Gå til innhold

Shampo og balsam frisør vs butikk, merkbar forskjell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merker dere noen forskjell på hårkvaliteten fra butikkmerkene som Define, Elvital og Sunsilk vs det kjøpt hos frisør? Og spesielt dere med litt lengde på håret.

Skriv gjerne hva dere har testet ut. 

Anonymkode: 11829...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niks. Noen typer gjør håret rart, men de svindyre frisørsjampoene har generelt lite for seg. Gjelder bare å finne en type man liker.

Hår er vanligvis ikke noe som trenger å dulles med og pleies i det uendelige som en skjør blomst man prøver å dyrke på Mars.

Anonymkode: f16aa...871

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forskjell i pris sist jeg var hos frisøren for noen år siden.

Anonymkode: ee1bb...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjøper jeg ikke shampo & balsam hos frisøren, men på nett(redken, maroccanoil, kreastase osv). Om det teller som frisør-shampo, så kjøper jeg det. Tenkte det var mest humbug da jeg bestemte meg for å prøve, enden på visa var at jeg aldri gikk tilbake:P Dyrere? Ja. Drøyere? Ja. Bedre for håret mitt? Definitivt. Har jeg råd til det? Ja. Tok til slutt kål på mitt frizzy, knusktørre hår med riktig shampo, balsam og hårkur over tid. Men det er klart, har du ikke problemer med håret ditt så gjør det nok ikke noe å bruke butikk-shampo. Men ville kanskje holdt meg unna firstprice, xtra og denslags da😅

Jeg husker en gang jeg glemte å ta med meg på besøk hos min far, og alt han hadde var shampo fra xtra. Jeg så ut som et troll! Trodde håret skulle falle av :fnise:

Anonymkode: c8f5b...f1d

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanlige shampo og balsam i butikk. Er rart men håret mitt er fint og glansfullt og vokser fort syns jeg. Fått skryt av frisører og.

Anonymkode: a0f94...2f8

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker stor forskjell. De dyre og konsentrerte frisørshampoene er forferdelige. Orker aldri bruke opp hele flaska engang. Har TYKT langt hår og frisørshampoene jeg har testet har gjort det tyngre og det klaser seg mer.

Anonymkode: be2f2...3bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisør produkter er absolutt det beste. Jeg med bleket hår må ha ordentlige produkter.

Anonymkode: 7b346...a27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Ja, jeg merker forskjell, men det er ikke sånn at alle frisørsjampoer/-balsamer er gode heller og så må man finne en som passer hårtypen osv. Butikksjampo/-balsam har jeg dårlig erfaring med. Uansett hvilken jeg bruker så gjør de ingenting for håret.

Jeg skulle gjerne spart de pengene, men har et hår som krever litt og da betaler jeg for det som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har merket forskjell, pluss og minus.

Brukte kerastase og det var så fint for håret mitt, men altfor sterkt og jeg utviklet allergi. Det har jeg aldri opplevd med butikk sjampo.

Nå bruker jeg bare fra apotek og håret og hodebunn er bedre enn på lenge!

Anonymkode: 83ac4...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster er frisør og sverger til Sunsilk.

Hva er egentlig "frisørshampoo"? At det selges hos en frisør gjør jo ikke produktet bedre. De lever jo bare av å selge det.

Anonymkode: 0d8f9...0de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

av frisørshampoer bruker jeg av og til kerastase for slitt hår og masken for veldig slitt og fargebehandlet hår. er superfornøyd. shampoen alene gjør i hvert fall mitt hår svært tykt, volumiøst, og det vokser også fortere. masken er kjempebra på å gi glans og næring til svært slitt og bleket hår.

men syns vanlig butikkshampo også fungerer helt fint.

men hadde jeg hatt råd, hadde jeg uten tvil brukt kerastase hver gang jeg vasker håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blonde striper, kan bare glemme å bruke ræva butikk shampoo. Bruker olaplex, dyrt men drøyt. Har de ca et år, vasker håret kun en gang i uka.

Anonymkode: 1b362...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mor som er pensjonert frisør sa det ikke var noen vits i å kjøpe dyr shampoo, viktigere med en god balsam. men nå har ikke hun jobbet siden 90 tallet, så mulig hun hadde hatt en annen mening nå.

jeg for min del ser mer på ingredienser enn på merke. styrer unna alt som inneholder silikon som ikke er vannløselig. og sls

Endret av Ænema
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker shampo og balsam fra butikker. Normal, kiwi osv..

Kjøper av og til frisør shampo på nett, kerastase, den er bare elsk♡

Jeg har langt hår. Får bestandig skryt av frisører at jeg har så fint hår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det i hodebunn. Har vært på ferie nå og ikke hatt med dys sjampo. Det klør...

Anonymkode: 17202...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tykt,langt og krøllete hår og er godt fornøyd med Define fra butikken.

Anonymkode: 6611f...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Shampoene man får kjøpt hos frisør er nesten halvparten så billig på nettet (!). 

Så ja, ofte lønner det seg med kvalitet, men ikke vær så dum at du kjøper det overpriset hos frisør.

Anonymkode: 2ee9d...b9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker veldig stor forskjell, men jeg har et veldig tørt hår. Butikkshampoo gjør håret mitt så tørt og frizzy at jeg ser ut som et kråkerede, mens frisørshampoo (Redken, Kérastase) gjør at håret mitt ser noenlunde sunt og skinnende ut. 

Jeg tror nok frisørsjampoo er mer hjelpsomt for de som har veldig tørt og flisete hår enn for de som har et blankt og tykt hår fra naturens side. De sistnevnte trenger neppe å bruke masse penger på dyr shampoo.

Anonymkode: 163a8...de3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg merker stor forskjell.

Har tykt hår, men typisk nordisk med tynne hårstrå. 

Om jeg er på reise og låner shampoo av andre merker jeg håret blir tørrere, og vanskeligere å ha med å gjøre. Men ikke minst blir det raskere fett. Når jeg vasker to ganger med kvalitetsshampoo kan jeg gå en uke mellom hver hårvask. 

Den største forskjellen er lilla-shampoo. Nå bruker jeg Olaplex, som gjør en merkbar forskjell. 

Kjøper imidlertid på reise, så prisen er ikke så ille. Og som en over har jeg en flaske Olaplex i måneder da man behøver så liten mengde. 

Anonymkode: 99fae...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker kun forskjell på lommeboka. 

Anonymkode: 74193...d84

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...