Gå til innhold

Bidra med blant nye venner eller bekjente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lite nettverk, og ett par venninner. De har kjernefamilien sin, så vi har det veldig ulikt der. Jeg har ingen familie overhode, hverken foreldre eller søsken i live. Jeg ønsker gjerne å få meg ett større nettverk, men føler ikke jeg har noe å bidra med. Føler meg bare så alene. Men noe må jeg jo gjøre. Har prøvd å treffe andre via apper og Facebook, og vil fortsette med det. Men hva kan man bidra med når man er helt alene?

Anonymkode: 94301...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har lite nettverk, og ett par venninner. De har kjernefamilien sin, så vi har det veldig ulikt der. Jeg har ingen familie overhode, hverken foreldre eller søsken i live. Jeg ønsker gjerne å få meg ett større nettverk, men føler ikke jeg har noe å bidra med. Føler meg bare så alene. Men noe må jeg jo gjøre. Har prøvd å treffe andre via apper og Facebook, og vil fortsette med det. Men hva kan man bidra med når man er helt alene?

Anonymkode: 94301...8ba

Kanskje være ærlig på det? Si at du har lite nettverk og ingen familie, folk vil forstå at du ønsker å bygge relasjoner. Jeg har både familie og nettverk, men om jeg møtte noen som sa de er litt alene i verden så hadde jeg nok gjort en ekstra innsats til å bli kjent hvis relasjonen var der 

Anonymkode: 0adcd...7eb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kanskje være ærlig på det? Si at du har lite nettverk og ingen familie, folk vil forstå at du ønsker å bygge relasjoner. Jeg har både familie og nettverk, men om jeg møtte noen som sa de er litt alene i verden så hadde jeg nok gjort en ekstra innsats til å bli kjent hvis relasjonen var der 

Anonymkode: 0adcd...7eb

Det er nok ikke mange som er som deg da. Ser for meg at de hadde blitt redd for at jeg skulle bli avgengig av de, og at jeg «trenger» de. Vil jo at folk skal ville være sammen med meg, men vet ikke hva jeg kan bidra med når de fleste har familie, venner, og ett liv. Føler ikke jeg har noe liv

Anonymkode: 94301...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg som frivillig et eller annet sted. Det er sånn jeg har bygget opp det meste av nettverket mitt som voksen innflytter på et nytt sted. Riktignok frivillig for idrettslaget og klassene til barna, da er det naturlig å komme i prat med folk, også har man noe å gjøre sammen. Har foreslått å møtes for kaffe eller tur med noen av de jeg klikker godt med, og på den måten fått nye venner.

det er sikkert en frivillighetssentral der du bor som har bruk for deg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt hva å være alene har med å ikke ha noe å bidra med? 

Det er ganske irrelevant for meg om de jeg snakker med har stort eller lite nettverk, stor eller liten eller ingen familie. 

Du kan da like fint prate om politikk, været, hobbyer, reiser, matlaging, trening, religion, og alt mulig annet?

Jeg prøver å unngå å prate mye om unger og sånt til barnløse, siden mye av det nok er irrelevant og uinteressant for dem. Men jeg kan da snakke om tusen andre ting med dem, selv om de ikke har barn eller familie eller mange andre venner? 

Anonymkode: d14c1...af0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjæreste som nettopp gjorde det slutt fordi han hadde mistet følelsene mine for meg. Føler meg så lite verdt og alene. Har prøvd så mye å treffe andre, men jeg er ikke den mest interressante og selvsikre personen, så det virker helt håpløst.

Anonymkode: 94301...8ba

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hadde en kjæreste som nettopp gjorde det slutt fordi han hadde mistet følelsene mine for meg. Føler meg så lite verdt og alene. Har prøvd så mye å treffe andre, men jeg er ikke den mest interressante og selvsikre personen, så det virker helt håpløst.

Anonymkode: 94301...8ba

Det beste du kan gjøre for at folk skal synes det er interessant å være med deg, er å vise interesse for andre. En vanlig feil folk gjør, er å tro at de må prate så mye. Mens det som gjør at folk flest faktisk liker deg, er at du lytter og spør og viser interesse for den andre personen. Så om du ikke føler du har noe å prate om, still heller spørsmål og lytt og vis interesse for den andre. Er du heldig, trenger du ikke bidra med noe som helst selv. 

Anonymkode: d14c1...af0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det beste du kan gjøre for at folk skal synes det er interessant å være med deg, er å vise interesse for andre. En vanlig feil folk gjør, er å tro at de må prate så mye. Mens det som gjør at folk flest faktisk liker deg, er at du lytter og spør og viser interesse for den andre personen. Så om du ikke føler du har noe å prate om, still heller spørsmål og lytt og vis interesse for den andre. Er du heldig, trenger du ikke bidra med noe som helst selv. 

Anonymkode: d14c1...af0

Men folk er ikke interressert i å være med noen som kun lytter. Da gir det dem ingenting. Noen ganger klarer jeg å være positiv for meg selv, og tenke at jeg skal gjøre alt jeg kan. Men så ser jeg hvor vanskelig det er, så har jeg bare lyst å gi opp alt. Er ekstra på bånn nå siden jeg ble dumpa. Livet er virkelig noe dritt.

Anonymkode: 94301...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men folk er ikke interressert i å være med noen som kun lytter. Da gir det dem ingenting. Noen ganger klarer jeg å være positiv for meg selv, og tenke at jeg skal gjøre alt jeg kan. Men så ser jeg hvor vanskelig det er, så har jeg bare lyst å gi opp alt. Er ekstra på bånn nå siden jeg ble dumpa. Livet er virkelig noe dritt.

Anonymkode: 94301...8ba

Jo, så lenge de faktisk stiller spørsmål, oppfølgingsspørsmål, kommer med småkommentarer, så er "folk flest" faktisk storfornøyd med å være med folk. Om du derimot ikke stiller oppfølgingsspørsmål, og bare sier "åja", og så døde den samtalen, så er det temmelig tungt og uinteressant å prate med deg. Men om du følger opp med "åja, du pusser opp badet? Er det mye dere skal gjøre, totalrenovering? Det er det ja, oioi, spennende, hvilke løsninger har dere gått for?" osv, så er du plutselig en kjekk person å prate med. 

Anonymkode: d14c1...af0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo, så lenge de faktisk stiller spørsmål, oppfølgingsspørsmål, kommer med småkommentarer, så er "folk flest" faktisk storfornøyd med å være med folk. Om du derimot ikke stiller oppfølgingsspørsmål, og bare sier "åja", og så døde den samtalen, så er det temmelig tungt og uinteressant å prate med deg. Men om du følger opp med "åja, du pusser opp badet? Er det mye dere skal gjøre, totalrenovering? Det er det ja, oioi, spennende, hvilke løsninger har dere gått for?" osv, så er du plutselig en kjekk person å prate med. 

Anonymkode: d14c1...af0

Jeg gjør dette. Får bare fortsette med det.

Anonymkode: 94301...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 16.37):

Men hva kan man bidra med når man er helt alene?

Personligheten din. Humøret ditt. Humoren din. Positiviteten din. Refleksjonsevnen din. Kunnskapen din. Erfaringen din. Omsorgen din. Empatien. 

Anonymkode: 73d04...3d9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...