Grooo Skrevet 23. august 2006 #641 Del Skrevet 23. august 2006 Stoff kan fort bli skjeivt ja... Men du, du vasker stoffene før du syr, sant? Ellers kan det også bli problemer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 23. august 2006 #642 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg vasker aldri tekstiler før jeg syr, har aldri merket noe rart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 23. august 2006 #643 Del Skrevet 23. august 2006 Kommer ann på hva man syr... Lappeting feks, med stoff i forskjellige typer der noe krymper..... ikke fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 23. august 2006 Forfatter #644 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Nope. Har ikke vasket. Men det er to typer lik bomull, så jeg regner med at det går greit. Samme merket fra jysk Ene har bare hvitt trykk på seg. Det andre er fleece.. Og.. Jau.. Går sikkert greit. Synes å huske at lærer sa "bomull SKAL rives, ikke klippes.." Nå har jeg iallefall kjøpt meg en ny billigsaks på obs.. skal kjøpe en stoffsaks senere, men jeg rakk ikke butikken i dag. Har veldig lyst på en babysnuggle.. Men den har hette og armer.. Og det ser så skummelt ut å sy.. :S Luna: Har ikke du oppskrift på hette en eller annen plass? Mener å huske hette med sånn lang stoffgreie bak.. Endret 23. august 2006 av jordbær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 24. august 2006 #645 Del Skrevet 24. august 2006 Lunacia: Ja, takk og pris... VELDIG tannløst.. enda.. ← ja, bare vent, plutselig er hun tenåring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 24. august 2006 #646 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg også vasker ALLTID stoffene før jeg syr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #647 Del Skrevet 24. august 2006 ja, bare vent, plutselig er hun tenåring! ← Ja det går fortere enn du aner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 24. august 2006 Forfatter #648 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg har ikke tålmodighet til å vaske noe akkurat nå Det er bare prosjekt "Lære seg symaskin" Så langt går det til helvete! Hvor vanskelig kan det være? Først glemmer jeg glidelåsene og syr pose uten.. Og så klarer jeg å sy det FEIL vei! ARG! Og hurra.. snart er baby tenåring! Litt sliten.. Pappaen reiste til trondheim i dag.. Tredagers sørpefylla.. aka riksmøte Håper det går bra her i heimen, for mor har nemlig hatt litt lite tid alene i det siste.. Så hun er rimelig sliten og pittelitt lei av sutrebaby. Men det ordner seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 24. august 2006 Forfatter #649 Del Skrevet 24. august 2006 Sånn Jaaja.. litt amatør.. Ikke sydd på maaaange år da, så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. august 2006 #650 Del Skrevet 27. august 2006 Jøss så flink du er Vil du ha en diger sekk med stoff som du kan herje med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 27. august 2006 Forfatter #651 Del Skrevet 27. august 2006 HIhi.. Hørtes nesten litt fristende ut! Trenger ikke du den da? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. august 2006 #652 Del Skrevet 27. august 2006 Trenger?? nei langt i fra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. august 2006 #653 Del Skrevet 28. august 2006 Nå står det er stor svart søppelsekk her med navnet ditt på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 28. august 2006 #654 Del Skrevet 28. august 2006 Den ble kjempefin!!! Du er dritflink med symaskin, snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 28. august 2006 Forfatter #655 Del Skrevet 28. august 2006 Evelina: Oh! Så utrolig kjekt! Tusen takk Qulio: Hehe.. Dritflink og dritflink. Kanskje lære seg å sy.. HIhi.. Den ser ikke så fryyyktelig pen ut irl..hihi.. Velvel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 29. august 2006 #656 Del Skrevet 29. august 2006 Du prøver og jeg synes resultatet ble kjempefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 29. august 2006 Forfatter #657 Del Skrevet 29. august 2006 Hihi. Takk da, qulio. ARG! Oppgitt! Jeg ammer og ammer og ungen hyler og hyler. Ammer hver 2. - 3. time på dagtid.. Men likevel er hun sulten. I sta var det to timer siden siste måltid. Hun fikk ligge til begge brystene til de var tomme.. Og likevel hylte hun etter mer.. Så da lagde jeg MME og hun spiste 85ml! 10min etter at hun fikk pupp.. Hva er det som skjer med melkeproduksjonen min? Ikke får jeg pumpet meg. Det fungerer ikke. I begynnelsen var det greit, da fikk jeg ut opp til 120ml.. Men nå får jeg maks 40ml på 30min.. Stortsett ingenting. Og nesespraygreia jeg fikk fra legen fungerer IKKE.. Urk. Mini legger jo på seg. Men om det er fordi hun får 1-2 måltider(stortsett 1 måltid) MME pr dag, vet jeg ikke. Hun har jo ikke akkurat vokst VELDIG mye siden fødsel. Bruker fortsatt str50(kun pakket bort 2-3 plagg) i klær.. Og hun er 8 uker nå. Alt så jo fint ut på 6ukerskontrollen. Hun veide 4355g. Hun har altså lagt på seg 1200g ca. Og jeg veide henne i går. Da veide hun 4800g(baderomsvekt) og da har hun lagt på seg 450g på 14-dager noe som er helt utmerket, regner jeg med. Skjønner ingenting.. Ungen min er bunnløs.. Eller så lever hun på de få kjempestore mme-måltidene.. Det er ganske slitsomt å måtte amme hver 2.-3. time hver eneste dag. Og ofte vil hun ha mat etter 1,5 time. Gjør det litt vanskelig å planlegge dagen og gå ut. Hun får jo alltid spise til hun slipper puppen eller sovner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 29. august 2006 Forfatter #658 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Og ja, jeg er sikker på at det ikke er økedøgn. Endret 29. august 2006 av jordbær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 29. august 2006 Forfatter #659 Del Skrevet 29. august 2006 Aahhw.. Nå sover hun så godt som hun ikke har gjort på lenge - på dagtid, merk Får vel fortsette med pupp først og MME ved noen av måltidene og snakke med helsesøster.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 29. august 2006 Forfatter #660 Del Skrevet 29. august 2006 Ooog da har vi ammet igjen.. Først i 30-40min.. Stellepause og så 15min til.. Baby hyler ved puppen, vrir seg i sinne og prøver så godt hun kan å spise. Og nå ligger hun i kurven sin i halvsøvne og sutrer og smatter febrilsk på smokken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå