AprilLudgate Skrevet 31. juli 2022 #41 Del Skrevet 31. juli 2022 (endret) Jeg merker forskjell ja. Ikke uansett type, men om jeg sammenlikner de betegnet for min hårtype så er dessverre dyre merker nesten alltid bedre. Men ikke nødvendigvis sånn at dyrest er best. Bare for meg at butikkshampo er krise. Kerastase fungerer nok best på mitt hår. Redken All Soft er grei. Har forsøkt Normals egen serie, helt grei nok men ikke bra. Ingen i butikk funker. Men, jeg kjøper Head and Shoulders for å få ut overflødig hårfarge, og den opplever jeg renser hodebunnen ganske bra. Så kunne faktisk gjerne brukt den i bunn (men da med god balsam/maske i lengder) om jeg ikke farget håret. Endret 31. juli 2022 av DundreMilfin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 31. juli 2022 #42 Del Skrevet 31. juli 2022 Eneste shampooen som funker for meg er Oribes Serene Scalp. Den går vel ikke akkurat som «frisørshampoo», men er søren meg dyr nok. Har brukt butikkshampoo før, men begynner vanligvis å svi eller klø i hodebunnen, samt at håret blir knusktørt, så da kjøper jeg heller en litt dyr en som varer i flere måneder ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 31. juli 2022 #43 Del Skrevet 31. juli 2022 Jeg merker stor forskjell, og jeg har prøvd det meste i butikkhyllen. Frisørprodukter er absolutt det som får håret mitt til å se best ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #44 Del Skrevet 31. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 23.58): Min søster er frisør og sverger til Sunsilk. Hva er egentlig "frisørshampoo"? At det selges hos en frisør gjør jo ikke produktet bedre. De lever jo bare av å selge det. Anonymkode: 0d8f9...0de Det stemmer. Det man på se på er ingrediensene. Det er ingredienslisten som teller, og som gir deg det ærlige svaret. Selvfølgelig vil mange produkter være bedre enn andre, og andre produkter igjen vil fungere bedre på noen enn på andre. Alt ettersom hva slags hår man har og hva håret trenger. Men det er ikke pga at det er frisør shampo. Jeg fikk faktisk bedre hår etter jeg sluttet med hårprodukter uten parfyme. For det irriterer jo selv om man ikke merker det. Det kan i tillegg gi allergi over tid. Og de fleste frisør shampo har høyt innhold av parfyme. Anonymkode: e59b7...c18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2022 #45 Del Skrevet 31. juli 2022 Virker Paracet du kjøper på apoteket bedre enn Paracet du kjøper i dagligvare? Anonymkode: 0bf60...1f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #46 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Virker Paracet du kjøper på apoteket bedre enn Paracet du kjøper i dagligvare? Anonymkode: 0bf60...1f9 Her diskuterer vi ikke om paracetamol er bedre enn paracetamol. Men om morfin fungerer bedre enn paracetamol Anonymkode: 99fae...a1a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalini Skrevet 1. august 2022 #47 Del Skrevet 1. august 2022 Natta1980 skrev (På 31.7.2022 den 1.37): av frisørshampoer bruker jeg av og til kerastase for slitt hår og masken for veldig slitt og fargebehandlet hår. er superfornøyd. shampoen alene gjør i hvert fall mitt hår svært tykt, volumiøst, og det vokser også fortere. masken er kjempebra på å gi glans og næring til svært slitt og bleket hår. men syns vanlig butikkshampo også fungerer helt fint. men hadde jeg hatt råd, hadde jeg uten tvil brukt kerastase hver gang jeg vasker håret. hvilken ketastase bruker du?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #48 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fungoral? Anonymkode: 1b362...26d Nei, den har jeg prøvd, mistet masse hår av den. Anonymkode: 4a74b...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #49 Del Skrevet 1. august 2022 Det er ikke så enkelt som å dele det opp i frisør vs ikke-frisør. Folk har veldig ulikt hår og hodebunn, og helt ulike behov. Den shampoen som funker utrolig bra for en person, kan være katastrofe for en annen. Noen har hår som trenger proteiner. Andre har hår som blir helt forferdelig om det blir utsatt for proteiner. Noen har hår som tåler fint silikon, mens andre får tungt og håpløst hår av silikon. Osv. Så det er mer å finne den typen som passer din hårtype og din hodebunn som teller. Jeg bruker bare "billig-produkter", kjøpt på normal, matbutikker, etc. Jeg passer på å kjøpe sånt som passer til mitt hår: tørt, brusete, sensitiv hodebunn, lav porøsitet. Så jeg går for uten silikoner, uten sulfater, uten proteiner, men med masse fukt. Anonymkode: 13a5b...b57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #50 Del Skrevet 1. august 2022 kalini skrev (1 time siden): hvilken ketastase bruker du?😊 Jeg er ikke den du spurte, men jeg er også stoor fan av Kerastase. Jeg bruker en kombinasjon av serien Blonde absolu og Bain nutritive siden jeg striper håret mitt blondt og vil unngå at håret blir gulaktig, pluss at frisøren min har gitt meg beskjed om å bruke mest fuktighetsgivende produkter og ikke så mye proteiner. Jeg er veldig glad i hårkuren fra serien Bain nutritive, den for tynt hår, og den nye leave in kuren deres 😁 Veldig fornøyd! Ellers bruker jeg shampo og balsam fra Blonde absolu ☺️ Anonymkode: f98a1...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 1. august 2022 #51 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke så enkelt som å dele det opp i frisør vs ikke-frisør. Folk har veldig ulikt hår og hodebunn, og helt ulike behov. Den shampoen som funker utrolig bra for en person, kan være katastrofe for en annen. Noen har hår som trenger proteiner. Andre har hår som blir helt forferdelig om det blir utsatt for proteiner. Noen har hår som tåler fint silikon, mens andre får tungt og håpløst hår av silikon. Osv. Så det er mer å finne den typen som passer din hårtype og din hodebunn som teller. Jeg bruker bare "billig-produkter", kjøpt på normal, matbutikker, etc. Jeg passer på å kjøpe sånt som passer til mitt hår: tørt, brusete, sensitiv hodebunn, lav porøsitet. Så jeg går for uten silikoner, uten sulfater, uten proteiner, men med masse fukt. Anonymkode: 13a5b...b57 hvilke merker bruker du? jeg leter etter dette på "billigere" butikker. synes det er veldig vanskelig å finne sulfatfri OG silikonfrie produkter. thx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #52 Del Skrevet 1. august 2022 Tja, jeg brukte en 3-i-1 variant i mange år, som ble kjøpt på vanlige butikker. Snakket med frisøren min om det. Hun var overrasket over hva jeg brukte, fordi jeg har veldig skandinavisk, tynnt hår, og hun trodde visst at jeg brukte noe "frisør shampo". Fikk beskjed om å bare fortsette med den, for den passet tydeligvis meg godt. Men alle gode ting må ta slutt, og shampoen forsvant ut av butikkutvalget, og ble erstattet med noe helt annet. Siden har jeg vel lett, og lett, og lett, etter noe som passer både hår, hodebunn og lommebok. Har lært meg å lese godt på ingrediensene, og unngå en del jeg vet jeg reagerer på. Stort sett bestiller jeg shampo og andre hårprodukter på nett, og går for anerkjente merker, og shampoer laget for min hårtype. Men, ja, jeg merker STOR forskjell på det jeg kan kjøpe på matbutikken, og de merkene som normalt selges hos frisør. Og totalt sett synes jeg ikke det er dyrere å kjøpe "dyrere merker", siden de oftest er MYE drøyere i bruk. Anonymkode: 45854...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #53 Del Skrevet 1. august 2022 Ænema skrev (1 time siden): hvilke merker bruker du? jeg leter etter dette på "billigere" butikker. synes det er veldig vanskelig å finne sulfatfri OG silikonfrie produkter. thx Normal har en egen serie som heter By Veira, som er fri for silikon og sulfater, og Curl Girl som er det samme (som i tillegg er uten proteiner). Garnier Fructis har en del shampoer uten sulfater, og hair food serien er helt uten silikoner. Herbal essence har en shampo uten sulfater og silikoner, for tørr hodebunn. Akkurat nå bruker jeg Herbal Essence dry scalp shampo, Garnier fructis banana balsam og hårkur, og Curl girl leave-in balsam. Anonymkode: 13a5b...b57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 1. august 2022 #54 Del Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Normal har en egen serie som heter By Veira, som er fri for silikon og sulfater, og Curl Girl som er det samme (som i tillegg er uten proteiner). Garnier Fructis har en del shampoer uten sulfater, og hair food serien er helt uten silikoner. Herbal essence har en shampo uten sulfater og silikoner, for tørr hodebunn. Akkurat nå bruker jeg Herbal Essence dry scalp shampo, Garnier fructis banana balsam og hårkur, og Curl girl leave-in balsam. Anonymkode: 13a5b...b57 tusen takk for svar skal sjekke ut disse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natta1980 Skrevet 1. august 2022 #55 Del Skrevet 1. august 2022 kalini skrev (13 timer siden): hvilken ketastase bruker du?😊 bruker den som gir volum, den lysegrønne, og også en annen lysegrønn for svekket hår, syns begge hjelper av masker for svært slitt hår bruker jeg den mørkegrønne med noe franskt navn jeg ikke husker 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Diamond Skrevet 2. august 2022 #56 Del Skrevet 2. august 2022 Merker ingen forskjell. Prøvd mye forskjellig. Kjøper som regel det billigste jeg finner som lukter godt. Og det må ikke være testet på dyr, det er det viktigste ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #57 Del Skrevet 2. august 2022 Jeg merker ikke forskjell på butikkshampo vs frisørshampo. Men det jeg merker forskjell på, er hva sjampoen inneholder!! Det er like mye dritt ingredienser i butikk og frisør sjampo. Anbefaler alle å lese seg opp på hva som er bra og dårlig for hodebunnen. Kan også anbefale Shea moister, helt naturlige produkter uten silikon, parabener og alkohol:) Anonymkode: a77fc...d1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #58 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 18.39): Takk 👍 Ser det er for flass, psoriasis men ingen mot kløe, jeg klør i hodebunnen. Hvilken av de blir det da? Anonymkode: 4a74b...e32 Nei den jeg har er ikke mot flass eller psoriasis, men følsom hodebunn. Den heter shampoo normal-dry hair. Grønn flaske. Anonymkode: 83ac4...3bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #59 Del Skrevet 2. august 2022 Jeg merker forskjell, har langt tykt hår med mye fall. Men, når det gjelder hårkur synes jeg ikke det er så mye forskjell. Kjøpte en kur hos frisøren som kostet 700kr. Jan Thomas’ kuren til litt over 100 lappen var mye bedre, i hvert fall til mitt hår. Anonymkode: 54dae...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #60 Del Skrevet 2. august 2022 Jeg liker elvital, men jeg synes ikke de er spesielt billige. En flaske på 250 ml koster hva, rundt 40 kroner? Såkalte frisørsjampoer, hvis man kjøper de på nett eller i Europris/Nille/Normal, koster 100-150 kr pr liter, og det gir samme literpris eller billigere. Tigi Bedhead f.eks, hos europris, 150 kroner for sjampo + balsam, totalt 2 liter. L'oreal professjonal 150 kr for 2 litters flasker hos Normal.. Men, nei, jeg merker ikke forskjell på disse nevnte og elvital. Av et eller annet grunn Redken og Joico K-pak er dyre i Norge, men jeg var sjokkert av prisene på disse i USA da jeg var der i 2009, de kostet jo et par dollar for flaske. Har ikke kjøpt de siden, fordi anser det som bare skam, når de selges til 200 kr for en liten flaske i Norge, og de samme flasker koster et par dollar på hver "pharmacy" i USA. Anonymkode: a4767...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå