Gå til innhold

Solas grublerier3.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sola de skrev (42 minutter siden):

God helg :klem: Har du planer for st.hansaften? 

Jeg har ikke funnet dem så langt, men har fått gått igjennom noen sekker med diverse. Fant noen klær, jeg skal hive på vask i morgen. Samt diverse putetrekk, handlenett, barnebunadene mine og en matroskjole fra jeg svært liten. Har flere sekker som skal gåes igjennom. Er slike store oppbevarings- sekker. Vet det skal være mange ullplagg i to av dem. Jeg tok ikke vare på så alt for mye papirer. Vet jeg la dem i en liten plastkasse, men har ikke helt funnet den enda. Tror ikke papirene jeg leter etter er der. Har derimot funnet enda mer ting jeg skal kvitte meg med :hoppe: Liker å kaste/ gi bort ting :fnise: Kjøpte for noen år siden 2 store messinghus på kid. De er fine, men ikke helt min stil lenger, så tenkte å gi dem bort til første som vil ha dem. Har 2 lamper jeg heller ikke vil ha lenger. Passer ingen av skoene mine lenger, så kan hende jeg gir bort en del sko. Har ikke så mange igjen lenger, men ikke noe poeng i å ha masse sko stående som ikke blir brukt.

Synes egentlig det er veldig befriende å kvitte meg med ting. Er litt sant det der om man har mer enn så, så mange ting, så er det tingene som eier deg. 

Ja, det er veldig sant. Jeg er alltid glad når jeg klarer å kvitte meg med ting, men synes prosessen er skikkelig vanskelig! Og så er det jo et evigvarende prosjekt, det er ganske overveldende, for meg i alle fall.

Har ingen planer for St.hans, har du? :)

• Hjerte 1
Skrevet
Rumle skrev (Akkurat nå):

Ja, det er veldig sant. Jeg er alltid glad når jeg klarer å kvitte meg med ting, men synes prosessen er skikkelig vanskelig! Og så er det jo et evigvarende prosjekt, det er ganske overveldende, for meg i alle fall.

Har ingen planer for St.hans, har du? :)

Når man først begynner å kaste, så går det overraskende raskt :nikke: Kvittet meg med ekstremt mye da jeg flyttet. Glemmer av og til at jeg har kvittet meg med ting og går på leting etter det :bond: 

Hadde helt glemt av hele st.hans til min tante snakket om grillmat. Tror jeg skal bestille litt grillmat :nikke: Blir bare til å steke det i ovnen da. Ellers ingen planer. 

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (Akkurat nå):

Når man først begynner å kaste, så går det overraskende raskt :nikke: Kvittet meg med ekstremt mye da jeg flyttet. Glemmer av og til at jeg har kvittet meg med ting og går på leting etter det :bond: 

Hadde helt glemt av hele st.hans til min tante snakket om grillmat. Tror jeg skal bestille litt grillmat :nikke: Blir bare til å steke det i ovnen da. Ellers ingen planer. 

Det hadde vært godt å grille :jepp: men, det blir ikke noe av denne gang. Synes alltid det er litt vemodig når solen snur igjen. Det går så fort! 

• Hjerte 1
Skrevet
Rumle skrev (4 minutter siden):

Det hadde vært godt å grille :jepp: men, det blir ikke noe av denne gang. Synes alltid det er litt vemodig når solen snur igjen. Det går så fort! 

Alt for fort :dåne: For meg som foretrekker lyse netter, ser jeg ikke fram til mørket kommer. 

• Hjerte 1
Skrevet

Hørte denne. Minner meg om da jeg var liten og satt på kjøkkenet hjemme og skrudde på nye radioen vår. Denne var stor hit på radioen da. 

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (12 minutter siden):

Hørte denne. Minner meg om da jeg var liten og satt på kjøkkenet hjemme og skrudde på nye radioen vår. Denne var stor hit på radioen da. 

Fin sang :jepp: Lenge siden jeg har hørt.

Skrevet
Rumle skrev (9 timer siden):

Fin sang :jepp: Lenge siden jeg har hørt.

Jeg og :nikke: 

Skrevet

Så koselig å se på dem...hyggelige folk som synger god sang med et smil. Verden trenger det nå. :sukk: God morge til dere.

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde akkurat lagt meg. Skulle snyte meg. Oppdaget plutselig at kluten min var full av blod. Hva i alle dager. Puta likeså :dåne: Har skiftet trekket, men så det var trukket igjennom. Får forsøke å vaske puta i morgen. Så i stedet for å sove liggende, blir det atter en natt sovende i stolen i stedet. Forhåpentligvis lettere å holde blødende nesa under kontroll. Typisk at det skulle skje når jeg skulle sove :bond: 

• Hjerte 1
Skrevet

Næmmen kjære deg da. Du kan jo ikke direkte ligge med nesa i fatle heller, så ta tiden til hjelp og håp at det går over. :( 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Næmmen kjære deg da. Du kan jo ikke direkte ligge med nesa i fatle heller, så ta tiden til hjelp og håp at det går over. :( 

Det stoppet i løpet av natten, så fikk lagt meg, men nesa er hva skal man si. Lettblødende i dag. En sommer med aaaatsjoooooo og snyyyyyyyt! har gjort den litt sår. Håper det roer seg ned. Skal være glad når pollenhelvete er over for denne gang. 

Skrevet

Å! Hoppeloppen! Du legger ut for mange fristende linker :dåne: Skulle bare titte litt i hobbydelen av forumet :bond: 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg unner deg det og om du blir fristet av noe der, så blir jeg glad. :nikke: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

Jeg unner deg det og om du blir fristet av noe der, så blir jeg glad. :nikke: 

Jeg hørte alarmklokkene ringe med en gang jeg gikk tok en liten titt :dåne: Kom deg ut herfra fort roptes det. Jeg adlød, men vår venn Ordet ble igjen der inne. Det trodde det hadde funnet et forsvunnet skattekammer fra gamle dager. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men Sola da...det var "velkomstklokkene" som du hørte...de ringte spesielt for deg og Ordet i oppriktig gjensynsglede! :nikke: 

:fnise:  :fnise:  P.s. Ordet nekter å komme ut igjen med mindre du henter det og spiller lokkesang samtidig...akkurat som den derre fløytespilleren i Hameln. 

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet (endret)

:sinna: 

Endret av Sola de
Fant ut av hva jeg lurte på ved googling.
  • Liker 1
Skrevet

God helg i tråden :blomst2:

Skrevet

Ja, vi får håpe det blir og er en god helg, men Sola vår så litt overopphetet ut i sitt siste innlegg. :sjokkblå:

Skrevet
Rumle skrev (16 timer siden):

God helg i tråden :blomst2:

God helg :klem: 

Hoppetaujenta skrev (10 minutter siden):

Ja, vi får håpe det blir og er en god helg, men Sola vår så litt overopphetet ut i sitt siste innlegg. :sjokkblå:

God helg :klem: Var bare noe jeg lurte på, men kan fort bli for gjenkjennelig om jeg skriver om det, så holder munn. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Endte du med å skaffe noe fra Don Rosa? 

Jeg møtte opp og fikk signatur fra Don Rosa. Jeg hadde allerede noen signerte bøker. Men versjonen av Liv og levnet som er signert er en jeg har eid siden jeg var barn og nesten falleferdig.  Da Disney i 2023  bestemte seg for å sensurere Liv og levnet så kjøpte jeg en av bøkene som kom ut før sensuren slik jeg fikk kjøpt dem før de var utsolgt. Jeg ønsket å ha en usensurert versjon som ikke var falleferdig.  

Den nye jeg hadde kjøpt hadde jeg aldri tittet ordentlig i. Jeg ønsket ikke at den skulle bli slitt så jeg turte ikke å bruke den.  Men jeg tittet først i den da jeg skulle få den signert av Don Rosa. Da viste det seg at versjonen jeg hadde kjøpt hadde noen blekkflekker på seg som jeg ikke hadde fått med meg da jeg kjøpte den. Så min versjon var visst ikke i perfekt stand. Er ikke veldig stygge blekkflekker, men jeg ble skuffa. For jeg hadde jo kjøpt den for å ha en utgave som var i god stand og jeg hadde ikke turt å bruke den fordi jeg var redd den skulle få stygge merker på seg.  

Endret av SVK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...