Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Nå skal i gang med å lage middag. Blir ribbenstek, rosenkål, gulrot, potet, surkål og fløtesaus :spise:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres fantastisk ut å ligge godt OG lage supergod middagsmat.  :nikke: 

...men hvordan får du alt til å ligge der det skal oppå hverandre da? Ingen forskyvelser? :klo: Madrasser altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (17 minutter siden):

Høres fantastisk ut å ligge godt OG lage supergod middagsmat.  :nikke: 

...men hvordan får du alt til å ligge der det skal oppå hverandre da? Ingen forskyvelser? :klo: Madrasser altså...

Har lakenet trukket over alle overmadrassene og så har jeg madrasstrammere under der igjen. Alt blir som 1 stor tykk deilig overmadrass

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er det vidunderligste jeg har hørt i dag! :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt om min tempurmadrass nå; de har gjort sitt etter ti år sto det. Min er litt over tyve og kan gjenkjennes som madrass ennå, men den er ikke helt seg selv slik den en gang var. Kan ikke kaste den ennå. :sukk: 

Jeg drømmer om en elektrisk seng som kan heve og senke mitt legeme...stille og rolig...en perfekt seng? :rodmer:
Har du hatt det noen gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Leste litt om min tempurmadrass nå; de har gjort sitt etter ti år sto det. Min er litt over tyve og kan gjenkjennes som madrass ennå, men den er ikke helt seg selv slik den en gang var. Kan ikke kaste den ennå. :sukk: 

Jeg drømmer om en elektrisk seng som kan heve og senke mitt legeme...stille og rolig...en perfekt seng? :rodmer:
Har du hatt det noen gang? 

Nei, jeg har ikke hatt en slik seng. Kunne egentlig tenkt meg det, men tror det blir vanlig kontinentalseng på meg, denne gangen også. Dager hvor man knapt klarer å karre seg opp av senga, hadde det vært veldig fint med en sånn en.

Varer dine madrasser så lenge :sjokkert: 5-6 år er det mine har vart opp igjennom.

Kjøpte seng da jeg flyttet inn i andre leiligheten. Syntes i grunn ikke senga var noe videre god å ligge i, så begynte med å kjøpe overmadrasser. Da jeg flyttet inn her, våknet jeg opp mørbanket mer eller mindre hver morgen. Byttet ut hovedmadrassen og oppdaget da at fjærene var hoppet ut av hvor de skulle være. Så kan kanskje forklare hvorfor jeg fikk så vondt i kroppen. Fant en dyr overmadrass på black friday salg, så kjøpte den og senga var egentlig ok helt frem til for noen måneder siden. Våknet av at jeg hørte lyder fra fjærene under hoften min. Siden har det vært som å karre seg ut av sengen i oppoverbakke, så antar fjærene er røket der :vetikke: Nå er det tid for ny. Kunne beholdt sokkelen, men forrige uke, lå det en stor trebit rett under sengen. Antar en del av sokkelen eller noe, så nå blir det helt ny seng. Gidder ikke mer av den senga der :ler:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola gjør ting og forklarer ting hun ikke kan.. Det ringte på døren min. Var ei, som ikke fikk ting til å fungere med strøm hos seg. Tok en titt i sikringsskapet. Var skrusikringer. Det hadde hun aldri sett før. Følte meg gammel og belærende, da jeg forklarte hvordan man ser om en sikring er gått. Ikke var det nye sikringer å sette inn heller. Jeg har ikke rette styrken her, så ellers skulle hun fått av meg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har vært skrusikringer alle steder bortsett fra et sted jeg har bodd :klo: I andre leiligheten jeg bodde i her, så hendte det av og til jeg fikk sikring til å gå, om jeg hadde oppvaskmaskin, vannkoker og støvsuger på samtidig. Der jeg bodde før jeg bodde i denne bygningen. Der gikk de nesten daglig. Hadde jeg varmtvannsbryteren på, så kunne jeg ikke ha varmeovnen på. Skulle jeg bruke komfyren måtte både varmeovn og varmtvann av :bond: Hovedsikringen til leiligheten jeg hadde, var på samme som jeg alene har på komfyren her. :dåne:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Flinke vaktmesterinnen! :klappe: De unge må lære ting. 

Er kanskje mest automatsikringer i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (3 minutter siden):

Er kanskje mest automatsikringer i dag?

Tror det blir mer vanlig ja. Har fått sånne jeg også, men har hatt gleden av å sjekke de gamle glovarme sikringene
og sjekke kjennetegnet for om de er i stykker. Jeg vet også. :opplyser: 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag. I dag har jeg så smått begynt å gå igjennom sko. Min tante snakket om noen rosa sko jeg har, som hun likte. Jeg har mange par rosa sko, så litt usikker på hvilke hun mener. Har funnet fram to par adidas. Jeg kledde på meg en sokk på mitt skadete bein :risterpåhodet: Jeg åpnet skoen helt opp. Fikk ikke foten nedi skoen en gang. Min mor får en pose med sko, så får hun beholde de hun vil ha, gi min tante de hun vil ha, så får resten gå til fretex. Jeg har en god del vintersko, selv om jeg aldri bruker vintersko. - Må gåes til og jeg orker ikke gnagsår, så holder meg til mine utgåtte joggesko som regel. Er litt krise nå, for de utgåtte skoene jeg nå bruker er ikke særlig med spor under og vi går mot minusgrader :redd: Brodder må brukes eller jeg må gå til et par fjellsko jeg har kjøpt, men aldri kommet meg til å gå til. Har ikke bein til å gå til sko, for tiden, så :( Jeg hater vinteren :( 

Fant noen klær i ene skohyllen min. Deriblant en rosa linkjole og en rosa linskjorte. Enda med merkelapper på. Ikke kjøpt dette året tror jeg. Så har sikkert ligget der siden i fjor. Noe som kan stemme med andre ting jeg fant oppå der. Sokkelen til min gamle vannkoker. En slik greie man har maling i når man maler vegger. En del pensler til slikt bruk. Røde stearinlys og to treningsstrikker i gul og rød farge. Jeg bruker blå og svart nå, så sikkert ligget der en stund de også. Fant også en boks med oppskrifter på blant annet foccacia. Det har jeg ikke laget mens jeg har bodd her inne tror jeg :vetikke:, men hyllen har ikke stått der så lenge, så sikkert flyttet boksen fra et eller annet sted :vetikke:

Klær med malingsflekker på kaster jeg. Ikke noe jeg gir vekk. Var en bukse, som på baksiden så helt fin ut. Så snudde jeg den. Glitterlim eller maling over hele i streker her og der :dåne: Så irriterende! Hvorfor har jeg ikke bare hatt et fast antrekk når jeg har holdt på med slikt, i stedet for å ødelegge enda flere plagg?  Har jo et helt skap med kun slike plagg :raven:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra det rosa, så høres det litt kjent ut. :ninja: 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (39 minutter siden):

Bortsett fra det rosa, så høres det litt kjent ut. :ninja: 

Finnes det virkelig flere rotekopper? :ler:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (4 minutter siden):

Finnes det virkelig flere rotekopper? :ler:

En stk rotekopp her og! :hallo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om rot. Har sortert klær. Har tenkt å få vasket alt jeg har før flyttingen.

To stappfulle poser med hvite klær. Må være sommerklær alt sammen vil jeg tro. Noen linskjorter, bukser og slikt. En pose med rosa plagg. En med lyseblå og en med grønne. Syntes det har vært litt mye grønt og lyseblått. Ganske riktig. Kaster 2 poser med klær. Trodde for å være ærlig at det skulle være mer av kun til bruk- hjemmeklær liggende der, men den gang ei. Fant derimot mange av buksene jeg bruker for tiden. Har kjøpt nye til stadighet :ninja: De var nederst i bunken :fnise: Verste er at jeg har lagt 4 stk i handlekurven til neste gang jeg skal ha inn en bestilling på noe. De kan jeg nå slette.

Jeg har fått sortert 3 rader med sko i skohyllen min også. 7 par går til min mor og tante. Kaster 3 par. Beholder foreløpig 2 par. Får prøve de når jeg blir bedre i beina mine. Nå fikk jeg ikke på meg noen som helst sko. Fant et par sko med hæler :sjokkert: Visste ikke jeg hadde slike. Jeg har aldri hatt behov for hæler :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rumle skrev (2 minutter siden):

En stk rotekopp her og! :hallo:

:fnise: Jeg kommer fra en familie, som alle er svært ryddige, så er det meg som motstykke, liksom :fnise:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (Akkurat nå):

:fnise: Jeg kommer fra en familie, som alle er svært ryddige, så er det meg som motstykke, liksom :fnise:

Forstår :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle delt opp skoene og sendt bilder av dem til hvem jeg tror vil passe dem best :dåne: Nå vil begge ha samme skoene :ler: De får krangle om dem :ler: Er to par vintersko. Tror min mor vil passe de ene bedre enn min tante vil og det andre paret, passer nok bedre til min tante tror jeg.

Får ta resten av den skohyllen for meg i morgen. Blir sikkert flere skopar på dem.

Skoene jeg bruker eller skal bruke, har jeg i en annen skohylle stående, så disse andre her har stått og støvet ned alt for lenge. I ene garderobeskapet mitt, mener jeg det står noen sko også. Alt for mange par sko rett og slett 😕 

Jeg har allerede begynt å kvitte meg med jakker. Beholder kun dem jeg passer nå, og bruker. Kan ikke oppbevare jakker i alle størrelser jeg har vært og er i. Blir for mange.

Er digg å kvitte seg med ting. Mindre skrot man har, jo mindre skrot har man å ta vare på :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...