Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (13 minutter siden):

Håper du får en fin bokhelg :blomst2:

Det blir det nok. Har lest ferdig The boy from the woods og er påbegynt The match, men når det begynte å snakkes om sjiraffer, katter, løver, som alias på mennesker og bladde litt i boka, og antar det har noe å si for videre handling, så får heller lese det i morgen.

Skal se litt på tv nå. Ser den der filmen med Nicole Kidman- Tolken eller hva den heter er på fem nå :)

Ha en fin helg du også :klem:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God lørdag :sol:

Har vært og hentet pakker. Måtte ha nye øretelefoner til telefonen min. Oppdaget det var hull inn i ene dingsen man stapper inn i øret. Kom fortsatt lyd ut av, men slike ting foretrekker jeg er helt i orden, så da måtte jeg ha nye. Har også kjøpt noen oppbevaringsgreier. Har fått så mye ny julepynt at må ha noe å ha det i, til oppbevaring over lenger tid.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kommet til side 164 i The match, har vasket 10 maskiner med klær osv i dag og spist ostesmørbrød til middag. Hadde tenkt å ha noe kjøttgreier med stekt sopp og ovnsstekte grønnsaker til, men er for sliten til å få det til, så får bli i morgen eller tirsdag.

Nå skal jeg lese videre i boken min og se på helgens videoer på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets boblejakke er ødelagt. Den revnet nederst under vask. Tenkte på å sy det, men der den er revnet er ikke noe pent, så tror ikke jeg vil klare å sy det uten at det blir svært synlig. Har fortsatt den fra i fjor, men den synger på siste verset den og, så spørs om jeg ikke må ta i bruk neste vinters jakke allerede denne vinteren :S Kjøpte en i høst, men den var litt vel.. kjedelig, om jeg skal bruke et slikt ord :fnise: Dere hadde skjønt hva jeg mener, om dere hadde sett den.

Tror ikke jeg skal kjøpe vårjakker til denne våren heller. Kjøpte for et par år siden noen vårjakker, og disse har jeg vekslet mellom siden. Tror de fint vil klare seg kommende vår/sommer/tidlig høst også :nikke: 

Har tenkt å forsøke å la være å kjøpe klær før jeg virkelig trenger dem. Har alt for mye. I dag for eksempel. Fant en beige t- shirt med bambimotiv. Aldri brukt før. Tror jeg kjøpte den i sommer, eller sommeren før der :vetikke: Den er oversized, så kan tenkes det var grunnen til den ikke ble tatt i bruk da, men nå når jeg har kvittet meg med så mange av kun til bruk- hjemmeklærne mine, så kan jeg bruke denne når jeg holder på med husarbeid. Lang nok til at jeg slipper å vise halve overkroppen når jeg gjør ditt og datt. Hadde motivet vært annet enn bambi hadde jeg nok brukt den ute om sommeren, men føler meg over 30 år for gammel til det :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørte på nærbutikken, i følge de som eier den, at chips skal visst ha stor prisøkning fra februar. Alt stiger med noen kroner :risterpåhodet: Synes ting er så alt for dyrt som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag :sol:

Har vært og handlet på en rema- butikk. Så mye billigere det er der i forhold til nærbutikken, selv om jeg synes prisene har steget der også. Kjøpte middager nok for en ukes tid.

Fant kyllinglår fra landkylling. Har ikke spist det før tror jeg :S :vetikke: Tenkte å ha salat til en dag i helgen.

Kjøpte også tynnskåret svinefilet og svinekoteletter fra nordfjordkjøtt. Synes de kotelettene er så mye bedre enn Gilde sine, for å ikke snakke om de uspiselige til norgensgruppens eget merke eller hva det er. Selges uten noe merke på. 

Fant også laktosefri risengrynsgrøt :spise: Det får bli snacks :spise: Risengrynsgrøt var på topp 5 lista mi over mat. Er bare blåbær igjen på den lista, som jeg kan spise, så får kose meg med disse pakningene jeg kjøpte :)

Kjøpte også hjertefiskekaker. De er gode som de er de, eller bare på brødskiven.

Og Vårruller med grønnsaker i. Håper de blir spiselige. Pleier ofte å bli soggy. Hvertfall ikke like gode som dem man kjøper ferdig varmet.

I dag blir det bein og skinnfri torskefilet fra coop til middag. Skal vende dem i mel, salt og pepper og steke. Tenkte å steke løk og ha potet og råkost til. Eller kanskje jeg koker gulrota i stedet. Har hatt kryssallergi- reaksjoner på rå gulrot nylig. Får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det kommet så mange fine blomster i salg på rema også. Primulaer i vakreste fargene. Ser når jeg googler at de kan stå i ned mot 5 minusgrader, så må kjøpe meg noen neste gang jeg er på rema. Julerosene mine står i full blomst, så da vil kanskje primulaene klare seg også. Ble helt hodestups forelsket i nydelige fargene :rodmer:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke mange dagene til jeg begynner forberedelser mot ny hagesesong. Eller balkonghagesesong blir vel heller mer korrekt.

Skal snart så tomat. Tenkte å ha mye tomat i år. Samt sette mandelpotet, men det må vente noen måneder til. Skal så gulrot også. Mener jeg har en del frø igjen i fra i fjor, så skal se over hva jeg har.

Må få tak i fuglenetting, ellers er det ingen vits å ha rips. Rabarbraen antar jeg vil komme begynne å spire snart den også. Er alltid svært tidlig ute på balkongen.

I fjor en gang kjøpte jeg 0252727010002_527270-mod.jpgnoen meter av denne voksduken. Tenkte å skifte ut den jeg nå har når vi kommer til 1 februar, så får denne være på utover våren, så får jeg skifte til den andre jeg kjøpte når vi kommer til rundt 17 mai :nikke: Samt finne frem mer vårlige duker og kanskje gardiner :nikke: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri kjøpt primula på vinter/vår, men de er jo veldig søte. Jeg har en nydelig lysegul primula som vokser rett opp av grusen i oppgangen her. Egentlig utrolig at den har klart seg og kommer igjen år etter år, den får nesten ikke sol der den står heller. Den må være veldig hardfør. Er de de selger nå sånne som kan komme igjen år etter år?

Sånn ser min ut! 

prim_vul5.jpg

Kusymre heter den, står det. Den er faktisk fylkesblomst for Hordaland, så lærte jeg det og, artig :nikke:

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (56 minutter siden):

Så søt duk 💕 Håper du får en fin helg :klemmer:

Rumle skrev (50 minutter siden):

Jeg har faktisk aldri kjøpt primula på vinter/vår, men de er jo veldig søte. Jeg har en nydelig lysegul primula som vokser rett opp av grusen i oppgangen her. Egentlig utrolig at den har klart seg og kommer igjen år etter år, den får nesten ikke sol der den står heller. Den må være veldig hardfør. Er de de selger nå sånne som kan komme igjen år etter år?

Sånn ser min ut! 

prim_vul5.jpg

Kusymre heter den, står det. Den er faktisk fylkesblomst for Hordaland, så lærte jeg det og, artig :nikke:

Så nydelige blomster :rodmer:

Det vet jeg ikke. Tror de kanskje kan være det. Jeg kjøpte en for noen år siden på vinteren og den var fortsatt i blomst når frosten kom på høsten.  Bare vokste seg veldig stor i potta den sto. Jeg kastet den, men tipper den kunne overvintret.

Jeg kjøpte den på sparkjøp i fjor vår/ sommer eller noe :S Pleier å kjøpe voksdukene mine der. Spisebordet mitt er bare oljet, så må ha duk på, ellers blir det fort veldig stygt :ler:

Jeg har inne en stor bestilling på balkonghagesesong- ting. Er veldig klar for å så og shine opp. Har fått bestilt fuglenetting, så skal flytte ripsbærbuskene til å stå sammen. (Nå står de spredt på balkongen) og ha nettingen over. Forhåpentligvis vil det gjøre at jeg får mer enn en håndfull med bær i år :) Har kjøpt fuglenetting nok til plommetreet også, men det blir litt mer vrient. Kan se for meg vinden blåse avsted med det :S

Håper du får en fin helg du også :klem:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante ikke at de blomstret så lenge, trodde de var kun vår/tidlig sommer-blomstrende? Mener min blomstrer i mai-juni :nikke: Kanskje det varierer fra sort til sort. 

Ser frem mot vårsesong her og men jeg pleier ikke begynne med noe særlig i hagen før påske egentlig, kommer litt an på været (og formen) så klart :nikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (18 minutter siden):

Ante ikke at de blomstret så lenge, trodde de var kun vår/tidlig sommer-blomstrende? Mener min blomstrer i mai-juni :nikke: Kanskje det varierer fra sort til sort. 

Ser frem mot vårsesong her og men jeg pleier ikke begynne med noe særlig i hagen før påske egentlig, kommer litt an på været (og formen) så klart :nikke:

Jeg kjøpte en i ferd med å slå ut i blomst, og den blomstret hele tiden. Jeg trodde den skulle visne fort, men neida.

Jeg håper det blir mildvær over lengre periode da. At vi slipper å vente så lenge før frostnettene slipper taket.

Skal du så noe nytt i år?

Har vært på butikken og kjøpt pinnekjøtt. Var på tilbud, julemat. Så de hadde kalkun også. Vurderte å kjøpe, men synes ikke 500 for den de hadde var verdt det. Greit nok mange middager av den, men synes det ble for dyrt til hverdagsmat. Tenkte å bruke restene av pinnekjøttet i lapskaus senere. Er egentlig lapskaus jeg har mest lyst på med pinnekjøtt i, men da får jeg nok høylytte protester av mine sine. De vil ha pinnekjøttet med kålrotstappen :ler: Er jo supergodt det og :nikke: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (28 minutter siden):

Jeg kjøpte en i ferd med å slå ut i blomst, og den blomstret hele tiden. Jeg trodde den skulle visne fort, men neida.

Jeg håper det blir mildvær over lengre periode da. At vi slipper å vente så lenge før frostnettene slipper taket.

Skal du så noe nytt i år?

Har vært på butikken og kjøpt pinnekjøtt. Var på tilbud, julemat. Så de hadde kalkun også. Vurderte å kjøpe, men synes ikke 500 for den de hadde var verdt det. Greit nok mange middager av den, men synes det ble for dyrt til hverdagsmat. Tenkte å bruke restene av pinnekjøttet i lapskaus senere. Er egentlig lapskaus jeg har mest lyst på med pinnekjøtt i, men da får jeg nok høylytte protester av mine sine. De vil ha pinnekjøttet med kålrotstappen :ler: Er jo supergodt det og :nikke: 

Ja, sår sikkert noe, men tror det bare blir direktesåing på meg i år, så det er lenge til :nikke: Hva er dine planer?

Jeg har også sikret meg litt pinnekjøtt på tilbud :spise:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (9 minutter siden):

Ja, sår sikkert noe, men tror det bare blir direktesåing på meg i år, så det er lenge til :nikke: Hva er dine planer?

Jeg har også sikret meg litt pinnekjøtt på tilbud :spise:

:spise:

Jeg har en avlang blomsterkasse. Hadde mens jeg bodde i andre leiligheten den full av tomatplanter. Tenkte å gjenta det i år.

Har hatt solsikker i den blomsterkassen, siden jeg flyttet inn her, men den er plassert slik at passer i grunn best å ha tomater i den.

I tillegg til tomater blir det gulrot, mandelpotet, rips og plommetreet. Og rabarbra, om jeg ikke kaster dem. Jorden må skiftes ut, så får se hvor greit det vil gå.

Må skifte jord på nesten alt. Hadde før pyntestein og lecakuler liggende oppå, så var lite ugress, men i fjor hadde jeg det ikke, og ble en del ugress, så tenkte å gjøre alt på nytt, og må lage flere dreneringshull i to potter, som til stadighet går tett.

Har kjøpt inn en del blomsterfrø og har en del fra før. Har agurkfrø, så kanskje jeg sår dem i år. Har lyst til å være selvberget med en del ting, så kanskje jeg har noen bærplanter og:S

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut :nikke:

Har du prøvd deg på markjordbær før? Kanskje du kan så det under ripsbuskene? De er så fine plantene også, synes jeg og så gir de jo bær fra juni til langt utpå høsten :jepp:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rumle skrev (3 timer siden):

Høres veldig bra ut :nikke:

Har du prøvd deg på markjordbær før? Kanskje du kan så det under ripsbuskene? De er så fine plantene også, synes jeg og så gir de jo bær fra juni til langt utpå høsten :jepp:

Tror jeg hadde for noen år siden. Jeg tåler ikke jordbær, så tør ikke ha det i nærheten av ting jeg kan spise. Blir bare verre og verre reaksjoner på jordbær, for hver gang jeg får det i meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (33 minutter siden):

Tror jeg hadde for noen år siden. Jeg tåler ikke jordbær, så tør ikke ha det i nærheten av ting jeg kan spise. Blir bare verre og verre reaksjoner på jordbær, for hver gang jeg får det i meg.

Ahh ja, det vet jeg jo egentlig! Beklager :blomst2:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (9 minutter siden):

Ahh ja, det vet jeg jo egentlig! Beklager :blomst2:

Ingenting å beklage for :ler: Jeg var på ferie før pandemien og jeg lot meg friste til å spise deiligste jordbærene :dåne: Trodde min siste time var kommet. Før kunne jeg spise jordbær hele dagen hver eneste dag uten problemer :risterpåhodet: Så lenge noe hadde jordbærsmak, så spiste jeg det. Er faktisk svært mye som inneholder jordbær. Var på konferanse på hotell og vi skulle ha lunsj. Kakebordet var stort det også, men var kun fyrstekake, som ikke hadde jordbær i seg eller som pynt :ler:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (4 minutter siden):

Ingenting å beklage for :ler: Jeg var på ferie før pandemien og jeg lot meg friste til å spise deiligste jordbærene :dåne: Trodde min siste time var kommet. Før kunne jeg spise jordbær hele dagen hver eneste dag uten problemer :risterpåhodet: Så lenge noe hadde jordbærsmak, så spiste jeg det. Er faktisk svært mye som inneholder jordbær. Var på konferanse på hotell og vi skulle ha lunsj. Kakebordet var stort det også, men var kun fyrstekake, som ikke hadde jordbær i seg eller som pynt :ler:

Uff, det er så kjipt å ikke tåle det, spesielt når du er så glad i det. Jeg hadde slitt hardt om jeg ikke kunne spist mine favoritt frukt/bær! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...