Sola de Skrevet 8. september 2023 Forfatter #2581 Del Skrevet 8. september 2023 Rumle skrev (Akkurat nå): Enig med deg, like greit å kjøoe pyntegresskar. Når det er sagt har jeg aldri prøvd å lage et ordentlig et. Kan ikke innmaten brukes til suppe/gryte? Mener jeg har hørt en gang at frøene skal være veldig gode ristet i ovnen med salt og olje .. eller noe sånt? Eller er det sånn at noen ikke kan spises, bare brukes til dekor? Jeg har egentlig null peiling. Jeg har hørt mye av det samme. Et år kjøpte jeg et, og det sto at man ikke kunne bruke det til annet enn utskjæring. Kanskje det har noe med sprøytemidler å gjøre eller annet som forurenser innmaten Har ikke peiling. Har sett på youtube noen bruke innmaten i bakst, men de gresskarene er organiske. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. september 2023 #2582 Del Skrevet 8. september 2023 Sola de skrev (2 minutter siden): Jeg har hørt mye av det samme. Et år kjøpte jeg et, og det sto at man ikke kunne bruke det til annet enn utskjæring. Kanskje det har noe med sprøytemidler å gjøre eller annet som forurenser innmaten Har ikke peiling. Har sett på youtube noen bruke innmaten i bakst, men de gresskarene er organiske. Jeg har aldri laget mat med vanlig gresskar, men i fjor prøvde jeg spagettigresskar. Det ble ganske godt når jeg bakte det med smør, salt og pepper 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. september 2023 Forfatter #2583 Del Skrevet 8. september 2023 Rumle skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri laget mat med vanlig gresskar, men i fjor prøvde jeg spagettigresskar. Det ble ganske godt når jeg bakte det med smør, salt og pepper Det høres veldig godt ut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. september 2023 #2584 Del Skrevet 8. september 2023 (endret) Sola de skrev (4 minutter siden): Det høres veldig godt ut Det var det! Og så ser det litt artig ut, for når det er bakt kan du skrape det ut i sånne til dels lange tråder på en måte, sikkert derfor det heter det det gjør. Jeg blandet det med pasta og spiste det med litt parmesan på toppen, men tror mange bruker det som en erstatning for feks pasta/potet osv Endret 8. september 2023 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2023 #2585 Del Skrevet 8. september 2023 Veldig imponert av dere pyntedamene som faktisk høstpynter! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. september 2023 Forfatter #2586 Del Skrevet 8. september 2023 Rumle skrev (28 minutter siden): Det var det! Og så ser det litt artig ut, for når det er bakt kan du skrape det ut i sånne til dels lange tråder på en måte, sikkert derfor det heter det det gjør. Jeg blandet det med pasta og spiste det med litt parmesan på toppen, men tror mange bruker det som en erstatning for feks pasta/potet osv Kan sikkert bruke det som erstatning for annet i grønnsakslasagner osv også Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden): Veldig imponert av dere pyntedamene som faktisk høstpynter! Må jo høstpynte Må innrømme jeg fant påskepynt i vindusveggen min Tørket støv av den for noen dager siden, uten helt å registrere det, så man ser seg fort blind på sine egne ting 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2023 #2587 Del Skrevet 8. september 2023 Inni mitt skap på kjøkkenet så har jeg liggende gjemt to styggnisser med lua helt nedtrukket over øyne og med fritt og ugredd tustehår til alle kanter, en fått og en fått....og de tar jeg ikke frem til adventspynt. Jeg tar dem ikke frem i det hele tatt, så hvorfor ligger de i mitt skap år ut og inn? Vet ikke om jeg har nevnt at jeg ikke er ei pyntedame? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. september 2023 Forfatter #2588 Del Skrevet 8. september 2023 Hoppetaujenta skrev (19 minutter siden): Inni mitt skap på kjøkkenet så har jeg liggende gjemt to styggnisser med lua helt nedtrukket over øyne og med fritt og ugredd tustehår til alle kanter, en fått og en fått....og de tar jeg ikke frem til adventspynt. Jeg tar dem ikke frem i det hele tatt, så hvorfor ligger de i mitt skap år ut og inn? Vet ikke om jeg har nevnt at jeg ikke er ei pyntedame? Nei, det har du ikke nevnt Men det er jeg! Liker masse pynt jeg 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2023 #2589 Del Skrevet 8. september 2023 Jeg har vært det en gang og over mange år, men det forsvant ut av systemet og har vært helt borte lenge nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. september 2023 Forfatter #2590 Del Skrevet 8. september 2023 Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden): Jeg har vært det en gang og over mange år, men det forsvant ut av systemet og har vært helt borte lenge nå. Ser mange lever ganske minimalistisk, men jeg synes det blir for kjedelig. Liker å se mine ting og tang rundt omkring. Synes det blir så nakent uten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2023 #2591 Del Skrevet 8. september 2023 Jeg har mange "ting", men ingenting som kan kalles pynt, så minimalist har jeg nok ikke klart å bli i dette livet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. september 2023 Forfatter #2592 Del Skrevet 8. september 2023 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Jeg har mange "ting", men ingenting som kan kalles pynt, så minimalist har jeg nok ikke klart å bli i dette livet. Jeg har MYE pynt. Har akkurat pakket ned enda mer sommerlig pynt. Jeg har noen tomme store plastkasser stående også, så vurderer å begynne nedpakking av leiligheten. Bare ha oppe det som er i sesong. Tror jeg skal gjøre det - Vil ta meg lang tid, så vil nok ta noen uker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2023 #2593 Del Skrevet 8. september 2023 Det er en hobby det også. En skal ikke haste hvis en ikke haster, men ta den tiden det tar og kose seg midt oppi alt sammen. Lykke til med inspirasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. september 2023 Forfatter #2594 Del Skrevet 8. september 2023 Hoppetaujenta skrev (18 minutter siden): Det er en hobby det også. En skal ikke haste hvis en ikke haster, men ta den tiden det tar og kose seg midt oppi alt sammen. Lykke til med inspirasjonen. Er mer at det vil ta meg lang tid, pga jeg går for halv maskin. I morgen skal jeg kaste en søppelsekk full av ting og tang. Godt kvitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2023 #2595 Del Skrevet 8. september 2023 Er det sånt som andre kunne ha brukt til loppemarked...og som noen kunne ha hentet hos deg? Eller kast, kort og greit? ------------------------------------------------- Nå kjøpte jeg nok et brett med syv plommer...de er fine i fargen, men harde og sure. Jeg gir snart opp. De er nå vasket og lagt tilbake i plastbrettet med luftehuller i og de ligger på kjøkkenpapir i romtemp. Ok, @Rumle Vår plommemesterinne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. september 2023 Forfatter #2596 Del Skrevet 8. september 2023 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Er det sånt som andre kunne ha brukt til loppemarked...og som noen kunne ha hentet hos deg? Eller kast, kort og greit? ------------------------------------------------- Nå kjøpte jeg nok et brett med syv plommer...de er fine i fargen, men harde og sure. Jeg gir snart opp. De er nå vasket og lagt tilbake i plastbrettet med luftehuller i og de ligger på kjøkkenpapir i romtemp. Ok, @Rumle Vår plommemesterinne. En hodepute blant annet. Ikke noe jeg gidder å legge ut på finn. Den er moden for kasting 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 8. september 2023 Forfatter #2597 Del Skrevet 8. september 2023 Kjøpte også plommer i dag. Selvplukk på nærbutikken. Har ikke smakt på dem enda, men de så gode ut, om ikke annet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2023 #2598 Del Skrevet 8. september 2023 Sola de skrev (8 minutter siden): En hodepute blant annet. Ikke noe jeg gidder å legge ut på finn. Den er moden for kasting Skjønner. Jeg har hatt det slik at de mest brukte tingene, de private tingene slik som klær og det du nevner, det kastes. Men ellers har jeg vasket det, tørket, lagt pent sammen og funnet meg en UFF/Frelsesarme-container eller ombruksbutikk. Jeg er komfortabel med å kaste hvis jeg virkelig vil det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8. september 2023 #2599 Del Skrevet 8. september 2023 Hoppetaujenta skrev (5 timer siden): Veldig imponert av dere pyntedamene som faktisk høstpynter! Jeg høstpynter altså ikke, bare maser om det Men, i teorien kunne jeg godt gjort det, for jeg er en pynter av natur Hoppetaujenta skrev (3 timer siden): Er det sånt som andre kunne ha brukt til loppemarked...og som noen kunne ha hentet hos deg? Eller kast, kort og greit? ------------------------------------------------- Nå kjøpte jeg nok et brett med syv plommer...de er fine i fargen, men harde og sure. Jeg gir snart opp. De er nå vasket og lagt tilbake i plastbrettet med luftehuller i og de ligger på kjøkkenpapir i romtemp. Ok, @Rumle Vår plommemesterinne. Men du, de der er ikke norske, hvis du mener at det var akkurat de du kjøpte? Men, de blir gode, men du må ha skikkelig mye tålmodighet, på et punkt når de blir ganske myke blir de plutselig veldig mye søtere, det er i alle fall min erfaring Du får prøve å holde ut til de begynner å mykne, bare pass på at de ikke blir dårlig. Det er lite sannsynlig hvis de ligger sånn som de skal og ikke kommer i kontakt med fukt, men rare ting kan skje! Dette blir spennende, hold oss oppdatert! Norske plommer er som oftest i pappbeger hvor det står på at de er norske, eller i løs vekt og da pleier det å stå på plakaten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 9. september 2023 Forfatter #2600 Del Skrevet 9. september 2023 Hoppetaujenta skrev (15 timer siden): Skjønner. Jeg har hatt det slik at de mest brukte tingene, de private tingene slik som klær og det du nevner, det kastes. Men ellers har jeg vasket det, tørket, lagt pent sammen og funnet meg en UFF/Frelsesarme-container eller ombruksbutikk. Jeg er komfortabel med å kaste hvis jeg virkelig vil det. Gir jeg bort klær/ tekstiler, så skal de være hele, rene og pene. Er det masse hull i, diverse flekker, osv, så synes jeg ikke det er noe å gi bort. Mange sier at de blir til filleryer, men nei, jeg synes ikke noe om å gi det vekk. Rumle skrev (12 timer siden): Jeg høstpynter altså ikke, bare maser om det Men, i teorien kunne jeg godt gjort det, for jeg er en pynter av natur Men du, de der er ikke norske, hvis du mener at det var akkurat de du kjøpte? Men, de blir gode, men du må ha skikkelig mye tålmodighet, på et punkt når de blir ganske myke blir de plutselig veldig mye søtere, det er i alle fall min erfaring Du får prøve å holde ut til de begynner å mykne, bare pass på at de ikke blir dårlig. Det er lite sannsynlig hvis de ligger sånn som de skal og ikke kommer i kontakt med fukt, men rare ting kan skje! Dette blir spennende, hold oss oppdatert! Norske plommer er som oftest i pappbeger hvor det står på at de er norske, eller i løs vekt og da pleier det å stå på plakaten Er kjekt å pynte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå