Gå til innhold

Ferie og "skrytebilder"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Portia Catonis skrev (8 timer siden):

Jeg henger meg litt opp i at du kaller feriebilder for "skrytebilder"

Har også sett folk kalle turbilder for skrytebilder. Hva er det som gjør det til skryting? Kan det være at folk bare har lyst til å vise frem turen/ferien sin? Fotoalbumer fantes også før Facebook sin tid, der man satte inn feriebilder. Var det kun for å høste misunnelse?

Hva er det egentlig som er tillatt å legge ut bilder av, som ikke oppfattes som skryt?:klo:

Ja, skal man ta bilde av det som er oppi toalettskålen? Er det ansett for å være lite skrytende nok? 

"Se, jeg har bæsjet". og bilde av en bæsj. 

KG neste dag: Har en venn på SOME med skrytebilde av bæsjen sin. 

Anonymkode: 6eb6b...ec8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg koser meg med å se andres feriebilder. Noen ganger blir jeg inspirert til å sjekke ut steder selv.

Jeg legger også ut fra mine ferier. Sist var jeg borte i 1 uke. Postet bilder og en tekst etter at jeg hadde kommet hjem. 

Anonymkode: f729e...3f3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forstå ts litt da. Er jo de som legger ut masse bilder "nyter solen", "deilig og varm", også er det 35 grader og de egentlig holder på å "stryke med". Har opplevd å få telefon og meldinger fra kjente om at varmen er uutholdelig, men likevel skal det skrytes på some om hvor mye de koser seg i solsteken. Man kan gjerne legge ut bilder, men for meg er det rart å "skryte" når man egentlig er pisslei varmen. Hvorfor ikke legge ut bilde av noe annet da? En opplevelse, drink, mat. Eller bre et bilde uten tekst. 

Anonymkode: 29316...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan ikke fordra matbilder, og drinker har folk klaget på før "fy søren ass jeg er så drita lei av å se bilder hvor folk alltid må drikke, alltid en drink på bildet"  (Når realiteten er kanskje at det menneske en klager på med drink bildet har en drink på to av de siste 100 bildene) Friluftsliv bilder? Glemme sak, det klarte noen å gnåle 10 kg sider om i fjor at var skikkelig harry og helt grusomt å legge ut i some, makan til frekkhet å legge ut et "skrytebilde" av en topptur du, frekkiser si... Sitater og motivasjons ord: toppen av drit! Ryddige hus? Nope, det er fasade det.. Bilder uten tekst har gjort kg folket irritert mang en gang, men bilde med tekst da bør en være profesjonell omtrent. Bilder med unger som smiler? Nei sånn oppfører jo ikke barn seg hele tiden, legg heler ut et mer ærlig bilde der de hylgriner og er potta sur...

Absolutt allt skal irritere noen når det gjelder some, og det er greit, jeg skjønner greia med at en kan søren ikke please alle. Noen vil en irritere på seg uansett hva en legger ut. Det virker å være det eneste en kan være enige i * det er alltid lov å irritere seg over hva andre legger ut.:regler:*

Det er så mye klaging om hva andre velger å dele i some at det henger ikke helt på greip igrunn.. Takk og lov for feriebilder!! Skrytete, uorginale, solfylte klisjé bilder!🙌 Så kan en scrolle forbi, velge å telle til ti fremfor å være så hinsides irritert alltid på andres bilder, det må da være fryktelig plagsomt i lengden med all denne irritasjonen:klo: Takk og lov for at vanlige mennesker har vett nok til å legge ut ting de er stolt av, ting de ønsker å skryte av, ting de er opptatt av, inntreserte i og liker. For jeg er pokker så garantert sikker på at viss noen 'skrullinger' hadde delt bilder av sine dysfunksjonelle forhold, liveestream av krangelen med mannen, emo livene og depresjoner hadde en klaget like mye over dette. La nå folk få legge ut bilde av de de vil og ønsker, at folk er glad og takknemlig for en fin ferie kan vel ikke være det værste i verden eller?

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan forstå ts litt da. Er jo de som legger ut masse bilder "nyter solen", "deilig og varm", også er det 35 grader og de egentlig holder på å "stryke med". Har opplevd å få telefon og meldinger fra kjente om at varmen er uutholdelig, men likevel skal det skrytes på some om hvor mye de koser seg i solsteken. Man kan gjerne legge ut bilder, men for meg er det rart å "skryte" når man egentlig er pisslei varmen. Hvorfor ikke legge ut bilde av noe annet da? En opplevelse, drink, mat. Eller bre et bilde uten tekst. 

Anonymkode: 29316...092

Det var varmt i sommer, ja, så det ble jo nevnt både til reisefølget, og de jeg snakket med, at 35 grader var i overkant. Men ved bassenget var det fantastisk nydelig, lunsj i skyggen var superkos, og den deilige kveldsvarmen var perfekt. 

Hva skriver du når du deler bilder av babyen?

"Nå har han skreket og bæsjet seg ut gang på gang natten igjennom?"

Eller velger du et fint øyeblikk som du ønsker å dele? 

Om du går besseggen, legger du ut et bilde der du svetter og peser opp de første stigningene, eller smiler du fornøyd på toppen, når sola også har tittet frem? 

Drink, sa du? Er det noe som virkelig har møtt mye kritikk her inne er det alkohol-bilder 😅

 

Anonymkode: 06fd2...88b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal jo ikke legge ut noe som helst på some i disse dager, det virker som at folk blir krenket og frustrert av alt andre legger ut uansett hva det er.

Anonymkode: 55c72...814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort det til et prinsipp å dele bilder der jeg framsnakker aktiviteter, steder og opplevelser i nærområdet og innen ca en halv times bilkjøring. Det har vært både velkjente turistattraksjoner og mer skjulte perler. Negative surpomper vil sikkert si at jeg moraliserer og gir dem både flyskam og dårlig samvittighet. :fnise: 

Anonymkode: 6c56d...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det hyggeligste jeg har sett i år er feriebilder og reisebrev. Jeg syntes det var så trivelig at jeg ble inspirert til å dele min egen ferie. Jeg får legge ut en status der jeg beklager om noen ble krenket og støtt av dette :knegg:

Anonymkode: 2144f...cfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...