Gå til innhold

Sko som STINKER


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har to par sko som jeg er veldig glad i. De har sikkert blitt brukt litt for mye og litt for lenge av gangen, for de stinker skikkelig, selv FØR jeg har tatt dem på. Og etter å ha gått med dem noen timer blir det jo skikkelig ille... Er disse skoene fortapte, eller finnes det en måte å få bort lukta på? Og er det noe man kan bruke som føre var, mulig det er for sent når lukta først er der? Noen som har prøvd disse sprayene som er i butikkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver ikke noe om hva slags sko det er. Joggesko kan vaskes i vaskemaskinen - det kan hjelpe.

Er det sko som ikke kan vaskes så kan du prøve å spraye med X-it eller Febreeze. Kan ikke garantere at det hjelper, men det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kan få kjøpt noen soler på skobutikken som hjelper. Funka vertfall veldig bra for meg. Men det må selvfølgelig vere sko som man kan legge soler i uten at det synes, da.

Ellers finnes det også noen kuler man kan legge i skoen når de ikke er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg de i fryseboksen, det pleier å fjerne vond lukt  :)

Tror sambo klikker fullstendig hvis han fiiner støvlettene mine til og med i fryseboksen... :grine2:

Tåler skinnet det? Og hvor lenge skal de ligge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å legge et par sko i fryseboksen. Syntes ikke det hjelp noe særlig i det hele tatt jeg! Har prøvd med spray og, men skoene mine er fremdeles like sure. :sur:

Endret av Purple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke noe om hva slags sko det er. Joggesko kan vaskes i vaskemaskinen - det kan hjelpe.

Er det sko som ikke kan vaskes så kan du prøve å spraye med X-it eller Febreeze. Kan ikke garantere at det hjelper, men det er mulig.

om man ønsker at skoene, også joggesko, skal vare, så IKKE vask dem!

jeg trodde også dette, men nevnte det for moren min som har jobbet i skobutikk så lenge jeg kan huske. og det er en skobutikkselger som har valgt å lære seg alt om produktet hun selger, ikke bare hva som ser bra. ;)

putter du sko, også joggesko, i vaskemaskinen, så vil du ødelegge lim, skinn, maljer rundt snørehull etc etc. + at gummi (som i såler) lett kan bli ødelagt av å vaskes i vaskemaskin. kanskje ikke med en gang, men du risikerer stort at skoene da går i stykker og blir stygge, ødelagte fortere.

de luktsålene er forresten veldig bra, jeg fikk ett testpar i sommer pga sneakers uten sokker... :sjenert: og de fungerte virkelig.

gå til en skikkelig skobutikk, hvor det er betjening som kan sko, hør med dem hva de vil anbefale.

hva de som jobber med dette hver dag sier, er ofte riktigere en hva folk har hørt går an. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline - om skoene stinker slik at man ikke kan bruke dem hjelper det lite at limet holder.  :ler:

De sålene må jo prøves... ;)

sant, men siden det finnes andre måter å fjerne lukt på, som ikke ødelegger skoen, så er det vel verd ett forsøk før man vasker dem?

de aller fleste sko er ikke laget for å vaskes i vaskemaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...