Gå til innhold

Folk som sletter deg på Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg også sånn når noen sletter meg 🙈 Får tankespinn i lang tid, analyserer alt jeg kan ha gjort feil. Har ganske dårlig selvfølelse og har alltid slitt med venner pga det, så er vel derfor.. men man må jo få ha hvem man vil på sin profil. Har jo slettet folk fra min egen før også.

Anonymkode: 9a815...b35

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sletter folk som aldri tar kontakt med meg.

Familie er noe annet, men om venner aldri tar kontakt, ser jeg ingen grunn til å ha dem der heller.

vil heller ha et par stykker som tar jevnlig kontakt, en noen som aldri tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter folk som aldri legger ut noe eller aldri liker/kommenterer det jeg legger ut. 
 

Hvorfor skal jeg dele med noen som aldri bidrar? 
 

 

Anonymkode: 06ebd...05a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er min konto. Det er jeg som bestemmer hvem som skal få se mitt innhold. 

Anonymkode: 0b48c...438

Er kjempeenkelt å endte personvern innstillinger slik at du kan ta bort folk du ikke ønsker skal se hva du legger ut. Da blir det mildere og mindre dramatisk.

Jeg har derimot opplevd å bli såret på den måten også. Feks da jeg var med å spleiset på gave til ei kollega som fylte rundt tall. Vi var 9 stk som spleiset. Samme kvelden la hun ut bilde av gaven og skrøt av sine gode kolleger som tenkte på henne. Dette fikk jeg ikke se selv, men ble fortalt av en av de andre kollegaene etter jeg spurte om noen hadde hørt fra henne om hun likte gaven. Da lurte han på om jeg ikke hadde sett det hun la ut. Og da jeg inn på profilen hennes skjønte jeg jo at jeg var blitt filtrert bort fra lista hennes og det sårte  litt siden jeg likte henne godt. Litt samme følelsen som om hun hadde slettet meg. 

Anonymkode: c2b96...644

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva i alle dager har det å si om man sletter noen man ikke har kontakt med mer? Hvorfor skal folk du ikke har noen som helst kontakt med ha rett til å ha tilgang til din profil?

Anonymkode: a804a...39e

Jeg vet ikke hva slags innhold dette er. Har ingen venner som legger ut topphemmelig innhold, så da kan vel omtrent hvem som helst få tilgang, så lenge man kjenner til vedkommende og man har et ok forhold til hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere enn jeg ønsker på vennelisten, og løser det litt og litt ved at når det dukker opp noen i feeden som jeg egentlig ikke trenger være venner med (null kontakt, og får ikke noe ut av å følge ellers) så går jeg inn på profilen og sletter som venn. Sånn sett kan det godt bli en skjevhet i hvem jeg har slettet og hvem som fortsatt er med. 

Jeg holder ikke oversikt selv over hvilke fjerne bekjente jeg har på listen, så går liksom ut over at andre ikke merker noe heller. Det er aldri personlig, jeg har bare lyst å få med meg de viktigste tingene i feeden og da hjelper det å fjerne litt "støy" 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (31 minutter siden):

Hva slags topphemmelig innhold er det, som bare dine nærmeste får se, og hvor mange venner er det? 

Det er mitt innhold, jeg bestemmer. Hvorfor skal alle ha tilgang til det når jeg ikke ønsker det?

Anonymkode: 0b48c...438

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater Facebook

Hadde det ikke vært for grupper som angår   barnas  klasser/ treninger osv .hadde jeg sletta hele driten .

Har også " opprensking " i vennelista innimellom.  Ikke fordi jeg hater noen  elns. Ser bare ikke poenget å være venn med" Anita "som jeg gikk på ungdomsskolen  med som jeg  aldri snakke med ellers. 

Folk som blir butthurt over face  bør ikke ha face/ SOme

Endret av Rogadame
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er kjempeenkelt å endte personvern innstillinger slik at du kan ta bort folk du ikke ønsker skal se hva du legger ut. Da blir det mildere og mindre dramatisk.

Jeg har derimot opplevd å bli såret på den måten også. Feks da jeg var med å spleiset på gave til ei kollega som fylte rundt tall. Vi var 9 stk som spleiset. Samme kvelden la hun ut bilde av gaven og skrøt av sine gode kolleger som tenkte på henne. Dette fikk jeg ikke se selv, men ble fortalt av en av de andre kollegaene etter jeg spurte om noen hadde hørt fra henne om hun likte gaven. Da lurte han på om jeg ikke hadde sett det hun la ut. Og da jeg inn på profilen hennes skjønte jeg jo at jeg var blitt filtrert bort fra lista hennes og det sårte  litt siden jeg likte henne godt. Litt samme følelsen som om hun hadde slettet meg. 

Anonymkode: c2b96...644

Man kan kontrollere det man selv legger ut, men de kan fortsett se det andre legger ut på din vegg/bilder osv. 

Anonymkode: 0b48c...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Gikk gjennom profilen min på Facebook i stad og så på gamle profilbilder fra de siste 10 årene. Det er mange som har slettet meg som venn. Ikke nære relasjoner, men perifere folk man kjenner via via eller noen man var kollega med på en gammel arbeidsplass. Jeg har selv slettet folk jeg ikke «kjenner» og trenger å se i feeden men tar meg så utrolig nær av det allikevel. Vet det er skikkelig barnslig, men kjenner det «stikker» litt når jeg ser at en gammel bekjent har slettet meg men feks fortsatt er venn med alle de andre i «gjengen». Legger sjeldent ut noe, et bilde av meg + mann + barn i ny og ne og den klassiske takk for bursdagshilsener en gang i året. 
 

Hvordan reagerer dere når dere ser at noen har fjernet dere som venn?

Ps, er 34 så burde virkelig ikke bry meg om dette, jeg vet, men tror jeg er litt ekstra følsom pga mobbing som ung og det å ikke ha venner i noen år. Lurer på hva jeg har gjort «galt» liksom.

Anonymkode: 7d05f...503

Bryr meg 0. Er det noen jeg kjenner litt bedre så lurer jeg i 5 minutter. Er selv så jeg sletter innimellom. Fordi folk som kun er nysgjerrig trenger ikke å ha tilgang. Har hatt et par opplevelser,  der folk som ikke ønsker meg vel, begynner å fantasere rundt ting jeg har delt.

Bla er jeg kronisk syk. Men er jo positiv. Og deler evnt bare gleder på siden min. Og da er det visst noen som tenker at man ikke kan være kronisk syk og godt humør samtidig. Noen mener visst at man da må være kronisk deprimert. 

Humøret gjenspeiler ikke sykdom hos folk. Men er visst vanskelig å forstå. Hadde jeg delt dårlige dagene, så hadde jeg vel bare vært sutrete.  Så problemet er at noen skal problematisere alt i livet til den som er syk. Ingenting er lov. Og slike folk som dømmer uten å egentlig vite noenting. De er så grunne , at jeg driter i dem. Omfatter de som kun negativt innstilt iht andres glede.sier mer om dem enn meg

Anonymkode: 28029...bfc

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er kjempeenkelt å endte personvern innstillinger slik at du kan ta bort folk du ikke ønsker skal se hva du legger ut. Da blir det mildere og mindre dramatisk.

Jeg har derimot opplevd å bli såret på den måten også. Feks da jeg var med å spleiset på gave til ei kollega som fylte rundt tall. Vi var 9 stk som spleiset. Samme kvelden la hun ut bilde av gaven og skrøt av sine gode kolleger som tenkte på henne. Dette fikk jeg ikke se selv, men ble fortalt av en av de andre kollegaene etter jeg spurte om noen hadde hørt fra henne om hun likte gaven. Da lurte han på om jeg ikke hadde sett det hun la ut. Og da jeg inn på profilen hennes skjønte jeg jo at jeg var blitt filtrert bort fra lista hennes og det sårte  litt siden jeg likte henne godt. Litt samme følelsen som om hun hadde slettet meg. 

Anonymkode: c2b96...644

Men sånn kan jo skje om du deler i hytt og pine. Folk blir lei, og gohster på nett.  

Anonymkode: 28029...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten blir folk sletta fordi du mener at h*n ikke er aktiv. Eller så blir man slettet fordi man er for aktiv.

Anonymkode: b7d24...3e4

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er kun en ting som får meg til å slette folk, og det er hvis noen ser meg og overser meg på gata eller butikken eller noe. Hvis du ikke sier hei engang, vet du, da kjenner du meg ikke godt nok til å være på vennelista mi, altså. 
 

Ellers bryr jeg meg ikke. FB er ikke det det var, jeg bruker det kun til grupper og innlogging nå. 

Anonymkode: 97a30...cac

Enig. Sier du ikke «hei» til meg får du ikke være vennen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slettet nettopp to personer (et par) på Fb fordi de nekter å tro på min historie (om vold), til tross for at eksen satt inne i to år. Neida, han er så uskyldig så. Vi var deres beste venner, da vi var sammen. Når det ble brudd, tok de hans parti. Slike "venner" trenger jeg ikke lenger. Ikke noe som helst stress for meg å slette dem, bare en befrielse. Når det er sagt, så syns jeg ikke man skal slette i tide og utide, for det er mange sarte sjeler der ute som kan ta seg nær av det....Men har man gode grunner, ja, så gjør man det og det vil kjennes godt for en selv. 

Anonymkode: 0a2fd...c80

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Man kan kontrollere det man selv legger ut, men de kan fortsett se det andre legger ut på din vegg/bilder osv. 

Anonymkode: 0b48c...438

Nei, du kan reserve det slik at ingen kan tagge deg eller legge ut ting på siden din.

Anonymkode: c2b96...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, du kan reserve det slik at ingen kan tagge deg eller legge ut ting på siden din.

Anonymkode: c2b96...644

Jeg ønsker jo fortsatt at mine venner kan tagge meg eller poste ting. At Berit fra 11B blir fornærma fordi vi ikke er venner lenger driter jeg i, jeg vil at min facebook skal være for meg ikke for å stryke andres ego. 

Anonymkode: 0b48c...438

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har slettet, og blitt slettet, av perifere bekjente uten at jeg regner det som noe dramatisk.

Men når jeg ikke hadde hørt fra min aller beste venninne igjennom 20-årene på en stund, og oppdaget at det sto «legg til som venn» på profilen hennes, så begynte jeg virkelig å lure… Ble ikke invitert i bryllupet hennes engang.

Så henne plutselig på gata mange år etterpå. Gikk jeg bort og hilste? Eh nei… Hun var som luft for meg. Som om hele vårt vennskap var slettet med et pennestrøk. Vet fortsatt ikke grunnen.

Endret av Portia Catonis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, norw said:

En dårlig idé å slette folk, med mindre det skyldes en konflikt, at det er en eks eller lignende. Bare å ikke følge de man ikke er interessert i. 

Spesielt dårlig idé å fjerne folk man risikerer å møte på igjen, hvis man bor i/ved samme by, har felles venner etc. 

Mange snakker om at de sletter fordi de ikke trenger dem i vennelista, ikke har hatt kontakt på flere år osv, men mind set'et bør heller være "trenger jeg å slette vedkommende?".

Nei. Faktisk en jævla god ide å slette folk.

Anonymkode: 1d41a...f32

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Faktisk en jævla god ide å slette folk.

Anonymkode: 1d41a...f32

Nei, svært sjeldent en fordel å slette venner. I verste fall en ulempe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet nettopp over halvparten av venner på facebook. Folk fra skolen som jeg ellers ikke prater med, å sånn. Mye pga jeg er psyk syk og legger ut fremskritt (aldri skrevet hva jeg sliter med) og bilder av typen, venner og familie når vi gjør hyggelige ting. Føler bare at alle trenger ikke og se alt heller. Sletta alle jeg typ festa med for 10 år siden. Så, nå har jeg kun folk jeg har noe med den dag i dag. Som jeg vet at de bryr seg om meg og jeg til de❤️

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...