Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (8 minutter siden):

Leste det akkurat her og tenkte på om du merket noe. :sjokkert: 
Kanskje det har forskjøvet seg fra Island og dukker opp hos dere? 

Det har vært en del jordskjelv tidligere i området nord sør for dagens. Er visst mest aktive jordskjelvområdet i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (24 minutter siden):

Håper det roer seg og blir stille. :sjokkblå: Skumle greier. 

Ja. Jordskjelv kan man ikke råde over. Det skjer når det skjer. Glad vi ikke bor i LA, Japan osv, som har disse høyest på skalaen- skjelvene. Synes disse vi har her er ubehagelige nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter postmannen på besøk med pakke i dag. Står i sporingen at den vil bli levert i dag, så håper det medfører riktighet. Sist han kom med pakke, så syntes han det var så fint når folk var hjemme. Skulle gjerne heller vært på jobb tenkte jeg husker jeg, men kom til å tenke så på at jeg jobbet skift, så ville vel sannsynligvis vært hjemme på det tidspunktet likevel.  Han har levert post og pakker i alle årene jeg har bodd her i bygningen. En gang skulle jeg egentlig hente en pakke på butikken. Han var og leverte post her, og hadde pakken i bilen, så han ringte like gjerne på i stedet for :)  📯

Ellers i dag, må jeg installere en ny pc :dåne: Jeg hater akkurat å gjøre det :ler: Alt tar evigheter, men må vel gjøres før maskina støver ned der den står. Er julegave til ene forelder min. Tenkte å gjøre den mest mulig brukervennlig, så de slipper å "trykke her" og få masse dritt på maskina. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen skulle jeg til å si. Måtte se på klokka. 

I dag  tidlig var jeg og hentet pakker. Julegaver fra Østlandet og hobbyting. Må vel snart begynne å tenke på å finne frem juletreet,  om jeg skal ha det oppe i år :S 

Må få ryddet og vasket i vindusveggen. Kanskje en oppgave for morgendagen. Solen står rett på vinduene mine nå, så best å få det gjort før den kommer frem.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (14 minutter siden):

Det er vakkert å lese om andres juleforberedelser! :D 

Får bli årets adventskalender. Se om Sola kommer nogenlunde i havn til julekvelden. Tviler, men det får blir som det blir. Har hvertfall fått handlet inn to ting til i dag, så får strøket svart pepper og surkål av handlelisten min :)

Jeg har faktisk adventskalender! Kjøpte en for lenge siden. Kanskje jeg åpner den i løpet av helgen :nikke: Ingen vits med adventskalender til meg. Glemmer alltid av dem :fnise:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute med søppel. Er såååååååååååååå kaldt ute nå :fryse: Hadde både lue, skjerf og hansker på meg. Lua er egentlig for liten. Den kommer på slik den skal være, men når jeg kommer inn, er brettekanten borte og jeg har dratt den hele veien ned, og så står det som en topp midt oppå hodet. Høy hestehale og lue er ingen god kombinasjon :ler:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk gjennom marg og ben da jeg var ute. Best å være rask og komme seg fortest mulig inn igjen. :fryse:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (14 timer siden):

Det gikk gjennom marg og ben da jeg var ute. Best å være rask og komme seg fortest mulig inn igjen. :fryse:

Ja. Jeg skulle bare titte ut av vindu :grine: Det snør! Glatte veier, våte tvers gjennom skotøyet. Fall her og fall der. Skulle likt å gå i hi og først komme frem igjen til våren :raven: Må en tur på butikken. Gleder meg ikke. Støvler blir for kaldt. Får se om jeg har noen sko, jeg klarer å gå i, som tåler bedre å bli våte enn mine vanlige joggesko:S

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Tvi-Tvi! Bind fast ei stor pute på Stjerteline. :nikke: 

Hadde meg en piruett eller to foran butikken :( Det blir speilglatt når det fryser på. Håper jeg slipper å gå mer ut denne helgen.

Håper det blir brøytet og strødd. Brøytebilene her jeg bor er en vits i forhold til hvordan de ser ut i resten av landet. Pick up med plog på :risterpåhodet: Får ikke tatt noe som helst.

Hjemme pleide det å være store maskiner som brøytet. En bonde pleide å komme med traktor. Lagde store skavler som vi pleide å ake i, lage snøsklirenne tvers igjennom Kunne nok sikkert rast sammen med barn inni :redd: Men hvem tenkte på det når man var liten. Var bare gøy.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket håret. Tørker det i håndkle i dag tror jeg. Er for kaldt til å la det tørke foran viften og for kaldt til å la det tørke hengende løst også. Får ha håndkle på en halvtime til, og så forsøke å klemme vann ut av det før et nytt håndkle på en stund til. Forhåpentligvis vil det tørke litt. Fryser allerede. Har fleecejakke på meg inne, med varmen på også. :fryse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoppetaujenta skrev (21 minutter siden):

Blir det kaldt med hårtørrer?  :klo: 

Brannalarmen går av når den brukes. Har enda til gode å tørke håret med føner uten å få røykvarsler eller brannalarm til å gå av. Både her, hos besteforeldre mine og samtlige steder jeg har bodd. Har funnet ut slikt ikke er for meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Det var da underlig. :klo: Er det en bombekaster egentlig? 

Skulle nesten tro det :fnise: hos min farmor og farfar. Der hadde føneren en eller annen fancy dings. Den satte seg fast i håret mitt :dåne:Så på andre fønere har jeg tatt av alle fiffige dingser og forsøkt å bruke, men har ofte satt fast hår lell. Røykvarsler/ brannalarm er ofte plassert uten for baderom og det gjør at varmen fra føner kommer mot dem og de går av. Har dør lukket ved føning men spiller ingen rolle da ulingen begynner etterhvert uansett. Tar lang tid å tørke håret mitt. Er f.eks fremdeles vått :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...