Gå til innhold

Ferie og "skrytebilder"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å dele ut et album etter hver ferie på fb, og kanskje 2-3 bilder i løpet av en dag på Instagram. Hvis noen føler for å dele mye mer må de jo få lov til det, selv om det fort kan bli sånn at man opplever hele ferien gjennom en kameralinse. Synes forøvrig ikke det å legge ut bilder av ting man opplever er å skryte. 

Anonymkode: ca13b...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Var ikke skrivefeilen jeg lo av.

Jeg ler litt av at du måtte presisere at du legger telefonen i en skuff på ferie og at du aldri deler noe.

Men du måtte i samme innlegg påstå at de som deler noe fra ferien sin har banale ferier...

Med andre ord så måtte du antyde at dine ferie er aldri banale..Det er altså greit å antyde mener du. Imens de som velger å poste bilder fra sin ferie, de påstår du har banale ferier...

"Nei jeg deler aldri noe fra ferien jeg fordi jeg har ikke det behovet. De som har det behovet har banale ferier, men siden mine ferier er fantastiske må jeg ikke dele dem"

Ok.

Anonymkode: 9ac6d...b0c

Her har du nok misforstått ganske mye. Les innlegget én gang til, så ser du det kanskje selv. Jeg skrev at når jeg har en bra ferie tenker jeg ikke på å ta bilder. 
Min opplevelse er at det stort sett er dem som ligger på all-inclusive i Syden som deler.
Fremdeles er jeg usikker på hvor du finner ironien. Du må gjerne google ironi :) 

Anonymkode: fb87a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er verre med de som deler bilder av alt de spiser. Frokost, lunsj, middag og kveldsmat.

Og de som er så glad i sitt eget speilbilde, at de må dele bilder av trynet sitt hver jævla dag.

Anonymkode: 6cc64...a8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når jeg har en bra ferie ligger telefonen i en skuff, og jeg tenker ikke på å ta bilder eller å dele dem på SoMe.

Ofte er det dem om har de mest banale feriene som deler mest.

Anonymkode: fb87a...367

Så du har ikke hatt en god ferie, i år da? Siden du er på facebook, og mobilen ikke ligger i en skuff..

Anonymkode: 38c7a...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en super ferie, takk! Nå er den dessverre over, og jeg har funnet frem mobilen og FB :) 

Anonymkode: fb87a...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du da? Hatt en fin ferie? Vært i syden kanskje?

Anonymkode: fb87a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være trist å være så negativ til alt TS

Anonymkode: e879c...16c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt en super ferie, takk! Nå er den dessverre over, og jeg har funnet frem mobilen og FB :) 

Anonymkode: fb87a...367

Så bra. Men hva er det som plager deg sånn, ved at andre deler på Fb, da? 

Anonymkode: 38c7a...a79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så bra. Men hva er det som plager deg sånn, ved at andre deler på Fb, da? 

Anonymkode: 38c7a...a79

Jeg er ikke ts, og er ikke særlig irritert over det andre deler på FB. Jeg har bare lagt merke til at det ofte er de samme som deler og at det sjelden er dem som har de mest spennende feriene.

Anonymkode: fb87a...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er ikke ts, og er ikke særlig irritert over det andre deler på FB. Jeg har bare lagt merke til at det ofte er de samme som deler og at det sjelden er dem som har de mest spennende feriene.

Anonymkode: fb87a...367

Det er vel spennende for dem, da? Folk liker forskjellige ting. Jeg liker å se feriebilder, liker i mindre grad bilder av barn, dyr og middager, eller selfies. Men folk deler jo gjerne det de er opptatt av selv. 

Anonymkode: ca13b...7d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så klart, alle deler det de vil. Samtidig må det vel være lov for oss andre å være litt forundret, og komme med våre tanker?

Anonymkode: fb87a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, så klart, alle deler det de vil. Samtidig må det vel være lov for oss andre å være litt forundret, og komme med våre tanker?

Anonymkode: fb87a...367

Hva deler du? 

Er bare nysgjerrig på hva de som er så forundret faktisk mener er passende. 

Anonymkode: 06fd2...88b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg litt opp i at du kaller feriebilder for "skrytebilder"

Har også sett folk kalle turbilder for skrytebilder. Hva er det som gjør det til skryting? Kan det være at folk bare har lyst til å vise frem turen/ferien sin? Fotoalbumer fantes også før Facebook sin tid, der man satte inn feriebilder. Var det kun for å høste misunnelse?

Hva er det egentlig som er tillatt å legge ut bilder av, som ikke oppfattes som skryt?:klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle deler selvfølgelig det de vil, så lenge de respekterer andres (også egne barns) privatliv. Det er omfanget som forundrer meg. For eksempel de som legger ut flere poster hver dag i ferien, «Kidsa får dagens tredje is», «På verandaen med noe godt (ev. rødt) i glasset», «Paris leverer», «En iskald cerveza er aldri feil», bilder av tær foran bassenget, solnedgangen gjennom et ølglass, etc. Ingenting er feil og jeg irriterer meg ikke over det, det er bare veldig klisjépreget og lite kreativt. Jeg forstår ikke hvordan de får seg til å legge det ut. Men ja…jeg klikker så klart på «liker». Og hvis du lurer, jeg har selv reist masse og bodd i utlandet, så det har ikke noe med misunnelse å gjøre. 

Anonymkode: fb87a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Portia Catonis said:

Jeg henger meg litt opp i at du kaller feriebilder for "skrytebilder"

Har også sett folk kalle turbilder for skrytebilder. Hva er det som gjør det til skryting? Kan det være at folk bare har lyst til å vise frem turen/ferien sin? Fotoalbumer fantes også før Facebook sin tid, der man satte inn feriebilder. Var det kun for å høste misunnelse?

Hva er det egentlig som er tillatt å legge ut bilder av, som ikke oppfattes som skryt?:klo:

Jeg lurer også på det, for når jeg legger ut bilder fra reiser så er tanken bak at her var det fint, dette vil jeg tipse andre om. Ikke "se så fin ferie jeg hadde råd til" eller noe denslags.

Anonymkode: ca13b...7d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alle deler selvfølgelig det de vil, så lenge de respekterer andres (også egne barns) privatliv. Det er omfanget som forundrer meg. For eksempel de som legger ut flere poster hver dag i ferien, «Kidsa får dagens tredje is», «På verandaen med noe godt (ev. rødt) i glasset», «Paris leverer», «En iskald cerveza er aldri feil», bilder av tær foran bassenget, solnedgangen gjennom et ølglass, etc. Ingenting er feil og jeg irriterer meg ikke over det, det er bare veldig klisjépreget og lite kreativt. Jeg forstår ikke hvordan de får seg til å legge det ut. Men ja…jeg klikker så klart på «liker». Og hvis du lurer, jeg har selv reist masse og bodd i utlandet, så det har ikke noe med misunnelse å gjøre. 

Anonymkode: fb87a...367

Hvorfor klikker du liker på noe du ikke liker? Hvordan skal folk da vite hva andre faktisk liker å se på? Og du må da få det travelt hvis du trykker liker på alt folk legger ut. Jeg klikker liker på det jeg faktisk liker. Så rødvin, barn som spiser is og bilder av tær (hva er greia med det?) får ingen likes. Mens bilder av fine steder og reisemål derimot gjerne får det.

Anonymkode: ca13b...7d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg klikker «liker» fordi det er venner som legger det ut. Mine FB-venner er stort sett folk jeg kjenner ganske godt og som jeg bryr meg om. Jeg er jo glad for at de har en fin ferie selv om jeg ikke synes bilde og tekst er all verden. 

Anonymkode: fb87a...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var ikke skrivefeilen jeg lo av.

Jeg ler litt av at du måtte presisere at du legger telefonen i en skuff på ferie og at du aldri deler noe.

Men du måtte i samme innlegg påstå at de som deler noe fra ferien sin har banale ferier...

Med andre ord så måtte du antyde at dine ferie er aldri banale..Det er altså greit å antyde mener du. Imens de som velger å poste bilder fra sin ferie, de påstår du har banale ferier...

"Nei jeg deler aldri noe fra ferien jeg fordi jeg har ikke det behovet. De som har det behovet har banale ferier, men siden mine ferier er fantastiske må jeg ikke dele dem"

Ok.

Anonymkode: 9ac6d...b0c

Den ironien der finnes bare i ditt eget hode tror jeg

Anonymkode: 9ebdc...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle deler selvfølgelig det de vil, så lenge de respekterer andres (også egne barns) privatliv. Det er omfanget som forundrer meg. For eksempel de som legger ut flere poster hver dag i ferien, «Kidsa får dagens tredje is», «På verandaen med noe godt (ev. rødt) i glasset», «Paris leverer», «En iskald cerveza er aldri feil», bilder av tær foran bassenget, solnedgangen gjennom et ølglass, etc. Ingenting er feil og jeg irriterer meg ikke over det, det er bare veldig klisjépreget og lite kreativt. Jeg forstår ikke hvordan de får seg til å legge det ut. Men ja…jeg klikker så klart på «liker». Og hvis du lurer, jeg har selv reist masse og bodd i utlandet, så det har ikke noe med misunnelse å gjøre. 

Anonymkode: fb87a...367

Men folk HAR jo dårlig fantasi😂

Jeg kan ha vært en av de som la ut bilder av tærne mine på stranda, eller ølglasset foran bålpanna, den gang SoMe var nytt: -Å se, dette var en kul vinkel, liksom..

Facebook har jeg i det store og hele lagt ifra meg pga manglende interesse, men jeg får stadig snap fra venner av den samme hytta, den samme båten, samme katten, det samme ølglasset, om og om igjen!😜 For ikke å snakke om de som er på konsert og tenker at den tar seg  bra ut som en endeløs rekke av snaps😵💫

Jeg tenker at jeg er glad i dem uansett, kunstneriske evner eller ei…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er ikke ts, og er ikke særlig irritert over det andre deler på FB. Jeg har bare lagt merke til at det ofte er de samme som deler og at det sjelden er dem som har de mest spennende feriene.

Anonymkode: fb87a...367

Ja vel, men det er jo ikke sånn at livet er så veldig spennende hele tiden, da. Kanskje de deler, fordi at de føler seg takknemlige.

Anonymkode: 38c7a...a79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...