Hoppetaujenta Skrevet mandag kl 17:55 #6841 Del Skrevet mandag kl 17:55 Rumle skrev (1 minutt siden): Hurra! Jeg tror deg på ditt høye, ektefølte gledesrop der! 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet mandag kl 17:56 #6842 Del Skrevet mandag kl 17:56 Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): Jeg tror deg på ditt høye, ektefølte gledesrop der! 🤣 😇 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet i går, 13:51 Forfatter #6843 Del Skrevet i går, 13:51 Skal svare dere når jeg kommer på pc senere. Har nettopp vært ute med 7 fulle søppelsekker. Bortsett fra klær, så er det så langt ikke så alt for mye som skal være med i ny bolig. Har i stua 6 plastkasser pakket. Det er mer forbruksting og min farmor og farfar sine ting. Sølvtøyet deres. Slike ting som sikkert ikke har vært i bruk noen gang. Smykkeskrinet til min farmor, hennes syskrin osv. Album og bøker er i kofferter. Letteste måte for folk å frakte dem på. Fant også i en minneeske, halsbåndet til hunden min. Det ble kastet. Det var i brunt skinn og var nå hvitt blitt, så sikkert morknet opp. Har ligget i en reol ved sentalvarmen, så sikkert ikke ideelt oppbevart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet i går, 16:12 Forfatter #6844 Del Skrevet i går, 16:12 Hoppetaujenta skrev (23 timer siden): Gratulerer med en storjobb utført i dag. Minner og sånn kjenner jeg til, for jeg bruker også tid på å gå igjennom i detalj og minnes og minnes og ender med å beholde det, selv om jeg aldri ser på det lengre. Hvis en klarer det; gå igjennom og kun beholde litt...og la resten få gå videre ut av oppbevaringens grep. Lykke til videre, flinke Sola. Er endelig ferdig med å tømme møblene langs den langveggen. En reol, skjenk, kommode, vitrineskap og klesskap. Har sofaen, spisebordet og et skap jeg har mummikopper og den slags i, igjen. Hadde meg en liten gråtestund i dag også. Er så mange minner. Jeg har beholdt min det av min farmor og farfar sine ting, som jeg har. Mine ting, som jeg selv har kjøpt, kvitter jeg meg med, svært mye av. Tusen takk Rumle skrev (22 timer siden): Ikke mye julestemning her heller, men det er som det er Så bra! Gjelder å fokusere på det som er bra og fungerer God advent fra meg og Søskenet mitt spurte meg om jeg har kjøpt inn julemat enda. Pleier vanligvis å begynne, så snart kalkun og slikt kommer i salg. Det hadde vært og kjøpt ribbe i dag. Det har ikke stekt ribbe før. Det er min jobb. Jeg måtte si det kunne bare lage ribben selv, så kan jeg fikse den vi skal ha på julaften Jeg er veldig sær på ribben Har ikke handlet inn noen ting enda. Får vente til jeg er kommet i hus. God advent Hoppetaujenta skrev (22 timer siden): Så får vi se her hvem av oss som våkner til snø en morgen.... Den står vel og venter på oss tenker jeg. Snø? Er 1 grad her i dag, men er oppholdsvær heldigvis. Jeg hater snø! Rumle skrev (22 timer siden): Jeg har våknet til snø en morgen allerede! Masseog Men, nu er den regnet vekk! Kom forresten ingen julestemningen med snøen Ikke her heller. Jeg sto og uffet meg.Skulle ut med søppelsekker og sånn sett var det greit å bare dra dem oppå snøen, men heldigvis er den borte vekk Hoppetaujenta skrev (22 timer siden): Oijsann....da vant du...får en vel si og kan få måke og strø for Sola og meg helt til våren. Grattis! Om jeg noen gang bosetter meg et sted hvor det er snørike vintre, så skal jeg ha snøfres og en spark Det syntes jeg var så gøy da jeg var barn Fyke rundt som en rakett på sparken Løpe så raskt man kunne og fyke ned bratteste bakkene i bygda. Endte jo alltid på samme viset. En bar flekk i veien, og man stupte over sparken og landet i nærmeste snøskavl 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet i går, 16:15 Forfatter #6845 Del Skrevet i går, 16:15 Når jeg tenker meg om, så var jeg likedan på sykkel. Ned bratteste bakkene uten hender på styret. Endte jo på samme viset Bare da føyk jeg oppi nærmeste grøft og var mer knall og fall Så mye tull man gjør når man er barn! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet i går, 16:22 Forfatter #6846 Del Skrevet i går, 16:22 Middagen i dag ble en baconburger og pannekake fra ferskvaredisken. Har kjøpt en solbolle jeg skal ha til dessert når jeg blir sulten igjen. Skulle vært i den lyse årstiden nå, så jeg kunne fått litt fortgang i nedpakkingen. Liker å se i dagslys hva jeg pakker ned. Er ikke så lett å se støv når det er blitt mørkt ute. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23 timer siden #6847 Del Skrevet 23 timer siden Der minner du meg på at jeg egentlig trenger en håndholdt og litt sterk lykt, men...vanskelig å finne ved å se på annonser på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 23 timer siden Forfatter #6848 Del Skrevet 23 timer siden Hoppetaujenta skrev (30 minutter siden): Der minner du meg på at jeg egentlig trenger en håndholdt og litt sterk lykt, men...vanskelig å finne ved å se på annonser på nett. Kjøpte arbeidslys på jula i går. Sånn led sterk lyskasteraktig greie. Må ha det når jeg skrur sammen møbler i mørke rom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 20 timer siden Forfatter #6849 Del Skrevet 20 timer siden Har kvittet meg med 2 søppelsekker fulle med sengetøy. Tok vare på 6 sengetøysett og de lakene jeg hadde i 180x200. Senga jeg har kjøpt er 160x200. Jeg bestilte et laken i 160- størrelse til det, men søskenet mitt har like stor seng, og det bruker 180- laken på sin, så tenkte at da får jeg brukt dem jeg har i samme størrelse. Var alt for store til min 150- seng, men 160 er jo litt større, så kanskje de vil passe bedre Før, mens jeg var i forhold, og en lang stund etterpå, så pleide jeg å kjøpe to sengetøysett hver gang jeg kjøpte slikt. Etter å ha vært singel en god stund, så sluttet jeg med det, så siste årene har jeg kjøpt bare ett sett. Selv om jeg ofte har hatt opprydning i kommoden jeg har sengetøy i, så har jeg likevel hatt alt for mye. Nå får jeg klare meg med disse jeg nå har igjen. Det er mer enn nok Jeg har fremdeles to garderobeskap å gå igjennom. Problemet er at det er 8 dører til sammen Vet at bak 4 av dem henger det tett i tett med jakker og kjoler. Bak den ene mener jeg det står en symaskin og noen sko. Er ikke helt sikker på hva som er i de andre. Klær i et av dem hvertfall Har satt store stabler med fulle plastkasser foran ene skapet, så må fjerne dem, for å komme til det som er inni. Har kvittet meg med en del sko. Min mor og tante fikk en del. Har lagt i en sekk de jeg skal beholde selv. Resten kaster jeg. Ikke noe å samle på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 20 timer siden #6850 Del Skrevet 20 timer siden Som du står på! Nå må du ikke slite deg helt ut da, husk å være forsiktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå