AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #41 Skrevet 24. juli 2022 nisselue skrev (11 timer siden): Så incels finnes fordi... Fordi de lever i ufrivillig sølibat. Det er det incel betyr. Anonymkode: c84ef...76d 1
nisselue Skrevet 24. juli 2022 #42 Skrevet 24. juli 2022 13 hours ago, Helene1982 said: Jeg mener ikke at det å bli voksen er et valg. Det er en prosess. Eie våpen? det er ikke en norsk tanke. jeg mener at alle foreldres overordnede mål er å forberede barna sine på å leve selvstendige liv. Det handler om å kunne det grunnleggende når det gjelder matlaging og rengjøring og dra sitt eget lass økonomisk og emosjonelt. Alle i husholdningen bør bidra til at hjemmet er rent og ryddig og at det er mat på bordet. Det er vel aldersgrense på våpeneie i Norge som det er på mange andre ting, og den grensen - som med de andre - er satt etter en tenkt verdi hvor man anser folk som voksne fordi vi har ingen bedre måleverdier for "voksen".
nisselue Skrevet 24. juli 2022 #43 Skrevet 24. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Fordi de lever i ufrivillig sølibat. Det er det incel betyr. Anonymkode: c84ef...76d Og kommentaren jeg svarte på var "[Menn] bestemmer om det skal bli et forhold og giftemål." Og da spør jeg hvorfor det i det hele tatt finnes incels dersom menn bestemmer dette. Enten finnes ikke incels eller så bestemmer ikke menn dette. Du kan ikke få begge. 3
nisselue Skrevet 24. juli 2022 #44 Skrevet 24. juli 2022 13 hours ago, Helene1982 said: jeg trodde du var i et forhold, så jeg mente at du kunne hjelpe incels. De få incels jeg har hatt med å gjøre har hatt samme problem med at de er mannebarn. Det er ikke damers høye krav, eller utseende, som er problemet til de jeg har snakket med. De ble aldri voksne og de kunne likegjerne gått med stor plakat og luftvernssirene for å trumpetere dette til omverdenen. Kvinner og menn er biologisk "programmert" for å finne rett partner, og dersom den radaren ikke gir utslag i din retning er det deg det er noe galt med. Det å få en forståelse for dette krever dessverre at man er voksen, så det blir en ond sirkel hvor ens mangel av en kvalitet forsterker mangelen av kvaliteten. Jeg sier ikke at dette må gjelde alle incels, men for de jeg har snakket med gjelder det relativt konsekevent. Noen mer enn andre selvfølgelig. Så jeg mener incels kunne trenge en dyktig terapeut som tør fortelle dem at de må ta seg sammen og fortelle dem hvordan og hvorfor slik at de får en sjanse til å bli noe mer enn barn resten av livet. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #45 Skrevet 24. juli 2022 nisselue skrev (9 timer siden): Og kommentaren jeg svarte på var "[Menn] bestemmer om det skal bli et forhold og giftemål." Og da spør jeg hvorfor det i det hele tatt finnes incels dersom menn bestemmer dette. Enten finnes ikke incels eller så bestemmer ikke menn dette. Du kan ikke få begge. Bruk hodet ditt. Det er menn som bestemmer om de skal gå videre eller fordufte når man dater,det er som oftest dama som flytter inn hos mannen og det er mannen som frir. Så menn bestemmer dette, ikke kvinner. Kvinner bestemmer kun om det blir sex eller ikke, hvis mannen er normal. Anonymkode: c84ef...76d 1
nisselue Skrevet 24. juli 2022 #46 Skrevet 24. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Bruk hodet ditt. Det er menn som bestemmer om de skal gå videre eller fordufte når man dater,det er som oftest dama som flytter inn hos mannen og det er mannen som frir. Så menn bestemmer dette, ikke kvinner. Kvinner bestemmer kun om det blir sex eller ikke, hvis mannen er normal. Anonymkode: c84ef...76d Det var da et særdeles trist kvinnesyn du har. Så tafatte kvinner har jeg aldri møtt. Ja, menn bestemmer om de skal gå videre eller fordufte, men det gjør også kvinner. Hvem som flytter inn til hvem har jeg aldri hørt noen statistikk på, og definitivt ikke hvem det er mest fordelaktig for. Du kan jo likegjerne si at det er mer fordelaktig for henne å flytte inn til ham fordi hun får gratis bolig. Selv om mannen frir, er det mannen som bestemmer? Kan ikke kvinnen fri hvis hun vil se mer fortgang i prosessen? Kan hun ikke si nei? Så fra dette trekker du at kvinnen kun bestemmer om det skal bli sex. Ok... 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #47 Skrevet 24. juli 2022 nisselue skrev (4 minutter siden): Det var da et særdeles trist kvinnesyn du har. Så tafatte kvinner har jeg aldri møtt. Ja, menn bestemmer om de skal gå videre eller fordufte, men det gjør også kvinner. Hvem som flytter inn til hvem har jeg aldri hørt noen statistikk på, og definitivt ikke hvem det er mest fordelaktig for. Du kan jo likegjerne si at det er mer fordelaktig for henne å flytte inn til ham fordi hun får gratis bolig. Selv om mannen frir, er det mannen som bestemmer? Kan ikke kvinnen fri hvis hun vil se mer fortgang i prosessen? Kan hun ikke si nei? Så fra dette trekker du at kvinnen kun bestemmer om det skal bli sex. Ok... Disse "tafatte" kvinnene som du kaller dem,er de som alltid blir valgt bort, som menn ikke respekterer uansett hva hun sier eller gjør. Anonymkode: c84ef...76d
nisselue Skrevet 24. juli 2022 #48 Skrevet 24. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Disse "tafatte" kvinnene som du kaller dem,er de som alltid blir valgt bort, som menn ikke respekterer uansett hva hun sier eller gjør. Anonymkode: c84ef...76d De tafatte kvinnene jeg nevner er de du omtaler som ikke kan gjøre noe annet enn å bestemme om det skal bli sex eller ikke og overlater alt annet av tankearbeid til mannen. Det syntes jeg er rimelig tafatt. "Problemet" med respekt er at det er noe man gjør seg fortjent til. Det er ikke noe man har noen rett til.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #49 Skrevet 24. juli 2022 nisselue skrev (2 minutter siden): "Problemet" med respekt er at det er noe man gjør seg fortjent til. Det er ikke noe man har noen rett til. Det gjelder mannlige incels også. Anonymkode: c84ef...76d
nisselue Skrevet 24. juli 2022 #50 Skrevet 24. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det gjelder mannlige incels også. Anonymkode: c84ef...76d Det gjelder alle. Det er slik respekt fungerer. Du bare omtalte det som at kvinner fortjener den respekten å ikke bli bortvalgt av menn. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2022 #51 Skrevet 24. juli 2022 Jeg er enig men synes samtidig at posten din er like irriterende. Anonymkode: 2bbc3...4b3 1
Helene1982 Skrevet 25. juli 2022 #52 Skrevet 25. juli 2022 nisselue skrev (På 24.7.2022 den 12.58): De få incels jeg har hatt med å gjøre har hatt samme problem med at de er mannebarn. Det er ikke damers høye krav, eller utseende, som er problemet til de jeg har snakket med. De ble aldri voksne og de kunne likegjerne gått med stor plakat og luftvernssirene for å trumpetere dette til omverdenen. Kvinner og menn er biologisk "programmert" for å finne rett partner, og dersom den radaren ikke gir utslag i din retning er det deg det er noe galt med. Det å få en forståelse for dette krever dessverre at man er voksen, så det blir en ond sirkel hvor ens mangel av en kvalitet forsterker mangelen av kvaliteten. Jeg sier ikke at dette må gjelde alle incels, men for de jeg har snakket med gjelder det relativt konsekevent. Noen mer enn andre selvfølgelig. Så jeg mener incels kunne trenge en dyktig terapeut som tør fortelle dem at de må ta seg sammen og fortelle dem hvordan og hvorfor slik at de får en sjanse til å bli noe mer enn barn resten av livet. Jeg er veldig enig i at de fleste mennesker trenger terapi i løpet av livet, spesielt om du ikke er fornøyd med deg selv og ditt eget liv. Jeg tror du har rett i mange av dine betraktninger, men det er mange mennesker som havner i en gruppe eller et forhold som ikke er bra for dem, og å kritisere dem er jeg usikker på om hjelper dem.
Matas Skrevet 26. juli 2022 #53 Skrevet 26. juli 2022 Tråden er ryddet for latterliggjøring og krenkende utsagn. - Matas, mod.
nisselue Skrevet 27. juli 2022 #54 Skrevet 27. juli 2022 On 7/26/2022 at 12:02 AM, Helene1982 said: Jeg er veldig enig i at de fleste mennesker trenger terapi i løpet av livet, spesielt om du ikke er fornøyd med deg selv og ditt eget liv. Jeg tror du har rett i mange av dine betraktninger, men det er mange mennesker som havner i en gruppe eller et forhold som ikke er bra for dem, og å kritisere dem er jeg usikker på om hjelper dem. Jeg var litt i tvil hva du mente med at jeg kritiserte dem. Men jeg skriver jo ting som "...dersom den radaren ikke gir utslag i din retning er det deg det er noe galt med" som jo rett nok er kritikk. Og der ligger jo litt av problemet for mannebarn. De ser ikke sine enge problemer eller de projiserer de andre steder. Dette er problemet de har og de må tvinges til å se at disse holdningene er noe kun de kan gjøre noe med. Da må man si det som det er, og det er også viktig å gjøre oppmerksom på at det er noe de kan gjøre noe med. Jeg ser på det litt som overvekt. Mange overvektige er hellig overbevist om at de ikke kan gjøre noe med det. Kanskje litt, men ikke tilstrekkelig. De er da fanget av sin overvekt. Mannebarn (incels, mm) som skylder på kvinners preferanser eller egne biologiske problemer som de ikke kan endre gjør akkurat det samme. De flytter ansvaret bort fra seg selv. Dette er noe de ikke på noen måte kan gjøre noe med om de ikke først forstår at de kan gjøre noe med det, og til slutt at de er de eneste som kan gjøre noe med det. Da må man først forstå at problemet eksisterer, og at det eksisterer hos dem selv. Så må de forstå at det kan gjøres noe med, og så må de lære hvordan. Og absolutt viktigst som er et vanlig problem for barn er at de må ha motivasjonen til riktig ting. Altså, de må ha motivasjon til å ville bli bedre. Alle har motivasjon til å være bedre, men få har motivasjon til å bli bedre. Til sammenligning med overvekt igjen så er alle motiverte til å være slanke men få er motiverte til å ta på seg prosessen om å bli tynn. Det samme kan sies om å rydde opp i psyken slik at man slutter å være barn selv i voksen alder (ta litt ansvar for seg selv, som en begynnelse), samt ta ansvar for hvordan man presenterer seg og fører seg blant andre. Ofte er det innsatsen som er synlig da den setter spor i både fysisk fremtoning og ens egen holdning til hvem man er når man presenterer seg selv blant folk. Ingenting av dette fungerer om man ikke skal kunne peke på veldig personlige egenskaper eller mangel av slike. Kritikk er nødvendig, men det skal selvfølgelig gjøres på en ryddig måte. 2
Helene Skrevet 29. juli 2022 #55 Skrevet 29. juli 2022 Min opplevelse gjennom mange år, menn ser ofte på utseende og vekt, og tenker mindre på samtalepartner. Kvinner er motsatt og ser mindre på utseende, og ser mere på personlighet. Iallefall om du/dere har passert 30. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #56 Skrevet 30. juli 2022 Helene skrev (11 timer siden): Min opplevelse gjennom mange år, menn ser ofte på utseende og vekt, og tenker mindre på samtalepartner. Kvinner er motsatt og ser mindre på utseende, og ser mere på personlighet. Iallefall om du/dere har passert 30. Menn påstår at kvinner kun er opptatt av utseendet. Det ville jo vært interessant om så var tilfelle, ser for meg alle de kjekke brødhuene jeg aldri ville tatt i Anonymkode: f604e...46a
nisselue Skrevet 30. juli 2022 #57 Skrevet 30. juli 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Menn påstår at kvinner kun er opptatt av utseendet. Det ville jo vært interessant om så var tilfelle, ser for meg alle de kjekke brødhuene jeg aldri ville tatt i Anonymkode: f604e...46a Det har jeg aldri hørt før. Jeg har hørt menn si at kvinner også (som i ikke bare menn) er opptatt av utseende, men det er jo noe helt annet.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #58 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Menn påstår at kvinner kun er opptatt av utseendet. Det ville jo vært interessant om så var tilfelle, ser for meg alle de kjekke brødhuene jeg aldri ville tatt i Anonymkode: f604e...46a Nei, det er vel heller inntekt, jobb, status, økonomi, ressurser. Det at kvinner fokuserer på utseende kommer lenger ned på lista. Anonymkode: d0d0e...256
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #59 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Menn påstår at kvinner kun er opptatt av utseendet. Det ville jo vært interessant om så var tilfelle, ser for meg alle de kjekke brødhuene jeg aldri ville tatt i Anonymkode: f604e...46a Jeg kan bare snakke for meg selv, og vil si jeg er opptatt av utseendet til mannen, men ikke i den forstand at han skal være en bestemt type, eller være filmstjernekjekk, men jeg må like det jeg ser. Tror egentlig ikke noen av mine venninner/bekjente synes at de menn jeg har vært i forhold med, er spesielt kjekke, men jeg likte jo det jeg så. Så hvis mannen har et utseende som tiltaler meg, blir jeg jo interessert, men viser deg seg at han er en tulling, hjelper ikke utseendet noe som helst. Anonymkode: fad39...b7e
Helene1982 Skrevet 30. juli 2022 #60 Skrevet 30. juli 2022 nisselue skrev (På 27.7.2022 den 14.37): Jeg var litt i tvil hva du mente med at jeg kritiserte dem. Men jeg skriver jo ting som "...dersom den radaren ikke gir utslag i din retning er det deg det er noe galt med" som jo rett nok er kritikk. Og der ligger jo litt av problemet for mannebarn. De ser ikke sine enge problemer eller de projiserer de andre steder. Dette er problemet de har og de må tvinges til å se at disse holdningene er noe kun de kan gjøre noe med. Da må man si det som det er, og det er også viktig å gjøre oppmerksom på at det er noe de kan gjøre noe med. Jeg ser på det litt som overvekt. Mange overvektige er hellig overbevist om at de ikke kan gjøre noe med det. Kanskje litt, men ikke tilstrekkelig. De er da fanget av sin overvekt. Mannebarn (incels, mm) som skylder på kvinners preferanser eller egne biologiske problemer som de ikke kan endre gjør akkurat det samme. De flytter ansvaret bort fra seg selv. Dette er noe de ikke på noen måte kan gjøre noe med om de ikke først forstår at de kan gjøre noe med det, og til slutt at de er de eneste som kan gjøre noe med det. Da må man først forstå at problemet eksisterer, og at det eksisterer hos dem selv. Så må de forstå at det kan gjøres noe med, og så må de lære hvordan. Og absolutt viktigst som er et vanlig problem for barn er at de må ha motivasjonen til riktig ting. Altså, de må ha motivasjon til å ville bli bedre. Alle har motivasjon til å være bedre, men få har motivasjon til å bli bedre. Til sammenligning med overvekt igjen så er alle motiverte til å være slanke men få er motiverte til å ta på seg prosessen om å bli tynn. Det samme kan sies om å rydde opp i psyken slik at man slutter å være barn selv i voksen alder (ta litt ansvar for seg selv, som en begynnelse), samt ta ansvar for hvordan man presenterer seg og fører seg blant andre. Ofte er det innsatsen som er synlig da den setter spor i både fysisk fremtoning og ens egen holdning til hvem man er når man presenterer seg selv blant folk. Ingenting av dette fungerer om man ikke skal kunne peke på veldig personlige egenskaper eller mangel av slike. Kritikk er nødvendig, men det skal selvfølgelig gjøres på en ryddig måte. Tusen takk for utfyllende svar. Jeg er enig med deg. Ingen kan oppnå endring uten å erkjenne hva de selv kan bidra med å løse problemet. Forskjellen mellom hets og kritikk har blitt for liten, selv selv om man alltid bør ta høyde for at alle mennesker er ulike når det gjelder evne til å motta tilbakemeldinger, om man ønsker å hjelpe. Det er nok en del som har skapt en sannhet for seg selv, der de kun ser utfordringer, og for mange er det enklere å prøve å endre andre eller "gå i en offerrolle" i stedet for å se på hva de selv kan gjøre. Sitat Da må man først forstå at problemet eksisterer, og at det eksisterer hos dem selv. Så må de forstå at det kan gjøres noe med, og så må de lære hvordan. Jeg er enig med deg i at dette er utfordringen. Man må finne ut hva som er problemet. Jeg tror det er for lett å si at en tykk person spiser for mye, og en incel hater kvinner (du har ikke sagt det). Jeg tror at det er viktig at de som trenger hjelp er en del av løsningen, og kommer til et sted der de trygt kan svare på hva de selv kan gjøre ,og hva de trenger av hjelp til, og at de opplever at de blir lyttet til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå