Rumle Skrevet 5. oktober 2023 #2821 Del Skrevet 5. oktober 2023 Sola de skrev (5 timer siden): Så lenge vindu har stått åpent, så har det ikke vært noe kondens å snakke om her inne. Så lukket jeg det igjen i går ettermiddag. Badebasseng i vinduene mine Fungerer ikke for meg dette her. Er mye fukt i veggene her, så nytteløst å tro man kan få bukt på problemet. Hadde avfukter på de to forrige høst og vinterne til liten nytte. På tide å finne seg et nytt hjem litt raskere enn planen var Det høres fornuftig ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 5. oktober 2023 Forfatter #2822 Del Skrevet 5. oktober 2023 Rumle skrev (7 minutter siden): Det høres fornuftig ut Ja. Leiligheten skal selges, så må flytte når den tid kommer, men tror ikke det vil være sunt å bo her frem til da. Er ikke aktuelt å kjøpe den heller. Er så mye som må gjøres. Er enormt etterslep av vedlikehold. Den får bli noen andres problem 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 5. oktober 2023 Forfatter #2823 Del Skrevet 5. oktober 2023 Jeg er imponert. Bestilte fra nettapotek i går formiddag. 24 timer etterpå hentet jeg på butikken Det gikk fort. Hadde bare leveranser vært like kjappe ellers med andre ting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 5. oktober 2023 #2824 Del Skrevet 5. oktober 2023 Sola de skrev (2 minutter siden): Jeg er imponert. Bestilte fra nettapotek i går formiddag. 24 timer etterpå hentet jeg på butikken Det gikk fort. Hadde bare leveranser vært like kjappe ellers med andre ting. Gøy når det går så fort! Håper du finner noe nytt snart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 5. oktober 2023 Forfatter #2825 Del Skrevet 5. oktober 2023 Rumle skrev (3 minutter siden): Gøy når det går så fort! Håper du finner noe nytt snart. Ja. Jeg trodde det ikke skulle komme for tidligst mandag, så når jeg fikk melding like etter bestilling på at det var sendt og sporet opp i morges og da var det allerede klar til utkjøring Ja. Får satse på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 5. oktober 2023 #2826 Del Skrevet 5. oktober 2023 Sola de skrev (2 minutter siden): Ja. Jeg trodde det ikke skulle komme for tidligst mandag, så når jeg fikk melding like etter bestilling på at det var sendt og sporet opp i morges og da var det allerede klar til utkjøring Ja. Får satse på det. Har opplevd det et par ganger selv, tror alt bare klaffer de gangene det skjer, artig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 5. oktober 2023 Forfatter #2827 Del Skrevet 5. oktober 2023 Rumle skrev (1 minutt siden): Har opplevd det et par ganger selv, tror alt bare klaffer de gangene det skjer, artig Ja. Var ingen apotek i hele kommunen som hadde inne hva jeg skulle ha, men de hadde på nettlager, så bra jeg fikk det, såpass tidlig. Synes det er så mange leveringsvansker på alt mulig på apotekene. I fjor høst var det mange uker ikke mulig å få tak i Hibiscrub. Ser nå at det ser ut til igjen å være leveringsvansker på. Det er ikke greit. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 6. oktober 2023 Forfatter #2828 Del Skrevet 6. oktober 2023 Har sett på Portrettmesterskapet. Glad Valeria gikk videre. Synes bildet hennes var det beste I dag har jeg vært en tur på butikken i øsende pøsende regnvær. Gjennomvåt på sekunder Synes det er kaldt både inne og ute. Kunne vært fristet til å sette på vanlig varmeovn. Vil tro sentralvarmen ikke virker. I fjor var vi kommet til desember før den ble fikset. Strøm er dyrt, så får heller kle på meg en genser og ekstra par med sokker noen dager til. På 10 dager i fjor, så brukte ovnen 2000 kr i strøm, så blir ikke til å sette på varmen før det blir aller høyst nødvendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 6. oktober 2023 Forfatter #2829 Del Skrevet 6. oktober 2023 Kom over en tråd om vaskemaskiner. Mange anbefalte Miele. De varer i 20+ år, javisst. Men min erfaringer med Miele er når de blir så gamle, så tar de fyr i stedet for å bare slutte å virke. Røykutvikling i oppvaskmaskin og brann i tørketrommel. Kommer aldri Miele inn i mitt hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 7. oktober 2023 Forfatter #2830 Del Skrevet 7. oktober 2023 Når man snakker med "innfødte" her jeg bor. Jeg snakker en helt annen dialekt, som tydeligvis denne fikk vanskelig for å forstå. Hva betyr det? Hæ? Det er irriterende synes jeg, når det blir nesten som man må oversette hvert ord man sier 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 7. oktober 2023 #2831 Del Skrevet 7. oktober 2023 Godmorgen til damen som bor på mangfoldig vis. Jeg skal bare ha frokost jeg og det er det som skjer her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 7. oktober 2023 Forfatter #2832 Del Skrevet 7. oktober 2023 (endret) Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Godmorgen til damen som bor på mangfoldig vis. Jeg skal bare ha frokost jeg og det er det som skjer her. God morgen Er mye på gang samtidig her. Jeg hadde storshopping av klær til meg selv, som jeg har hentet og prøvd. Shopping av klær mens man fryser, fører til mange varme plagg Til og med boblejakkene mine ble funnet for kalde, så har mottatt en tykk lang jakke. Til og med tykt for i hetta 7 overdeler, 3 underdeler, 1 jakke totalt ( hvor er shoppesmileyen blitt av ). Tror det får holde for nå. Har hvertfall varme klær å ha på meg denne høsten og vinteren Pleier vanligvis å gå i t- skjorte og fryse meg halvt i hjel inni boblejakka ute vinterstid Endret 7. oktober 2023 av Sola de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 7. oktober 2023 Forfatter #2833 Del Skrevet 7. oktober 2023 Da har jeg fått vasket og tørket håret Begynner å bli i det kaldeste laget for å sitte foran viften å tørke det Er sol ute, så får heldigvis varmet opp litt her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 7. oktober 2023 #2834 Del Skrevet 7. oktober 2023 Da er Sola vår varm og god det neste halve året og hvis Sola har det bra, så er all ting godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 7. oktober 2023 Forfatter #2835 Del Skrevet 7. oktober 2023 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Da er Sola vår varm og god det neste halve året og hvis Sola har det bra, så er all ting godt. Hvertfall varm og god Håper på noen solskinnsdager, så jeg får tørket ut leiligheten noe. Blir så mye kondens her på regntunge dager, og når det blir kjøligere om kvelden/ natten, så blir det ikke bra inneklima. Badebasseng i vinduene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 7. oktober 2023 #2836 Del Skrevet 7. oktober 2023 Huff, det er jo ikke bra. Må tørke og tørke hele tiden da. Jeg har også bodd slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 7. oktober 2023 Forfatter #2837 Del Skrevet 7. oktober 2023 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Huff, det er jo ikke bra. Må tørke og tørke hele tiden da. Jeg har også bodd slik. Ja. Går greit fra april til nå, men lukket vindu for et par dager siden og nå er det på an igjen frem til våren. Leiligheten skal selges, så hadde tenkt å bo her frem til da, men tror ikke jeg orker mer. Er slitsomt. Blir nesten som om man skulle vasket alle ens vinduer flere ganger daglig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. oktober 2023 Forfatter #2838 Del Skrevet 8. oktober 2023 Nesquick og jeg har slått opp. Vi skiltes som venner. Fant ut at vi hadde vokst fra hverandre. Leste for noen dager siden hos DD om oboy. Det fikk jeg så lyst på. Har ikke drukket det på mange år. På nærbutikken hadde de nesquick. Lagde meg et glass og fant ut jeg er for gammel blitt til å like den søtheten Blir som honnikorn. Som barn elsket jeg det. Kjøpte for noen år siden en pakke, og klarte ikke mer en første skjeen med det. Fy så søtt. Har et søsken som elsker alle oversøte ting så det skal få nesqickpakken 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. oktober 2023 Forfatter #2839 Del Skrevet 8. oktober 2023 Var 0 grader ute da jeg sto opp. Vinduene har jeg fremdeles ikke tørket ut av. Er sol på 3 av dem nå, så håper solen tar seg av det verste Holder på med klesvask. Vasker alle nye klærne. Alltid så mye løsfarge og fabrikklukt på dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. oktober 2023 #2840 Del Skrevet 8. oktober 2023 Ned mot null hos meg også og det er første gangen denne høsten. Kjenner den gode friskheten som river i nesa når en puster inn. Jupp, viktig å få bort "nylukten" i nytt tøy. Kanskje litt restfarge også. Jeg har en O`boy stående i mitt skap. Glemmer at den er der, men liker det en gang innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå