Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Var og hentet den pakken jeg ventet 1 km avsted. Ene tingen var knust, og noe var ikke med i det hele tatt. Kjedelig. Skal få nytt tilsendt. Da blir det enda en tur dit på meg vil jeg tro.

En annen pakke ventet i postkassen på meg. Jeg var litt spent på den nettbutikken, da jeg ikke fant noe særlig med info om den, men pakken var i postkassen to dager etter bestilling, og noe bedre enn det, kan det ikke gjøres, så mye mulig jeg bestiller der igjen ved en senere anledning :nikke:

Har bestilt litt ting jeg skal ha i nye bolig, så det vil være klart til å henge opp når jeg kommer i hus der. Her jeg bor nå, er det så masse rør og whatnot i veggene, så tør ikke skru noe inn i  dem, så har kun brukt slike henge over døren- knaggrekker, i stedet for slike man kan skru opp. Har bestilt meg en superfin knaggrekke, til å skru opp. Har vært veldig mangel på det i denne leiligheten. Har i stedet 8 jakker hengende oppå hverandre på ene foten til skostativet :risterpåhodet: Evig kaos og rot blir det av slikt.

Har kjøpt en hel del av sånne her 19516_W540.jpg Gamle indiske mursteinsformer i forskjellige størrelser :rodmer: Tenkte å ha krydder, servietter osv i dem :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag blir det strimlet svinekjøtt, salat, tacolfse, hjemmelaget dressing til middag :spise:

Ser fram til fotballkampen i kveld. Går på tv2 sport1 :) Har vært svært lite direktesendte kamper med Bodø/ Glimt i år. Hvertfall for oss, som ikke har premium- abonnementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften :sol:

Har klippet håret mitt :) Nå er det ikke så alt for mye igjen av det fargede håret. Klippet ca 3-4 cm av det. Er vel enda et par cm før fargede håret er helt vekk, men det skal bli deilig. 

Endret av Sola de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og hentet en pakke med enda mer litt pyntegjenstander :rodmer: Har i minst 10 år hatt en stil. Eller hadde en stil. Hadde den fremdeles da jeg bodde i andre leiligheten, og satte den bare opp her jeg bor også. Har ikke tenkt noe særlig over det inntil for et par måneder siden, da jeg lagde noe og oppdaget min gamle stil overhodet ikke er dagens :ler:Så pakket den gamle ned i skuffer osv og frem med ny.

Bakdelen er at alle og da mener jeg absolutt alle mine lamper er i min gamle smak, da samtlige bortsett fra to er helt like. Disse lampene har av en eller annen grunn irritert meg i noen år, så at smaken min har endret seg, er vel årsaken til det, men hva skal man gjøre med dem? De virker og er pene, så får bare beholde dem og bytte ut en etter en om de blir ødelagte. Har 7 eller 8 igjen av dem 😕 Hvertfall mange nok. Og er jo superdyrt å bytte dem ut. De jeg har tenkt å kjøpe, koster dobbelte av hva disse gjorde i sin tid. - Men nå har jo prisene økt siden den gang også.  

Har mottatt mange vakre sofaputer og putetrekk også i det siste :rodmer: Bytter svært ofte trekk på putene mine. Tar de nye bare utenpå de gamle. Min mor likte så godt et blått jeg hadde med blomst på. Så hun skulle få det :ler: Gjett hvem som måtte bla seg gjennom flere lag med putetrekk på alle putene for å finne rette trekket :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til du blir åtti år; da har smaken din forandret seg en del ganger og du undres nok fremdeles
slik du gjør det i dag. :fnise:  Hvor skal jeg gjøre av alt? Jeg  ha en større leilighet og den skal ha vaskerom! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (56 minutter siden):

Bare vent til du blir åtti år; da har smaken din forandret seg en del ganger og du undres nok fremdeles
slik du gjør det i dag. :fnise:  Hvor skal jeg gjøre av alt? Jeg  ha en større leilighet og den skal ha vaskerom! 

Hadde tenkt å ha plastkasser. En for høstlig pynt, en for vinter og vårlig/påskepynt og en kasse for sommerlig pynt, så kan jeg bytte litt på den etter årstid. Om jeg kjøper nye ting i løpet av året, så kan det havne oppi kassene, så blir man kanskje ikke så fort lei av ting :)

Vaskerom :dåne: Dagdrømmer om eget vaskerom :ler: Bare i dag f.eks. Jeg mistet gårdagens middag over meg selv. ( var kald og skulle kastes, men gikk litt feil) Var suppe, så for å ikke ødelegge skjorta, måtte jeg legge den vaske den for hånd i vasken på badet. Det gir den i alle fall en sjanse til å berges. Om ikke går den i søppelet. Har ikke klesvask før i morgen 😕 Hadde jeg hatt vaskerom eller bare vaskemaskin tilgjengelig, så kunne jeg vasket den umiddelbart.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...så fire kasser tror du hadde holdt til dine pynteting? Jaja, om de var to ganger to meter og en meter høye,
så hadde de kanskje det. Jeg begynner å kjenne deg nå.  ;) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

...så fire kasser tror du hadde holdt til dine pynteting? Jaja, om de var to ganger to meter og en meter høye,
så hadde de kanskje det. Jeg begynner å kjenne deg nå.  ;) 

Til vanlige pynteting så :nikke: Julepynt derimot :dåne: Må nok mer ha 10 om ikke mer av det :ler:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss på en del flere rom i din neste bolig altså. :D 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Sjekket flybilletter først på SAS. Syntes det ble svært dyrt. Sjekket så Widerøe. 2000 kr billigere. Hvordan skal det være mulig? Har de ikke samarbeid lenger som før i tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Pluss på en del flere rom i din neste bolig altså. :D 

Er hobbyting mitt hjem flyter over av. Ikke så mye pynt, sånn ellers egentlig. Har mange ting, men de har jeg hatt i mange år, så de er alltid framme :) Ser ikke så mye på det som pynt, mer bare hva som gjør mitt hjem, mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er klesvask godt i gang. Har vasket to maskiner med svarte og marineblå plagg. 1 maskin med hvite plagg, 1 maskin med grønne og 1 med vinterdyne så langt. Har vært i boden og hentet sommerdynen og hatt dynetrekk på den.  Skal om få strakser vaske madrassbeskyttelsen, sengetøy, vanlige kokevasken, 1 maskin med rosa plagg, 1 med jakker og 1 med bher. Håper jeg rekker gjennom alt :S Var ingen som skulle vaske før meg i dag heldigvis, så får vasket en del av hva som har samlet seg opp siste måneden.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (21 timer siden):

Hmmm.. Sjekket flybilletter først på SAS. Syntes det ble svært dyrt. Sjekket så Widerøe. 2000 kr billigere. Hvordan skal det være mulig? Har de ikke samarbeid lenger som før i tiden?

Merkelig at det kan være så stor forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (7 minutter siden):

Merkelig at det kan være så stor forskjell?

Synes det var merkelig. Har ikke flydd på noen år, så mener hvertfall før, det var det samme om man bestilte på widerøe eller SAS. Var samme pris :vetikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er klesvasken ferdig både vasket, tørket, lagt i sammen, lagt på plass. Skiftet på senga, dusjet, laget middag og spist. Nå blir det ikke gjort noe som helst mer i dag.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ble litt komisk da jeg skar opp poteten til fløtegratinerte poter. Blir tynne skiver, fløtegratinerte poteter og stekt sopp sa jeg til besøket mitt. Og? Og? Skal vi bare ha det. Ja. Tynne skiver, fløtegratinerte poteter og stekt sopp gjentok jeg. Skal vi ikke ha kjøtt til. Jo. Tynne skiver. ???? ytrefilet av svin. Da må du jo si det da  :fnise: Pleier bare å kalle ytrefilet av svin- skivene for tynne skiver på handlelappen min, når jeg handler. Vet jo hva jeg mener med det, men tydeligvis ingen andre :ler: Ble veldig godt. Litt for godt. Er supermett. Alt for mektig mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare spist to skiver til frokost i dag og kjenner at det brumler ved tanken på middag. :spise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (18 timer siden):

Jeg har bare spist to skiver til frokost i dag og kjenner at det brumler ved tanken på middag. :spise: 

Håper du fant deg noe godt til middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...