Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Du har en magisk bolig hvor klær dukker opp etter hvert? :D 

Ja gjett om. Er av og til som å gå igjennom garderobeskapet for å komme inn i Narnia. Hvertfall slike assosiasjoner man får når man skal inn på mitt soverom gjennom ørten jakker.

Er litt som å gå på shopping når jeg rydder i skapene mine. Akkurat nå står det mange plastkasser stablet foran ene skapet, så flere måneder siden jeg fikk brukt noen av de klærne.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sykehuset en tur i dag. Tok bussen derfra inn til sentrum,  hvor jeg handlet litt og gikk for å ta en buss hjem. Fikk kjøpt julepølse :spise: Må kjøpe surkål i morgen. Håper ribbe kommer i salg snart. Jeg er i førjulsstemning :nisse:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen spist. Ble kyllinglårfiletbiter, salat fra pose, laktosefri rømme, tacosaus i tacolefse. Magen min hadde ikke så veldig lyst på det, når middagen sto på bordet 😕 Er lei av kylling. Spiser det jo flere ganger i uken.

Klarte å knuse enda et Siri- glass da jeg lagde middag :bond: To dyptallerkener skled ned fra benken og oppi vasken hvor glasset sto. var bestikk under 😕 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eller annet sted på nett i dag så jeg en treetasjers kake som ble dekorert med sånn masse fargers-hellefarger som du har pleid å lage bilder av; det ble så fint! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (8 minutter siden):

Et eller annet sted på nett i dag så jeg en treetasjers kake som ble dekorert med sånn masse fargers-hellefarger som du har pleid å lage bilder av; det ble så fint! :hoppe: 

Sånne har jeg også sett. Blir veldig fine :nikke:

Er lenge siden jeg lagde slike bilder sist. - Har ikke plass til dem og det blir så grisete. Maling overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. 1 oktober. Skal være glad når vi går inn i november. Bare ordet november er pent :rodmer:

I dag våknet jeg brått av jeg fikk en melding på telefonen min. Lå helt vrengt i sengen virket det som. Skulle strekke meg etter telefonen, men lå slik til at var mer bredden på sengen enn nattbordet som var der. Har vært en heidundrende natt sånn drømmemessig :ler:

Men siden det er 1 oktober, vil jeg anta alle forretninger legger ut julepynten sin til salg. Jeg har allerede bestilt en del. Sofaputetrekk tar jeg bare utenpå de jeg allerede har, og så kommer nye trekk på til våren igjen, så kjøper ikke nye innerputer for hvert putetrekk :dåne: Pleier å skifte ut trekkene ofte, men er samme innerputene og er flere trekk på hver pute. Har også kjøpt flere ting til julehusene mine. Trenger egentlig ingenting, men siden jeg fint kunne levd livet mitt i julenissens verksted, så må litt nytt i hus hvert år :nisse: :tree: 

Ene oldemoren min pleide, som meg å kjøpe julegaver hele året. Ikke så rart tenkte jeg i går. Dama hadde 7 barn  som vokste opp med sine partnere, 18 barnebarn og bare gudene vet hvor mange oldebarn pluss sine søsken og annen familie. Alle fikk julegaver. Har man så stor familie, så må man begynne tidlig med gavene :nikke: Min mor har 28 søskenbarn :dåne: Jeg har 3 :ler: Synes det holder i massevis. Skal jo ha et forhold til alle sammen.

I dag blir det husarbeid på meg. Sikkert fremdeles en del glasskår jeg ikke fikk plukket opp i går, som jeg må få plukket opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens munnen min plystret Joy to the world for full hals, så stekte jeg julepølse til middag. Det er så nydelig fantastisk godt :spise: Hadde mandelpotet, gulrot og saus til :spise:

Jeg er i julestemning :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oijj....her får vi stå litt i skjul bak forumforhenget og se hva hun finner på i tiden som kommer. :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Oijj....her får vi stå litt i skjul bak forumforhenget og se hva hun finner på i tiden som kommer. :ninja: 

Hva hun bedriver i drømmene sine bør man gjemme seg bak forheng :dåne: Altså en natt med slike drømmer er en ting, men to på rad :risterpåhodet: Måtte jo google vedkommende. Skal ikke se mer nyheter før jeg legger meg:risterpåhodet:  

Ellers så har jeg vært en tur på butikken. Fikk hentet en pakke og handlet. Blir pinsabunn med strimlet ku skulle jeg til å si. Oksekjøtt heter det vel. Liker det egentlig ikke, men middagsbesøket mitt får slikt kjøtt, bernaisesaus og pommes frites. Så tenkte å ta en liten kjøttbit eller to og skjære i enda mindre biter og ha på pizzaen, så det kommer litt kjøttsmak. Har ellers rødløk, gul paprika, ananas og mozarella på :spise:

Jeg bestilte for halvannen uke siden noe høstpynt. Det ble sendt fra butikken forrige mandag. Venter fremdeles på at postnord skal klare å komme med den. Den ankom Oslo før helgen og først i går til dette stedet :dåne:

Ellers så skal jeg ikke gjøre så mye i dag håper jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange ganger man skriver Mudin på handlelappen sin før man husker på å kjøpe det :dåne:Det ligger liksom plassert bortgjemt på butikken, hvor jeg sjelden er, så glemmer det alltid. Nå må jeg få det i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Ble en fredeligere natt. Drømte om en hettegenser skulle være med snorer, korte snorer eller lange. Så irriterende og langvarig drøm :ler: Så fullstendig uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mudin :dåne: Seriøst! Er det mulig :ler: Glemte det igjen!

Var på butikken. Skulle ha avløpsåpner. Snakket til og med med daglig leder der om tette rør. Er det mulig å glemme mudin når jeg snakker om det. Himmel! :klaske:

Fikk hentet en pakke med høstpynt. Sopper og gresskar. Ene gresskaret var knust. Eller i to deler. Jeg hadde tenkt å tømme maling over ene, så får bli det. skal lime det med superlim, og med malingsgriseriet over, så blir det vel bra :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt store ruller med julepapir. Har noen esker som skal pakkes inn og er ikke nok papir på en rull til å få dem pakket inn skikkelig. Tenkte hvis jeg pakker dem inn ene veien først og så snu dem og ta andre siden etterpå :klo:

Jeg har ikke barn, så slike store esker- gaver er det ikke ofte jeg pakker inn. Nærmeste er vel eskene som pakkes inn i gråpapir før sending. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er oppvasken tatt. Ikke så veldig mye egentlig. Mer slike ting, som jeg hater å vaske :ler: 

I dag blir det ostesmørbrød til middag. Har en halv stor norvegia, som må brukes før det kommer mugg på den. Har juanitatomater, gul paprika, agurk og løvtynn kokt skinke på også før de går i ovnen :spise:

I morgen blir det ovnsstekt torsk, stekt løk, gulrot, mandelpotet, bacon og tyttebærsyltetøy til middag :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sola de skrev (På 2.10.2024 den 11.42):

Lurer på hvor mange ganger man skriver Mudin på handlelappen sin før man husker på å kjøpe det :dåne:Det ligger liksom plassert bortgjemt på butikken, hvor jeg sjelden er, så glemmer det alltid. Nå må jeg få det i hus!

Har du forsøkt natron, eddik og kokende vann? Jeg har kjøpot inn og skal teste neste gang det er tid for slikt. 
https://www.dagbladet.no/video/genialt-om-sluket-er-tett/foYBohdb 

Sola de skrev (2 timer siden):

Fikk hentet en pakke med høstpynt. SNopper og gresskar. 

Sorry, men det er lille vennen som ler og tuller på knåttene her nå. :sjokkblå:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (41 minutter siden):

Har du forsøkt natron, eddik og kokende vann? Jeg har kjøpot inn og skal teste neste gang det er tid for slikt. 
https://www.dagbladet.no/video/genialt-om-sluket-er-tett/foYBohdb 

Sorry, men det er lille vennen som ler og tuller på knåttene her nå. :sjokkblå:

Har forsøkt bakepulver og varmt vann tidligere på kjøkkenet til ingen nytte. Der er det for en gangs skyld helt åpent nå. Brukte en hel flaske mudin i utslagsvasken sist jeg renset der. På badet trenger jeg ca en halv flaske. Hvertfall hva som har vært nødvendig tidligere. Får skrive det på handlelappen min, helt fram til jeg husker på å kjøpe det.

Er sikker mange fine snopper der ute skulle jeg til å si :ler: :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostepop, iste og fotball :ball: Superlaget mitt spiller mot R. Union SG på bortebane. Er så spent på hvordan det vil gå. Jeg håper på en uavgjort om ikke annet. Vet ingenting om hjemmelaget her, så vet ikke hvor gode eller dårlige de er. Dette blir spennende! :ball:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...