Gå til innhold

Vi som støtter utfallet av Depp rettssaken


Raven.Writingdesk

Anbefalte innlegg

Dette er ikke en tråd for Heard fans å dele propaganda i, men utelukkende en tråd for de som er interessert i Depp rettssaken og ønsker å diskutere den på bakgrunn av at man er enig i utfallet av rettssaken.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@~ Ada ~ 

Jeg svarer deg her fordi jeg ønsker at samtalen skal forskånes for unødvendig støy :

Nei, jeg har heller ikke noe ønske om å dele tanker i et vakuum men det fungerer heller ikke i et destruktivt miljø. Jeg forsøkte eksempelvis å skrive et saklig og ganske «åpenhjertig» innlegg til en bruker som ble latterliggjort under ett minutt av en «Heard tilhenger». Da er vi tilbake til hva jeg sa angående emosjonell investering: man har delt noe av seg selv og det er vanskelig (og sårt) - å fortsette å dele når man blir hånet og latterliggjort.

At Depp og Heard har falt ned i «rabbithole» når det gjelder destruktiv adferd er vel ikke så vanskelig å se med tanke på hvordan så mange ukjente gjør det samme via noe så banalt som en tråd på KG. Jeg vil velge samme mønster som Depp: jeg flykter heller enn å fortsette å stå i det. Det er vel hva denne tråden er, en flukt fra et destruktivt mønster. 
Jeg er også, som du, - interessert i videre utfall, og jeg tviler ikke på

at det kan bli flere runder mellom de to. Men aller helst hadde det beste vært om de klarte å lande en slags forhandling / kompromiss. For jeg tror heller ikke at Depp er 100% uskyldig/offer og Heard 100 % skyldig/overgriper. Han har nok også sine «svin på skogen». Men jeg tror bare ikke de er i nærheten av det omfanget hun selv nevner.

Ønsker også veldig gjerne at @Hunter7 deltar i tråden da du hadde mange gode tanker som dessverre druknet i så mye annet. 
 

Det som er interessant å diskutere i denne tråden er hvor går veien videre i denne saken. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror tråden blir slått sammen med den eksisterende tråden eller bare slettet for da jeg opprettet ny så ble den slettet. Den skulle vært lagt på Skråblikk i stedet, da overlever den kanskje.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (Akkurat nå):

Jeg tror tråden blir slått sammen med den eksisterende tråden eller bare slettet for da jeg opprettet ny så ble den slettet. Den skulle vært lagt på Skråblikk i stedet, da overlever den kanskje.

Jeg har poengtert forskjellene i denne tråden og den forrige. De i denne tråden støtter utfallet av rettssaken dermed er den i kontrast til tråden som handler om «hvem støtter du»- tråden. Håper denne blir stående uten unødvendig støy. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

grønnball skrev (Akkurat nå):

Ja, dette ble jo stor suksess 😉

Så hyggelig å se at du endelig har innsett at dommen var korrekt! Ja, for det er selvsagt derfor du deltar i denne tråden og ikke for å håne eller mobbe?

  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg til å delta mer aktivt i denne tråden når jeg kommer hjem fra ferie og har mulighet til å dra inn kilder og eksterne momenter som jeg personlig tenker kunne vært fint å diskutere bakgrunnen for og konsekvensen av sett i lys av det sirkuset Depp v Heard uunngåelig måtte bli, både i rettssalen, media og sosiale medier.

Jeg finner det skremmende at med utelukkende norske medier som kilde hadde jeg personlig vært overbevist om at dommen var uriktig, så en debatt rundt medias samfunnsmandat og hvorvidt noe kan gjøres med at profesjonelle skriftlige nyhetsformidlere leverer et så objektivt skjevt og tildels uriktig bilde av en slik sak hadde for eksempel vært kjærkomment. 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charactouy skrev (11 minutter siden):

Jeg gleder meg til å delta mer aktivt i denne tråden når jeg kommer hjem fra ferie og har mulighet til å dra inn kilder og eksterne momenter som jeg personlig tenker kunne vært fint å diskutere bakgrunnen for og konsekvensen av sett i lys av det sirkuset Depp v Heard uunngåelig måtte bli, både i rettssalen, media og sosiale medier.

Jeg finner det skremmende at med utelukkende norske medier som kilde hadde jeg personlig vært overbevist om at dommen var uriktig, så en debatt rundt medias samfunnsmandat og hvorvidt noe kan gjøres med at profesjonelle skriftlige nyhetsformidlere leverer et så objektivt skjevt og tildels uriktig bilde av en slik sak hadde for eksempel vært kjærkomment. 

Jeg er enig. Norsk media sin fremstilling versus hva som faktisk foregikk i rettssaken hang overhodet ikke sammen. Det viste hvordan media er villig til å fortsette å fortelle samme historie så lenge den selger. 

Ser frem til å ha deg mer aktiv i tråden, frem til da: Nyt ferien 🌷🌸♥️☺️

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (57 minutter siden):

@~ Ada ~ 

Jeg svarer deg her fordi jeg ønsker at samtalen skal forskånes for unødvendig støy :

Nei, jeg har heller ikke noe ønske om å dele tanker i et vakuum men det fungerer heller ikke i et destruktivt miljø. Jeg forsøkte eksempelvis å skrive et saklig og ganske «åpenhjertig» innlegg til en bruker som ble latterliggjort under ett minutt av en «Heard tilhenger». Da er vi tilbake til hva jeg sa angående emosjonell investering: man har delt noe av seg selv og det er vanskelig (og sårt) - å fortsette å dele når man blir hånet og latterliggjort.

At Depp og Heard har falt ned i «rabbithole» når det gjelder destruktiv adferd er vel ikke så vanskelig å se med tanke på hvordan så mange ukjente gjør det samme via noe så banalt som en tråd på KG. Jeg vil velge samme mønster som Depp: jeg flykter heller enn å fortsette å stå i det. Det er vel hva denne tråden er, en flukt fra et destruktivt mønster. 
Jeg er også, som du, - interessert i videre utfall, og jeg tviler ikke på

at det kan bli flere runder mellom de to. Men aller helst hadde det beste vært om de klarte å lande en slags forhandling / kompromiss. For jeg tror heller ikke at Depp er 100% uskyldig/offer og Heard 100 % skyldig/overgriper. Han har nok også sine «svin på skogen». Men jeg tror bare ikke de er i nærheten av det omfanget hun selv nevner.

Ønsker også veldig gjerne at @Hunter7 deltar i tråden da du hadde mange gode tanker som dessverre druknet i så mye annet. 
 

Det som er interessant å diskutere i denne tråden er hvor går veien videre i denne saken. 

Du trenger ikke forklare det for meg, jeg følger din frustrasjon fullt og helt og den er legitim som bare det (selv om det kanskje ikke så slik ut, var sliten). 

Jeg var demotivert, men kanskje det kan bli en fin tråd (tredje forsøk😅).

Jeg setter veldig stor pris på dine  bidrag i saken😊

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke forklare det for meg, jeg følger din frustrasjon fullt og helt og den er legitim som bare det. 

Jeg var demotivert, men kanskje det kan bli en fin tråd (tredje forsøk😅).

Jeg setter veldig stor pris på dine  bidrag i saken😊

Tusen takk, i lige måde Ada.

Jeg tror rettssaken fanget mange av en grunn. Jeg håper vi kan diskutere det i denne tråden uten hets 🌷

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg støtter utfallet av Deppsaken i forhold til det som kom frem i rettsaken, men jeg kommer nok til å lese meg litt opp på alle dokumentene som er blitt frigjort nå.

Emily Baker har en video om det nå som jeg har tenkt å høre på

og i tillegg skal jeg ta en titt på linken som Licorne la ut fra TheDailyBeast. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (2 minutter siden):

Vel, jeg støtter utfallet av Deppsaken i forhold til det som kom frem i rettsaken, men jeg kommer nok til å lese meg litt opp på alle dokumentene som er blitt frigjort nå.

Emily Baker har en video om det nå som jeg har tenkt å høre på

og i tillegg skal jeg ta en titt på linken som Licorne la ut fra TheDailyBeast. 

Hvilke kilder skal du lese deg opp på i forhold til dokumenter som er frigjort nå? Del gjerne link hvis du har noe liggende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden):

Hvilke kilder skal du lese deg opp på i forhold til dokumenter som er frigjort nå? Del gjerne link hvis du har noe liggende. 

Jeg tillater meg å hoppe inn i tråden 🙂

Du finner de frigitte dokumentene her:

https://andreaburkhart.com/documents 

Jeg vet ikke om listen er fullstendig.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Depp har jo aldri sagt at han er helt uskyldig. Han har innrømmet sine feil, noe Heard ikke gjør. Det hele rettsaken gikk  ut på ar jo om han har mishandlet henne, og om han har tapt roller og penger som følge av avisinnlegget hennes. Det finnes ingen bevis for at han har fysisk mishandlet henne. At det har vært mye verbalt mellom dem og at det var et giftig forhold, ja- men det kommer vel godt til syne. Men hun har aldri vært så redd han osv som hun gir uttrykk for, det hører man på alle opptakene hvor hun er rimelig ufin.

 

Endret av Laterna
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (53 minutter siden):

Den skulle vært lagt på Skråblikk i stedet, da overlever den kanskje.

Jeg skjønner så absolutt frustrasjonen over den andre tråden og hva den har blitt til, men tro meg, dere vil ikke ha tråden på Skråblikk. Jeg mener Ab-funksjonen ødelegger hele forumet, tråden ville flommet over av personer som hadde lagt fra seg alskens usakligheter uten at usaklighetene en gang ble attribuert til sin egen bruker. Det gjør at det blir enda enklere å krangle og tisse ned tråden. Det er et enormt problem på de delforaene, spesielt i kontroversielle temaer.

Ser frem til ny og forhåpentligvis interessant tråd.  :)

  • Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo latterlig. Å være voldsoffer har ikke noe kjønn. Mange som støtter AH virker som om det er folk som lett setter seg selv i offer roller også

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

dfs85 skrev (2 minutter siden):

du bare prøver å leite etter info som skal få depp til å se fæl ut og amber heard ut som et offer så det kan følge det klassiske kvinnelige narrativet om kvinne = stakkars offer mann = slemme slemme mannen

denne rettsakken var helt konge da det ikke bare avslørte amber heard men tok fram alt skittentøyet hennes i samme slengen, hun er en av de mest narsisistiske og onde menneskene jeg vet om

Jeg skjønner du antar dette om meg så du har gjerne ikke lest hva jeg kommenterte direkte mens rettsaken pågikk i den originale tråden som handlet om rettsaken. 

Jeg så hele rettsaken daglig mens den pågikk og støttet utfallet av rettsaken basert bevisene som ble fremlagt.

Jeg er ikke noe «Depp fan», men jeg er ihvertfall ikke noe fan av Amber Heard, hun er så skadet som de kommer.

Så nei, jeg er ikke ute etter verken eller, men liker å vite hva som ligger bak det ene og det andre i forhold til rettsaken jeg tross alt brukte mange timer på å se.

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iota skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner så absolutt frustrasjonen over den andre tråden og hva den har blitt til, men tro meg, dere vil ikke ha tråden på Skråblikk. Jeg mener Ab-funksjonen ødelegger hele forumet, tråden ville flommet over av personer som hadde lagt fra seg alskens usakligheter uten at usaklighetene en gang ble attribuert til sin egen bruker. Det gjør at det blir enda enklere å krangle og tisse ned tråden. Det er et enormt problem på de delforaene, spesielt i kontroversielle temaer.

Ser frem til ny og forhåpentligvis interessant tråd.  :)

Hm, ja du har et godt poeng der. Tenkte ikke over det med AB funksjonen der :blink:

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dfs85 skrev (13 minutter siden):

du bare prøver å leite etter info som skal få depp til å se fæl ut og amber heard ut som et offer så det kan følge det klassiske kvinnelige narrativet om kvinne = stakkars offer mann = slemme slemme mannen

denne rettsakken var helt konge da det ikke bare avslørte amber heard men tok fram alt skittentøyet hennes i samme slengen, hun er en av de mest narsisistiske og onde menneskene jeg vet om

I alle dager? Hvis Depp har svin på skogen som kommer frem gjennom rettsdokumentene vil i alle fall jeg gjerne vite det. Jeg støtter utfallet av saken ut fra det som kom fram under selve rettssaken, men det betyr ikke at jeg ubetinget legger meg langflat for Depp og anser Heard som et undermenneske. 

Jeg håper ikke diskusjoner i denne tråden også skal ødelegges av polarisering, da gidder jeg faktisk ikke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymBbruker skrev (1 time siden):

Jeg tillater meg å hoppe inn i tråden 🙂

Du finner de frigitte dokumentene her:

https://andreaburkhart.com/documents 

Jeg vet ikke om listen er fullstendig.

Ja, Emily Baker sier at hun har fått dem derfra selv og poster linken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...