AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Del Skrevet 3. august 2022 Jeg finner rett og slett ingen motivasjon til å starte trening, finner alltid en unnskyldning (som at det nesten hver dag bøtter ned ute). Dørstokkmila er med andre ord høy! Hvordan kan jeg bli mer motivert? Har tidligere prøvd trening både ute og inne men det forsvinner i intet.. Anonymkode: 5129f...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Del Skrevet 3. august 2022 Hei du! Vil anbefale podcasten Motiverende intervju med Herman Egerberg. Kanskje du får noen tips og triks. Vedder 100kr på at noen av episodene handler om nettopp trening. Anonymkode: 4beff...f09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Del Skrevet 3. august 2022 Rutiner er alfa og omega. Just do it, som det heter. Er det mandag? Er klokken syv? Da skal jeg trene. Ikke noe "kjenne etter", "se på været". Ta på klærene og bare gjøre det. Hva er det som gjør at du overtaler deg selv til å la være? Om det regner: kan du finne en treningsform inne i stedet? Hva er det med regner som plager deg? Ekkelt å få vann i ansiktet = skaff en god caps som beskytter øynene når du løper. Kald = god ulltrøye innerst og tynn vann-avvisende jakke utenpå. osv. Legg alt klart i forveien. Om du skal trene om kvelden, legg frem klærene og utstyret god tid i forveien. Prøv å si at du trenger bare gjøre litt. Løp i ti minutter, suger det fremdeles balle, så bare dra hjem. Anonymkode: eab42...c79 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 3. august 2022 #4 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Rutiner er alfa og omega. Just do it, som det heter. Er det mandag? Er klokken syv? Da skal jeg trene. Ikke noe "kjenne etter", "se på været". Ta på klærene og bare gjøre det. Hva er det som gjør at du overtaler deg selv til å la være? Om det regner: kan du finne en treningsform inne i stedet? Hva er det med regner som plager deg? Ekkelt å få vann i ansiktet = skaff en god caps som beskytter øynene når du løper. Kald = god ulltrøye innerst og tynn vann-avvisende jakke utenpå. osv. Legg alt klart i forveien. Om du skal trene om kvelden, legg frem klærene og utstyret god tid i forveien. Prøv å si at du trenger bare gjøre litt. Løp i ti minutter, suger det fremdeles balle, så bare dra hjem. Anonymkode: eab42...c79 Gode tips🙌🏼 Ellers vil jeg bare dele hvordan jeg fikk treningsglede. Jeg sluttet nemlig å tenke at jeg skulle trene pga utseende. Etter en uke med 2-3 styrkeøkter kunne jeg stå og studere meg i speilet og fant jeg ingen synlige muskler datt treningsmotivasjonen rett ned i dass og jeg ga opp. Etter noen år med en lang prosess med å finne en indre motivasjon, har jeg oppdaget at når jeg trener så er jeg mye lettere til sinns og humøret er mer stabilt. Jeg er en grubler som kan bekymre meg mye for ting og tang, og hvis jeg gror fast i sofaen så blir disse bekymringene ti ganger sterkere. Etter en treningsøkt har jeg en løsning på det meste og jeg ser lysere på ting. Det er bare helt fantastisk deilig. Så har man aspektet med at det forebygger sykdom osv. Jeg jobber med hjertesyke pasienter, og det er virkelig en sykdom jeg ikke vil ha! Det er også motivasjon nok for meg. Så altså, psykisk og fysisk helse fremfor utseende! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Del Skrevet 3. august 2022 For meg hjelper det å rett og slett ikke tenke så mye over det, bare gjøre. Dvs det å ikke trene er ikke et alternativ. Det er som å pusse tennene før jeg legger meg eller dra på jobb om morgenen - det er noe man bare gjør uten at man grubler masse på om man vil eller ikke. I det jeg skal ut så frister det ikke, men det hjelper å tenke på hvor utrolig vel jeg føler meg når jeg er ferdig. Det er min motivasjon. Samt at jeg kan kjenne at formen blir bedre omtrent etter hver økt. Anonymkode: 5050a...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Del Skrevet 3. august 2022 For meg hjelper det også å ha en plan og et mål. Løping: en løpeplan med at mandag trener jeg sprintintervaller, torsdag trener jeg langintervaller, og lørdag er en rolig langtur, og målet er å løpe milen på 50 minutter. Styrketrening: Disse og disse øvelsene, så og så mange sett og reps, målet er å klare 100 kg i markløft, f.eks. Da slipper jeg tenke, bare gjøre, og jeg får glede av å nå målene mine (som man selvsagt må ha realistiske.. klarer man knapt løfte 40 kg i mark, så jobber man mot å klare 45, ikke 100...). Anonymkode: eab42...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Del Skrevet 3. august 2022 ... vil også si at jeg kan bruke SoMe som skrytested. Jeg skal ut og løpe i dag, selv om det regner. Da kan jeg sende snap til noen av mine venner på listen og skryte litt av at jeg trente i regnværet. Så får jeg positive tilbakemeldinger fra dem, som også hjelper på motivasjone. Anonymkode: 5050a...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Del Skrevet 4. august 2022 For meg hjelper det å sette på treningsklær! Jeg tenker alltid «jeg skal sette på meg treningsklærne og hvis jeg fremdeles syns det er helt grusomt å trene, så lar jeg vær». Jeg har ikke en eneste gang satt meg ned i sofaen igjen etter at treningsklærne er på, for da føler jeg liksom at jeg har kommet i gang. Anonymkode: 11d4e...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4. august 2022 #9 Del Skrevet 4. august 2022 Men hvorfor vil du trene da TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #10 Del Skrevet 4. august 2022 Dersom du tåler å måtte jobbe med viljen i noen uker så lover jeg at trening blir en rutine som du "bare gjør" etter en stund hvor du har klart å være regelmessig. Drit i motivasjon. Føler meg aldri særlig motivert til å trene, får det bare unna som andre forpliktelser. Noen ganger er det gøy i løpet av økten, andre ganger så kjeder jeg meg, noen ganger er det bare vondt. Men følelsen etterpå er alltid god. Og godfølelsen og mestringsfølelsen er varig. Skipper jeg en økt fordi jeg ikke har lyst så blir det tyngre neste gang. Anonymkode: 04b7c...f85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå