Gå til innhold

Hva irriterer deg med foreldrene dine, etter du har blitt voksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har alle vårt, og gudene skal vite at mine egene barn kommer til å irritere seg over meg og faren deres sine vaner når de selv blir voksne! Men hva irriterer DEG med DINE foreldre? Kom gjerne med små og store skråblikk! 

 

Selv holder jeg på å eksplodere innvendig hver gang stor-familien skal samles i bursdager ol. Min mor er av typen som alltid skal stelle i stand alt mulig, men blir siiiinnsykt stresset i forkant! Løper rundt som et hodeløst høns og kommanderer folk rundt seg til å bære kaker og flytte på stoler 😂 Sist uke hadde vi en slik sammenkomst og jeg tilbød meg å komme litt tidligere for å hjelpe til. Angrer hver gang 🙈 Har vært sånn så lenge jeg kan huske, hun og faren min er sure og stresset og glefser etter hverandre i forkant. Men når gjestene kommer så smiler de og er liksom heeelt harmoniske og fornøyde. Som voksen må jeg si at dette er ett trekk som fascinerer meg jo mer jeg studerer det, og jeg lurer oppriktig på om jeg er adoptert noen ganger!!! 

Anonymkode: ffbfc...41e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor rotete mamma er 😬 jeg tenkte egentlig ikke over det når jeg vokste opp, men etter at jeg flyttet ut og fikk orden på egne ting så får jeg nesten panikk om noe er rotete i frykt for at det skal bli som hos henne. Hun er ikke på «hoarder» stadiet, men det er ting over alt! Å hun tar vare på så mye rart! Når hun flyttet så tok jeg noen harde avgjørelser når jeg hjalp henne med å pakke ned. Kastet ting jeg VET hun aldri kom til å bruke, eller savne, fordi det var søppel. Å for dere som skulle reagere på dette, jeg kjenner min mor godt og vet at hun ikke freaker på grunn av slik fordi hun egentlig innerst inne vet at det er for det beste, og er så fornøyd når ting faktisk er i orden 😅 hun trenger at noen bare tar en avgjørelse. 

Anonymkode: c127a...07e

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over at min mor er så opphengt i eksene mine. Selv snakker jeg aldri om dem, men hun skal alltid spørre om hvordan det går med dem og at de sikkert savner meg osv. Jeg har gått videre så jeg er ikke spesielt interessert i hva de driver med nå. Hun spør også om andre folk som jeg har hatt kontakt med tidligere og hvordan det går med dem osv. Hun har egentlig alltid vært litt sånn, men først i voksen alder så har det irritert meg mer.

Ellers irriterer det meg at vi aldri kan snakke helt åpent om ting. Må pakke ting inn litt og holde oss på overflaten. Sånn har det alltid vært, men da jeg bodde hjemme så var det liksom bare sånn det var.

Anonymkode: 5cfb4...60b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mamma ofte snakker som om hun sitter med fasiten, men ofte har feil. Og da er hun ikke første til å innrømme at hun tok feil for å si det sånn. Men er ganske uskyldig altså. Ellers er det at hun kan bli litt for på, men det irriterte meg da jeg var yngre også. Blir litt masete. Men det er bare fordi hun vil være snill. Tror dessverre jeg er litt lik der😂 Men altså, alle de positive egenskapene hennes veier så absolutt opp for disse småtingene❤️ Pappa irriterer meg i grunn ikke, han er ganske enkel og avslappet. 

Anonymkode: a5630...5e0

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de fortsatt snakker til meg som om jeg var et barn. 

Anonymkode: c03ef...0d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he altså jeg elsker mamma av hele mitt hjerte...men hun innser ofte ikke at vi er 2 forskjellige generasjoner og at jeg ikke er henne. Hun skal ofte ha et hus som det ser ut som det ikke ble noen der..og aldri fornøyd med hvordan det ser ut her hos oss.

Hun er litt rasistiske også

 

Anonymkode: ebf51...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har alle vårt, og gudene skal vite at mine egene barn kommer til å irritere seg over meg og faren deres sine vaner når de selv blir voksne! Men hva irriterer DEG med DINE foreldre? Kom gjerne med små og store skråblikk! 

 

Selv holder jeg på å eksplodere innvendig hver gang stor-familien skal samles i bursdager ol. Min mor er av typen som alltid skal stelle i stand alt mulig, men blir siiiinnsykt stresset i forkant! Løper rundt som et hodeløst høns og kommanderer folk rundt seg til å bære kaker og flytte på stoler 😂 Sist uke hadde vi en slik sammenkomst og jeg tilbød meg å komme litt tidligere for å hjelpe til. Angrer hver gang 🙈 Har vært sånn så lenge jeg kan huske, hun og faren min er sure og stresset og glefser etter hverandre i forkant. Men når gjestene kommer så smiler de og er liksom heeelt harmoniske og fornøyde. Som voksen må jeg si at dette er ett trekk som fascinerer meg jo mer jeg studerer det, og jeg lurer oppriktig på om jeg er adoptert noen ganger!!! 

Anonymkode: ffbfc...41e

For eldre folk er det viktigste i livet at alt er på stell når man skal ha selskap. Det var før i tiden en måte å vise status på.

Anonymkode: 7be3a...647

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har alle vårt, og gudene skal vite at mine egene barn kommer til å irritere seg over meg og faren deres sine vaner når de selv blir voksne! Men hva irriterer DEG med DINE foreldre? Kom gjerne med små og store skråblikk! 

 

Selv holder jeg på å eksplodere innvendig hver gang stor-familien skal samles i bursdager ol. Min mor er av typen som alltid skal stelle i stand alt mulig, men blir siiiinnsykt stresset i forkant! Løper rundt som et hodeløst høns og kommanderer folk rundt seg til å bære kaker og flytte på stoler 😂 Sist uke hadde vi en slik sammenkomst og jeg tilbød meg å komme litt tidligere for å hjelpe til. Angrer hver gang 🙈 Har vært sånn så lenge jeg kan huske, hun og faren min er sure og stresset og glefser etter hverandre i forkant. Men når gjestene kommer så smiler de og er liksom heeelt harmoniske og fornøyde. Som voksen må jeg si at dette er ett trekk som fascinerer meg jo mer jeg studerer det, og jeg lurer oppriktig på om jeg er adoptert noen ganger!!! 

Anonymkode: ffbfc...41e

I en sånn familie er jeg vokst opp! Og jeg registrerer at jeg har "arvet" min mors oppførsel. Jeg tar konsekvensen av der, og jeg inviterer bare når jeg må (barnedåp, konfirmasjon...)

Anonymkode: f98a5...177

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt. Hater henne.

Hun er frekk, syrlig, feig, manipulerende, sint, forbannet, sur, teit, grusom, umorsom, stygg, fet, usunn, falsk, fæl, bitter og alt du kan komme på. Hun har nok narsissistisk personlighetsforstyrrelse ++. Alt hun sier og gjør sier og gjør hun for å skade andre, spesielt meg. Helt fra jeg ble født har hun hatet meg.

Anonymkode: 0a9c7...cb0

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt. Hater henne.

Hun er frekk, syrlig, feig, manipulerende, sint, forbannet, sur, teit, grusom, umorsom, stygg, fet, usunn, falsk, fæl, bitter og alt du kan komme på. Hun har nok narsissistisk personlighetsforstyrrelse ++. Alt hun sier og gjør sier og gjør hun for å skade andre, spesielt meg. Helt fra jeg ble født har hun hatet meg.

Anonymkode: 0a9c7...cb0

Huff da:(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg aldri fikk høre at de var stolte av meg. Så jeg sier det til mine barn når de har klart noe, at jeg er stolt av dem og at jeg elsker dem. Begrunnelsen til min mor, var at skryt ikke var greit - hverken selvskryt eller at andre skrøt. Man kunne faktisk bli ekkel av det.

Anonymkode: 25715...149

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er ei god gammeldags sladderkjerring. Hun er på det nivået hvor man står bak kjøkkengardinene hver gang noen går forbi husveggen og må ringe alle hun kjenner for å fortelle hva hun har observert og hørt. Hun baksnakker alle venninnene sine (og de baksnakker hverandre) og kommenterer så mye negativt om alle hun kjenner. Hun er på ungdomsskole-nivå når det kommer til baksnakking og bitching om andre. Venninnene hennes er det samme, alle er like ille og jeg får høre mye om all dramaet og klagingen om de andre, og når mamma er på telefonen med dem. 
Flere av mine venninner har delt ting fra arbeidsplassen sin om all dramaet og mobbingen som er der. Synes det er skremmende hvordan voksne mennesker faktisk oppfører seg. Ikke rart at barn mobber når voksne kan være like ille. Barn er i alle fall ærlige og rett frem, ikke falske i trynet på deg og kjerring bak ryggen din. 

Jeg ante ikke at mamma var en slik person før jeg ble voksen. Ikke i det hele tatt! Jeg har så lyst til å be henne om å voks opp og skjerp seg. 

Anonymkode: d09ae...679

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tror at de kan fremdeles bruke manipulasjon for å få det de vil med oss barn. Etter mamma og pappa skilte seg så brukte spesielt pappa mye manipulasjon. Mamma sa hun var den voksne. Nå som vi er voksne bruker mamma manipulasjon hele tiden. De er så selvstendige. Skal konstant kritisere hvordan vi oppdrar barn og de blander seg enormt mye. Blir irriterte for at vi ikke kommer besøk, men ingen av de kommer aldri til meg. De sitter på telefonen hele tiden, og klager at ungene er på telefonen. Når ungene sitter rundt bordet klager de på at de prater mye. Det irriterer foreldrene mine fordi de prater om ting som ikke interesserer de. 
 

nei har de to mest egoistiske foreldrene som finnes tror jeg. 

Anonymkode: 25ab6...fef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sluttet å irritere meg over foreldrene mine. 
De er som de er, og jeg er som jeg er. 
Er ekstremt glad og takknemlig for alt de er og gjør for meg og barna. 
stiller opp, viser kjærlighet og omsorg. 
det handler om å respektere hverandre. De har vokst opp i sin tid og har med seg verdier og holdninger fra den gang, og det må jeg respektere, samtidig som de respekterer våre valg som er vokst opp i denne generasjonen. 
 

Anonymkode: 94852...abe

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har alle vårt, og gudene skal vite at mine egene barn kommer til å irritere seg over meg og faren deres sine vaner når de selv blir voksne! Men hva irriterer DEG med DINE foreldre? Kom gjerne med små og store skråblikk! 

 

Selv holder jeg på å eksplodere innvendig hver gang stor-familien skal samles i bursdager ol. Min mor er av typen som alltid skal stelle i stand alt mulig, men blir siiiinnsykt stresset i forkant! Løper rundt som et hodeløst høns og kommanderer folk rundt seg til å bære kaker og flytte på stoler 😂 Sist uke hadde vi en slik sammenkomst og jeg tilbød meg å komme litt tidligere for å hjelpe til. Angrer hver gang 🙈 Har vært sånn så lenge jeg kan huske, hun og faren min er sure og stresset og glefser etter hverandre i forkant. Men når gjestene kommer så smiler de og er liksom heeelt harmoniske og fornøyde. Som voksen må jeg si at dette er ett trekk som fascinerer meg jo mer jeg studerer det, og jeg lurer oppriktig på om jeg er adoptert noen ganger!!! 

Anonymkode: ffbfc...41e

Er vi søsken? Lærte du også flest banneord på julaften i timen før middag også var alt kjempekos i det sekundet alle satte seg til bordet, men fullstendig "akutten etter en bussulykke"-stemning like før? 🤣

Jeg hadde fine juler, altså. Men mammas evne til å stresse opp bagateller og ha en lunte så kort at den kunne måles i minus like før "store øyeblikk", sammenkomster eller hendelser var og ER helt utrolig. 

Elsker nå å erte veldig forsiktig når jeg er vertinnen på julaften. 

DU HAR IKKE DEKKA BORDET ENGANG?? 

Neh, maten et ikke klar på en time ennå. 

HAR DU IKKE VISPA KREM, LA MEG HJELPE

Gå å se Sølvguttene, mamma, ingen orker dessert med det samme uansett, jeg visper den etter gavene. 

ETTER GAVENE?!?? 

Jaaah...eller kanskje i morgen..?

(neste scene har mammaen min på sofaen pustende i papirpose med Sølvguttene i bakgrunnen og meg som småflirende dekker bordet. Som resultat av hennes panikk har jeg blitt rimelig iskald i alle stressende situasjoner, så noe godt kom ut av det, da). 

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mor har som regel ikke et godt ord å si om andre, alltid noe negativt. Har heller aldri fått noe ros for noen ting, hverken som barn eller voksen. 

Anonymkode: 6b16d...7ba

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mim mor var sånn før - stresset før selskaper osv. Siden har hun skaffet seg innsikt i hva det skyldtes sluttet å be folk av plikt. Hun er helt annerledes nå. Hjertelig og tilstedeværende overfor oss nære. Hun projiserte skammen tilbake til dem som stresset og manipulerte henne og glad er vi for det.

 

 

Anonymkode: cbad0...b5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de aldri kommer på besøk. Pappa har vært i mitt nye hus 1 gang på ett år. Mamma kanskje 3. Men de er stadig vekk hos mine søsken som har barn. Jeg kan ikke få barn. Synd hvis det er det som må til for å få besøk av foreldrene. 

Anonymkode: b27db...128

  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på at moren og faren mon begge lider av en mild udiagnostisert autisme, de må ha sine mangler unnskyldt derfor. 

Anonymkode: dd0a8...d46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...