Sola de Skrevet 29. november 2024 Forfatter #6801 Skrevet 29. november 2024 Jeg tar så mye taxi frem og tilbake til nytt hjem at de på sentralen kjenner meg igjen 1 1
Hoppetaujenta Skrevet 29. november 2024 #6802 Skrevet 29. november 2024 Ååååå, nå ringer hun igjen...la meg kjøre henne...LA MEG kjøre henne...LA MEG KJØRE HENNE! *overvåket kamp mellom sjafførene der hun bor* 1
Rumle Skrevet 29. november 2024 #6803 Skrevet 29. november 2024 Sola de skrev (På 25.11.2024 den 16.21): Har fått pakket ned litt i dag. Kastet en del også. Får fortsette i morgen når det blir dagslys. Synes det har vært så mørkt egentlig i hele dag. Har regnet av og på i hele dag. Skikkelig gråvær. Jeg har laget en liten knipe for meg selv. Da jeg begynte å pakke ned leiligheten for mange måneder siden, så har jeg pakket litt hulter til bulter ned ting. Så tror jeg vil gå igjennom dem, for å sortere slik at det som jeg faktisk skal bruke, kommer inn i leiligheten og resten blir satt i bodene. Får bruke denne uken på å få det gjort, og så ta for meg boden min søndag eller neste mandag Forhåpentligvis får jeg kastet en del av tingene jeg bare måtte ta vare på.. Så flink du er! Sola de skrev (På 27.11.2024 den 15.38): Jeg har etter flere år med leting endelig funnet passet mitt Det lå i/ mellom noen bøker i vitrineskapet. Jeg løftet en bunke med bøker og der falt det ut. Hadde aldri villet funnet på å lete der. Hurra!!! Sola de skrev (På 27.11.2024 den 21.21): Hadde ikke du badebøker i badekaret som liten? hadde dem sikkert jeg også, men husker søskenet mitt hadde flere av sorten. Vi hadde badekar, men jeg så aldri noe til noe badebøker!? Hmmmpf! Sola de skrev (35 minutter siden): Jeg tar så mye taxi frem og tilbake til nytt hjem at de på sentralen kjenner meg igjen Ååh har du begynt å flytte inn?! Så gøy! God helg i tråden! 1
Sola de Skrevet 29. november 2024 Forfatter #6804 Skrevet 29. november 2024 Hoppetaujenta skrev (35 minutter siden): Ååååå, nå ringer hun igjen...la meg kjøre henne...LA MEG kjøre henne...LA MEG KJØRE HENNE! *overvåket kamp mellom sjafførene der hun bor* Var samme dama som tok telefonen i dag tidlig og hun kjente meg igjen. Du skal hjem igjen nå. Ja. Rumle skrev (21 minutter siden): Så flink du er! Hurra!!! Vi hadde badekar, men jeg så aldri noe til noe badebøker!? Hmmmpf! Ååh har du begynt å flytte inn?! Så gøy! God helg i tråden! Sånne myke i plast eller hva de var. De fløt i vannet. Søskenet mitt hadde noen, men i følge min mor, haddde jeg hatt dem først For babyer/1/2- åringer eller noe Bare mottatt nyervervelser og så smått begynt å montere. Skulle kunne delt meg opp i flere personer, så jeg kunne vært der og holdt på med det, samtidig som jeg var her og pakket osv. Flyttedatoen er blitt endret noen ganger nå. Først var det en dato, så ble den flyttet til to dager tidligere, men nå er endelig dato satt til to dager etter opprinnelig dato, så da må jeg være ferdig med pakkingen. God helg til deg også 1
Rumle Skrevet 29. november 2024 #6805 Skrevet 29. november 2024 Sola de skrev (7 minutter siden): Var samme dama som tok telefonen i dag tidlig og hun kjente meg igjen. Du skal hjem igjen nå. Ja. Sånne myke i plast eller hva de var. De fløt i vannet. Søskenet mitt hadde noen, men i følge min mor, haddde jeg hatt dem først For babyer/1/2- åringer eller noe Bare mottatt nyervervelser og så smått begynt å montere. Skulle kunne delt meg opp i flere personer, så jeg kunne vært der og holdt på med det, samtidig som jeg var her og pakket osv. Flyttedatoen er blitt endret noen ganger nå. Først var det en dato, så ble den flyttet til to dager tidligere, men nå er endelig dato satt til to dager etter opprinnelig dato, så da må jeg være ferdig med pakkingen. God helg til deg også Forstår, men liker du plassen? Er det langt fra der du bor nå?
Sola de Skrevet 29. november 2024 Forfatter #6806 Skrevet 29. november 2024 Rumle skrev (7 minutter siden): Forstår, men liker du plassen? Er det langt fra der du bor nå? Nja. Både ja og nei. Jeg har lenge vært på leting etter noe i dette området, men er så dyrt. Det jeg hadde råd til er hva jeg hadde håpet på å unngå. Det er gammelt. Men det får være en mellomstasjon. Spare sammen enda mer penger og finne noe bedre. Mens jeg har ventet på en bolig jeg ville ha råd til i ønsket standard, så har prisene steget veldig. 2
Rumle Skrevet 29. november 2024 #6807 Skrevet 29. november 2024 Sola de skrev (3 minutter siden): Nja. Både ja og nei. Jeg har lenge vært på leting etter noe i dette området, men er så dyrt. Det jeg hadde råd til er hva jeg hadde håpet på å unngå. Det er gammelt. Men det får være en mellomstasjon. Spare sammen enda mer penger og finne noe bedre. Mens jeg har ventet på en bolig jeg ville ha råd til i ønsket standard, så har prisene steget veldig. Forstår, håper du vil trives ❤
Sola de Skrevet 29. november 2024 Forfatter #6808 Skrevet 29. november 2024 Rumle skrev (13 minutter siden): Forstår, håper du vil trives ❤ Det får duge for nå.
Hoppetaujenta Skrevet 30. november 2024 #6809 Skrevet 30. november 2024 Er det noe i din nye leilighet som du liker godt? Er den større? Har bedre rom? Utsikt? Veranda? Vi lurer bare litt.
Sola de Skrevet 30. november 2024 Forfatter #6810 Skrevet 30. november 2024 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Er det noe i din nye leilighet som du liker godt? Er den større? Har bedre rom? Utsikt? Veranda? Vi lurer bare litt. Den er større. Det er bra. Utsikten er nok atskillig bedre her jeg bor nå. Har panoramautsikt her. Der må jeg se på skrå ut av vindu for å se havet. Er felles takterrasse der, men hvem bruker vel den så ofte. Ikke jeg hvertfall. Sikkert greit på nyttårsaften for å se på raketter 🤔 2
Sola de Skrevet 30. november 2024 Forfatter #6811 Skrevet 30. november 2024 Når man kommer fra bygda. Hvor i alle dager kom du i kontakt med ham spurte jeg. Nei jeg vet ikke jeg. Så viste det seg at sønnen til vedkommende var kjæreste med svigerinnen. Søsteren var nabo, og broren kollega Steder hvor alle kjenner alle 1 1
Sola de Skrevet 30. november 2024 Forfatter #6812 Skrevet 30. november 2024 Er dere i julestemning? Det er ikke jeg. Overhodet ikke. Søskenet mitt ønsker å ha ekte tre i år. Det vil ikke jeg ha. Har ikke lyst til å ha juletre oppe i det hele tatt. Om juletreet kommer opp, så må det bli stående til langt ut i januar. Orker ikke ta det ned like etter å ha satt det opp. Hva er det lengste dere har hatt oppe juletre? Tror vi var nådd februar før mitt kom ned et år Jeg var bortreist hele januar, så forklarer det, men må ha sett merkelig ut utenfra med stjerne i vindu og et juletre stående der, såpass lenge etter jul. Har heldigvis for lengst sendt julegaver til folk. Hadde nok spøket veldig for om noen fikk gaver, om jeg skulle ventet til nå og handlet til folk. Har fremdeles en jeg må kjøpe. Til ene grandtanten min. Hun blir så gretten om hun får gaver tilsendt tidlig, så kjøper et gavekort og sender når jul nærmer seg. Tenkte på vinmonopolet, men kanskje en blomsterbutikk vil være like bra Tror jeg skal endre praksis angående min julegavehandel. Vanligvis har jeg ofte vært ferdig eller halvferdig alt etter som, innen sommeren, men ting skal oppbevares. Det gidder jeg ikke. Kanskje søskenet mitt har rett i å kalle meg for en grinch Hadde julen kommet om noen måneder så hadde det nok føltes litt bedre ut. Er bare enda et stressmoment oppi flyttingen. 1
Hoppetaujenta Skrevet 30. november 2024 #6813 Skrevet 30. november 2024 Sola de skrev (2 timer siden): Den er større. Det er bra. Utsikten er nok atskillig bedre her jeg bor nå. Har panoramautsikt her. Der må jeg se på skrå ut av vindu for å se havet. Er felles takterrasse der, men hvem bruker vel den så ofte. Ikke jeg hvertfall. Sikkert greit på nyttårsaften for å se på raketter 🤔 Har ofte drømt meg litt bort i leilighetsbygg med felles takterrasse...for jeg hadde kanskje kommet til å bruke den når det blåste og regnet, kun for å få være i fred der oppe. De fleste liker det motsatt, men slik er jeg. Vil det si at du kommer til å feire første nyttårsaften der...eller blir det senere?
Sola de Skrevet 30. november 2024 Forfatter #6814 Skrevet 30. november 2024 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Har ofte drømt meg litt bort i leilighetsbygg med felles takterrasse...for jeg hadde kanskje kommet til å bruke den når det blåste og regnet, kun for å få være i fred der oppe. De fleste liker det motsatt, men slik er jeg. Vil det si at du kommer til å feire første nyttårsaften der...eller blir det senere? Blir der tror jeg. Besteforeldre mine hadde slik på bygningen der de bodde før, og var aldri noen der. jeg tok heisen opp da jeg var på besøk og satt der alene midt på sommeren, så tror ikke slike er så veldig mye i bruk?
Hoppetaujenta Skrevet 30. november 2024 #6815 Skrevet 30. november 2024 Da hadde jeg jammen tatt med meg et stort telt dit og hatt det som "landsted" i sommerhalvåret.
Sola de Skrevet 30. november 2024 Forfatter #6816 Skrevet 30. november 2024 Hoppetaujenta skrev (7 timer siden): Da hadde jeg jammen tatt med meg et stort telt dit og hatt det som "landsted" i sommerhalvåret. Er kanskje gjerne folk som samler seg i klikker der også Samma det. Har ikke tenkt å oppholde meg der så mye tror jeg. Har knapt vært på balkongen min dette året. Balkongen! Må få tømt potter for jord osv. 1 1
Sola de Skrevet 30. november 2024 Forfatter #6817 Skrevet 30. november 2024 Har fått montert tv- bord og resten av spisestuestolene i dag. Er så mørkt ute hele dagen synes jeg for tiden. Regn, regn og atter regn. Blir knapt dagslys. Ellers har jeg sortert klær. 4 poser med overdeler som jeg kaster. Ikke noe å ta vare på. Vil ikke bli brukt. 1
Sola de Skrevet 30. november 2024 Forfatter #6818 Skrevet 30. november 2024 Holder på med klesvask. Alt for mye å vaske og alt for liten tid til å få det vasket på. Har tenkt å få vasket opp alt jeg har av tekstiler her, så jeg slipper utgiften på strøm samt slippe å ha våte klær hengende til tørk. Kan sette på varmekabler og vifte på badet, men det blir bare enda mer strømutgifter Resten av vinteren får jeg bruke klær, som kan tørkes i tørketrommel. Om jeg ikke rekker å vaske alt innen flyttebilen kjører, så får jeg sette en sekk eller to med tøy på badet her og heller når jeg skal hit for å vaske ut, ta å sette meg opp på klesvask samtidig Det skal jeg gjøre. 1
Sola de Skrevet 1. desember 2024 Forfatter #6819 Skrevet 1. desember 2024 Klesvask ferdig for i dag. På an igjen i morgen formiddag. 1
Hoppetaujenta Skrevet 1. desember 2024 #6820 Skrevet 1. desember 2024 Godmorgen første søn(vaske)dag i desember. Advent og greier. Tror året på ny plass blir bra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå