AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Hei. Min hund har alltid vært rolig og bedagelig. Hun er oppe i åra og jeg har aldri hatt noe trøbbel med henne. Jeg vet at hun kan åpne dører, men jeg har ikke vært obs på det fordi der ikke har vært noe problem tidligere. Derfor låste jeg ikke døren da jeg dro en snartur på butikken. Men i det tidsrommet (20 min ca) har hun da åpnet døren og gått ut. En dame med en liten hund gikk forbi hagen, og min hund (30 kg) gikk til angrep. Den lille hunden har vært hos dyrlege og har bare fått en skramme som har blødd litt. Den har ikke sydd eller blitt behandlet. Jeg har sagt at jeg selvfølgelig skal betale for dette, og at jeg skal være veldig obs på å låse døren fra nå av. Men, damen har allerede anmeldt meg. Hun fant jo ingen eier da dette skjedde og var forståelig nok sjokkert og rasende. Spørsmålet mitt er da: Kommer politiet på døren min, eller ringer de? Må jo si jeg gruer meg da jeg aldri har hatt med politiet å gjøre før... Og hvor stor sjanse tror dere det er for at de ønsker hunden min avlivet?? 💔 Anonymkode: dd677...465 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Vist hun ikke trekker anmeldelsen er det skummelt. Men ville tatt det litt med ro i å med du tok tak i det med engang å holder døren låst og tilbydde deg å betale er nokk også ett tegn på du tar ansvar. Politiet sender nokk brev om avhør vist ikke det blir henlagt med engang. Så lenge hunden ikke virker aggressiv når de møter den også. Kommer nokk litt an på deg også vill jeg tro. Om du er litt skjerpet å oppfører deg vanelig 😊 nå kjenner ikke jeg deg men synes ikke det hørtes ut som en sak hvor hunden vill bli avlivet i værtfall! Men bot burde du regne med vist de nye retningslinjene er satt igang vet ikke om de kommer eller har kommet. Anonymkode: 7cf26...698
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Ville tatt det med ro ikke stress det kommer til å gå fint du taklet situasjonen bra , uhell kan skje så er det bare å være mer forsiktig i fremtiden Anonymkode: 7cf26...698
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Men hvorfor angrep hunden din den hunden? Er ikke et positivt tegn akkurat Høres trist ut, men det er ikke vanlig at hunder angriper uprovosert. Anonymkode: 58172...a25 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 Takk for svar begge to ❤️ Jeg skal definitivt passe bedre på i fremtiden! Så får jeg bare vente og se hva politiet sier da.. Tror iallfall ikke jeg skal mase på henne om å trekke anmeldelsen, skjønner jo forsåvidt at hun ville anmelde.. Anonymkode: dd677...465
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvorfor angrep hunden din den hunden? Er ikke et positivt tegn akkurat Høres trist ut, men det er ikke vanlig at hunder angriper uprovosert. Anonymkode: 58172...a25 Jeg vet ikke, men regner med hun følte at den var på hennes territorium eller noe? Hun kunne nok enkelt ga drept den lille om hun ønsket, så litt selvkontroll har hun hatt da. Hun er ikke en sint hund til vanlig. Kanskje fordi hun var alene hjemme og passet på liksom? Jeg vet ikke.. Anonymkode: dd677...465
Sofakona Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Du snakker om at hunden din er opp i årene og ikke har gjort dette før? Kan det være at hun var vondt noe steder? Alzheimer? Hunder som skifter sinn/ holding kan ofte skjule noe 5
CMHuser Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 Det trengs vel en form for bevis at hunden din gjorde dette, politiet kan ikke bare avlive en hund på grunn av en teori fra henne det ikke finnes bevis for 🤷🏻♀️ Hvem som helst annen hund kan jo da ha gjort det!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar begge to ❤️ Jeg skal definitivt passe bedre på i fremtiden! Så får jeg bare vente og se hva politiet sier da.. Tror iallfall ikke jeg skal mase på henne om å trekke anmeldelsen, skjønner jo forsåvidt at hun ville anmelde.. Anonymkode: dd677...465 Ville nokk heller ikke mast på henne men når politiet tar kontakt ville jeg bedd om mekling om ikke de foreslår det selv. Ei som skrev om dyrlege også å vist hun fortsetter å gjøre ting som er litt aneledes ville jeg tatt en sjekk. Ellers en eldre hund er grei å ha på senior sjekk. Se etter ømheter i kroppen , holdning når hun går , hevelse å sånne ting. Har selv hatt senior hunder å somregel kan de bli veldig gamle men de kommer jo i reparasjonsalderen der de trenger litt ekstra hjelp å sånn så greit å følge ekstra med så man kan finne ut hva man kan gjøre vist det er noe som verker eller noe 😊 Anonymkode: 7cf26...698 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 Sofakona skrev (4 minutter siden): Du snakker om at hunden din er opp i årene og ikke har gjort dette før? Kan det være at hun var vondt noe steder? Alzheimer? Hunder som skifter sinn/ holding kan ofte skjule noe Hun oppfører seg som vanlig hjemme og på tur, spiser som vanlig og har ikke gjort andre rare ting, men det er jo noe jeg kan få sjekket ja. Anonymkode: dd677...465
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 Men hvorfor gikk du fra hunden hjemme med ulåst dør, når du vet at hun kan åpne dører?? Noen kan jo finne på å gå inn til henne. Det er bare ikke trygt! Men jeg håper virkelig at det ordner seg for dere Anonymkode: 48212...3ed 10
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #12 Skrevet 3. august 2022 CMHuser skrev (2 minutter siden): Det trengs vel en form for bevis at hunden din gjorde dette, politiet kan ikke bare avlive en hund på grunn av en teori fra henne det ikke finnes bevis for 🤷🏻♀️ Hvem som helst annen hund kan jo da ha gjort det! Hun beskrev hunden min ganske i detalj, og hun hadde visstnok fulgt etter hunden min og sett at hun gikk hjem igjen til huset/døren. Da ringte hun meg, pga hun visste adressen. Så jeg må jo bare regne med at det er min hund som gjorde dette.. Anonymkode: dd677...465
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #13 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor gikk du fra hunden hjemme med ulåst dør, når du vet at hun kan åpne dører?? Noen kan jo finne på å gå inn til henne. Det er bare ikke trygt! Men jeg håper virkelig at det ordner seg for dere Anonymkode: 48212...3ed Det var tankeløst, bor på landet og har som sagt bodd sånn i årevis, og hun har av og til åpnet døren, uten at jeg har tenkt så mye over det. Slutt på det nå for å si det sånn da.. Anonymkode: dd677...465
Violetta Skrevet 3. august 2022 #14 Skrevet 3. august 2022 Er du helt sikker på at det var et angrep og ikke et forsøk på lek? Noen hundeeiere er jo veldig beskyttende overfor sine hunder. Det kan jo fort komme en skramme under lek mellom hunder. 3
CMHuser Skrevet 3. august 2022 #15 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun beskrev hunden min ganske i detalj, og hun hadde visstnok fulgt etter hunden min og sett at hun gikk hjem igjen til huset/døren. Da ringte hun meg, pga hun visste adressen. Så jeg må jo bare regne med at det er min hund som gjorde dette.. Anonymkode: dd677...465 Det her hadde ikke jeg trodd på! Så lenge det ikke kan bevises, kan du heller ikke straffes! 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #16 Skrevet 3. august 2022 Violetta skrev (1 minutt siden): Er du helt sikker på at det var et angrep og ikke et forsøk på lek? Noen hundeeiere er jo veldig beskyttende overfor sine hunder. Det kan jo fort komme en skramme under lek mellom hunder. Dette. Anonymkode: f2010...31e 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #17 Skrevet 3. august 2022 Violetta skrev (Akkurat nå): Er du helt sikker på at det var et angrep og ikke et forsøk på lek? Noen hundeeiere er jo veldig beskyttende overfor sine hunder. Det kan jo fort komme en skramme under lek mellom hunder. Nei det vet jeg jo ikke, men hun damen sier så, og hunden har tross alt en skade, om enn liten. Umulig for meg å si sikkert da jeg ikke var til stede. CMHuser skrev (1 minutt siden): Det her hadde ikke jeg trodd på! Så lenge det ikke kan bevises, kan du heller ikke straffes! Mener du det var en annen hund lik min da? Det må jo være min når hun damen kan beskrive den så godt. Hun virket som en oppegående, vanlig hundeeier da jeg snakket med henne på tlf. Hørtes ikke ut som en svindler liksom. Og anmeldt meg har hun gjort, så.. Anonymkode: dd677...465
Violetta Skrevet 3. august 2022 #18 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det vet jeg jo ikke, men hun damen sier så, og hunden har tross alt en skade, om enn liten. Umulig for meg å si sikkert da jeg ikke var til stede. Mener du det var en annen hund lik min da? Det må jo være min når hun damen kan beskrive den så godt. Hun virket som en oppegående, vanlig hundeeier da jeg snakket med henne på tlf. Hørtes ikke ut som en svindler liksom. Og anmeldt meg har hun gjort, så.. Anonymkode: dd677...465 Sitt rolig i båten og vent på svar fra politiet. Så kan du gi ditt tilsvar. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #19 Skrevet 3. august 2022 CMHuser skrev (7 minutter siden): Det her hadde ikke jeg trodd på! Så lenge det ikke kan bevises, kan du heller ikke straffes! At den har åpnet døren og vært ute er jo bevist ved at døra er åpen. Så da er det veldig nærliggende å tro at den eierløsehunden som angrep den lille, og så dro hjem til ts er nettopp ts sin hund. Anonymkode: a29bc...e09 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #20 Skrevet 3. august 2022 Dessverre har ikke hunder særlig mye rettigheter i Norge. Det finnes utallige historier om hunder som brått og uten forvarsel har blitt hentet av politiet for mindre enn hva hunden din gjorde, Ts. Folk har opplevd å få 8 politibiler på gårdsplassen. Folk har opplevd å få tilbakelevert hunden i søppelsekk uten engang å fått hørt at politiet valgte å avlive. Politiet har avlivet hunder mens klager har vært sendt- og som har ført til frifinnelse for hunden. Det er ikke mye verdt når politiet allerede har avlivet hunden. Og om politiet henter hunden, og du ikke kan betale de enorme summene for kennelopphold mens du venter på å få høre om de velger å avlive hunden eller ikke, så vil de avlive hunden. Det er ingen uavhengig tredjepart som bestemmer om en anmeldelse skal tas alvorlig eller ikke, om hunden skal hentes inn eller om den skal avlives eller ikke. Hver enkelt politimann på saken bestemmer dette. For all del, det kan godt være at politiet ikke gidder å gjøre noe. Her i nabolaget er det to hunder som nå har drept to katter på kort tid, og politiet har ikke løftet en finger. Sannsynligvis går det bra, men det er greit å være bevisst på slike ting. Pust med magen. "det kan hende deg. Stopp politiets dreping av hunder" er en Facebook gruppe som prøver å kaste lys på politiets dårlige behandling av slike saker. Kanskje du kan finne noe av nytte der, så du er forberedt. Anonymkode: f0ac6...373 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå