Gå til innhold

Shampo og balsam frisør vs butikk, merkbar forskjell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei den jeg har er ikke mot flass eller psoriasis, men følsom hodebunn. Den heter shampoo normal-dry hair. Grønn flaske.

Anonymkode: 83ac4...3bc

Tusen takk, snille deg❤️

Anonymkode: 4a74b...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd -alt- opp gjennom årene.  Min erfaring (jeg har langt, lyst, nordisk hår) er at håret blir fortere fett med butikksjampo enn hvis jeg bruker frisørsjampo.  Samtidig får jeg kløe og svie av de fleste sjampoer med parfyme, uansett hvor det er kjøpt.  Det er også helt klin umulig å få kjøpt frisørsjampo som ikke er proppfull av parfyme, parabener og sulfater.  Har derfor begynt å kjøpe Klar sin sjampo og balsam-bar/Englamark sjampo og balsamen, og hår + hodebunn har aldri hatt det så bra før. Ikke klør det, ikke blir håret fett, lite emballasje og myyye for pengene.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tusen takk, snille deg❤️

Anonymkode: 4a74b...e32

Bare hyggelig du☺️

Anonymkode: 83ac4...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverget til Joico i mange år. Synes ikke det var fantastiske produkter, men «måtte» være bra siden det var frisørshampo/balsam. Etter hvert gikk jeg over til Moroccanoil. Var ganske fornøyd en stund, men synes den er for dyr. Jeg skiftet frisør og de brukte Miriam Quevedo som jeg kjøpte med hjem. Håret mitt ble skikkelig hardt og frizzy av det. Angrer på alle pengene jeg har kastet vekk på dårlige produkter fordi jeg har trodd at de er bedre for håret siden det er frisørmerker. Nå bruker jeg Jan Thomas soft & shine. De beste produktene jeg har brukt på lenge! Jeg bruker også hårkuren til JT. 
 

Generelt tror jeg ikke at de merkene man får hos frisøren er bedre enn butikkshampo, men man bør sjekke innholdet i det man får på butikken. 

Anonymkode: c0375...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg liker elvital, men jeg synes ikke de er spesielt billige. En flaske på 250 ml koster hva, rundt 40 kroner? Såkalte frisørsjampoer, hvis man kjøper de på nett eller i Europris/Nille/Normal, koster 100-150 kr pr liter, og det gir samme literpris eller billigere. Tigi Bedhead f.eks, hos europris, 150 kroner for sjampo + balsam, totalt 2 liter. L'oreal professjonal 150 kr for 2 litters flasker hos Normal.. Men, nei, jeg merker ikke forskjell på disse nevnte og elvital. 

Av et eller annet grunn Redken og Joico K-pak er dyre i Norge, men jeg var sjokkert av prisene på disse i USA da jeg var der i 2009, de kostet jo et par dollar for flaske. Har ikke kjøpt de siden, fordi anser det som bare skam, når de selges til 200 kr for en liten flaske i Norge, og de samme flasker koster et par dollar på hver "pharmacy" i USA. 

Anonymkode: a4767...558

Det er dette som viser at vi forbrukere lar oss lure. Joico er butikkshampo i USA, men er ansett som en god frisørshampo i Norge. Jeg sluttet å bruke Joico for jeg synes den var oppskrytt og her fikk jeg svaret😁

Anonymkode: c0375...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er dette som viser at vi forbrukere lar oss lure. Joico er butikkshampo i USA, men er ansett som en god frisørshampo i Norge. Jeg sluttet å bruke Joico for jeg synes den var oppskrytt og her fikk jeg svaret😁

Anonymkode: c0375...37a

Jeg ser ikke på Joico som "frisørshampoo". Heller ikke Redken. Blant annet inneholder disse for mye parfyme. 

Kan vel heller si at jeg velger kvalitetsshampoo, med ingredienser som passer mitt hår. Per nå opplever jeg at Olaplex gir et veldig godt resultat, som ikke minst er veldig holdart da jeg kan vaske håret en gang i uka. 

Som med det meste i livet får man noe bedre kvalitet om man legger noe mer penger i potten. Men å si at "frisørshampoo" er bedre en butikkshampoo blir jo som å si at Høyer er bedre en HM - når du kan finne de samme, syntetiske stoffene begge steder. Men at jeg samtidig kan finne produkter hos Høyer som langt overgår kvaliteten du noen gang vil finne på HM. 

Anonymkode: 99fae...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser ikke på Joico som "frisørshampoo". Heller ikke Redken. Blant annet inneholder disse for mye parfyme. 

Kan vel heller si at jeg velger kvalitetsshampoo, med ingredienser som passer mitt hår. Per nå opplever jeg at Olaplex gir et veldig godt resultat, som ikke minst er veldig holdart da jeg kan vaske håret en gang i uka. 

Som med det meste i livet får man noe bedre kvalitet om man legger noe mer penger i potten. Men å si at "frisørshampoo" er bedre en butikkshampoo blir jo som å si at Høyer er bedre en HM - når du kan finne de samme, syntetiske stoffene begge steder. Men at jeg samtidig kan finne produkter hos Høyer som langt overgår kvaliteten du noen gang vil finne på HM. 

Anonymkode: 99fae...a1a

Joico og Redken brukes og selges av svært mange frisører i Norge. Så det spiller ikke så stor rolle hva du anser som frisørshampo når merkene brukes og promoteres av frisører.

Anonymkode: c0375...37a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joico og Redken brukes og selges av svært mange frisører i Norge. Så det spiller ikke så stor rolle hva du anser som frisørshampo når merkene brukes og promoteres av frisører.

Anonymkode: c0375...37a

Derav hermetegnet mitt :) 

Anonymkode: 99fae...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper kerastase, men ikke hos frisøren min. Kjøper på nett for halve prisen. Har hår som fungerer betydelig bedre med den enn de fra vanlig butikk. Men som flere sier, det kommer nok helt an på hår osv.

Anonymkode: 44628...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja merker forskjell. Har bleket og tonet hår. Vasker jeg håret med feks sunsilk blir det som tyggis, og gjør at fargen falmer fortere . Butikk sjampoo fungerer sikkert utmerket for de som ikke har behandlet hår. 

Anonymkode: d86b3...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 18.46):

Noen som har tips til shampo/balsam/kur mot frizzy hår? Eller hva jeg kan gjøre med føning/børste etc? Håret er fint etter jeg har vært hos frisøren, men det holder til neste hårvask så er det like frizzy igjen.

Bruker frisør shampo/balsam og en leave-in conditioner, men synes ikke det blir noe bedre egentlig. Håret ser faktisk penere ut etter 2-3 dager uten hårvask en dagen jeg vasker det.

Anonymkode: 95858...e1a

Hårkuren fra Redken all soft har reddet mitt frizzy hår! Anbefales sterkt. Har prøvd omtrent alle frisørprodukter.

Anonymkode: faa0a...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten sulfat og med mest mulig naturlige ingredienser. Urtekram kan kjøpes på dagligvarebutikk i Sverige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker faktisk størst forskjell når jeg varierer mer i sjampo. Nesten alle sjampoer blir «dårligere» når du bruker den samme over tid. 
 

Men jeg elsker Joico. Har ikke pleid å kjøpe den pga pris men fikk gavekort hos frisør til bursdagen min så kjøpte Joico. Har fått gode resultater etter bare 1 gangs bruk. 
 

Noen produkter kan klø mer i hodebunnen om de brukes ofte, Sunsilk feks.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri hårprodukter fra frisør da jeg har 2c/3a hår (bølget/krøllete) og frisørsjampoer inneholder ofte silikoner og andre ingredienser min hårtype ikke skal ha. Synes det er så rart siden disse sjampoene og balsamene skal være lagd for mitt type hår, samtidig som de inneholder slike ingredienser. Men men, sånn er det bare. 

Jeg bruker imidlertidig ikke hårprodukter du får kjøpt på vanlig butikk, da Sunsilk, Define og andre slike merker ikke er så bra heller for mitt hår. Ville egentlig aldri anbefalt disse merkene for noen, uansett hårtype, grunnet ingredienslistene. Jeg ville heller ha bestilt fra nettet, eller dra på butikker som har visse merker du liker. Jeg liker for eksempel Cantu og SheaMoisture, og normal selger disse merkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på innhold! Håret mitt blir fort fett/tungt av produkter med mye silikon, tørt av for mye parfyme osv. Dette gjelder enten det er fra butikk eller frisør. Har alltid kjøpt dyre shampoo og balsamer, men nå bruker jeg Fructis sin shampoo og balsam og er overraskende fornøyd. Inneholder ikke silikon, tørker ikke ut håret og krøllene mine kommer mye mer frem etter jeg begynte med det. Synes ikke hårkuren gjør SÅ mye, så der har jeg fra frisørmerke😊

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...