Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Sola de skrev (10 timer siden):

Kakao og te hvertfall :fnise: Kaffe dufter fantastisk, men smaken :kasteropp:Hvordan kan noe som lukter så godt, smake så stygt?

Har du prøvd å integrere litt varm kaffe i varm kakao? Etter hvert tar en litt mer kaffe i...jeg liker den varianten også, men jeg drikker jo da34128f-f183-44d0-826f-4099a253c748.jpe slikt som dette kaldt også og liker det. Smaken er som...o.s.v. 

https://www.melk.no/Oppskrifter/Varme-drikker/Kakaodrikker/Varm-sjokolade-med-kaffe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (21 minutter siden):

Har du prøvd å integrere litt varm kaffe i varm kakao? Etter hvert tar en litt mer kaffe i...jeg liker den varianten også, men jeg drikker jo da34128f-f183-44d0-826f-4099a253c748.jpe slikt som dette kaldt også og liker det. Smaken er som...o.s.v. 

https://www.melk.no/Oppskrifter/Varme-drikker/Kakaodrikker/Varm-sjokolade-med-kaffe 

Usj og æsj :ler: Synes det ødelegger kakao osv. Da jeg var liten fikk jeg melk med en litt kaffe oppi :kasteropp:Jeg liker bedre rene smaker ikke sammenblandinger. Kaffe smaker like ille som kokos og karamell for meg. Kan ikke fordra det heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å...huffda...jeg beklager så meget hvis jeg laget uss i søndagstankene. :fnise:  Ikke drikk kaffe, det er mitt råd.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden):

Å...huffda...jeg beklager så meget hvis jeg laget uss i søndagstankene. :fnise:  Ikke drikk kaffe, det er mitt råd.

Har ikke tenkt å begynne med det nei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakker jeg ikke mer om det. :chantielle: ORDET, KOM HER og ikke tøys med tante Sola! :fnise: 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (22 timer siden):

Da snakker jeg ikke mer om det. :chantielle: ORDET, KOM HER og ikke tøys med tante Sola! :fnise: 

Lille ordet mitt begynner å bli stort ord nå. 17 år gammelt blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (14 minutter siden):

Lille ordet mitt begynner å bli stort ord nå. 17 år gammelt blitt.

Hmm...det foreligger nok noen misforståelser her, for mitt lille Ord er ennå en liten smårolling. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

Hmm...det foreligger nok noen misforståelser her, for mitt lille Ord er ennå en liten smårolling. :nigo: 

Det var en gang :ler: :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen host host host. Svelgte en slurk vann feil. Vann overalt.

Er superkaldt ute :fryse: :fryse: :fryse: Men så lenge det ikke er så alt for glatt og ikke snø, så skal jeg forsøke å la være å klage så alt for mye :ler: Liker vår og høst best jeg. Sommer og vinteren kan andre få :ler:

Fikk hentet en pakke på nærbutikken. Var black friday shoppingspakke som kom. Nye kasseroller til meg selv. Kjøpte 4 stk. Mine gamle har begynt å ta inn vann i dobbelbunnen, så når de har stått på komfyren har de plutselig begynt å sprute vann fra alle veier. Ikke noe man vil ha på seg akkurat. Har kastet de fleste av dem. Bare ikke oppdaget det, da jeg tydeligvis har beholdt lokkene for fant mange lokk men bare 3 "hverdags"kasseroller. Til hverdags mer enn nok, men så snart jeg skal ha selskap, så blir det fort for lite. Har større gryter til pinnekjøtt, fårikål osv, men de blir for store til potetkoking osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nyinnkjøp. Måtte de ta deg og dine med på mangt et vellykket gourmet-hav! :hoppe: 

P.s. -9,4 hos meg i natt og med kald vind kjennes det enda kaldere ut. Det trekker inn i boligen kan jeg kjenne. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Gratulerer med nyinnkjøp. Måtte de ta deg og dine med på mangt et vellykket gourmet-hav! :hoppe: 

P.s. -9,4 hos meg i natt og med kald vind kjennes det enda kaldere ut. Det trekker inn i boligen kan jeg kjenne. 

Gourmet :fnise: Ble grandiosa med ekstra ost på i dag. I går var det fjordland. Så gourmet blir det ofte her :ler:

Er sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå kaldt :fryse: Har du varme på, eller har du den fremdeles avslått?  Hvilke temperaturer fryser rør på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er menyen klar for jul og nyttår.

Julaften: Ribbe

1. juledag: Finnbiff. Vi har pleid å ha lutefisk og torsk, men ingen ville ha det i år, så da blir det finnbiff i stedet.

2. juledag: Pinnekjøtt

Nyttårsaften: Kalkun

1. Nyttårsdag: Kalkunrester

:spise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fryser. Er 22,5 grader i stua. I gangen er det 18 grader. Er enda kaldere på kjøkkenet og på soverommet :fryse: Sentralvarmen står på, men er så kaldt ute. Nordavind også :(  Det er for kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (18 timer siden):

Gourmet :fnise: Ble grandiosa med ekstra ost på i dag. I går var det fjordland. Så gourmet blir det ofte her :ler:

Er sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå kaldt :fryse: Har du varme på, eller har du den fremdeles avslått?  Hvilke temperaturer fryser rør på?

Har hatt på en kontrollert liten gulvovn noen timer da de var som iskaldest første gangen i denne sesongen...og hadde et stativ med klær over (kontrollert og sikkert), men ellers har jeg ikke begynt med det ennå. Det er nitten i mine rom nå...kanskje femten på soverommet, men ikke kaldt. Bank i bordet, men ting har aldri fryst her. Badet er varmt uten varme. Ligger på tyve nå tenker jeg. Jeg kler på meg ekstra ganske ofte og har kanskje mye mer på enn Sola har, som jo er ganske varm i seg selv? :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (37 minutter siden):

Har hatt på en kontrollert liten gulvovn noen timer da de var som iskaldest første gangen i denne sesongen...og hadde et stativ med klær over (kontrollert og sikkert), men ellers har jeg ikke begynt med det ennå. Det er nitten i mine rom nå...kanskje femten på soverommet, men ikke kaldt. Bank i bordet, men ting har aldri fryst her. Badet er varmt uten varme. Ligger på tyve nå tenker jeg. Jeg kler på meg ekstra ganske ofte og har kanskje mye mer på enn Sola har, som jo er ganske varm i seg selv? :lur: 

Eneste måten å få tørket klær på når det er så kaldt. Der jeg bodde før jeg flyttet inn i bygningen her, måtte jeg ha tørkestativene ved siden av varmeovn, og der jeg fyrte med ved. Gikk ofte en uke før ting tørket ellers. ( Når varmeovnen sto på full guffe om vinteren, så var det 14 grader i stua. Så selv om man var godt kledd, så var det nødvendig å ha et pledd på seg om man satt i ro. )

Det er kaldt synes jeg. Du er nok mer påkledd en meg ja. Har nå på meg singlet, men det kommer nok på en t- skjorte i løpet av dagen. Skal ut om litt, så må nok ha på genser under jakka da. Når det er så kaldt som hos deg, så blir det på med fleecejakke og 2 par sokker, iskald på fingre og nesa. Jeg liker ikke å være overvarm, men liker slett ikke å fryse heller.

Har du varmtvannsbereder på badet? Den vil avgi litt varme. Jeg pleier heller ikke å ha varme på, på badet. Hjemme pleide foreldene mine å ha dem på veldig varmt :ler: Når jeg tenker meg om så klager de alltid over mine heller kalde bad :fnise: 

Synes det skulle vært billigere med strøm. I fjor hadde jeg min vanlige varmeovn på i 10 dager, slo den av om kvelden. Fikk strømregning for de dagene på over 2000 kr. Det var inkludert strømstøtten vi alle får :risterpåhodet: Den ble slått av så snart sentralvarmen ble fikset, og har ikke kommet på igjen. Ser sånn sett ikke frem til å flytte inn i nytt hjem. Om det ikke er sentralvarme der :dåne:  Liker ikke høye strømregninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, min vartvannstank er i kjøkkenbenken, så det er bare et godt isolert bad tror jeg. 

Jeg har lag på lag og et lag til utenpå der. Hettegenser og noen ganger skjerf. 
Føler meg meget bohemsk og liker kunstnerstilen. :nigo: 
"Hun gikk og sultet og frøs (fordi hun spiste for mye is) i gamle Christiania...", som en kjent gammel forfatter
ville ha skrevet det. Neida, jeg kan ikke klage. Foretrekker dette fremfor en knallvarm sommer uten vinddrag i lufta. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Nei, min vartvannstank er i kjøkkenbenken, så det er bare et godt isolert bad tror jeg. 

Jeg har lag på lag og et lag til utenpå der. Hettegenser og noen ganger skjerf. 
Føler meg meget bohemsk og liker kunstnerstilen. :nigo: 
"Hun gikk og sultet og frøs (fordi hun spiste for mye is) i gamle Christiania...", som en kjent gammel forfatter
ville ha skrevet det. Neida, jeg kan ikke klage. Foretrekker dette fremfor en knallvarm sommer uten vinddrag i lufta. 

Alt for å holde varmen. Du er en bohem :nikke:

Så Sult skulle bli film nå.

Der er jeg helt enig med deg :nikke: Skulle vært en mellomting hele året igjennom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente Sofaen og hele gulvet riste. Jordskjelv tenkte jeg. Kjente det ristet litt til, bare mye mindre. Sjekket avisa. Ganske riktig. Synes de jordskjelvene begynner å bli kraftigere og kraftigere. Sist gang våknet jeg av hele senga sto og hoppet på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det akkurat her og tenkte på om du merket noe. :sjokkert: 
Kanskje det har forskjøvet seg fra Island og dukker opp hos dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...