Sola de Skrevet søndag kl 08:18 Forfatter #6761 Del Skrevet søndag kl 08:18 Hoppetaujenta skrev (45 minutter siden): Måtte frokosten bli god. Frokost ja. Hadde helt glemt det jeg. Leste om Sleipnerulykken. En fra skolen jeg gikk på omkom i ulykken. Så mange liv gikk tapt. Leste båten ikke var godkjent for å gå i så høye bølger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet søndag kl 09:19 Forfatter #6762 Del Skrevet søndag kl 09:19 Frokost spist. Ble en brødskive med gullsalami og majones og en med jarlsbergost. Synes appelsinjuicen er så god for tiden. Om sommeren er den nærmest bitter i smak, men nå er den søt og god 🍊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet søndag kl 11:00 #6763 Del Skrevet søndag kl 11:00 Åhh...der minnet du meg på appelsinjuicen min som ennå står uåpnet. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet søndag kl 13:51 Forfatter #6764 Del Skrevet søndag kl 13:51 Da har jeg gjort det igjen. Skulle ha fjordlandmiddag. Skulle tømme vannet ut av kjelen Stakkars fingre små Akkurat nå har jeg dem smurt inn med hvit vaselin og kompresser utenpå der surret rundt. Får ha det sånn en stund og så vurdere ståa senere. Dette hadde jeg så veldig god tid til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet søndag kl 15:44 Forfatter #6765 Del Skrevet søndag kl 15:44 Hvordan er dere til å skrive på deres egen dialekt? Jeg er heller dårlig på det for å si det mildt. Faller seg ikke naturlig for meg. Ser stor forskjell på når jeg forsøker å skrive noe på dialekt og når de som alltid har bodd der gjør. Jeg har i utgangspunktet aldri snakket dialekten min bredt, så skriftspråket på dialekt er mer bokmålspreget enn det kanskje burde vært. Jaja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet søndag kl 17:02 #6766 Del Skrevet søndag kl 17:02 Sola de skrev (1 time siden): Hvordan er dere til å skrive på deres egen dialekt? Jeg er heller dårlig på det for å si det mildt. Faller seg ikke naturlig for meg. Ser stor forskjell på når jeg forsøker å skrive noe på dialekt og når de som alltid har bodd der gjør. Jeg har i utgangspunktet aldri snakket dialekten min bredt, så skriftspråket på dialekt er mer bokmålspreget enn det kanskje burde vært. Jaja. Det er helt unaturlig for meg, om jeg en sjelden gang skriver noe på dialekt for gøy, må jeg tenke meg ekstra om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet søndag kl 17:03 #6767 Del Skrevet søndag kl 17:03 Sola de skrev (3 timer siden): Da har jeg gjort det igjen. Skulle ha fjordlandmiddag. Skulle tømme vannet ut av kjelen Stakkars fingre små Akkurat nå har jeg dem smurt inn med hvit vaselin og kompresser utenpå der surret rundt. Får ha det sånn en stund og så vurdere ståa senere. Dette hadde jeg så veldig god tid til Au! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet søndag kl 17:20 #6768 Del Skrevet søndag kl 17:20 God bedring til alle fingre små de er. Jeg liker veldig godt å forfatte noe på dialekt, men har jo oppdaget at det skal ikke så lange veien unna meg før de sier ting litt annerledes...og om det er rett eller galt strides de lærde og dem er det mange av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet søndag kl 18:20 Forfatter #6769 Del Skrevet søndag kl 18:20 Rumle skrev (1 time siden): Det er helt unaturlig for meg, om jeg en sjelden gang skriver noe på dialekt for gøy, må jeg tenke meg ekstra om. Det må jeg også. Men er også når jeg skriver her, og kommer på et ord for noe jeg ville sagt. Så tenker jeg på om det er veldig lokalt dialektord, så må jeg google litt, og ganske riktig mange ganger Rumle skrev (1 time siden): Au! Jeg kjølte dem ned og hadde hvit vaselin på i kompress. De er litt ømme, men er ikke fingrene mine som skulle bli kokt. Det var pinnekjøttmiddagen til fjordland Hoppetaujenta skrev (55 minutter siden): God bedring til alle fingre små de er. Jeg liker veldig godt å forfatte noe på dialekt, men har jo oppdaget at det skal ikke så lange veien unna meg før de sier ting litt annerledes...og om det er rett eller galt strides de lærde og dem er det mange av. Takk Måtte google senest i går Kan jeg skrive det uten å røpe hvor jeg kommer fra tenkte jeg, men når det står det var et lokalt ord for akkurat der, så best å la være 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet søndag kl 18:21 Forfatter #6770 Del Skrevet søndag kl 18:21 Ser dere på Lykkeland? Liker den serien. Skulle bare ønsket den var tekstet. Hadde vært lettere å følge med på hva de sier. Skjønner ikke Stavanger eller deromkring dialekten så godt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet søndag kl 19:14 #6771 Del Skrevet søndag kl 19:14 Sola de skrev (50 minutter siden): Ser dere på Lykkeland? Liker den serien. Skulle bare ønsket den var tekstet. Hadde vært lettere å følge med på hva de sier. Skjønner ikke Stavanger eller deromkring dialekten så godt Jeg gjør Likte første og andre sesongen godt, men er litt lunken så langt til tredje sesong, tror det er bra at de avslutter etter den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet søndag kl 19:35 Forfatter #6772 Del Skrevet søndag kl 19:35 Rumle skrev (19 minutter siden): Jeg gjør Likte første og andre sesongen godt, men er litt lunken så langt til tredje sesong, tror det er bra at de avslutter etter den Husker da jeg var liten, så leste jeg mye i ukeblader om nordsjødykkerne. Skadene de hadde fått. De skal avslutte den etter denne ja? Nærmer seg jo veldig vår tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet søndag kl 19:36 #6773 Del Skrevet søndag kl 19:36 Sola de skrev (Akkurat nå): Husker da jeg var liten, så leste jeg mye i ukeblader om nordsjødykkerne. Skadene de hadde fått. De skal avslutte den etter denne ja? Nærmer seg jo veldig vår tid. Har forstått det sånn. Ja, husker jeg hørte en del om de jeg og, men litt usikker på hvordan, kanskje det var senere via reportasjer på nyhetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet søndag kl 19:46 Forfatter #6774 Del Skrevet søndag kl 19:46 Rumle skrev (7 minutter siden): Har forstått det sånn. Ja, husker jeg hørte en del om de jeg og, men litt usikker på hvordan, kanskje det var senere via reportasjer på nyhetene. Jeg var en lesehest da jeg var liten. Slukte alt av ukeblader og bøker jeg kom over. Skremte ofte vettet av meg selv med alle skumle historiene i ukebladene. Husker det var mye skriverier om at de ikke fikk det de mente at de hadde krav på. Skjønte ikke så mye ut av det den gang, da jeg var for liten til det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet søndag kl 20:40 #6775 Del Skrevet søndag kl 20:40 Sola de skrev (52 minutter siden): Jeg var en lesehest da jeg var liten. Slukte alt av ukeblader og bøker jeg kom over. Skremte ofte vettet av meg selv med alle skumle historiene i ukebladene. Husker det var mye skriverier om at de ikke fikk det de mente at de hadde krav på. Skjønte ikke så mye ut av det den gang, da jeg var for liten til det. Forstår. Jeg leste mest ukeblader på sommerferie, da leste jeg til gjengjeld mye jeg og (eldre slektninger med mye blader!) så godt mulig jeg har lest om det jeg og, bare husker det ikke nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet mandag kl 09:57 Forfatter #6776 Del Skrevet mandag kl 09:57 Har vært i ny bolig nå på morgenen. Hadde rørlegger på besøk. Kunne vært fint å en dag flytte et sted hvor jeg ikke måtte ha rørlegger og elektriker som første gjester :/ Måtte få skiftet ut flere ting på både bad og kjøkken. Elektriker var der forrige uke og fikset alt jeg overhodet ikke har peiling på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet mandag kl 10:02 Forfatter #6777 Del Skrevet mandag kl 10:02 Ellers i dag så har jeg vært og handlet på en remabutikk. Pengene flyr i supersonisk fart ut av kontoen min for tiden, så jeg tillater meg ikke å handle på nærbutikken. Kjøpte brød, melk og middagsmat nok frem til onsdag eller torsdag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet mandag kl 10:05 #6778 Del Skrevet mandag kl 10:05 Da vet du at det er sånn omtrentlig prikkfritt når du skal begynne å bo der. Godt å få ting gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet mandag kl 10:29 Forfatter #6779 Del Skrevet mandag kl 10:29 (endret) Hoppetaujenta skrev (23 minutter siden): Da vet du at det er sånn omtrentlig prikkfritt når du skal begynne å bo der. Godt å få ting gjort. Joda. men rørleggeren skitnet til badet som jeg hadde skrubbet så må gjøre det igjen. Boring osv og skitne sko på. Så ikke prikkfritt der Endret mandag kl 10:29 av Sola de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet mandag kl 10:58 #6780 Del Skrevet mandag kl 10:58 (endret) Oijda..men kunne du ikke ha iført deg et lett dominaantrekk, en støvkost og sett på ham med et fast beordrende blikk; "Vask det rommet rent igjen NÅ!"? Endret mandag kl 11:08 av Hoppetaujenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå