Gå til innhold

Shampo og balsam frisør vs butikk, merkbar forskjell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mja, for noen pr siden sverget jeg til frisørsjampo og balsam, men har sluttet med det nå. Det virket som de bare maskerte over hvor dårlig håret mitt egentlig var…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker stor forskjell på håret om jeg bruker produkter fra frisør kontra butikk/vita. Især på balsam, kur, hårolje og varmebeskyttelse. Men jeg har psoriasis så håret mitt får gjennomgå.

Med billigprodukter ble det aldri lengre og det var tynt og pisstrete, når jeg byttet til balsam og kur fra frisør ble det merkbart tykkere på kort tid og panneluggen min fikk endelig til å vokse ut- den vokste mer på 4 måneder enn de forrige 8 årene! Fordi produktene jeg brukte faktisk beskyttet mot knekk og flising. Så ja, det er kvalitetsforskjell. Men det er vel noen hårtyper som er sterkere og tåler det bedre enn andre. 

Anonymkode: 7b75c...935

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja jeg har merket forskjell, pluss og minus.

Brukte kerastase og det var så fint for håret mitt, men altfor sterkt og jeg utviklet allergi. Det har jeg aldri opplevd med butikk sjampo.

Nå bruker jeg bare fra apotek og håret og hodebunn er bedre enn på lenge!

Anonymkode: 83ac4...3bc

Kan jeg spørre hvilken fra apoteket?

Anonymkode: 4a74b...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg merker stor forskjell på håret om jeg bruker produkter fra frisør kontra butikk/vita. Især på balsam, kur, hårolje og varmebeskyttelse. Men jeg har psoriasis så håret mitt får gjennomgå.

Med billigprodukter ble det aldri lengre og det var tynt og pisstrete, når jeg byttet til balsam og kur fra frisør ble det merkbart tykkere på kort tid og panneluggen min fikk endelig til å vokse ut- den vokste mer på 4 måneder enn de forrige 8 årene! Fordi produktene jeg brukte faktisk beskyttet mot knekk og flising. Så ja, det er kvalitetsforskjell. Men det er vel noen hårtyper som er sterkere og tåler det bedre enn andre. 

Anonymkode: 7b75c...935

Jeg er enig i alt dette. Jeg har riktignok aldri brukt billig-produkter over tid. Og har aldri brukt pleiende produkter fra butikkmerkene. Så da er det jo vanskelig å være sikker; 

Men håret mitt vokser så langt jeg vil ha det, har aldri hatt problemer med hår som knekker, eller slitte tupper. Det er også tykt, selv om jeg etterhvert har passert 40. 

Anonymkode: 99fae...a1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min opplevelse av egt alle shampoo og balsamer er at hvis jeg bruker samme type over tid så oppleves håret som fortere fett og tungt. Kan være innbilning også. 
 

f.eks kan jeg bruke opp en flaske med sunsilk, men når flasken nærmer seg tom så føler jeg at jeg må vaske håret oftere fordi håret kjennes fett ut etter kort tid. 
Det samme er det med produkter kjøpt hos frisør. 
Jeg må variere litt ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olive_North skrev (4 timer siden):

Mja, for noen pr siden sverget jeg til frisørsjampo og balsam, men har sluttet med det nå. Det virket som de bare maskerte over hvor dårlig håret mitt egentlig var…

ofte er de fulle av silikon som bare imiterer glatt og friskt hår. når silikonen er ute av håret så kjenner man at det bare er en illusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GulSitron skrev (3 timer siden):

Min opplevelse av egt alle shampoo og balsamer er at hvis jeg bruker samme type over tid så oppleves håret som fortere fett og tungt. Kan være innbilning også. 
 

f.eks kan jeg bruke opp en flaske med sunsilk, men når flasken nærmer seg tom så føler jeg at jeg må vaske håret oftere fordi håret kjennes fett ut etter kort tid. 
Det samme er det med produkter kjøpt hos frisør. 
Jeg må variere litt ☺️

det er fordi du får oppbygning fra rester av silikon fra hårprodukter. kjøp en rensesjampo som du bruker en gang i mnd, eller når håret føles tungt og fett.

Endret av Ænema
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Nå kjøper jeg ikke shampo & balsam hos frisøren, men på nett(redken, maroccanoil, kreastase osv). Om det teller som frisør-shampo, så kjøper jeg det. Tenkte det var mest humbug da jeg bestemte meg for å prøve, enden på visa var at jeg aldri gikk tilbake:P Dyrere? Ja. Drøyere? Ja. Bedre for håret mitt? Definitivt. Har jeg råd til det? Ja. Tok til slutt kål på mitt frizzy, knusktørre hår med riktig shampo, balsam og hårkur over tid. Men det er klart, har du ikke problemer med håret ditt så gjør det nok ikke noe å bruke butikk-shampo. Men ville kanskje holdt meg unna firstprice, xtra og denslags da😅

Jeg husker en gang jeg glemte å ta med meg på besøk hos min far, og alt han hadde var shampo fra xtra. Jeg så ut som et troll! Trodde håret skulle falle av :fnise:

Anonymkode: c8f5b...f1d

Hvilken shampoo bruker du?

Anonymkode: 95858...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Jan Thomas sin Pure. Den har virkelig reddet håret mitt som er langt og tykt, samt min meget sensitive hodebunn. Den er rimelig også 🙂

Anonymkode: 31dc0...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har langt, tykt hår med mye fall. Det tåler alt. Er ikke tørt. Kjøper shampo og balsam på butikk og litt dyrere på nett. Så jeg bytter litt på. Men hårkur pleier jeg gjerne å kjøpe på nett av kjente og litt dyrere merker. Tar det en gang i uka. Bruker også renseshampo innimellom.

Anonymkode: e6b30...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bleket krøllete hår er jeg avhengig av skikkelig sjampo. Med butikkshampo slites det noe grasalt og må klippes ofte. Med skikkelig sjampo klipper jeg det en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (26 minutter siden):

det er fordi du får oppbygning fra rester av silikon fra hårprodukter. kjøp en rensesjampo som du bruker en gang i mnd, eller når håret føles tungt og fett.

Tusen takk for tips! 
Vet du om en bra rensesjampo? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GulSitron skrev (2 timer siden):

Tusen takk for tips! 
Vet du om en bra rensesjampo? 😄

:) nei jeg bruker ikke rensesjampoo da jeg bruker silikonfrie produkter. 

men det jeg gjør er å kjøpe en define shampoo fra butikken, da define er silikonfri. kjøpt en slik billig skrubbe børste for hodebunnen. og bruker begge. etterpå så bruker jeg en oppbyggende kur uten silikon. 

985422.jpg

03bfca6f-6bcb-4172-aae2-246d3c4262fa_7.j

2458a6ce-bce3-41bb-93ed-8eca1ed6de1a_2.j

Denne siste er dyr, men er verd det etter en rens. denne er i motsetning til olaplex uten silikon

du bruker din vanlige shampo og balsam utenom denne.  rens holder 1 g pr mnd

men når du renser med  define ,må du bruke den 2-3 runder pr gang. du skal ikke bruke balsam før den k18 kuren.

om du ikke synes define hjelper nok for deg, så kan du prøve å finne en dyprens sjampo, men uten silikon.

jeg har ingen spesifikk å anbefale da jeg ikke trenger kraftigere rens enn denne. du kan spørre på lyko eller bruke google.

håper dette hjelper noe. :) 

Endret av Ænema
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (2 timer siden):

:) nei jeg bruker ikke rensesjampoo da jeg bruker silikonfrie produkter. 

men det jeg gjør er å kjøpe en define shampoo fra butikken, da define er silikonfri. kjøpt en slik billig skrubbe børste for hodebunnen. og bruker begge. etterpå så bruker jeg en oppbyggende kur uten silikon. 

985422.jpg

03bfca6f-6bcb-4172-aae2-246d3c4262fa_7.j

2458a6ce-bce3-41bb-93ed-8eca1ed6de1a_2.j

Denne siste er dyr, men er verd det etter en rens. denne er i motsetning til olaplex uten silikon

du bruker din vanlige shampo og balsam utenom denne.  rens holder 1 g pr mnd

men når du renser med  define ,må du bruke den 2-3 runder pr gang. du skal ikke bruke balsam før den k18 kuren.

om du ikke synes define hjelper nok for deg, så kan du prøve å finne en dyprens sjampo, men uten silikon.

jeg har ingen spesifikk å anbefale da jeg ikke trenger kraftigere rens enn denne. du kan spørre på lyko eller bruke google.

håper dette hjelper noe. :) 

Tusen, tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Merker dere noen forskjell på hårkvaliteten fra butikkmerkene som Define, Elvital og Sunsilk vs det kjøpt hos frisør? Og spesielt dere med litt lengde på håret.

Skriv gjerne hva dere har testet ut. 

Anonymkode: 11829...890

Jeg kjøper denne 

https://www.netlens.no/mobile_egenvard_produkt.php?products_id=6415&crefnr=6415&referens=googleshopping&gclid=EAIaIQobChMI1Oiim7Wj-QIVYgWiAx0zAAMmEAQYAiABEgLrqvD_BwE

N.A.E shampoo, får den også på Life butikkene, men da koster de 129,- 

Med denne merker jeg stor forskjell på mitt hår og hodebunn. Ingen kløe eller irritasjon i hodebunn lengre. Butikk sahmpoo ga følelsen av tyngde og fett hår dagen etter det var vasket. Med denne kan jeg vaske håret hver 7-10 dag uten samme følelse. Jeg har fått tilbake tykkelsen i håret mitt og det føles sunnere. Bruker også balsam spray av samme merke 😊

Anonymkode: 0c287...99d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan jeg spørre hvilken fra apoteket?

Anonymkode: 4a74b...e32

Daxxin har jeg begynt å bruke, foreløpig veldig fornøyd😊

Anonymkode: 83ac4...3bc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Daxxin har jeg begynt å bruke, foreløpig veldig fornøyd😊

Anonymkode: 83ac4...3bc

Takk 👍 Ser det er for flass, psoriasis men ingen mot kløe, jeg klør i hodebunnen. Hvilken av de blir det da?

Anonymkode: 4a74b...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til shampo/balsam/kur mot frizzy hår? Eller hva jeg kan gjøre med føning/børste etc? Håret er fint etter jeg har vært hos frisøren, men det holder til neste hårvask så er det like frizzy igjen.

Bruker frisør shampo/balsam og en leave-in conditioner, men synes ikke det blir noe bedre egentlig. Håret ser faktisk penere ut etter 2-3 dager uten hårvask en dagen jeg vasker det.

Anonymkode: 95858...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk 👍 Ser det er for flass, psoriasis men ingen mot kløe, jeg klør i hodebunnen. Hvilken av de blir det da?

Anonymkode: 4a74b...e32

Fungoral?

Anonymkode: 1b362...26d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...