Gå til innhold

Kan jeg kaste ut eksen noen dager tidligere?


superduper123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

superduper123 skrev (1 minutt siden):

Eksen min couch-surfer hos meg en drøy uke fordi han er i en overgangsfase grunnet flytting. Han har nettopp flyttet til et sted som ligger litt over èn time unna der han jobber nå, og måtte ha pendlet svært tidlig om morgenen i en uke før han begynner på studier på det nye bostedet. 

Han fortalte om dette og jeg syntes det hørtes rimelig kjipt ut, og sa at han kunne låne sofaen hos meg frem til denne fredagen. Dermed får han en reisetid på ca en halvtime kontra èn time ++. Jeg tenkte at dette kom til å gå fint, da vi har en vennskapelig tone. (Det er heller ingen romanse til dere som lurer).
 

Problemet er nå at jeg begynner å gå ganske lei av å ikke kunne være 100% alene - selvom han er på jobb på dagtid. Jeg kjenner at det tærer på psyken, og jeg har i tillegg en litt kjip uke. Han har ikke gjort noe galt, men jeg kjenner jeg blir litt gal. Jeg skal i tillegg ha en svært hektisk jobbhelg, og skulle egentlig ønske noen fullstendig stressfrie dager før helga.

Er jeg fullstendig drittsekk om jeg spør om det er greit om han drar noen dager tidligere enn planlagt? Og er veldig tydelig på at det ikke er han som har gjort noe galt, men at jeg bare trenger litt ordentlig alenetid pga at jeg er sliten og må slappe av før helga?

 

Har du inngått en avtale så overholdes avtalen. Du er vel ikke et barn?

Den psyken din har godt av å bli presset litt. Du kommer ikke til å falle omkull selv om han er der de siste to - tre dagene. 

Anonymkode: 12506...c26

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at den psyken din er bare en unnskyldning fordi du vet han skal ut snart, og du orker ikke å vente.

Du er sikkert voksen nok å klarer deg et par dager til, som sagt du sier at han ikke har gjort noe galt, å kaste han ut blir bare å være en stor drittsekk.

Tenk om noen hadde gjort det med deg etter du hadde avtalt noe?

Du ville følt deg skikkelig lei deg etterpå.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold avtalen du har inngått. 

Dagene går, arbeidshelgen kommer og plutselig er det mandag. Da har du leiligheten helt for deg selv igjen, du har gjort en god gjerning og du kan slappe av. 

Anonymkode: 521f6...e78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder det du har lovet. Må le litt her, hadde ei bekjent som holdt på slik som dette mot familie og venner. Hun sa jaaa helt greit bare kom hele helgen, Så når kjøresten kom og skulle ligge over 1 uke fikk han ikke en natt engang. Og det kun fordi hun hadde funnet ut at det ble for mye med familien som hun selv hadde sagt ja til. Han ble ikke kjæresten hennes etter den praten når han skjønte at han ble så lite prioritert.

Anonymkode: 00b5b...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Har du inngått en avtale så overholdes avtalen. Du er vel ikke et barn?

Den psyken din har godt av å bli presset litt. Du kommer ikke til å falle omkull selv om han er der de siste to - tre dagene. 

Anonymkode: 12506...c26

Man skal vokte seg for å mene noe om hva andres psyke har godt av, i hvert fall når man ikke kjenner personen det gjelder. Jeg ser heller ingen grunn til å gjøre narr av ts på annet vis; men er enig i at inngåtte avtaler skal overholdes - med mindre det skjer noe helt ekstraordinært som hindrer.

Anonymkode: 9ad1d...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke bryte avtalen nå. Bare å stå i det. 

Anonymkode: 8a089...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...