Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Våknet opp til velkjente lyder mot vinduene mine. Det regner :mynona:Så digg! Er så forfriskende etter en lang periode med varmt vær :regn:

Holder på med klesvask. Er veldig mye som skal vaskes i dag. Har hatt full timeplan hele uken, så klesvasken er deretter.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste i en tråd at barn ikke får blokkfløyte i skolen lenger. Var jo såååååå gøy! Jeg begynte på musikkskole i 1 klasse for å nettopp spille blokkfløyte :fnise: Så hadde lært meg noter og kunne spille litt på den, når vi fikk i skolen i 4 klasse. Husker vi som kunne spille på den alltid måtte spille i kirken på juleavslutninger osv.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står maskin nummer 5 og 6 på. Skal i tørketrommel alt som står på nå. Skal ha noen jakker på vask også etterpå. - Balkongvinterjakken min og boblejakken. Begge er full av gjørme. Har ryddet på balkongen og slikt, så trenger en vask. Forhåpentligvis blir det ikke mer bruk for dem, denne våren. Har tatt i bruk vårjakkene mine, så får håpe jeg kan rydde vekk vinterklærne for denne gang.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
Sola de skrev (34 minutter siden):

Da står maskin nummer 5 og 6 på. Skal i tørketrommel alt som står på nå. Skal ha noen jakker på vask også etterpå. - Balkongvinterjakken min og boblejakken. Begge er full av gjørme. Har ryddet på balkongen og slikt, så trenger en vask. Forhåpentligvis blir det ikke mer bruk for dem, denne våren. Har tatt i bruk vårjakkene mine, så får håpe jeg kan rydde vekk vinterklærne for denne gang.

Har du drivi å gjørmebryta igjen nå🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (Akkurat nå):

Har du drivi å gjørmebryta igjen nå🧐

Skulle nesten tro det. Har pottet om alt av busker og trær. Var tom for søppelsekker til å ha gamle jorda i, så hadde det oppi største pottene mine, som rommer sånn 80 liter ish. jorda var våt, så måtte grave oppi, for å få den ut, da jeg endelig fikk tak i søppelsekker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er klesvasken ferdig for denne gang. 14 bukser deriblant :dåne: Hadde samlet seg opp en del jeans, så vasket det på 60 grader og i tørketrommel med dem. Ene kom rett ut av skapet og i skittentøyskurven. Den hadde fått lufttørke sist den ble vasket, og jeg syntes det luktet litt sånn surnet lukt av den. Den kom i fra landet, og der hadde jeg ikke så alt for gode tørkemuligheter. Tok gjerne flere dager å få noe tørket skikkelig og da ble lukta deretter.

I dag blir det noe veldig enkelt til middag. Har noen posesupper og gryterett-poser liggende, så får se hva det blir av det. Gidder ikke å lage noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ikke å avspore dagboken til @Daryl Dixon, så kommer jeg her:) Dette er tips fra en profesjonell vedrørende bunadsskjorte. Jeg har ikke forsøkt det selv, men skal i løpet av de neste to ukene 😁

C6B4F650-9E11-46C4-825E-D2E4612D4B36.png

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Rikke skrev (50 minutter siden):

For ikke å avspore dagboken til @Daryl Dixon, så kommer jeg her:) Dette er tips fra en profesjonell vedrørende bunadsskjorte. Jeg har ikke forsøkt det selv, men skal i løpet av de neste to ukene 😁

C6B4F650-9E11-46C4-825E-D2E4612D4B36.png

Det er verdt forsøket om det kan få skjorta hvit. Hvertfall billigere enn å kjøpe en ny, som vil være alternativet.

Den hang i flere dager i solen sist. Ble litt hvitere, men var tydelig gul flere steder fremdeles.

Og jeg må ha nye bunadsko :opplyser: Må skrive det opp her, så jeg forhåpentligvis kommer på det. Har en eller annen gang jeg har brukt mine snublet i dem og skrapet opp skinnet skikkelig. Jeg kastet dem :klaske: De var så myke og gode å gå i. Finner bare stive harde bunadsko nå 😕

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiii goooot myyyy miiiiind seeeet oooooon yoooooou :romeo: 

Har sitti og sett på bildene tatt på lørdag. Fikk heldigvis radio på ørene denne gangen. Lettere å bedømme hvor mye tid som er gått når man har hørt så, så mange sanger, i stedet for å kun ligge å høre på høylytte bankingen :dåne:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sugar oh honey honey :romeo: Hører på musikk fra gamle dager :ler: :digge: Tydeligvis hva ørene mine liker å høre på i dag.

Skulle vært en tur på hagesenteret. Trenger lecakuler og kanskje noen planter :nikke: Får se om jeg rekker innom der i løpet av uken.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke morsomt når man sitter og venter på å få kjeft :/ Fastlegen kjefter nok som det er :/

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesialisten var ikke blid men fikk ikke så mye kjeft som jeg forventet.

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (13 minutter siden):

Spesialisten var ikke blid men fikk ikke så mye kjeft som jeg forventet.

:trøst:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

:trøst:

Takk :klem: Jeg skrev mer, men følte jeg måtte forklare og skrev enda mer, så best å bare la det være med få ord.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

Takk :klem: Jeg skrev mer, men følte jeg måtte forklare og skrev enda mer, så best å bare la det være med få ord.

Halvmuggen spesialist er mer enn nok beskrivende. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daryl Dixon skrev (4 minutter siden):

Halvmuggen spesialist er mer enn nok beskrivende. :ler:

Halvmuggen :nikke: Passer perfekt :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står på skattemeldingen min nå, at om ikke pengene er kommet innen 26 mai, så kommer de tidligst i slutten av AUGUST :sjokkert:Hva søren. Sendte inn skattemeldingen 14 mars. Skjønner ikke hva det er som skal ta så lang tid :raven:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på behandling. Fikk massasje. Gjorde både godt og vondt på samme tid.

Var innom butikken på vei hjem. Der var 17 mai- ting kommet i salg. Kjøpte med meg noen pakker med servietter og noen 17 mai- lys. Blir pent :nikke: Har ikke noen planer for 17 mai. Lage noe god mat og sitte på balkongen og se på alle båtene :nikke:

Nå blir det en blåbærmuffins til lunsj.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg en løper i flaggets farger. Vil bli pent på spisebordet mitt :nikke: Tror jeg skal se hva jeg finner.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

Har vært på behandling. Fikk massasje. Gjorde både godt og vondt på samme tid.

Var innom butikken på vei hjem. Der var 17 mai- ting kommet i salg. Kjøpte med meg noen pakker med servietter og noen 17 mai- lys. Blir pent :nikke: Har ikke noen planer for 17 mai. Lage noe god mat og sitte på balkongen og se på alle båtene :nikke:

Nå blir det en blåbærmuffins til lunsj.

Du er så heldig som kan se sjøen fra balkongen! :jepp: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...