Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på butikken og har spist frokost også. Hamstret brødmat :ler: Ble 10 forskjellige typer rundstykker og 2 baguetter innkjøpt. Det får holde for en stund. Vil ikke ha gjentakelse av helgens tom for brød- greie.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært på behandling. Det gikk nogenlunde ålreit der og da, men nå verker alt 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring. 🌹 / Brød er viktig her også. For det meste kjøper jeg ferdig oppskjært, men noen ganger
vil jeg skjære selv for å få mer mat i ei bredere skive. Kan ikke tenke meg noe bedre en et godt, ferskt brød.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (10 minutter siden):

God bedring. 🌹 / Brød er viktig her også. For det meste kjøper jeg ferdig oppskjært, men noen ganger
vil jeg skjære selv for å få mer mat i ei bredere skive. Kan ikke tenke meg noe bedre en et godt, ferskt brød.

Takk :klem3: Jeg har forlengst spist meg lei på brødene på nærbutikken, så om jeg må handle der, så blir det rundstykker jeg nå kjøper. Synes det flerkornsbrødet de selger på coop obs er godt, men er ikke ofte jeg er der, så blir liksom flere måneder mellom hver gang. Ellers spiste jeg jubileumsbrødet til rema en periode, men er lei av det og :ler: Hjemmebakt nystekt brød med brunost :spise: Det er bare supergodt det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste ukene lagt meg til to grovbrødskiver med makrell i tomat og den vanen holder ennå gitt. :) 
Det skal være nok inntak av sunne saker pr. dag/kveldsmat...så da er jeg innafor og glad for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden):

Jeg har de siste ukene lagt meg til to grovbrødskiver med makrell i tomat og den vanen holder ennå gitt. :) 
Det skal være nok inntak av sunne saker pr. dag/kveldsmat...så da er jeg innafor og glad for det. 

:spise: Favorittpålegget mitt :spise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Sola de said:

Har vært på behandling. Det gikk nogenlunde ålreit der og da, men nå verker alt 😖

God bedring. 

2 hours ago, Hoppetaujenta said:

Er veldig glad i ferskt brød jeg også. Men som regel tar jeg oppskårede skiver fra fryseren og rister dem i brødristeren eller lager ostesmørbrød. 

I tillegg har jeg som frosne pitabrød og hvitløksbagetter i fryseren.

En stund bodde jeg rett ved en tyrkisk butikk som lagde de beste  bagettene jeg har smakt. Da pleide jeg å handle  ferske bagetter der i helgene.

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (11 timer siden):

God bedring. 

Er veldig glad i ferskt brød jeg også. Men som regel tar jeg oppskårede skiver fra fryseren og rister dem i brødristeren eller lager ostesmørbrød. 

I tillegg har jeg som frosne pitabrød og hvitløksbagetter i fryseren.

En stund bodde jeg rett ved en tyrkisk butikk som lagde de beste  bagettene jeg har smakt. Da pleide jeg å handle  ferske bagetter der i helgene.

Takk :klem3:

Spiser mye brødmat. Er svært lite fantasifull i matveien. Eier ikke særlig interesse for mat, så er mer liksom drivstoff for meg. Da er det bedre å bare ta et rundstykke og ha et eller annet pålegg på enn å stå å kokkelere i flere timer på kjøkkenet.

De høres deilige ut :spise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen forresten.

Tror det er tid for prinsessen på erten å komme fram igjen. Jeg har igjen begynt å klage litt for mye på madrassene mine :sukk: Da jeg flyttet inn her, så kjøpte jeg først en ny overmadrass. La den oppå den gamle, for å få det litt mykere. Syntes senga ble bare vondere og vondere. Skiftet så ut hovedmadrassen. Senga er 150 cm bred, og jeg fant ikke ønsket madrass i den størrelsen, så kjøpte to 75 cm brede madrasser. Tok trekket av gamle hovedmadrassen og puttet disse inn i. Var ikke helt fornøyd enda, så kjøpte enda en overmadrass. Jeg fikk en skade på jobb, som gjorde at jeg slet med å komme meg ut av senga slik den sto, så snudde den og ligger nå slik at jeg kommer meg ut med andre siden av kroppen først. Nå har jeg merket at Au au- ene som gjorde at jeg byttet ut hovedmadrassen er begynt å verke igjen. Så vurderer enten å skifte ut hovedmadrassene igjen, eller å kjøpe en helt ny seng :S Kanskje det sistnevnte vil være best :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet du og kroppen din best. Ut i butikkene og prøveligge. Det er noe av det verste jeg har gjort; ligge og snu meg og breie meg og late som at det ikke er folk rundt og de glor når jeg vil være i fred. Lykke til, Prinsesse Sola.  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Det vet du og kroppen din best. Ut i butikkene og prøveligge. Det er noe av det verste jeg har gjort; ligge og snu meg og breie meg og late som at det ikke er folk rundt og de glor når jeg vil være i fred. Lykke til, Prinsesse Sola.  :) 

Ja. Jeg var på skeidar og hadde sånn prøveligging før jeg flyttet inn i andre leiligheten. Det hadde blitt en dyr affære :ler: Kjøpte ikke seng der. Vanskelig å finne ut om noe er godt å ligge i, med folk som står og babler ved siden av deg. Ligge i stillinger man kanskje ikke pleier å ligge i. Takk. Vurderer å bestille ny seng til jeg flytter. Må ha spisestuestoler, en lenestol, kontorstol også, så kanskje greit å kjøpe alt samtidig og få levert dit, i stedet for å drasse med meg ting herfra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Schefflera- planten blitt satt i en søppelsekk. Skal kaste den når jeg går ut med søppel.

Har fått støvsuget og tørket støv i vindusveggen. 3 avleggere er tatt av planten. Forhåpentligvis vil en av dem klare seg. Har ikke fått pyntet i vindusveggen enda. Tror jeg ikke gidder. Har tatt vekk vinterpynten min derfra. Nå er det bare helårlige pynten som står igjen, men den skal også pakkes ned, når jeg får ork til det.

Ble så mye lysere her inne, når store planten ble tatt vekk. Den var jo både høy og omfangsrik, så merkes godt.

I andre leiligheten her, hadde jeg flere av disse paraplyplantene. De gikk fra gulv til tak, var brede. I tillegg hadde jeg sitrontrær, så var full jungel i vindusvegg der. Jeg beskjærte paraplyplantene helt ned og folk ble så overrasket over lyset når de kom på besøk. Planter stjeler mye lys.

Her inne hadde jeg opprinnelig samme plantene, men nå er det bare avleggerne til siste paraplyplanten igjen. Godt med forandring og ny start i blant :nikke: Blir lettere å få flyttet med seg når den tid kommer også :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i jungeltendenser og skal ha det igjen når min nye fantasiplass er innenfor rekkevidde. :rodmer: 🐒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden):

Jeg er veldig glad i jungeltendenser og skal ha det igjen når min nye fantasiplass er innenfor rekkevidde. :rodmer: 🐒

Blir fort jungeltendenser :ler: Sitrontrærne var fra steiner til en sitron, så de ville bli svære, og deres grener så lange. Kan tenke meg å ha sitrontrær igjen da deres blader dufter så godt :strix:Men da i mindre ferdigkjøpte varianter tror jeg, selv om jeg best liker å stelle med planter fra frøstadiet av :baby:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag spist. Jeg kjøpte på lørdag skivet ytrefilet av svin. Trodde de skulle være tynnere i tykkelse :dåne: Besøket mitt liker ikke koteletter og jeg foretrekker å spise tynnere skiver med kjøtt. Det satt og uffet seg over kotelettykke kjøttskivene og jeg satt og tygde og tygde :risterpåhodet: Var ikke beste middagen :ler: Hadde fløtegratinerte poteter til. I og med jeg hadde feilbedømmet tykkelsen på kjøttet, så var fløtegratinerte potetene ferdig lenge før resten og ble dermed litt for tørr den og. Hadde du hatt en hund i nærheten sa besøket mitt. En nabo lenger bort i gangen har svarte jeg, men tviler på den får menneskemat. Er alt for mye kjøtt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen. Var meldt oppholdsvær i dag. Ser ikke mye sånn ut. Håper det ikke kommer nedbør når jeg skal ut.

Har fått lagt noen klær i klesskapet, som står i gangen. Det skulle vært lagt litt mer klær inn i det, men det er så fullt at ting faller ut av det om jeg forsøker å presse mer inn i det. Har fått sortert litt klær. Har 3  nyeshortser, en denimskjortekjole som skal vaskes og noen andre nye plagg liggende som skal vaskes før bruk. Liker å få av løsfarge og slikt før bruk.

Nå blir det snart frokost. Rundstykke med agurk, løvtynn skinke, blå jarlsberg :spise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag uansett hva dagen bringer...og det vet en ofte ikke før dagen har blitt kveld. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

God onsdag uansett hva dagen bringer...og det vet en ofte ikke før dagen har blitt kveld. :) 

Det er sant. Håper din lillelørdag er snill med deg :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt merkbart mye mindre fluer her etter at den planten ble fjernet. Nå finner jeg en og annen. Skal ha alle ut av hus. Var som om "varme" været (6 grader) fikk dem til å eksplodere i antall. Koppen med ketchup/ zalo/ vann- blandingen, som sto ved siden av var tett i tett med fluer. De forflyttet seg med lyset her inne, så følte de var overalt til slutt :risterpåhodet:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...