Gå til innhold

Merkelig opplevelse i en mindre by: Hvorfor liker ingen meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet til en mindre by for å studere. Har aldri opplevd at noen har hilst på meg på gata. Så kom mamma på besøk en helg og skulle gå en tur alene, når hun kom igjen kommenterte hun at alle her var så hyggelig og hilste. Hvorfor tror dere det er slik egentlig? Hvorfor liker ingen meg?

Anonymkode: cfa2e...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å være nye på et lite sted er ikke lett i norge, da må du høre til en flokk. De som bor der har jo som regel etablert flokker....å komme inn der er nesten umulig. Veldig hardt regime.

Selv gidder jeg ikke flokker, kom meg over dette når jeg kom i slutten av 20-åra. Drittlei drama og jentegjenger.

Ikke lag tanker i hodet ditt om at ingen liker deg, for det stemmer ikke.

Anonymkode: 6e1d3...7d9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med mindre byer, er at du må ta initiativ selv. Om du ser bort, eller ikke er imøtekommende, kan enkelte tro at du tror at du er noe, om du ikke tar kontakt med de som bor i bygda. Når du derimot tar kontakt, er de som regel veldig inkluderende, hyggelige og interessert i å treffe nye mennesker. Du synes nye mennesker er litt skummelt, og mange andre tenker det samme. Enden på visa er likevel som regel at folk stort sett er hyggelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de over er inne på noe her. Men det er litt vanskelig for oss å svare uten at vi vet mer om deg. Men kan det være at moren din når hun gikk den turen hadde et veldig åpent og blidt kroppsspråk? Uten at jeg vet hvordan ditt kroppsspråk er kan det høres ut som dere er litt like meg og min mor. Når jeg skal noe sted, går tur eller jogger etc. hilser jeg ikke på fremmede, som regel ser jeg heller ikke på de. Mens mamma når hun er på tur hilser på alle hun møter, da vil jo så klart mamma komme tilbake med en opplevelse av at folk er veldig  hyggelige og hilser, mens jeg som ikke hilser selv, ikke har den opplevelsen. Hvis jeg hadde gjort som mamma så hadde vi nok kommet tilbake med samme opplevelse. 

Men som de over her skriver, tror jeg ikke at det stemmer ingen liker deg på stedet du bor.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal folk hilse på deg på gata? Hilser du på dem først?

Faren min kan komme i snakk med hvem som helst, hvor som helst. Jeg gjør nesten aldri det (og har heller ikke noe behov for å småprate med ukjente). Det handler jo om at han er mye mer utadvendt og kontaktsøkende, ikke at alle ved første blikk liker ham og misliker meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med om du tar en tur ut sammen med mammaen din? Observer litt hvordan hun opptrer?

For med stor sannsynlighet handler det nok om at du, muligens ubevisst, sender ut signaler om at du vil være i fred.

Du vet, sånn noen folk bare kommer i snakk med alle? Se og lær hvordan moren din oppfører seg når hun møter folk.

Å se på folk du møter, med åpent blikk og blide øyne som smiler, trigger ofte at fremmede hilser. Da signaliserer du velvilje og ønske om kontakt. 

 

Anonymkode: 5ae79...2e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ingen som hilser på folk de ikke kjenner på gata? Hva slags initiativ tar du selv, egentlig? Hvordan møter du folk, og hvordan møter din mor folk? Det er nok her forskjellen ligger, ikke i om de liker deg eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever hvis jeg smiler og hilser, gjør de fleste det igjen. Mange som ikke gjør det hvis man ikke smiler og hilser selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...