baldrian Skrevet 9. august 2022 #41 Del Skrevet 9. august 2022 (endret) Jeg ville valgt T(h)orvin framfor Torarin. Det er også sjeldent, men ikke fullt så tungt og merkelig. Endret 9. august 2022 av baldrian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 9. august 2022 #42 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Thorin Anonymkode: 999ee...41c Ja, akkurat. Det er jo nesten likt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 9. august 2022 #43 Del Skrevet 9. august 2022 Amund eller Jørgen👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #44 Del Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (På 7.8.2022 den 0.59): Liker litt gamle, norske navn. Har bladd litt i slektsboken og funnet bl.a. disse to navnene: Amund og Torarin Liker de godt egentlig. I tillegg til det mer vanlige Jørgen. Hva sier KG? Anonymkode: 64411...45a Liker ingen av de, men jørgen er finere Anonymkode: 80fc2...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #45 Del Skrevet 13. august 2022 Bøtteballetten skrev (På 8.8.2022 den 20.49): Torarin er brukt på Island. 😉 Ikke Torarin, men Þórarinn. Torarin er en fornorsking. Anonymkode: 5225a...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 13. august 2022 #46 Del Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke Torarin, men Þórarinn. Torarin er en fornorsking. Anonymkode: 5225a...852 Ja jeg skjønner at navnet er fornorsket. Men resultatet blir jo det samme åkke som. Det er et gammelt stødig mannsnavn, enten det skrives og uttales på Islandsk eller om man velger den Norske varianten... Tenkte mer i forhold til den som syntes det minnet om en figur i Ringenes Herre. 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #47 Del Skrevet 13. august 2022 Jeg tenkte også Ringenes Herre når jeg først leste Torarin. Men likevel et kult og «nytt» navn. Nytt for meg, fordi jeg aldri har hørt det før.🤭 Min personlige preferanse er å ikke bruke æ, ø eller å i navnene til barna mine, fordi det blir økt globalisering og det kan da være vanskelig med navn som ikke egentlig kan uttales på engelsk - eller på andre språk, for den saks skyld.😉🤭 Anonymkode: fee20...513 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #48 Del Skrevet 13. august 2022 Jørgen! Jeg liker ikke -mund navn.. Torarin har en rarin(g) i seg... Anonymkode: ecc93...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 14. august 2022 #49 Del Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tenkte også Ringenes Herre når jeg først leste Torarin. Men likevel et kult og «nytt» navn. Nytt for meg, fordi jeg aldri har hørt det før.🤭 Min personlige preferanse er å ikke bruke æ, ø eller å i navnene til barna mine, fordi det blir økt globalisering og det kan da være vanskelig med navn som ikke egentlig kan uttales på engelsk - eller på andre språk, for den saks skyld.😉🤭 Anonymkode: fee20...513 Et godt eksempel i grunn på hvordan globalisering kan virke reduserende for mangfoldet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå