Gå til innhold

Hvordan avvise uønskede leietakere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du får si at du egentlig innerst inne ønsker deg en potensiell kjæreste, og at han ikke framsto som aktuell. 😄

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan hadde reaksjonene vært i ditt hus hvis det hadde flyttet inn en jøde eller en ateist som hadde laget svinestek to gang i uken på ditt kjøkken og som hadde drukket øl og sprit på Lørdager og søndager?.

Anonymkode: 2ed57...512

"hadde" er et stort ord.

Dem skal nu bare lage så mye mat dem vil og drikke så lenge dem betaler leie og ikke skader leiligheten.

Du snakker som om ingen i norge lager svinestek.

Anonymkode: 258a0...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I steden for å legge ut annonse med rom til leie, sjekk annonsene hos de som legger ut at de ønsker å leie. Da kan du sile så mye du vil uten at noen vet om det. 

Anonymkode: aab42...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alt jeg ser i posten din er egentlig rasistisk.

Du sier at dem kan være dårlig i husarbeid, dårlig matvaner eller matlaging osv osv... Dette er grovt rasistisk..

av alle utlandske folk jeg kjenner, og jeg kjenner mange.. og dem har mere renslige hus en det jeg har sett av mange av norske folk har.

Utlanske folk er utrolig flinke til og holde huset rent og pent.

Og mange har store familier, sånn er det bare.

kjenner egentlig stor kvalme av hvordan folk egentlig oppfører seg.

Jeg bor i et hus, der alle er muslimer, og er fra utlandet. Og hører ikke et PIP ifra noen av dem, ikke bråk engang, ikke fest eller noen ting.

ikke sitt å døm folk bare fordi du ser at dem er mye på besøk.

Du aner ikke hvor hjelpsomme folk fra utlandet er, og dem er godt og ha!

Anonymkode: 258a0...a2d

Det er uansett ikke rasistisk å velge bort leietagere som ikke deler samme kultur og religion, når man kommer inn i noen andre sitt hjem så er det reglene i det hjemmet som gjelder og ikke sine egne kulturelle religiøse regler. Matlaging er et stort problem siden det brukes ingredienser som setter igjen lukt i veggene og det er ikke rasistisk å påpeke dette.

Noe av problemet her er jo nettopp det at mange innvandrere har store familier men i Norge så har vi noe som heter at en bolig kan være overbefolket, det er ingen normale utleiere som ønsker at boligen skal bli overbefolket da det er både farlig og fører til unødvendig mye slitasje.

Dette er det rett og slett ikke kultur for i Norge og det er ingen unnskyldning at det er normalt i andre land, en utleier kan ikke risikere at han til slutt ender opp med en hel familie som bor på ett rom.

Forresten så gjelder det samme om man flytter til et annet land, man tilpasser seg og respekterer reglene og kulturen i det landet man har flyttet til før sine egne kulturelle og religiøse skikker. Men dessverre så er det så få fra enkelte land som tilpasser seg og da blir det også vanskelig for utleiere, spesielt hvis man leier ut rom i sin egen bolig.

Anonymkode: 2ed57...512

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Alt jeg ser i posten din er egentlig rasistisk.

Du sier at dem kan være dårlig i husarbeid, dårlig matvaner eller matlaging osv osv... Dette er grovt rasistisk..

av alle utlandske folk jeg kjenner, og jeg kjenner mange.. og dem har mere renslige hus en det jeg har sett av mange av norske folk har.

Utlanske folk er utrolig flinke til og holde huset rent og pent.

Og mange har store familier, sånn er det bare.

kjenner egentlig stor kvalme av hvordan folk egentlig oppfører seg.

Jeg bor i et hus, der alle er muslimer, og er fra utlandet. Og hører ikke et PIP ifra noen av dem, ikke bråk engang, ikke fest eller noen ting.

ikke sitt å døm folk bare fordi du ser at dem er mye på besøk.

Du aner ikke hvor hjelpsomme folk fra utlandet er, og dem er godt og ha!

Anonymkode: 258a0...a2d

Det du her påstår er "Alle utenlandske er hjelpsomme, ryddige og renslige - men det er ikke nordmenn." Og du kaller ts rasist? Hva med dine egne fordommer mot norske, tror du det er greit bare fordi de er norske? Da har du litt å lære, altså.

I ts' tilfelle er det snakk om å bo sammen og da er det helt lov å være selektiv for å finne noen man passer sammen med, og da handler det mye om livsstil. Det betyr at ingen har noen rett til å kreve å bo sammen med ham, uansett hvor de kommer fra.

Anonymkode: 06474...756

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke må leie ut, hadde jeg droppet det var jeg deg. Det er så vanskelig å finne noen man passer med og ikke minst mtp besøkende i ditt hus. Ville nok heller leid ut til en venn eller noen jeg kjenner fra før for å unngå trøbbel . 

Anonymkode: 9a113...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er rasistisk å ikke ønske seg en leieboer fra midtøsten fordi de er fra midtøsten. 

Du står fritt til å leie ut til de du ønsker, men istedenfor å fokusere på det rasistiske aspektet så kan du heller fokusere på at du skal dele bolig med noen du kommer godt i lag med - uavhengig av nasjonalitet og rase. At leieboeren du finner tilfeldigvis ikke er fra midtøsten er noe annet.

Anonymkode: 02fe5...c83

Nå står det spesifikt at han ikke ønsker å leie ut til noen i denne sammensveisede gjengen fordi de ofte er på besøk hos hverandre. Det er ikke rasistisk. De er en gjeng som er mye sammen, deres fellestrekk er at de ikke er norske. At en utleier, som attpåtil skal bo i boligen selv, ikke ønsker å ha leiligheten full av folk hele tiden er helt legitimt og har ikke noe med rasisme å gjøre.

Rasisme er forresten å mene at noen er mindre verdt i kraft av deres hudfarge, etnisitet eller religiøse tilhørighet. Ser ikke at ts beskriver noen som mindreverdige.

Anonymkode: 4c265...063

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Alt jeg ser i posten din er egentlig rasistisk.

Du sier at dem kan være dårlig i husarbeid, dårlig matvaner eller matlaging osv osv... Dette er grovt rasistisk..

av alle utlandske folk jeg kjenner, og jeg kjenner mange.. og dem har mere renslige hus en det jeg har sett av mange av norske folk har.

Utlanske folk er utrolig flinke til og holde huset rent og pent.

Og mange har store familier, sånn er det bare.

kjenner egentlig stor kvalme av hvordan folk egentlig oppfører seg.

Jeg bor i et hus, der alle er muslimer, og er fra utlandet. Og hører ikke et PIP ifra noen av dem, ikke bråk engang, ikke fest eller noen ting.

ikke sitt å døm folk bare fordi du ser at dem er mye på besøk.

Du aner ikke hvor hjelpsomme folk fra utlandet er, og dem er godt og ha!

Anonymkode: 258a0...a2d

Det er jo en ting å ha dem som naboer… En annen ting er å dele samme hus og rom med folk…. Jeg ville ikke hatt en leieboer på mitt andre soverom som fikk besøk hele tiden av en stor familie. Blir helt stresset av tanken på rush inn og ut av huset mitt. Jeg ville hatt en leieboer som matchet meg best mulig, slik at vi kunne være sammen i samme hus, f. eks med en av samme kjønn på min egen alder. Ofte har man fest osv, og da er det greit å matche. Hadde jeg f.eks bodd i kollektiv med en muslim, hadde jeg hele tiden følt at jeg måtte ta ekstra hensyn i mitt eget hjem! Jeg ville heller ikke hatt en fra Polen i kollektivet mitt, pga språkbarrierer. Hva er rasistisk ved det?

Anonymkode: e8f5e...dfe

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasene bør ikke blandes. Holder med deg, jeg. 

Anonymkode: baba3...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i utlandet i middelhavet. 

Digger folkene her, men jeeees som de roter. Flertallet her har null interesse av å ta den 30 år gamle mikroen å kaste den på søpla, nei de legger den heller i innhegningen til geitene sine. Et eksempel.. 

Selvfølgelig er nooooen ryddige, men mentaliteten her for hvordan man ønsker å ha det i hjemmet sitt matcher ikke min. 

Heller ikke døgnrytmen, støynivået døgnet rundt osv jeg kan jo trekke meg unna å leve som jeg ønsker hos meg. 

Så her er jeg glad jeg bor alene og kan heller invitere dem til meg, dra hjem til dem eller dra ut sammen. 

Så som venner er de rause, kjærlige og delsomme. For personlig syns jeg folka her er fantastiske å tilbringe tid med. 

Men bo med? Aldri 😅

Så jeg syns du gjør veldig lurt i å evaluere utifra kjemi, match og kultur. For et såpass tett kollektiv krever at man er veldig klar og tydelig på grenser. Og at du da safer deg på forhånd med å se hva du kan gjøre for å unngå mest mulig konflikt er noe absolutt alle bør gjøre 💯

Anonymkode: 6da55...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i kollektiv hvor der bodde en med veldig ulik kultur som oss andre. Usikker på hvilket land vedkommende var fra, men det var en utfordring med matlukt, orden og ryddighet generelt og samarbeid rundt innkjøpt av felles utstyr. Jeg skjønner godt at en som skal leie ut rom i egen leilighet vil ha noen med en kultur/bakgrunn som matcher. 

Anonymkode: e45b7...b7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...