Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Sola de skrev (8 timer siden):

:raven: :raven:  :sukk:

Nye uker på krykker. Var ikke blitt noe bedre, men verre :( :( 

:sukk:

Så kjedelig :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumle skrev (11 timer siden):

Så kjedelig :klem3:

Ja. Er noe dritt for å si det rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte i natt at jeg skulle lansere en kolleksjon av et eller annet sammen med han lottomillionærhusjakt- programlederen. Denne lanseringen skulle begynne i Honningsvåg av alle steder. Jeg bestilte flybillett oppover, og så skulle hurtigruta benyttes nedover landet vårt igjen. Problemet var at jeg hadde bestilt flybillett uten å se på tidene når hurtigruta forlot Honningsvåg. Så mye tull man drømmer :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at du husker det. :)  Minnes at for lenge siden så pleide jeg å fortelle utfyllende her om "nattens drøm".
Noen ganger var det lange drømmer med mange detaljer og de ble nesten som små noveller...

Jeg pleier stort sett å drømme kort om forviklinger, pluss ting jeg absolutt ikke vil og våkner med den irriterte/sinte/kjeftete følelsen i kroppen. Hadde vært så fint å ha drømmer som et oppladingssted, så en våknet full av energi og positive tanker, etter en kjempegod og positiv natt, men det skjer ikke hos meg i alle fall. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Gøy at du husker det. :)  Minnes at for lenge siden så pleide jeg å fortelle utfyllende her om "nattens drøm".
Noen ganger var det lange drømmer med mange detaljer og de ble nesten som små noveller...

Jeg pleier stort sett å drømme kort om forviklinger, pluss ting jeg absolutt ikke vil og våkner med den irriterte/sinte/kjeftete følelsen i kroppen. Hadde vært så fint å ha drømmer som et oppladingssted, så en våknet full av energi og positive tanker, etter en kjempegod og positiv natt, men det skjer ikke hos meg i alle fall. 

Det er ofte forviklinger i mine drømmer også :ler:  Drømmer ofte om jeg ser på tv eller leser noe før jeg legger meg. Beste er å ikke gjøre noen av delene, så blir det roligere om natten og :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble brødmat til middag i dag også. Middagene jeg kjøpte inn forrige uke er fortsatt uspist, så får bli til middag denne uken i stedet for. Får ta det som har dårligst dato først. Heldigvis pleier jeg å kjøpe god dato på ting. I morgen håper jeg på å få til å lage den biff,bernaise, salat, pommes frites og pølsemiddagen. Hvertfall torsdag :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømte i natt jeg satt i et slags klasserom. Var både gamle klassevenninner, og venner fra idretten i samme rom. Skulle begynne noen nye elever i klassen. Samtalen gikk ut på om vi hadde våget oss inn i en butikk som var startet opp i et falleferdig bygg ved siden av. Type bygg hvor man tråkker gjennom gulvet vegger faller sammen osv.

Det bygget eksisterer faktisk. Eieren gjør ingenting med det. Er ikke penger det står på. Så lenge man ikke får bøter eller noe fra kommunen, så driter vedkommende i hva som skjer der. Har stått sånn i flere tiår nå. Husker det bygget fra jeg var veldig liten. Da var det drift i det. Var svært slitt allerede den gang, men bygninger som står tomme utsatt for vær og vind. Lekkasjer som ikke blir utbedret. Knuste vinduer osv :risterpåhodet: Ene veggen holder på å kollapse. Ingenting blir gjort.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (11 minutter siden):

Drømte i natt jeg satt i et slags klasserom. Var både gamle klassevenninner, og venner fra idretten i samme rom. Skulle begynne noen nye elever i klassen. Samtalen gikk ut på om vi hadde våget oss inn i en butikk som var startet opp i et falleferdig bygg ved siden av. Type bygg hvor man tråkker gjennom gulvet vegger faller sammen osv.

Det bygget eksisterer faktisk. Eieren gjør ingenting med det. Er ikke penger det står på. Så lenge man ikke får bøter eller noe fra kommunen, så driter vedkommende i hva som skjer der. Har stått sånn i flere tiår nå. Husker det bygget fra jeg var veldig liten. Da var det drift i det. Var svært slitt allerede den gang, men bygninger som står tomme utsatt for vær og vind. Lekkasjer som ikke blir utbedret. Knuste vinduer osv :risterpåhodet: Ene veggen holder på å kollapse. Ingenting blir gjort.

Skummelt med slike bygg. Står et par låver her i nærheten og, de er halvveis nedrast. Har vært tilfeller hvor politi har måtte jage ungdommer som er på spøkelsesjakt inni de, livsfarlig. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (15 minutter siden):

Skummelt med slike bygg. Står et par låver her i nærheten og, de er halvveis nedrast. Har vært tilfeller hvor politi har måtte jage ungdommer som er på spøkelsesjakt inni de, livsfarlig. 

Ja, er jo akkurat samme greia med dette bygget. Synd eierne ikke gjør noe med slike bygg.

Sto en slik låve ikke langt fra barndomshjemmet mitt. Den raste taket inn på. Vi fikk ikke lov til å leke der, men barn finner forbudte ting mer spennende enn annet.. En orkan kom og ødela den fullstendig. Nå har datter av tomteeier bygd enebolig der.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (22 minutter siden):

Ja, er jo akkurat samme greia med dette bygget. Synd eierne ikke gjør noe med slike bygg.

Sto en slik låve ikke langt fra barndomshjemmet mitt. Den raste taket inn på. Vi fikk ikke lov til å leke der, men barn finner forbudte ting mer spennende enn annet.. En orkan kom og ødela den fullstendig. Nå har datter av tomteeier bygd enebolig der.

Jeg synes jo gamle bygg er spennende, spesielt der alt er forlatt, men synes og det er rart og litt uansvarlig når noen faktisk kan ta ansvar for det.

Litt som denne, forlatt, nydelig, spennende, lurer på hvorfor, men samtidig... Er det så bra at den står sånn?? Mtp dyr, natur, og uansvarlige folk som ikke tenker sikkerhet?

FB_IMG_1709071557680.thumb.jpg.b02bc7ff749092d558a3940ac0831ad9.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (16 minutter siden):

Jeg synes jo gamle bygg er spennende, spesielt der alt er forlatt, men synes og det er rart og litt uansvarlig når noen faktisk kan ta ansvar for det.

Litt som denne, forlatt, nydelig, spennende, lurer på hvorfor, men samtidig... Er det så bra at den står sånn?? Mtp dyr, natur, og uansvarlige folk som ikke tenker sikkerhet?

Oi! Der har naturen tatt virkelig over. Alt av røtter vil sikkert trengt seg inn overalt. Er det olje i båten, så er det vel fare for lekkasje? Så bare på min egen båt, da den ble kjøpt. Tok den på slip og fant fort ut, at det var flere trillebårlass med blåskjell, som hadde holdt båten tett. Den var lekk som en sil. (Heldigvis solgt forlengst)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (4 minutter siden):

Oi! Der har naturen tatt virkelig over. Alt av røtter vil sikkert trengt seg inn overalt. Er det olje i båten, så er det vel fare for lekkasje? Så bare på min egen båt, da den ble kjøpt. Tok den på slip og fant fort ut, at det var flere trillebårlass med blåskjell, som hadde holdt båten tett. Den var lekk som en sil. (Heldigvis solgt forlengst)

Nå så jeg for meg at blåskjellene tettet båten med vilje. "Her lekker det gutta, alle mann på dekk!" Så flokket de seg sammen og tettet... mulig jeg har sett for mye tegnefilm.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (3 timer siden):

Nå så jeg for meg at blåskjellene tettet båten med vilje. "Her lekker det gutta, alle mann på dekk!" Så flokket de seg sammen og tettet... mulig jeg har sett for mye tegnefilm.

Var nesten slik. Var flere ganger de årene jeg hadde den, at den måtte skrapes på sidene. Alltid mye blåskjell.

Var mye sabotasje. Noen kuttet ledningen til lensepumpen. Hver gang det kom en ny, så gikk det noen dager og på an igjen :risterpåhodet: Fant nylig ut hvem som sto bak. - De som eide der den lå. Skulle likt å møtt på dem i en mørk gate med et balltre for å si det slik. Betalte flere tusen kroner hver måned for å ha båten der, og så er det slik de behandler leietakerne.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (2 minutter siden):

Var nesten slik. Var flere ganger de årene jeg hadde den, at den måtte skrapes på sidene. Alltid mye blåskjell.

Var mye sabotasje. Noen kuttet ledningen til lensepumpen. Hver gang det kom en ny, så gikk det noen dager og på an igjen :risterpåhodet: Fant nylig ut hvem som sto bak. - De som eide der den lå. Skulle likt å møtt på dem i en mørk gate med et balltre for å si det slik. Betalte flere tusen kroner hver måned for å ha båten der, og så er det slik de behandler leietakerne.

Tenk at folk gjør sånn. Lurer på hvorfor. Det kan jo ikke være for at du skulle flytte båten, da kunne de sagt opp leien. Nå ble jeg nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (Akkurat nå):

Tenk at folk gjør sånn. Lurer på hvorfor. Det kan jo ikke være for at du skulle flytte båten, da kunne de sagt opp leien. Nå ble jeg nysgjerrig.

Sender deg en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (7 timer siden):

Den var fin! 😍

En dame jeg følger på ig bor i en båt som ligner på den, kanskje den er litt større. Hun har laget en mye mindre båt med glassvinduer og som hun bruker som drivhus! 🥰

Sola de skrev (3 timer siden):

Jøss, var det en trebåt?

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rumle skrev (3 timer siden):

Den var fin! 😍

En dame jeg følger på ig bor i en båt som ligner på den, kanskje den er litt større. Hun har laget en mye mindre båt med glassvinduer og som hun bruker som drivhus! 🥰

Jøss, var det en trebåt?

Kunne vært kjekt å bo på en båt. Hvertfall så lenge det ikke er uvær.

Min? Ja.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (Akkurat nå):

Kunne vært kjekt å bo på en båt. Hvertfall så lenge det ikke er uvær.

Min? Ja.

Enig, men litt uvær er sikkert koselig, bare alt går bra og man ligger til land :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (10 minutter siden):

Enig, men litt uvær er sikkert koselig, bare alt går bra og man ligger til land :jepp:

Jo. Men da må den være skikkelig fortøyd. Hadde 8 fortøyninger på min båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag spist. Ble ovnsstekt laksefilet, agurksalat, mandelpotet, rømme og tyttebærsyltetøy på meg. Besøket mitt fikk torsk, bacon, mandelpotet og smeltet smør. Er ikke så overbegeistret for frosne torsken man får kjøpt i butikken. Liker den best når den kommer rett fra havet og i gryta :spise:

Har vært en tur på butikken i dag. Hentet en pakke. Var sengetøy, Egentlig kjøpt til søskenet mitt, men var vel mer min stil, så beholder det selv :nikke: Jeg hadde opprydning i sengetøyet mitt i fjor tror jeg det var. Kvittet meg med mye, men bruker jo nesten ingenting av det gamle. Både lei det, og især putetrekkene har krympet, så en liten kamp for å få putene inn i av og til.

I morgen må jeg få tak i slike dingser med ledning man har i ørene når man prater i telefonen. Mine er ødelagte, så har folk på høytaler om jeg skal prate med dem lenge nå. Får ikke gjort særlig annet mens jeg prater med dem da.

Skal også sende en pakke i morgen. Er nesten helt håpløst blitt å finne steder man kan sende post fra lenger :risterpåhodet: De som var nærme meg er lagt ned. Nærmeste nå er 3 km unna. Det synes jeg blir for tungvint. Har liksom alltid bodd maks 5 minutter å gå fra nærmeste posthus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...