Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Alt høres godt ut. Kos deg. :) 

Det skal jeg gjøre. Blir fisk hele uka :ler: Tenkte ovnsstekt laksefilet med mandelpotet, agurksalat, rømme ene dagen. Fiskeburger dagen deretter. Kanskje en kjøttrett også, men det er bare fordi mine middagsgjester vil ha kjøtt :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Du bestyrer en herlig restaurant! :hoppe: 

Ikke i dag. Siden jeg ikke orker å gå ut mer i dag, så ble det grandiosa her. Magen min er misfornøyd, men får heller handle inn remulade, rømme, agurk og hamburgerbrød i morgen, så jeg har til resten av uka med fiskemåltider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ønskelig å flytte til et område hvor meny f.eks. kan kjøre ting hjem til deg?
Hadde det vært hjelp for stjerteline? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Er det ønskelig å flytte til et område hvor meny f.eks. kan kjøre ting hjem til deg?
Hadde det vært hjelp for stjerteline? 

Meny kan levere her, men jeg synes de er så dyre. Samme priser som nærbutikken, og da kan jeg like gjerne handle der. Oda leverer ikke her. Har lest Meny sender dårlige datoer på ting, når man kjøper? Jeg er sånn som alltid kjøper dato laaaangt frem i tid, så ville ikke likt å fått ting nær utgangsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bevilget meg selv en shorts og et sommerlig overdelsantrekk. Jeg har nok sommerklær, men hadde så lyst på denne overdelen. Får bli med det for denne sommeren :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :regn:

Har vært ute med søppel og en tur på butikken etter ting jeg trengte til middag de neste dagene.

Blir snart frokost. Rundstykke med bestemorpølse og rekesalat :spise: (fikk pølser av bestemor, skal ikke spise bestemor, for dem som tenkte på det :ler: )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom pakken, som jeg bestilte 10 januar. Ser på pakken at de jeg bestilte hos, har skrevet feil postnummer på pakken. Posten har endret selv på dette, men virker som den har vært fram og tilbake hit og dit en stund før den kom.

En gang bestemor skulle sende julegaver til meg hadde hun skrevet min gateadresse, med mitt søsken sitt gatenummer og postnummer :fnise: Jeg fikk endret pakken til hjemlevering, så den kom fram til jul, men ellers ville det vel tatt år og dag om den i det hele tatt ville kommet fram om den skulle ha blitt hentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøbakt torsk fra Lofoten var såååååååååååååååååååååååååååååååå god. Beste jeg har spist av den type fiskemat :spise: Skal kjøpe en pakke til av den, om jeg rekker innom den butikken, mens tilbudet enda er :)

Har vært i :dusje: en tur. Fikk vasket håret mitt. Når jeg har brukt opp shampoolageret mitt, så tror jeg at jeg skal forsøke meg på å bruke noen av shampoobarene jeg har kjøpt. Haha, jeg mottok en bestilling med blant annet slikt for en stund siden. Skulle legge den i skapet på badet, og der lå det en helt lik, jeg har kjøpt i fra før av :ler: De skal visst være veldig bra, så kanskje verdt et forsøk:S Alltid svært skeptisk til endringer i mitt hårregime :ler:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten også en sånn alepposåpe i skapet. Har noen her prøvd den? Den skal visst være bra om man har eksem og sånt. Har ikke tatt i bruk min enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (22 timer siden):

Meny kan levere her, men jeg synes de er så dyre. Samme priser som nærbutikken, og da kan jeg like gjerne handle der. Oda leverer ikke her. Har lest Meny sender dårlige datoer på ting, når man kjøper? Jeg er sånn som alltid kjøper dato laaaangt frem i tid, så ville ikke likt å fått ting nær utgangsdato.

Om de har et produkt som er nær utgangsdato, så ringer de meg og spør om jeg vil ha den eller ikke. Det er sørvis syns jeg. Har handlet der lenge og aldri hatt noe trøbbel med datoer. Jeg tenker at jeg er i live NÅ og fremtiden vet jeg ingenting om, så jeg unner meg det. Drar ikke på verdensomspennende ferier, så det fortjener jeg. :nigo: Hoppe-luxus!

Sola de skrev (22 timer siden):

Har bevilget meg selv en shorts og et sommerlig overdelsantrekk. Jeg har nok sommerklær, men hadde så lyst på denne overdelen. Får bli med det for denne sommeren :nikke:

...og vi noterer dato og klokkeslett og følger ferden inn i sommeren. :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Om de har et produkt som er nær utgangsdato, så ringer de meg og spør om jeg vil ha den eller ikke. Det er sørvis syns jeg. Har handlet der lenge og aldri hatt noe trøbbel med datoer. Jeg tenker at jeg er i live NÅ og fremtiden vet jeg ingenting om, så jeg unner meg det. Drar ikke på verdensomspennende ferier, så det fortjener jeg. :nigo: Hoppe-luxus!

...og vi noterer dato og klokkeslett og følger ferden inn i sommeren. :lur: 

Jeg har 3 søppelsekker fulle av sommerklær. Skal gå igjennom dem. Skjørt kan jeg kvitte meg med. Bruker dem aldri. Vrenger seg bare rundt meg, sklir ned osv. Jeg liker lin om sommeren, så har en del slike plagg. De beholder jeg. Bomkjøp, som jeg har trodd var i andre materialer, eller kjentes annerledes på kvittes også med.

Nå siden jeg la sommerklærne mine i søppelsekkene, så har jeg kun brukt varmere plaggene jeg kjøpte i høst. Samme klærne er i vask hver uke, så litt kjedelig, men har ikke brukt særlig med varme plagg på mange år. I min siste jobb, hadde jeg enten på meg uniformsskjorten eller t- skjorte under boblejakka om vinteren. Langermete plagg hadde jeg nesten ikke, så alt jeg har kjøpt i høst og nå på januarsalg har vært langermet eller 3/4 lange ermer på. Denne senhøsten og vinteren har det trengtes. Har vært så kaldt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg vet hvordan det kan være. Personlig skulle jeg gjerne hatt tre høye garderobeskap etter hverandre for å få god plass til alt jeg vil beholde, men det var det med å ha plass til det da. :klo:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (51 minutter siden):

Jo, jeg vet hvordan det kan være. Personlig skulle jeg gjerne hatt tre høye garderobeskap etter hverandre for å få god plass til alt jeg vil beholde, men det var det med å ha plass til det da. :klo:  

Det har jeg, men de er fulle lell. Til mitt forsvar, så er det klær i mange forskjellige størrelser der. Fra jeg var på mitt største og nedover, så de som ikke er i bruk, tar opp plass. Når jeg flytter blir dette ryddet opp i. Det som ikke har vært i bruk siste par årene kvitter jeg meg med.

Klær er dyrt, så da jeg raste ned i vekt, og måtte skifte ut absolutt alt jeg hadde, så ble det svært dyrt, så derfor har jeg vært litt ambivalent med å kvitte meg med dem, i tilfelle jeg skulle få bruk for dem igjen. Jeg har gitt vekk en del klær til min mor, tante og bestemor, men blir jo likevel som en dråpe i havet, når det var kun de minste størrelsene, som jeg hadde kjøpt feil i la redoute. Fant ut jeg var en størrelse større hos dem, enn hos andre kjeder. Har fremdeles alt for mye liggende. Ikke minst jakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har full forståelse for situasjonen. Håper at din neste leilighet blir stor nok til at du kjenner den romslig og har plass til alt du ønsker å beholde, for det er nettopp min egen situasjon også. Småleiligheter er for små for min personlighet. Må ha flere skuffer og skap, så "personligheten" får plass.... :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst valentinerdagen i dag. Kom opp et minne på facebook fra gamledager.

Husker valentinerdagen for 10 år siden. Bygården jeg bodde i, skulle totalrenoveres, så leiligheten skulle jeg flytte fra. Planen var å flytte til østlandet. Ville passet bra med tanke på utdannelsen min. Hadde fått tak i en leilighet på Stabekk. Alt var i grunn klappet og klart. Så møtte jeg min siste eks. Jeg følte meg veldig ferdig med dette stedet, men pga han hadde barn, så var han stuck her, så jeg fant ut jeg kunne gi det et forsøk og måtte dermed på boligjakt her. Nærmet seg stormskritt dagen jeg måtte være ute av leiligheten. Jeg skulle på visning denne valentinerdagen. Det regnet katter og hunder ute og jeg var ikke kjent i det området i det hele tatt, så tok taxi dit. Først måtte jeg vente i gangen der i en liten evighet, før jeg ble omvist. Var et hus med 3 etasjer hvor de to nederste ble utleid. Badet var bare merkelig. Man måtte stå foran do og dusje. Toalettet var altså i dusjen. Så var det kjøkkenet som var like gammelt som huset selv, og så ikke ut. Eieren snakket om depositum som hun skulle ha inn på sin konto, for hun gadd ikke styre på med depositumkonto osv. Snakket med eksen på skype. Det må det ha vært skype :klo: Han var på jobb i nordsjøen, og var der vi pratet når han var der, uansett, så sa han at han hadde dårlig magefølelse på den og det hadde han rett i, for undersøkte litt, og hun hadde svindlet tidligere beboere, men jeg så ut som en druknet ørkenrotte på en dårlig dag, men han var veldig fin sånn sett, med fine komplimenter og man så det på han at han mente det. Han var flink til å bygge en opp.  Liker sånne menn, som ser på en som man var miss universe hver dag, uansett hvor ille man ser ut :fnise: Hvertfall. Jeg lagde meg en annonse på nett, og fant andre leiligheten jeg bodde i her. Flyttet inn der en uke før jeg måtte være ute av bygården. Angret som en hund noen måneder senere når det ble slutt med eksen, på at jeg ikke hadde flyttet til Stabekk, men akkurat nå 10 år senere kan jeg absolutt ikke tenke meg å flytte til Osloområdet, så man endrer seg med årene :nikke:

Guri så mye babling det ble :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoppetaujenta skrev (16 minutter siden):

Har full forståelse for situasjonen. Håper at din neste leilighet blir stor nok til at du kjenner den romslig og har plass til alt du ønsker å beholde, for det er nettopp min egen situasjon også. Småleiligheter er for små for min personlighet. Må ha flere skuffer og skap, så "personligheten" får plass.... :D 

Ja. Bodde i en gammel bygård før, hvor leiligheten var 70 kvm. Den forrige jeg bodde i her var under halvparten, så måtte downsize skikkelig. Tror jeg passer bedre i en leilighet på +70 kvm enn denne jeg bor i nå på 55 kvm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller helst vil jeg ha en stor enebolig som ligger landlig til, men går ikke det så kan jeg nøye meg med en gjennomgående femroms med større veranda på ene siden og smal men bred balkong-ting på andre siden. Jeg er ikke kravstor, men det er de som skal selge slike leiligheter på nett = RÅDYRT!  I alle fall i forhold til min konto. :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (16 minutter siden):

Aller helst vil jeg ha en stor enebolig som ligger landlig til, men går ikke det så kan jeg nøye meg med en gjennomgående femroms med større veranda på ene siden og smal men bred balkong-ting på andre siden. Jeg er ikke kravstor, men det er de som skal selge slike leiligheter på nett = RÅDYRT!  I alle fall i forhold til min konto. :jolie: 

Jeg synes man får så lite for pengene i byene. Det man ville fått nogenlunde ny enebolig for andre steder, får man leiligheter, som trenger totalrenovering for i byene. Det synes ikke det er verdt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er frokost spist. Ble to hele rundstykker med agurk, løvtynn skinke og blå jarlsberg på. Lettost har jeg et hatelsk forhold til :ler: Jeg klarer å spise blå jarlsberg av og til, men har enda ikke klart å spise blå norvegia igjen :ler: Var en periode jeg hadde husmann knekkebrød med blå norvegia til lunsj. Myke knekkebrød med ost som mellomleggspapiret satt fast på :risterpåhodet: Blir nok enda lenge til jeg klarer å spise det igjen :fnise:

Endret av Sola de
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...