vaskingen midt i natten for å rekke gjennom alt forhåpentligvis. Når det er uker man ikke får vasket, så samler det seg opp superfort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter #424 Del Skrevet 17. oktober 2022 Skoene mine er våte. Regnet da jeg skulle hjem i går kveld. Jeg måtte løpe, da veska mi ikke er vanntett og jeg hadde mye elektronikk i den. Løping i regn. Har hørt folk si man blir våtere av det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter #425 Del Skrevet 17. oktober 2022 Når man har gjort alt annet enn å sjekke saldo på forbrukskontoen og bare brukt penger uten å fylle på, på flere uker Ble et flaut øyeblikk i butikken da kortet ble avvist Hadde heldigvis kontanter og et annet kort jeg kunne bruke, men likevel. Viste seg noen utgifter har blitt trukket, så det forklarte det. Nå er alt fylt på igjen. Har ikke tenkt å gjenta dagens prestasjoner flere ganger 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. oktober 2022 #426 Del Skrevet 17. oktober 2022 Sola de skrev (2 timer siden): Når man har gjort alt annet enn å sjekke saldo på forbrukskontoen og bare brukt penger uten å fylle på, på flere uker Ble et flaut øyeblikk i butikken da kortet ble avvist Hadde heldigvis kontanter og et annet kort jeg kunne bruke, men likevel. Viste seg noen utgifter har blitt trukket, så det forklarte det. Nå er alt fylt på igjen. Har ikke tenkt å gjenta dagens prestasjoner flere ganger Uff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter #427 Del Skrevet 17. oktober 2022 Da var kveldsmaten spist. Ble gulrotbrødskiver med blå jarlsberg. Har også fått montert varmeovnen og satt den på Er så digg å slippe å fryse! Tok flere timer å få varmet opp her, men nå er det god varme i stua. Er så rart hvor store temperaturforskjeller det er her inne. Fra april til september er det supervarmt, men så kommer høstkulden og for hver dag som går blir det svært så kaldt. Radiatorene har ikke virket skikkelig siden i februar og nå overhodet ikke, så ble nødt til å skaffe meg en ovn. Men om det vil være nok når frost og minusgradene kommer gjenstår å se. Står en panelovn på kjøkkenet, men aner ikke om den virker. Er vel større sjanse for at den ikke virker. Kontakten til den står i skapet under oppvaskbenken av alle ting. Har vært lekkasjer der opp igjennom så tør ikke helt å teste ut om den virker. Strømmen blir vel dyr nok ved å ha denne ene varmeovnen på. Har ikke regnet på det, men vil tro strømregningen min vil bli astronomisk det neste halvåret. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 17. oktober 2022 #428 Del Skrevet 17. oktober 2022 Rart med hvor huskaldt det blir på høsten, kulden trekker inn og gjør det surt. Godt du får det litt varmt da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. oktober 2022 #429 Del Skrevet 18. oktober 2022 Veldig kaldt her og, og jeg har som vanlig problemer med å finne rett temperatur, så jeg veksler mellom å være altfor varm eller altfor kald Hvor kjøper du gulrotbrød? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 19. oktober 2022 Forfatter #430 Del Skrevet 19. oktober 2022 Daryl Dixon skrev (På 17.10.2022 den 22.45): Rart med hvor huskaldt det blir på høsten, kulden trekker inn og gjør det surt. Godt du får det litt varmt da. Joda, men til hvilken pris Jeg har nå mens strømprisene har vært høye, i snitt ligget på 30 kr dagen i strømforbruk. Så satte jeg på ovnen og er nå oppe i 126 kr dagen Dette kan fort bli svært så dyrt! I tillegg har jeg hatt på en avfukter, så blir nok enda dyrere for dagens strømforbruk Rumle skrev (21 timer siden): Veldig kaldt her og, og jeg har som vanlig problemer med å finne rett temperatur, så jeg veksler mellom å være altfor varm eller altfor kald Hvor kjøper du gulrotbrød? Hvilken temperatur liker du best å ha innendørs? Meny har. Ble alt for varmt her i går tydeligvis, om man skal bedømme ut i fra vanndammene i vinduskarmene mine i morges. Har slått av varmovnen nå. Selv om jeg har hatt oppe kjøkken og baderomsvinduene i hele dag, så er de fulle av kondens like vel. Setter vel en standard for resten av høst og vinteren er jeg redd. Ikke bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 19. oktober 2022 #431 Del Skrevet 19. oktober 2022 (endret) Sola de skrev (1 time siden): Joda, men til hvilken pris Jeg har nå mens strømprisene har vært høye, i snitt ligget på 30 kr dagen i strømforbruk. Så satte jeg på ovnen og er nå oppe i 126 kr dagen Dette kan fort bli svært så dyrt! I tillegg har jeg hatt på en avfukter, så blir nok enda dyrere for dagens strømforbruk Hvilken temperatur liker du best å ha innendørs? Meny har. Ble alt for varmt her i går tydeligvis, om man skal bedømme ut i fra vanndammene i vinduskarmene mine i morges. Har slått av varmovnen nå. Selv om jeg har hatt oppe kjøkken og baderomsvinduene i hele dag, så er de fulle av kondens like vel. Setter vel en standard for resten av høst og vinteren er jeg redd. Ikke bra. Men, det betyr vel heller at det er for fuktig? Har du prøvd en skikkelig avfukter? Jeg liker å ha det ganske kjølig, 18-19 grader er fint, har mye høyere toleranse for å fryse litt enn å bli for varm, sånn har jeg alltid vært. I alle fall så lenge det ikke er veldig rå/fuktig luft, da kjennes det mye kaldere enn det er, synes jeg. Hva foretrekker du? Aha, har kjøpt en del gulrotrundstykker der, de er veldig gode, kanskje jeg må prøve brødet og Endret 19. oktober 2022 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 20. oktober 2022 Forfatter #432 Del Skrevet 20. oktober 2022 Rumle skrev (8 timer siden): Men, det betyr vel heller at det er for fuktig? Har du prøvd en skikkelig avfukter? Jeg liker å ha det ganske kjølig, 18-19 grader er fint, har mye høyere toleranse for å fryse litt enn å bli for varm, sånn har jeg alltid vært. I alle fall så lenge det ikke er veldig rå/fuktig luft, da kjennes det mye kaldere enn det er, synes jeg. Hva foretrekker du? Aha, har kjøpt en del gulrotrundstykker der, de er veldig gode, kanskje jeg må prøve brødet og Skjønner egentlig ikke hvor den fukten kommer fra. Selv dager jeg knapt er hjemme, er det likedan. Har 2 avfuktere. Hjelper egentlig lite. I går hadde jeg ene på. En plugg hadde falt ut, så i stedet for at vann gikk i en beholder, fløt det utover gulvet Lufting hjelper heller ikke. Jeg vet ikke helt. Når det har vært kaldt her en stund, så er det godt med litt skikkelig varme, så man slipper å småfryse hele tiden. Men blir fort for varmt, så da er det greit å ha ting avslått. Gulrotrundstykkene vil jeg si er bedre De er veldig gode. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. oktober 2022 #433 Del Skrevet 21. oktober 2022 Sola de skrev (På 20.10.2022 den 7.07): Skjønner egentlig ikke hvor den fukten kommer fra. Selv dager jeg knapt er hjemme, er det likedan. Har 2 avfuktere. Hjelper egentlig lite. I går hadde jeg ene på. En plugg hadde falt ut, så i stedet for at vann gikk i en beholder, fløt det utover gulvet Lufting hjelper heller ikke. Jeg vet ikke helt. Når det har vært kaldt her en stund, så er det godt med litt skikkelig varme, så man slipper å småfryse hele tiden. Men blir fort for varmt, så da er det greit å ha ting avslått. Gulrotrundstykkene vil jeg si er bedre De er veldig gode. Nei? Synes det har vært veldig fuktig luft inne her og i det siste, vet ikke hvorfor God helg til deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. oktober 2022 Forfatter #434 Del Skrevet 22. oktober 2022 Rumle skrev (9 timer siden): Nei? Synes det har vært veldig fuktig luft inne her og i det siste, vet ikke hvorfor God helg til deg I går hadde jeg varmen på hele dagen nesten og nesten ikke noe særlig kondens i dag. Er regn ute, så kanskje det blir for stor forskjell på temperatur inne og ute Har ikke hatt dette problemet andre steder jeg har bodd. Er hovedsakelig på den siden av bygningen hvor kjøkken bad og soverommet er. Især soverommet er det mye på. Har døra inn dit oppe hele tiden, så ikke at det blir for kaldt der. God helg rumlemoren min 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. oktober 2022 Forfatter #435 Del Skrevet 22. oktober 2022 Leste i en tråd her i går, at brødet jeg pleier å kjøpe, kan fåes i frossen tilstand kjøpt. Var på butikken da de åpnet og de hadde ikke stekt jacobs- brødene enda, så fikk med meg et frossent spelt og et frossent mors brød hjem. Skal steke dem om litt. Hadde tenkt å fryse ned ene, men må spise litt ut av fryserne først. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. oktober 2022 Forfatter #436 Del Skrevet 22. oktober 2022 (endret) Trenger ikke skrive det jeg skrev. Endret 22. oktober 2022 av Sola de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 22. oktober 2022 #437 Del Skrevet 22. oktober 2022 Du er på side 22, av dagboken din, den 22.10.22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. oktober 2022 Forfatter #438 Del Skrevet 22. oktober 2022 Daryl Dixon skrev (2 minutter siden): Du er på side 22, av dagboken din, den 22.10.22 Ååå! fine tall 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 22. oktober 2022 #439 Del Skrevet 22. oktober 2022 Sola de skrev (10 timer siden): Leste i en tråd her i går, at brødet jeg pleier å kjøpe, kan fåes i frossen tilstand kjøpt. Var på butikken da de åpnet og de hadde ikke stekt jacobs- brødene enda, så fikk med meg et frossent spelt og et frossent mors brød hjem. Skal steke dem om litt. Hadde tenkt å fryse ned ene, men må spise litt ut av fryserne først. Det var smart. Måtte du spørre om å få det, eller ligger de tilgjengelig i frysen for alle? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 22. oktober 2022 Forfatter #440 Del Skrevet 22. oktober 2022 (endret) Rumle skrev (28 minutter siden): Det var smart. Måtte du spørre om å få det, eller ligger de tilgjengelig i frysen for alle? Jeg spurte i ferskvaren som ligger like ved brødene om det var lenge til de var ferdige, og de var ikke i nærheten av å bli stekt enda, så han hentet på fryserommet brød til meg. Endret 22. oktober 2022 av Sola de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå