Gå til innhold

Shampo og balsam frisør vs butikk, merkbar forskjell?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2022 den 23.58):

Min søster er frisør og sverger til Sunsilk.

Hva er egentlig "frisørshampoo"? At det selges hos en frisør gjør jo ikke produktet bedre. De lever jo bare av å selge det.

Anonymkode: 0d8f9...0de

Jeg har ekstremt tykt og tungt hår den shampoen som gjør håret lettest og greiest å ha med å gjøre er Sunsilk. Har prøvd noen fra frisørsalongen, det var som å ha lim i håret, det ble skikkelig tungt og ekkelt. Har også prøvd Rituals som mange skryter av uten at jeg ble imponert. 

Anonymkode: be2f2...3bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt frisør shampoo siste årene. Alltid sunt og fint hår. Ikke tør hodebunn. 

Prøvde den nye til fructis med keratin. Tørt hår og flass i hodebunnen..  Har brukt den i en måned nå, fortsatt ingen bedring. 

Anonymkode: 47f72...72b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har brukt frisør shampoo siste årene. Alltid sunt og fint hår. Ikke tør hodebunn. 

Prøvde den nye til fructis med keratin. Tørt hår og flass i hodebunnen..  Har brukt den i en måned nå, fortsatt ingen bedring. 

Anonymkode: 47f72...72b

Skrevet

Keratin er et protein. Hvis du har sunt og fint så er det noe du ikke trenger. 

Hvis du får for mye protein i håret,  kan det bli stivt, tørt og sprøtt, og lettere knekke. Kan til og med miste elastisitet. 

Håret er dødt protein. Det beste du kan gi er fuktighet. Og lukke det inn med en leave in conditioner etter dusjen for å stenge den fuktigheten inne. Jeg anbefaler redken 25 one united. Og når håret  tørt, en olje som stenger fuktighetet fra å renne ut av tuppene. Og dette må være en god olje, slik at den går inn i håret å fukter. En dårlig olje legger seg bare på utsiden å gjør håret ditt fett

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ekstremt tykt og tungt hår den shampoen som gjør håret lettest og greiest å ha med å gjøre er Sunsilk. Har prøvd noen fra frisørsalongen, det var som å ha lim i håret, det ble skikkelig tungt og ekkelt. Har også prøvd Rituals som mange skryter av uten at jeg ble imponert. 

Hva var det du prøvde hos frisøren som ikke funket? 

Shampoer du to ganger? Hvor lenge har du i balsam? 

Du har tykt hår men er selve hårstrået tynt, medium, eller grovt?

Har du bølger eller krøller? 

AnonymBruker
Skrevet
loloOG skrev (7 minutter siden):

Hva var det du prøvde hos frisøren som ikke funket? 

Shampoer du to ganger? Hvor lenge har du i balsam? 

Du har tykt hår men er selve hårstrået tynt, medium, eller grovt?

Har du bølger eller krøller? 

Husker ikke merkene, er noen år siden nå. Men har kun gått for anbefalinger fra frisører.

Har tykke, grove, bølgete hårstrå og mye av de. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Husker ikke merkene, er noen år siden nå. Men har kun gått for anbefalinger fra frisører.

Har tykke, grove, bølgete hårstrå og mye av de. 

Når du har grovt hår burde du gå for noe som sier fuktighet, hydrerende.

Grovt hår klarer å håndtere tung næring.

Du må gjerne ta hårtestesten. https://live-love-locks.com/pages/main-optin-tt

Han har en egen salong hvor han kun fokuserer på hår, og forståelse på åssen det fungerer. Han leverer ut produkter til kunder å samler informasjon utifra åssen alle opplever produkter. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

For håret mitt funker dyrere produkter mye bedre enn billigere. 

Anonymkode: 5ba09...874

Skrevet (endret)

Alltid hatt sunt og tykt ufarget hår og elsker  Aussome Volume Shampoo. Noen ganger får jeg frisør i gave og da synes jeg håret blir fortere fett enn med disse fra butikk. 

Endret av Natttåke
Skrevet

Egentlig ikke - merker mer forskjell på type shampo/balsam som i hva slags type hår de er beregnet på, og så er det noen merker som funker bedre for mitt hår enn andre, uten at det har noe å si om det er frisørshampo eller ikke. Jeg har langt, tykt hår med fall, som har en tendens til å bli tørt/frizzy og har funnet noen typer shampo og balsem jeg foretrekker, og det er stort sett billige type, som Elvital, Aussie, Umberto Giannini (en lifesaver for krøller/fall!) og Herbal Essences. Sjelden jeg gidder bruke penger på frisørprodukter til håret da jeg bruker en del av de pga lengden og tykkelsen på håret, det blir for dyrt rett og slett, og ikke verdt det syns jeg. 

Skrevet
Natttåke skrev (4 minutter siden):

Alltid hatt sunt og tykt ufarget hår og elsker  Aussome Volume Shampoo. Noen ganger får jeg frisør i gave og da synes jeg håret blir fortere fett enn med disse fra butikk. 

Selvfølgelig noen butikkshampoer kan funke men mesteparten er bare masseprodusert produkter med ingredienser som bare legger seg oppå håret. Å ikke har småe nokk molekyler til at det går inn i fiberlagene å fukter håret fra innsiden ut. Blant annet silikoner. Da vil håret ditt virke glatt. Men bruker du det over lang tid sliter du bare ut håret ditt på å gi det ingenting .

Og hvis frisørshampoen virket fett da har du fått et for tungt produkt enn det håret ditt trenger.

Skrevet
loloOG skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig noen butikkshampoer kan funke men mesteparten er bare masseprodusert produkter med ingredienser som bare legger seg oppå håret. Å ikke har småe nokk molekyler til at det går inn i fiberlagene å fukter håret fra innsiden ut. Blant annet silikoner. Da vil håret ditt virke glatt. Men bruker du det over lang tid sliter du bare ut håret ditt på å gi det ingenting .

Og hvis frisørshampoen virket fett da har du fått et for tungt produkt enn det håret ditt trenger.

Takk for råd! Jeg bør kanskje teste noe frisøren anbefaler da?

Skrevet
Milla29 skrev (5 minutter siden):

Egentlig ikke - merker mer forskjell på type shampo/balsam som i hva slags type hår de er beregnet på, og så er det noen merker som funker bedre for mitt hår enn andre, uten at det har noe å si om det er frisørshampo eller ikke. Jeg har langt, tykt hår med fall, som har en tendens til å bli tørt/frizzy og har funnet noen typer shampo og balsem jeg foretrekker, og det er stort sett billige type, som Elvital, Aussie, Umberto Giannini (en lifesaver for krøller/fall!) og Herbal Essences. Sjelden jeg gidder bruke penger på frisørprodukter til håret da jeg bruker en del av de pga lengden og tykkelsen på håret, det blir for dyrt rett og slett, og ikke verdt det syns jeg. 

Men man kan bruke penger på produkter som gir deg ingenting annet en et uekte resultat som følelset av et lett og mykt hår, når det bare er produkter som legger seg utenpå å ser bra ut, uten at det egentlig gir håret ditt noe?  shampoer og balsamer gjort det som sto på lappen, da hadde det ikke fantes hår problemer. 

Er ikke alltid dyrt med gode merker (bjørk,ref,cutrin,ainoa,redken) så søk heller litt rundt, og gi håret det beste det kan få, istedenfor falskt håp. 

Ikke glem leave in conditioner spray for å stenge inne fuktigheten i hårer, og en olje på tuppene for å forhindre fuktigheten av å renne ut av hullet på enden av håret 🥰

Jeg har brukt mye butikk shampo og balsam, før jeg fant min egen vei. Jeg sier ikke at alle butikkshampoer kan være dårlig. Men da ville jeg heller undersøkt ingrediensene for gode butikkshampoer er sjeldne. Du trenger produkter som folk har puttet tiden og forskningen i for at det faktisk skal klare å trenge igjennom hårer ditt. Ikke noe som blir masseprodusert for mersalg fordi de vet folk liker billige alternativer.

Så lenge du vet hårtypen og hårtilstanden din, så kommer du en lang vei med å velge riktig "frisørsjampo" 

Skrevet
Natttåke skrev (14 minutter siden):

Takk for råd! Jeg bør kanskje teste noe frisøren anbefaler da?

Så lenge du har en god frisør. Er mange som bare vil selge også.  

Du har tykt hår men hva slags tykkelse er selve hårstrået ditt. Hvis du tar tak i ett hårstrå, er det tynt, medium, eller er det grovt? 

Skrevet
loloOG skrev (Akkurat nå):

Så lenge du har en god frisør. Er mange som bare vil selge også.  

Du har tykt hår men hva slags tykkelse er selve hårstrået ditt. Hvis du tar tak i ett hårstrå, er det tynt, medium, eller er det grovt? 

Svært grovt!

Skrevet

Jeg merker ingen forskjell. Har helt "vanlig" hår uten noen spesielle utfordringer. Verken spesielt tykt eller spesielt tynt. Det blir imidlertid fort fett, men heller ikke der merker jeg forskjell mellom sjampo-merker. 

Bruker aldri balsam, for da blir håret veldig flatt/tungt og enda fortere fett.

Skrevet
Natttåke skrev (4 minutter siden):

Svært grovt!

Se på denne  og spol til 15.55.

Er så mange jeg har sett i kommentarfeltet som følger tipsene hans å får mye bedre hår en hva det hsr vært før. Jeg har lært så mye av han, som frisør lærling har dette vert av stor interesse for meg å lære hvordan hår funker. Jeg vil si han er kjempe flink å gir mye mening det han kommer med. 

Skrevet
loloOG skrev (4 minutter siden):

Se på denne  og spol til 15.55.

Er så mange jeg har sett i kommentarfeltet som følger tipsene hans å får mye bedre hår en hva det hsr vært før. Jeg har lært så mye av han, som frisør lærling har dette vert av stor interesse for meg å lære hvordan hår funker. Jeg vil si han er kjempe flink å gir mye mening det han kommer med. 

Takk, skal se den etter senlunsj :)

Skrevet
Uanonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg merker ingen forskjell. Har helt "vanlig" hår uten noen spesielle utfordringer. Verken spesielt tykt eller spesielt tynt. Det blir imidlertid fort fett, men heller ikke der merker jeg forskjell mellom sjampo-merker. 

Bruker aldri balsam, for da blir håret veldig flatt/tungt og enda fortere fett.

Da har du ikke funnet din shampo soulmate. Balsam gjør ikke håret ditt fett. For balsam er bare i lengdene. Og lengdene trenger også attention, eller så sliter du det bare ut.

Da bruker du enten feil shampo, eller så kan det være andre årsaker. Jeg anbefaler absolutt å se denne videoen nedenfor. Du kan spole frem til 14.30

https://youtu.be/dG_dOQGWYds?si=Vk7jq2jja9ShCwy8

Skrevet
loloOG skrev (2 minutter siden):

Da har du ikke funnet din shampo soulmate. Balsam gjør ikke håret ditt fett. For balsam er bare i lengdene. Og lengdene trenger også attention, eller så sliter du det bare ut.

Da bruker du enten feil shampo, eller så kan det være andre årsaker. Jeg anbefaler absolutt å se denne videoen nedenfor. Du kan spole frem til 14.30

https://youtu.be/dG_dOQGWYds?si=Vk7jq2jja9ShCwy8

OK. Har imidlertid hatt fett hår helt siden puberteten. Har også veldig fet hud i ansiktet (og for så vidt resten av kroppen - den eneste plassen jeg kan få tørr hud er fingrene om vinteren), så vil tro huden min produserer mye fett. Synes ikke det høres logisk ut at en sjampo eller balsam skal kunne endre på det. 

Har heller ikke tørt/slitt hår i lengdene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...